Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

claas patrol Creative Commons License 2020.09.10 -3 1 86692

Hydrogénező ,... szőkítős ...    ,-))  Csak 'kis kezeit cuppantós'   stb ...  xDD  ,-)) 

Előzmény: claas patrol (86691)
claas patrol Creative Commons License 2020.09.10 -3 1 86691

Ha ,...nem is ?? ..."xsz@rul"  , de kevésbé jól .  Ebben igazad is lehet ? ... Ez már nem *oil készítgető*  'hadművelet' .    ,-))

Előzmény: Katana750 (86690)
Katana750 Creative Commons License 2020.09.10 0 3 86690

Vigyázz mert ha belebonyolódsz csak szarul jöhetsz ki belőle!😷😂

Előzmény: Törölt nick (86685)
claas patrol Creative Commons License 2020.09.10 -1 1 86689

u.i.

 

A kanadai is alád vághat valamiért ugyíí  ??    xDD  ,-)) 

Mint "határokat 'átívelkedő" ... ? 

 

Ha , és amennyiben tévedek , akkor ? ... álok elébe .    ,-)) 

Előzmény: Törölt nick (86684)
claas patrol Creative Commons License 2020.09.10 -1 1 86688

u.i. 

 

...  " - VÉGÜL DE NEM UTOLSÓ SORBAN!!!!!!!!

az a bizonyos " 3-4 sofőr szövetkezni......" b@szdki nap mint nap jön új és újjabbbbbbb aki a parkolók egyetemek oktatási szerint aranybányának véli eme munkát...aztán jön a keserű valóság.

Mielőtt megkérdezed,hogy akkor miért....azért csinálom mert ezelőtt 25 évvel bele kerültem ebbe a mókus kerékbe , melyből idehaza nehéz kiszállni ...."

 

- Ez polit kérdés lett volna ,természetesen ,... mint pl. anno ... a fiatalok 10-20 hektáros indulása Mg terén . Talán emlékszel rá ??

 

Ha már 20-25 évet bizonyított egy cs. vállalkozás , ... akkor megérdemelné , hogy ne csak a morzsákért küzdjön (főleg nem ilyen 'nátha panaszos időkben' ) ... ,nem többet mondtam soraimmal . Kapja meg a teljes fuvar költséget ,és ne legyen közte "pumpa" (!) ... A 20 motorkocsidból lehessen aztán neked is ,mondjuk ... 3 - 4  bejelenve a   ... V 4 akár melyikében bejelentett , adó + biztí végett . Erre mondtam a szövetkezést és nem több . 

Előzmény: Törölt nick (86685)
claas patrol Creative Commons License 2020.09.10 -1 1 86687

Amikor hűtőztem (ez még nagyon a hetvenes vége nyócvanas eleje , *ibériából - dél skandinávokhoz* ,(a földi eper volt a legérzékenyebbek egyike ) ...   xDD  :-)) ...  A Büssing három huszasokkal ... 'uraltuk a lóerőket a púpokon'  ...  xDD  :-)) 

 

Erre mondtam , hogy kell hozzá nem csak "pénz központiság" , hanem ffi .-as elhivatottság  is ... 

Saját portrést nem tudok bemutatni ..., de ilyen volt az akkori : 

 

A mocija , amit a szerelő ládán ülve is lehetett még , 'bogarászni' ...

 

Aztán a motos - kocsi , mercsó 200 D zümmögése altatott el ... , ha volt idő pár órácskát 'szúnyálni'  ??  

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (86684)
claas patrol Creative Commons License 2020.09.10 -1 1 86686

Szúúper , és elismerésem (!!) ... nem vicc ! ... igazad volt a "mókus kerékkel" . Erre utaltam végig . Negyed évszázad az már tapasztalat . "Te" is tudod , hogy mikor kell karíra pl.  oda nyomni a 'köszönöm szépen' kis üdvözletet . Sajnos ez van .

