TLDR: Azért vannak ennyire lemaradva a GP23-asok idén, mert a korábbi évekkel ellentétben nem a szezon végi hanem a szezon eleji specifikációt kapták meg az előző évi motort használók.
Pedig sztem simán sanszos,..egy balesetet nem lehet megtervezettnek kijelenteni, az nagyon komoly vád lenne. Egy versenybaleset meg csak egy versenybaleset. Nem tudom,..Rossi-ban egyáltalán nem bízom, de remélem a srácoknak megvan a saját hozzáállásuk, vagy legalább belegondolnak hogy ez milyen helyzet is lenne valójában.
Azért nyugtalanító ez a Barros nyilatkozat.
A Ducati az sztem ki-ki meccset fog adni csapaton belül. Nagyon nehéz lenne rászólni akármelyik versenyzőre, Bagnaia vagy MMarquez.
nem tudom,hogy gondolna a megvalositást mert ha ki lehetne játszani akkor semmi értelme ha meg nem lehetne akkor tele szarná a mezönyt gyengébb versenyzökkel,ki akarná végezni amit felépitett?nem hiszem.
olimpikon is lett igaz más miatt és volt kötödése ide:))
majd meglátjuk,hogy egyáltalán kell e rossi,de azt nem hinném,hogy a duc hagyná,hogy csapatostul álljon bele maqba föleg ha nem is egyszinten vannak a gépek.
Doohan akkor sem esett annyit, mint Maki, és pont rá igaz, hogy amikor zsinórban nyerte a címeket a Hondával, nem volt méltó ellenfele. Maki meg kb élő szövet a belső fémvázon, mert annyi esze sem volt, hogy meggyógyuljon, visszajött és rá is sérült. Meglátjuk, ha jövőre is ennyit esik a gyárival, akkor vissza is vonulhat.
de itt volt olyan,hogy szépen közeledtek lorenzora mm ment egy 29,7es következöre egy 30,5ös kört rossiékat "tartva" majd megint egy 29,5ös kör.
pár kör után élre állt,de közeledtek rossiék igy vissza ment lo mögé egy gyenge körrel,és itt kezdödött igazán a látványos verseny iano,ros és maq között a remek utolso körrel:)
persze elhihetjük,hogy a gumi miatt kellett igy mennie.
2000-2001ben is jo volt,utobbi évben még haga is vitézkedett egy ideig az elejében.
Óriási faxság, igazuk van a megszólított versenyzőknek, a spanyol kinevelőbajnokság brutális kemény, hagyományaik vannak, és kemény pénzeket fektetnek és fektettek be a cégek. Az olasz hasonló. Ezek után kvótával jönni, nagy alhé és hülyeség lenne,...és valszeg lenne hirtelen pár magyar állampolgárságú spanyol születésű motoros,...akinek semmi köze Magyarországhoz.
Abból nemzetközi botrány lesz ha Rossi megpróbál a csapatával bekavarni Bagnai és MMarquez csatájába. ..ezt komolyan gondolom, emlékezhetünk még mit csinált olasz tartományok között a Biaggi-Rossi konfliktus.
...Nagyon remélem hogy nem erről van szó.
..de egyébként simán lehet egy oylan szitu is hogy a GP24 megint egy jó motor lesz a GP25 ellen, MMarquez pont kifogta a rossz Ducati verziót. Én is úgy gondolom hogy pl. Diggia jó lehet.
Sztem ez egy tipikusnak mondható Ausztrál futam volt, számomra az a csalódás ha nem ilyen, a bazi egyenesben amire egy gyors kanyar nyit, óriási szélárnyékcsata, majd a gyors de necces jobbosról a balosra bemenetére egy visszatámadási lehetőség, illetve még két jobbos visszafordító van ami remek támadási lehetőség, főleg a második amire a dombtetőről esnek be. Itt az a jó futam szerintem ha 3-4-6-8 versenyző van az elejében és állandóan változik a sorrend. Emlékszem a számomra legjobb Phillip Island futamra ahol még kétüteművel mentek (Biaggi 4-s Yamaha pl.) ott jellemzően többször változott az élen álló pozíciója mint a körszám. Zseniális futam volt..bár biztos a nosztalgia faktor is benne van :D
De még a WSBK futamokon is gyakori hogy valaki kijön a célrafordítóból mint vezető, és a gyors jobbosban már 4-5.
Doohan-nek majdnem oda lett a lába, sosem lett 100-as utána (thumb brake) mégis 5 vb-cím 30+ évesen is. Elektronika nélküli 2T 500. Hagyjuk már ezt a roncsozást.
