És akkor most itt D.Pistabá ellen beszélnék. A képzés zavartalanul folyik, csak nem épp Határhegyen, hanem Budaörsön. Másrészt pedig jövö évben, ha sikerül egy Ka7-t venni a télen (a meglévö mellé), akkor mi is kezdünk áttérni Ka7-el való oktatásra. És fogadd meg Bence tanácsát, még minkét klub üzemel idén, menj ki és nézd emg a társaságot. Hangulat sokat dob a latban. A másik meg, akkor haladsz a legjobban, hogyha sokat vagy kinnt a reptéren, úgyhogy vedd figylembe azt is, hova tudsz akár csak fél napra is kimenni akár hétköznap is.
A képzések közt - szerintem - hatalmas különbségek nem lehetnek, mindkét (és tulajdonképp az összes hazai) klub a Magyar Repülő Szövetség tematikája alapján oktat. A teljes vitorlázó tanfolyam költségeiről nehéz beszélni, mert nagyon fontos tényező, hogy hogyan haladsz a elején, mennyi plusz felszállásra van szükség (pl egy pár hétvégés kihagyás miatt) stb. Mivel az egyik klubban repülölök, nem tudnék objektíven nyilatkozni, (és nem is szeretnék ezen a felületen 'reklámozni') ha teheted, menj ki akár egy egész napra mindkét klubhoz, és nézd meg saját szemeddel, hogy neked melyik szimpatikusabb/tetszik jobban stb.
Az lenne a kérdésem, hogy mi a lényeges különbség a hármashatárhegyi (Műegyetemi SE), és a farkashegyi (MÁV SE) vitorlázópilóta tanfolyam között, az oktatógépek típusán kívül. A két tanfolyam díja között közel 100 ezer forintos különbség van, de nem tudom, hogy ez csak a másik típus miatt van-e. Bárkinek esetleg van infója, vagy tanácsa, hogy hol érdemes a képzést csinálni?
Elhunyt Göncz Árpád "B" vizsgás sportrepülő. 94 éves volt.
2000. jún. 1. - 6 Esztergom és Vidéke . 90 éves történetéről, Mitter lmre sportrepülő a vitorlázó repülés 70 éves múltjáról beszélt átadta Göncz Árpád üdvözletét - akiről kiderült maga is Esztergomban volt B-vizsgás sportrepülő ... Rubik Ernő ekkor éjt nappallá téve dolgozott, az új üzem épületterveit és az új repülőgép terveit készítve. Ebben az időszakban ő látta el az üzem műszaki vezetői és tervezői feladatkörét. Végre nehéz sorban élő édesanyját és testvéreit is magához vehette, és bennük is segítőtársakra lelt. Munkája mellett minden szabadidejét is a repülőéletnek szentelte, az esztergomi és budapesti cserkészrepülők fiataljait oktatta, köztük Göncz Árpád volt köztársasági elnökünket is ifjú korában.
Egy egyszerűen megválaszolható kérdés, hol vana BP által használt RedBull festésű, német(?) lajstromú Corvus Racer, amit Budapesten már nem használt Peti? Volt több repüléskész állapotig elkészült példány is?
. De le van írva a linkkel jelölt szövegben és el van magyarázva, miért így kell csinálni. Nincs olyan, hogy önálló térkép, MINDEN TÉRKÉP VALAMILYEN PROGRAM SZÁMÁRA KÉSZÜL, másra nem használható. (Persze vannak olyan formátumok, amiket több program is használ.)
A Csehországban rendezett vitorlázó műrepülő világbajnokságon Tóth Feri újra megszerezte az összetett aranyérmet! Gratulálunk eredményéhez, büszkék vagyunk Ferire!
A gratuláció a magyar csapat többi tagját is megilleti, mert a felkészülési nehézségek ellenére derekasan helytálltak! Szilágyi János az igen előkelő 13. helyezést érte el és az Advanced csapat (Józsa Dávid, Hoós Miklós és Czitán Dani) eredménye is bizakodásra ad okot a jövő évben idehaza megrendezésre kerülő VB szerepléshez!
Szeretném kihangsúlyozni, hogy levelemet nem a Hármashatárhegyi Sportrepülésért Alapítvány, hanem a magam nevében írtam. A végső megfogalmazás több sportrepülő munkája, mert azt több e-mail címre elküldtem és biztató-helyeslő válaszokat kaptam.Ebben az ügyben személyesen tárgyaltam a Nemzeti Közlekedési Hatóság minden elnökével és a Sport-szakállamtitkárság vezetőivel, kivéve Dr Simóka Beáta sportszakállamtitkárt. Személyesen tárgyaltam a Miniszterelnöki Hivatal egyik államtitkárával, biztató ígéreteket kaptam, de megoldás nem született. Ezek után nincs más megoldás, mint az Országos Rendőr-főkapitánysághoz fordulni, mivel BŰNCSELEKMÉNYRŐL van szó a Nemzeti Közlekedési Hatóság részéről.Az MRSz elnöke elzárkózott a levél aláírásától.