Előzmény: Törölt nick (86685)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.10 0 0 86685

Mivel nekem címezted mondanivalóját a magam " részéről" válaszolok!( a magam részéről)

 

- ma 2020- van csakis kizárólag szállítmányozóval kötnek " megbízási,megbízói,fuvarozói keret szerződést" mely szállítmányozók nagy volumenben tudnak jellemzően a nagyvállalati szektorból autókat " kiállítani".

Még mindig a nagyvállalati szektort nézve a megbízói oldalról NEKIK csakis egy dolog releváns : az adott szállítmányozó milyen km díjon tudja megoldani a munkáját--------itt jön képbe az ,hogy hazai / Ro,Pl.....fuvarozó,kkv/ nagyvállalati fuvarozó...stb

-  ma 2020- van nem szokás " szerelni"  a jármű szerelvény egyetlen tagját sem!!! Az irànyjelző égő, ablakmosó folyadék ,spaniferek tárolása ...cseréje,után töltése meg szerintem a " kamionos" munka egyik alapja!

-AZ én személyes " élet tapasztalatom" szerint ha én nem veszek,hitelezek ..járművet akkor Pl " neked" nincs hol dolgozni ( az idéző jel értelmezendő),mint ahogyan ha nem szervezem- diszponálom a napi " munkádat" akkor nagyon valószínű,hogy arra mész amerre neked tetszik ellenben a megbízó által fizetett útvonallal,úgy rögzítés a rakományt ahogyan ÉPPEN A fészbukon olvastad,ott és annyit tankolsz amennyit kedved tartja........stb,stb,stb

- jó magam rendelkezem minden olyan személyi,tárgyi,anyagi kompetenciák mely szükséges/feltétele egy " szállítási vállalkozás" működtetéséhez ,ide értve a tapasztalati oldalt is mert ha hiszed ha nem nem az orvosi diplomám megszerzése után gondoltam egy nagyot és kezdtem fuvarozói( nincs diplomám).

VÉGÜL DE NEM UTOLSÓ SORBAN!!!!!!!!

az a bizonyos " 3-4 sofőr szövetkezni......" b@szdki nap mint nap jön új és újjabbbbbbb aki a parkolók egyetemek oktatási szerint aranybányának véli eme munkát...aztán jön a keserű valóság.

Mielőtt megkérdezed,hogy akkor miért....azért csinálom mert ezelőtt 25 évvel bele kerültem ebbe a mókus kerékbe , melyből idehaza nehéz kiszállni ....

Még lenne mondandóm ,de indulnom kell le rakodni, este reagálok minden sorodra.

Előzmény: claas patrol (86683)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.10 0 2 86684

... férfias döntések percenként ...

Ja, igy van. 
A mai nappal bezarolag 4877 fuvart vegeztunk el, ezekbol egy volt, amin buktam.
Voroshagyma az Eszak Dakotai indianoktol egy felvasarlahoz New York City-be, par zsak hagyma megpeneszedett, mert hagytam, hogy a sofor utkozben atmenjen Kanadaba a noverehez es ott egy-ket napot idozzon. A felvasarlo a keses es a peneszes hagyma miatt ugy beduhodott, hogy egy vasat se fizetett a fuvarert, de a hagymat azert atvette.  Engedekeny voltam, es buktam.
Ketszer fordulhat elo ilyen:  eloszor es utoljara. ;)

Claas Patrol kollega tomoren osszefoglalta a munkankat.
Minden fuvarnal szinte percenkent kell hatarozott, ferfias donteseket hozni.

Kezdve mar az elejen, a fuvarszerzesnel, ahol az en erdekemet, hogy minel tobb penzt kapjak. utkoztetni kell a a fuvaroztato erdekevel, aki minel kevesebbet szeretne fizetni, s mindekozben szemmel tartani a kollegakat is, no nem szemely szerint, hanem a napi piachelyzet elemzeseken es az elmult altalaban 15-nap atlag szamlaertekek adatain keresztul, s a lenyeget nem szem elol veszteni!
A fuvart meg kell csipni, jo penzert!
Minden alku olyan, mint egy poker jatszma, fapofaval vesz az ember minden hirt, s amikor legjobbnak iteli meg az alku poziciot, akkor belehuz es nyer!  

