Keresés

Részletes keresés

lore Creative Commons License 2000.11.21 0 0 215
Tudom en, ertem en.

Amugy a gyar nem veletlenul hivja a mostani GTV-t GTV-nek, szal ilyen alapon lehetne egyedibb a technikaja, persze akkor mar mas aron menne...

Előzmény: Inner Circle (213)
lore Creative Commons License 2000.11.21 0 0 214
Tudom en, ertem en.

Amugy a gyar nem veletlenul hivja a mostani GTV-t GTV-nek, szal ilyen alapon lehetne egyedibb a technikaja, persze akkor mar mas aron menne...

Előzmény: Inner Circle (213)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.21 0 0 213
lore, azért a régi GTV a korszak Alfa-csúcsmodellje volt, és a teljes mezőnyben sem kellett szégyenkeznie. Gyakorlatilag utód nélkül törölték, a mai GTV másról szól. Lényeg, hogy nem 145-árban volt, így beleférhettek az extrább dolgok is.
Előzmény: lore (210)
lore Creative Commons License 2000.11.21 0 0 212
Errol van szo: penz. Az autok egyre inkabb hasonlo technikaval jonnek ki, a merci is feladta a csigas kormanymuvet stb. Szerintem is elsokerekhajtasuak lesznek elobb-utobb mind, hiszen olcsobb (amellett, hogy vitathatatlna elonyei is vannak)

Azert egy elektronikaval telezsufolt Maranellot/911-est szivesen latnek a garazsomban. Persze ehhez elobb garazs kell :-)))

Előzmény: fastcar (211)
fastcar Creative Commons License 2000.11.21 0 0 211
Megmondom, azért mert ez egy drága dolog ám. És már többször több helyen leírtam, hogy ma elsösorban üzlet az autógyártás és csak sokadjára, annak a kérdése, hogy ki milyen technikát, milyen szinten tud beépíteni az autóiba. Az Alfának is részben ebbe törött bele a bicskája. Az, hogy a mostani konszern pedig ugyanúgy müködik mint az amerikaiak, vagy a VW, sajnos a legkevésbé sem az Alfa tehet. Nézd meg, hogy mikor indult el a forszírozott elsökerékhajtás a márkánál! SZVSZ a BMW is csak addig fogja a legkisebb autóiban a hátsókerékhajtást adni, amíg valamelyik konszern fel nem vásárolja.
Egyébként ma is gyártanak transaxle autókat:
Ferrari 550 Maranello
Chevrolet Corvette
Dodge Viper GTS

Igaz, nem deDion hátsó híddal.

Előzmény: lore (210)
lore Creative Commons License 2000.11.21 0 0 210
Akkor miert nem ilyen motorokat es futomuveket tesznek az uj alfakab? (en tudom a valaszt es ugy helyes, ahogy az alfa cselekszik, nekik is elni kell valamibol!)
fastcar Creative Commons License 2000.11.20 0 0 209
Nagyon jól megy a 2.0 GTV is. 92-ben az elsö ilyen autómmal vittem néhány autós-motors körben mozgó srácot próbakörre. Volt egy ikerpár, akik nagyobb motorokért voltak alapvetöen oda. A GTV-vel felfelé az Istenhegyi úton úgy mentünk fel, hogy azt mondták a srácok, hogy így eddig csak motort láttak kanyargós úton hegymenetben emelkedni. Egy másik srác Turbos Fuego-ja szerintük a fasorban se volt a GTV-hez képest.
Előzmény: lore (206)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.20 0 0 208
Nem tudom, hány kilowatt lehet a vas, de még csak megközelítőleg sem. Ui. a '79 előtti kétliteres 121 lóerős, onnantól kezdve 130 (2 dupla karbival), viszont ez egy sportmotor, aminek nem tudjuk a teljesítményét. De még ha tudnánk a gyári adatot, se érne sokat, mert felújítottan vettük, és mélyebben nem szedtük szét, így ki tudja, hogy tényleg azt tették-e bele, ami belevaló. Majd felteszem egy próbapadra, addig marad a gyorsulásnak a már többször hivatkozott bowdenes sebességmérő által történő meghatározása... (most éppen működik, vazze!)
E "ha" és "amennyiben"-sorozat után kb. annyit tudok mondani, hogy "hát, belülről elég nagy a sebességélmény". :)))

A 145-höz képest: a 145 nagyon jó autó (mivel anyukámé, ezért 1,4-es), imádom, örülök ha vezethetem, de a büdös életben nem cserélném el a GTV-re. Mégis, hogy hasonlítsak össze egy magas üléspozíciójú, kulturált, könnyen vezethető, halk autót egy olyannal, amiben a padlón ülsz, a motor a füledbe üvölt, száz forrásból zörög és birkózni kell a kezelőszervekkel??? :)