Izgalmas jatok, rovid ideig tart, de intenziv.
Csak hatarozott, ha ugy tetszik ferfias elmeknek valo. 

S aztan folytatodik a percenkenti ferfias dontesek sora a fuvarvegzes kozben. 

New York City-ben a csibeszek kozott, a neger gettoban, vagy a kikotoi munkasok koreben. Kaliforniaban a latino gang-ek uraljak import raktarokat, Uj Mexiko-ban a Navajo indianok egy kanal vizben meg tudnanak fojtani,  Chicago-ban napi atlag 50 embert lonek le, fokent negerek egymast.  Iowaban unatkozo gyerekek lottek ki a kamionom sofor oldali ablakat, benne ultem, Syracuse, NY-ban egy kollega fejezte ki nem tetszeset afolott, hogy se jobbrol se balrol nem tudott megelozni, azzal, hogy belott az utasoldali ablakomon. Szoritott a hataridos fuvar, Nevadaig mentem befoliazott ablakkal, mire meg tudtam csinaltatni.
Wyomingban meteres hoviharban a kamion sor csiga lassan probal felkapaszkodni a hosszu emelkedon, jeges az ut, elottem a fedexes egyre lassul, porog a kereke, nem bir tovabb menni, kezd csuszni visszafele, masodpercnyi ido volt donteni: ugras ki, odarohanni, bedugni a hatso kereke moge egy-egy chock block-ot (femkeretes piramis alaku tomor gumi), az allitotta meg a csuszasat.
Ugyancsak Wyomingban 100-120 km orankenti szelben lejonni az utrol es vedelmet talalni a hegyoldalban, mikozben latom, ahogy a kollega gepet felkapja a szel ... 
Es aztan a lerakashoz megerkezve a lehuzos, zsarolos jatekok, 4-500 dollart is elkernek a kirakodok, hogyan keruljek ki onnan nyertesen.

Ferfias dontesek, allandoan.  

A tankolasnal zsebkeses hajlektalan ker egy kis apropenzt, adjak vagy elforduljak? 
Most volt New Yorkban, keresztbe allt elottem egy SUV, kiugrik ket oldalrol ket teletetovalt rossz eletu, rangatja a kamion ajtot, lojjek, vagy rajuk rantsam a kormanyt? 
Connecticut-ban egy 50 koruli no penzt ker, adtam neki par dollart, s amig tankoltam, kilopta a penztarcat a truckbol es mar szaladt is, mint a nyul. 
Washington DC korul 14-18 savos utak,  mindenki tulekszik, a truck 22 meter hosszu, orakig tart, mire atjut a varoson, es aztan jon meg Baltimore es Philadelphia , egyik se biztonsagos az ejszakara.
Pensylvaniaban a szerelonel ma 1400 dollart fizettem egy Nox sensor csereert olajcserevel egyutt, Ohioban miult heten 1200 dollart negy hatso gumi es ketto potkocsi gumiert, jutanyosan, az evek ota bejaratott gumisomnal. 

4877 fuvar, elmodhatatlanul sok kisebb-nagyobb tortenessel.  
S mindekozben a felesegem a hatterben adot fizet, jarulekokat teljesit, konyvelovel vitatkozik, iratokat kuld, szerzodeseket ir ala, telefonal es emailezik, zajlik a biznisz.

4877 fuvar, es mindet megcsinalni ugy, hogy boldog legyen a sofor is, a fuvaroztato is, az allami szervekkel gond ne legyen, az aru epsegben eljusson hoban-fagyban, joban-roszban,  a fizetesi kotelezettsegeket teljesiteni, minden erintettel szot erteni ugy, hogy azert penz is maradjon nekem es a csaladomnak.

Ebben a szakmaban a ferfias dontesek sorozata kell ahhoz, hogy megeljen az ember. 
Igy megy ez.

Es Szabo kollegaval is egyetertek, tokeletesen igaza van: "Akinek eme fizetés, munkakörülmény, feladat nem derogál, annak még mindig ott van a munkahelyváltás, mint lehetőség." 

Ja. Lehet dudolni, enekelni vezetes kozben ... 😎
Figyelem!
Figyelem!
Csak az jöjjön, aki bírja
Aki tudja, hogy végig csinálja
Csak az jöjjön
Csak az jöjjön

Csak az jöjjön, aki bírja
Aki tudja, hogy végig csinálja
Csak az jöjjön
Csak az jöjjön
http://www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/71376/lgt/csak-az-jojjon-zeneszoveg.html

Előzmény: claas patrol (86683)
claas patrol Creative Commons License 2020.09.09 -2 1 86683

:-)) Ok-ok ... már megint nyomod az "ellen" elméleteket , olvasatod értelmezése ... szerint . Már 1000 bocsi !! 

 

Nem tesztek semmit , hogy ne csak és csupán (ALVÁLLALKOZÓK) legyetek , ... mint pl. ( kirabolói a sofőröknek ??)... , és a kis "apró"  %  ... és profit miat , izzé végett (nyelvészek miatt) ?? ... Ez a kérdés lényege  is lehet ? ... Vagy ,van direkt szerződés a gyártóval talán ? (gyár + raktárak ??) ... ,egy nagy büdös ló faxt , sajnos .  Hol van a kis és közép fuvarozok egységes diszpója ??  ... még csak kezdeményezése sincs ...meglátásom szerint .  

 

Se nem értetek így a komoly  papírok intézése  terén , ahogy a technikához sem  sajnos ... , ez itt a baj ,ahogyan én is látom . Olyan hülyeségeket mondanak ,ami csak egy betanult "program" , és a valósághoz közel sincs ...  (és ha ezt kimondod szerelő , vagy sofőr ként , akkor itt is beindul a 'csoportos dinamika' ...és hibás a renszär ... vagy a személyzet . TI mindig ok-syk maradtok a fűtött irodákban . 

 

Arany szabály ... így , ami nem sz@rr és büdös , az nem hoz pénzt nekünk . A sofőrök meg ... ,lehet az keleti vagy odavalósi , ...az nem számít . Nem számít ??... akkor jön a mentő és elszállít !! ... de titeket is  egyszer majd  . (...ezt ne magyaráztuk bele , hogy fent bele izzadtok a melóba)  .  

 

Csillagom (!) ..,ez nem megsértődés , csak és csupán ... pl. élettapasztalat , mi maradunk az aszfalton  (iggen ...iggen = MI VAGYUNK A HŐSÖK) !!!  ... , de Ti meg ...maszkokban a megmondók ... ,és magyaráztok ,amit nem lehet megérteni . Nem ...és nem , a sofőr nem kompromisszum kérdése , hanem kérem ...pl.  férfias döntések percenkénti döntései !!  ... ott nincs beszéjjüűk meg , ha jeges az út .Meg ilyenek . 

Ez nem egy kávé melleti fecsegés , hogy megérí , vagy nem éri meg . 

 

Ti soha és semmikor "nem lesztek hősök"... az irodákban . De lejöhettek hozzánk . Ennyi ... (csak egy berakodásra ) ... kézzel és békázva )  ...  legyen ... lerakónál ...ha már a  szerelést nem is hozom ide      : -)) ... Vicc lenne ugye ? ... behalnátok ...simán .

 

3 vagy 4 gyakorlott sofőr szövetkezne , és vállalkozna ??  Egyből pl. ... "megölnétek" ... ,mint káin a testvérét , mert ez már tapasztalat  alapú . Aki ért valamihez ,az már gázz ... (ennyi) ...

 

Nem személyeskedve mondtam a gondolataimat csak úgy ... ,öt évtized  gyakorlat után ... (meg kicsit több) miatt . És nem több .