Előzmény: lore (206)
fastcar Creative Commons License 2000.11.20 0 0 207
Csak az ami piacra volt Spica mechanikus befecskendezö, a régi (IC-féle) GTV-hez. Az a 130 LE, meg a 190 Nm nem olyan gagyi, és ezt hengerenként 1 porlasztó táplálja.
Előzmény: lore (206)
lore Creative Commons License 2000.11.20 0 0 206
Haaat, napok ota alig alszom, napok ota egyetlen szabadidos tevekenysegem ez a forumosdi, szal el lehet nezni :-)

Most nem azert, de hany loerot adhat el az a vas manapsag? Vagy uj a motor? Vagy felujitott? Hogy gyorsul? Egy 1.4 8V astra ellenfel? :-) Mintha emlitetted volna, hogy egy 145-os legzsakjat pufolted az autopalyan, szal az is van? Milyen motorral? Ahhoz kepest hogy megy a GTV? (Az utolso kerdesre a valaszt elfogadom hiteles informacionak a 145 gyari adatai ismereteben)

Ha jol tudom a GTV-ben a 2.0 130LE volt, amit nem is ertek, hiszen volt karburatoros is, meg injektoros is, szal szerintem tobbfele van...

lore

Előzmény: Inner Circle (205)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.20 0 0 205
Nem vagy formában, lore, hol írtam én hogy négyesben rápörget?
Előzmény: lore (204)
lore Creative Commons License 2000.11.20 0 0 204
2.0-es szivo-motor 4-ben raporget a hatso kerekekre?? Andersennek meg Gr(ic)mm olvasott fel estenkent mi? :-P
Előzmény: Inner Circle (203)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.20 0 0 203
Ez olyannyira igaz, hogy ha jól tudom, fastcar az egyik GTV-jét a torziós rugóval nyírta ki (az egyben maradt, de az autó nem).

Adalék: ma a bátyám (Opel Kadett Calfornia, 1.4) mögött jöttem haza (Alfa GTV 2.0). Nem is előztem volna ki, de a bátyus beragadt egy Miautónk mögé, és azt már nem bírtam. Itthon bátyus megkérdzete:
- Ez az autó olyan erős, hogy kettesből hármasba megnyikkantja a kerekeket? Nagyon jól gyorsult!
- Hát, ez az autó mindenhol nyikorog, szóval nem tudom hogy mit hallottál, de nem a váltást, mert akkor ki se vettem négyesből.

Nyomatékos motor yeah! :)

Előzmény: fastcar (201)
lore Creative Commons License 2000.11.20 0 0 202
Az uj M3 elol McPhersonokon fut, asszem pont te linkeltel be egy tablazatot, ahol az M-es BMW-k igen jol szerepeltek a versenypalyakon.

Ja, melyik uj autoban vannak DeDion felfuggesztesek? Miert is nem? Csak mert penzbol lehet autot epiteni...

A vectra futomuve ugy viselne, mint egy passate. Sot, eleg korszerutlen, viszont ultetett es kemenyitett, szal talan meg rosszabbul.

Előzmény: fastcar (201)
fastcar Creative Commons License 2000.11.20 0 0 201
A McPhersonok korán halnak! :-)))

Gondolom olvastad már a 75-tel megesett történetemet. Kíváncsi lennék, hogy egy Corsa, de akár egy Vectra V6 futómüve hogyan viselné, ha 40-nél elmenekül alóla az egyik kerék :))
Egyébként McPhersont már láttam elég sokat kidölve, kiszakadva, megnyekkenve, de torziósrugót és deDion-hidat még nem :)))

Előzmény: lore (199)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.20 0 0 200
"meg eltorne az a robosztusnak kinezo ferde cso ott hatul"

A kulcsszó itt a "hátul". lore tanulékony és fejlődőképes, most is hogy ráérzett, hogy neki a csomagtartót szántam! :)

Előzmény: lore (199)
lore Creative Commons License 2000.11.20 0 0 199
Nem meg az autogyartas oshazajaban vagyok (nem Olaszorszag :-))), de egy ARJ nem eleg, hiszen a digok nem 100 kilosakra mereteztek a DeDiont, meg eltorne az a robosztusnak kinezo ferde cso ott hatul :-P
Előzmény: Inner Circle (198)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.20 0 0 198
Tartsd meg a pennád (a mikahakinen szomorúságán csodálkozó) lorenének!... :))))))
Na jóvan, hazagyüttél má'? Akkor holnap reggel tegyél a zsömle mellé egy ARJ-t a táskába, oszt majd benyomlak a GTV-be jól! :)
Előzmény: lore (197)
lore Creative Commons License 2000.11.20 0 0 197
En meg nem probaltam, csak az Oya mondta, hogy neki pont passzentos, fargot mar nyomja stb. Akkor szvsz nekem eselyem sincs, bar baromi rugalmas vagyok :-)))

IC,
szemetkedes??? Hu, ha csak egyszer is latnad, hogy hogy el tud sulni a virtualis pennam, leesne az allad :-)))))

Inner Circle Creative Commons License 2000.11.20 0 0 196
"Na igen, kerdes, hogy hogyan fernek be a GTV-be."