 

Egyébként jó fórum társ vagy . Nehogy berágjál a végén a szavaimon ?? ...  (grammatikámon) .    ,-))      Azért már az is egy 'értékrend' , ha van múltam ,és nem csak jövő vízióim ...  pl. herií-potteres ?    ,-))  

Előzmény: Törölt nick (86682)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.09 0 1 86682

Az egyik ha nem a legnagyobb baj a most dolgozó ( hc,révészes,ofás,konténeres,öreg,fiatal,....) <jármű vezetőkkel ,hogy úgy gondolják mindent tudnak eme ágazat történéseiről, mindennapjairól, LEGYEN EZ A MUNKÁLTATÓI- MUNKAVÁLLALÓI oldalt érintő dolgok BÁRMELYIKE!

Rálátást,40 év,Teherán,faragott kardán tengely.............és akkor mi van?

Sértődötten csak azért hülyének nézni a Pl : irányítót,főnököt,nkh,NAV.....mert mondjuk ismeri valaki ( a munkájából kifolyólag NEM valamilyen OPCIONÁLIS okból) a Budapest- Barcelona paritás jellemzőit?

Ez lenne a mindennapi munkája....a munkáltató + adózik,járulékot fizet,megbízást keres- próbál megtartani,üzemeltet,bérbe vesz,leasing-et abszolvál............ettől még egyik fél sem hős!

Még akkor sem ha Pl: kitiltják a Tesco parkolóból mert mondjuk oda sz@rt,szemetet,kinyomta a szegély követ..stb

Akinek eme fizetés,munka- körülmény,feladat nem derogál ,még mindig ott van a munkahely váltás mint lehetőség.

 

claas patrol Creative Commons License 2020.09.09 -3 1 86681

Kicsik , meg nagyok ?? ... meg "grafikonok" ?? ... ,az alvállalkozók egymást falják fel , és nem szövetkeznek , hanem olyan áralatti fuvarokat vállalnak így el ,amin csak vigyorog a soha teherkocsit sem látott adja majd %-okért a melót . Ez nem kelet vagy nyugat kérdése szerintem . 

Na most jöhetnek a nyelvészek , meg a grammatikai minúúszolók , .... minuszolgatóók . A fiatal kollégák ,meg zacskóba végzik el a nagydologaikat az úton . ( ..., mert ez van már) . 

A lényegről kéne ,hogy szóljon a fórumunk és ...nem  a limonádéról véleményem szerint csupán .Már 1000 bocsi ... ez nem vírus kérdés . 

 

Kedves *irodista tündérke* , ...  hol fogsz TE itt pl. kakilni ??  

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: claas patrol (86680)
claas patrol Creative Commons License 2020.09.09 -3 1 86680

Nix . "ELLENÉRE"  (!) ... ,Hanem valamiért !! ... csak a fórumtárs  egy öreg szakít ??? ... (nyelvészetileg baxtat , mer nincs más érve ... (*efogyoót *... mint a cukorka , meg a liszt , manapság néha a ...) ... Nem veszi a lapol ,hogy valamiért szól az öreg ,... , és ez a fiatal kollégáig ,és ne több .Ha értené ,akkor nem nyelvészkedne , hanem értelmezne  .  Jaa -jaa ...? ... nem a faterem , kiprivatizált  íróasztala  mögül , nyomatná a betanult matrákat  + (megörökölve) ? ... , hanem 47 év országúti sorvadás mögül ? ...,már  bocsi .

Na ,meg látott már kiterítve motorokat , nyomaték váltókat is (sebváltókat) ..., hogy a hidakról szó se essék , ugye ?? ... Nem megsértődni tessék , hanem egy öregedő kollégát látni bennem . Soha senkit nem kívántam megbántani . De kérdezem én  (??) hol vannak a "H C" -kollégák itt : (?) ... az "öregek"... ??

 

Ja , el ne meséljük , hogy mi a gond ? ..., azért még meg se szólaljanak , hogy ugyan az mint pl. 40 -ével ezelött is volt ??  Jöhet a szájmaszk .   :-((   :-(( 

 

Hogy ,ki lesz a befutó ??  (ez az ámítás) ...szerintem ...

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (86670)
TraguAre Creative Commons License 2020.09.02 0 0 86679

Jogos, "keletiek" akartak lenni azok a "kicsik", leginkább a mentalítás miatt. A kkv-k eszembe se jutottak. 

Előzmény: Törölt nick (86678)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.02 0 0 86678

Ki tudnád bővebben fejteni,hogy mit tettünk mi "kicsik" (már ha beszélhetek mások helyett) azért ,hogy a mostani gazdasági környezet és a vele szervesen kapcsolódó "nemzetközi - belföldi árufuvarozó/nemzetközi-belföldi szállítmányozó" vállalkozások melyek a "kkv" köreibe tartozik idáig jutott.  Mit is tettünk mi pl itt Szabolcs Szatmár Bereg megye szívében ami odáig vezetett .hogy az itteni paritások felett (nagy-többsége felett) külföldi szállítmányozó diszponál.Vagy hogyan jutottunk odáig ,hogy szinte "érinthetetlennek" gondolják önmagukat a környéken tevékenykedő "Ro,Sk,Pl...Ua" fuvarozók.

Mert azt mondani nagy általánosságban ,hogy minden a legnagyobb rendben a hazai "kkv" környezetében badarság.

Előzmény: TraguAre (86677)
TraguAre Creative Commons License 2020.09.01 0 1 86677

Azért sokat tettek a "kicsik" az ügy érdekében. 

Előzmény: oveipreib (86673)
Katana750 Creative Commons License 2020.09.01 0 0 86676

Azért 900 leállított kamion, ami vélhetően lízinges elég komoly teher, főleg több hónapig. Én pont az ellenkezőjét tapasztalom. Mi, rugalmas kicsik elvagyunk. Persze nagyon szűk a szegmens amire én rálátok de ott nincs gond. Meló van, csak nem egyenletesen sok hanem hullámzóan. Forgalomcsökkenést, amerre én járok nem látok.

Előzmény: trizs77 (86675)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.01 0 0 86675

Ezt hogy erted?
 
Az allasvesztes veszelye fenyeget tobbeket?  
Vagy parkol a gep, mert nincsen eleg munka?
Esetleg munka ugyan van, de keveset fizet?
Vagy munka is lenne, a penz is okay, de guzsba kotnek a szabalyok, es nem lehet keresni?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Leginkább a második.

Európában a közúti teherszállítás aránya a szárazföldi modal splitből kb. 70% vagy a fölötti.

Az ábrából láthatod, hogy ha a zöld oszlop csak 3-4%-t esik, akkor az több ezer európai kamionos parkoltatását jelenti.

2020-ban - eddig - nem 3-4%-t esett hanem több mint 12%-t.

Ez Európában több tízezer kamion leállítását jelentette.

A különböző, szigorú, határzárak is a kamionozás ellen dolgoztak.

azon kívül hiába vették ki a tiltott határátlépők közül pont a kamionosokat, akik akkor is átléphették a határt mikor mások nem, a 27 különböző fajta határellenőrzés, okmány és idő szigorítás, mind a kamionos ellen dolgozott.

Amit szabad volt megtennie az egyik országban az tiltott volt a másikban.

S így tovább.

A vesztesek a kis cégek.

Az 1-10 kamionnal dolgozók.

Ahol 3700 kamion van egy cégnél, ott kicsit takarékoskodnak, leállítanak 900 kamiont de a cég talpon marad.

De ahol a 10 kamionból le kell állítani 8-t, munka hiányában ott bizony nagy a baj.

Előzmény: Törölt nick (86672)
Katana750 Creative Commons License 2020.09.01 0 0 86674