Még egy kicsit szemétkedsz, lore, és választhatsz majd hogy szeletelve, vagy kosárban?... :)))

Előzmény: lore (194)
fastcar Creative Commons License 2000.11.20 0 0 195
Ha az öcsém meg aza unokabátyám is be tud ülni, akkor Te is elférsz :))
Előzmény: lore (194)
lore Creative Commons License 2000.11.20 0 0 194
A BMW csinalt eloszor futheto kormanyt szvsz. Lehet, hogy ezt meg nem irta be senki az "elsos"-be?

Na igen, kerdes, hogy hogyan fernek be a GTV-be. Az Oyabun szerint en sehogy :-) Akkor ez most konstrukcios hibaja?

Előzmény: Inner Circle (193)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.20 0 0 193
Na igen, egy-egy hosszabb út után a kardánalagúton húst lehet sütni. :)))
Tényleg, ezt beírom az "elsős" topikba: lehet hogy a Volvo csinált először fűthető kormányt, de az Alfetta az első autó beépített jobbtenyér-melegítő kályhával! :)))
Előzmény: fastcar (191)
lore Creative Commons License 2000.11.20 0 0 192
Akkor megnyugodtam, hogy nem csak en szivok a corsaval :-)))

(lehet az, hogy a corsaban is olyan elrendezesu a motor-valto-difi, mint a GTV-ben? :-)))

fastcar Creative Commons License 2000.11.20 0 0 191
Hát hidegben elég kemény (nem mintha utána nem lenne az :)) ), de mindig megvannak a helyükön a fokozatok. A váltó meg a difi egyben vannak. A kardán meg a fötengely fordultaával forog állandóan, úgyhogy egy üzemszerüen terelgetett GTV esetén ez nem kis höt tud termelni :))
Előzmény: lore (189)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.20 0 0 190
A váltó-difi egy egység (közvetlenül előtte van a kuplung). Tényleg kemény, míg hideg a rendszer, akkor recseg igazán (tipp: ha GTV-t adsz el használtan, előtte jó sokat kell melegíteni, hogy ne tűnjön fel hogy hidegen reccsen a kettes!),
Előzmény: lore (189)
lore Creative Commons License 2000.11.20 0 0 189
fastcar,
a regebbi transaxle-s GTV-kben ha jol tudom a motor-valto-diffi kulon all egymastol. Akkor a valtoolaj hogyan melegszik be? Vagy a diffivel egyutt van? Csak a forgo kardan termel nemi hot? Nem tul akadozos a valtoja emiatt?

A hidegben birkoztam egy kicsit a Corsa kettesevel, akkor jutott eszembe :-)

lore

Ypszi Creative Commons License 2000.11.20 0 0 188
Hamarosan visszatérek, csak elég sok lemaradásom van, de azé itt vagyok, csak báh... de nem felejtettem ám el.. és különben is, nélkülem is lesz itt elég kérdés:)))
napá, tsóközön, reklám után visszalövök..:)
Tomthumb Creative Commons License 2000.11.20 0 0 187
Üdv mindenki!

Ypszi, ha visszatérsz, mások! Kezdem érteni a dízelekkel szemben fennforgó ellenszenv eredetét, kicsit beleláttam a dolgok mélyére.

Eddig volt ugye a 300 D Mercim, az kényelmes volt, meg nehéz, meg öreg -> értem is, hogy nem megy, meg nem is baj.

Hajtottam 1.6TD Passatot, 1.9TD Volvot (460-ast, Fargo), meg ilyeneket próbaszinten, 1.9 d Skoda Felicicát hosszú időn át (30E km, fél év).

Hát, mondok, kicsit kerreg, de ki nem szarja le, alig eszik, ez jó, szerintem viszi a benzines nívót - mindennapi autózás szintjén.

Node.

Büszke tulajdonosa lettem egy hete egy '84-es Ibizának, 1.7d Fiat motorral. Apám! Most értettem meg, micsoda meló volt a mérnököknek kijavítani a személydízeleket!

(azé' szeretem)

lore Creative Commons License 2000.11.18 0 0 186
Ki tart vissza?
Előzmény: Cool (185)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!