Én meg javaslom az "Acélember" Man of steel c. film megtekintését mint az első, nagyon negatív színben feltüntetett truck driver esete! Egyébként én nem a kenyérkereseti problémákra helyeseltem, hanem a patrol papa jellemzésére. Meló a teljes zárlat bevezetésekor( idén márciusban) is volt és most is van bőven. Amit a kolléga írt a kelet nyugat ellentétről fennáll. A piacunk kellett nekik meg az olcsó munkaerőnk ha náluk dolgozunk szarért, húgyért. Ha cégszerűen elvisszük olcsóbban a fuvart már nem kellünk annyira. Ez az Egyesült Államokban ismeretlen fogalom. Úgy képzeld el, mintha mexikói fuvarosok(nem gépkocsivezetők) ténykednének mondjuk Texasban és az ottani fuvarosoknál olcsóbban gurulnának! Ez feszültségeket gerjesztene ott is és a kormányzatot biztosan intézkedésekre sarkallná! Persze mi nem mexikóiak vagyunk Belgiumban vagy máshol nyugat Európában, hanem mondjuk oklahomaiak Texasban de csak elvileg. Gyakorlatilag mexikóiak ként vagyunk kezelve. Nagyon leegyszerűsítve valahogy így mennek a dolgok.  

Előzmény: Törölt nick (86672)
oveipreib Creative Commons License 2020.09.01 0 0 86673

Itt egy kicsit bonyolultabb a helyzet.

Az USA-n belül nincs K-Ny ellentét. Az erősebb tagállamok nem hoznak a saját védelmükre protekcionista törvényeket.

Előzmény: Törölt nick (86672)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.01 0 0 86672

"kenyeréért küzd"


Ezt hogy erted?
 
Az allasvesztes veszelye fenyeget tobbeket?  
Vagy parkol a gep, mert nincsen eleg munka?
Esetleg munka ugyan van, de keveset fizet?
Vagy munka is lenne, a penz is okay, de guzsba kotnek a szabalyok, es nem lehet keresni?
Egyik se jo, de miert is lenne igy?  Nem ertem ...

Nem tudom, hogy van nalatok, de itt nagyon jol muzsikal a gazdasag, legalabb is nekunk, truck-osoknak.  En mindig jol kerestem, de ilyen jol, mint az elmult 6 honapban meg soha!  Mindenkinek fulig er a szaja, megyunk mit a veszedelem, s barmit kerek, megadjak, mert sok a fuvar, keves a truck.   Szo sincsen kenyergondrol, semmilyen ertelemben.
Nehez elhinni, hogy az EU-ban kuszkodnek a truck-osok. 
Biztos vagy benne ...?

Előzmény: trizs77 (86670)
Katana750 Creative Commons License 2020.08.28 -2 0 86671

Na, ez most piszokul betalált!

Előzmény: trizs77 (86670)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.25 -3 3 86670

A hazai kamionosok azon rétege aki kommunikatív beállítottságú és ezért vagy ennek ellenére (?) tud épkézláb magyar mondatokat írni, alannyal, állítmánnyal, jelzőkkel, bővítménnyel, ma a kenyeréért küzd.

Kisebb gondja is nagyobb annál, hogy ide vagy máshová írogasson.

claas patrol Creative Commons License 2020.08.25 -3 1 86669

NE LEGYEN ITT , pl . HALLGATÁS KÉREM (!) ... Van aki még nem csak , íróasztal mellől nyomja a 'mantrákat' ??

 

 

claas patrol Creative Commons License 2020.07.23 -2 1 86666

u.i.

"nyomatékosabb"  = Nm  (!)

Előzmény: claas patrol (86665)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.22 -1 1 86665

A cargot választanám . (nyomatékosabb alapon)

Előzmény: Isti betyár (86664)
Isti betyár Creative Commons License 2020.07.22 0 0 86664

Sziasztok!

 

Szerintetek egy Iveco 75E14 vagy egy MAN 8.163 motor a tartósabb? Ill. melyik a szerelőbarátabb?

 

(Aggregát hajtáshoz gondolkodnék, fogyasztás nem sokat számítana. )

Katana750 Creative Commons License 2020.07.22 0 2 86663

Valaki felvilágosítaná azt akit szükséges, hogy a kiabálás az a végig NAGYbetűvel írás a netikett szerint! Én ilyet nem tettem és ez szerencsére megtekinthető!

kikó Creative Commons License 2020.07.22 0 0 86662

A Henschel mögött ott áll a  Saalefeld-i Ikarus 66.

Előzmény: claas patrol (86651)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.22 0 0 86661

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!