Martínnál a végén még az is bejátszhatott, hogy mondott ő a Ducatira jó pár sértődőtt megjegyzést és ezt nem értékelték annyira a digók. (Lásd pl Prost 91-es menesztése a Ferraritól, 92-re taccsra rakás) Nálam Jack Miller gyári Ducati/KTM szerződtetése is erősen kérdőjeles, de valamiért ő került oda ahova, ez van.
2015-ben 36 évesen még azért inasba rakta Makit, és az bosszúból a nyalókásnak hordta a pontokat, elég kicsinyes bosszú volt.
Nézd meg Makit, hol tart ma, egy roncs, nincs egy ép csontja sem a sok bukástól és elég rég nyert már vb-t oszt alig múlt 30 éves. Addig ment neki, amíg Dovi volt az egyetlen ellenfele, Bagnáékkal már más a helyzet, futamot sem hagynak neki. Megnéztem volna a Hondán a 20-on éves doktor mellett, lehe ma csak egy Pedroza kettő lenne, vagy egy megtört Stoner. A peak Rossi alatt van egy polccal, ami nem egy rossz dolog.
"Az a jelentősége, hogy Rossinak nem a 30+ volt már a fénykora, az ő korában inasba vágott kb mindenkit, így azzal érvelni, hogy veszélyztetve érezte a poziját a 20 éves Maki ellenében, hát az elég vicces"
Ha vicces, ha nem, így volt. 2010 után Rossi (talán a lábtörése miatt is) a fasorba sem volt már (12 win, 7 pole) a korábbi (77 win, 48 pole) dominanciájához képest. Szerette volna minimum behúzni azt a 10-et az fix. Minél több versenyt nyerni. Csak meg változott a felállás, míg előtte ő rakta inasba a mezőnyt, utána már inkább őt rakták inasba, elég gyakran. Biztosan szar ezt megélni, nem vitatom, küzdött rendesen, de kevés volt már a kraft. Jött egy fiatal csávó aki már a második versenyét megnyerte és az első évében VB lett, 35 év után elsőként King Kenny után. Ez még VR-nak sem jött össze fénykorában sem, pedig már Doohan sem volt a színpadon (egyébként ő 29-34 éves korában húzott be ötöt). 2014: MM tarol. 2015: hiszti, hajó elment. Utolsó két szezonja abszolút érthetetlen/értékelhetetlen, minek is kellett, de biztosan van rá magyarázat.
egyetértek a leirtakkal bár az ausztrál fotamrol még mindig nem tudom,hogy gondoljak,meghallgatnám maqot egy öszinte pillanatában:)
futam után ezt irtam maq fanként,akkor egy rossi drukker vagy rossi simán kitudja hozni 100%ra,hogy cumiztatás volt már ott is.
"nem tom mm mit játszott,de néha azt hittem már,hogy lorenzot akarja segiteni az két kör alatt megint ott volt(legjobb körrel) rajta meg is elözte aztán megint visszább esett mintha másik kettöt tartaná, aztán a végén megint legjobb kör."
mondjuk az azért kijelenthetjük ha gumit sporolt vagy cumiztatot, mesterien vitte véghez:)
Semmi extra nincs Pedrosa véleménye mögött, mind ismerjük MMarquez-t, nem hinném hogy bárkiben szemöldökfelhúzást eredményezett volna Pedrosa véleménye. ..de egyébként szét lehetne szedni hiszen Pedrosa sem volt széplélek mondjuk Hayden esetében..csak még úgy sem sikerült. De Pedrosa összességben jó srác, de valaki mindig elverte vagy rivális motoron, vagy csapaton belül ami különösen fájó, ezért a véleményét érdemes ebből a megvilágításban nézni.
Abban tökéletesen igazad van hogy senki nem tud kisírni magának helyet,...pláne a mezőny legsikeresebb, legerősebb, és anyagilag is erős csapatában. Tök mindegy hogy mit csinál egy versenyző, egy ilyen helyzetben lévő csapat, mint a Ducati nincs kényszerben. A Ducati jóval többet lát mint a tévénéző...alapból én is igazságtalannak gondolom Martin mellőzését, de nyilván sokkal nagyobb képet lát a Ducati, ők minden versenyzőjük telemetriáját látják, és nyilván pontosan tisztában vannak a motorjaik fejlesztési szintjével, erőssorrendjéval. MMarquez-t választották, amit ezt lehet szeretni vagy nem szeretni, de nem lehet kétségbe vonni hogy ők tényleg tudják melyik versenyző mit ér. Én sajnos egy motornak nem érem el a telemetriai adatait, nemhogy összehasonlíthassam őket :( Így aztán nézői oldalról 'jobban tudni' egyszerűen hülyeség.
Pedrozának épp elég tapasztalata volt vele, ez éppen elég a reálís véleményhez.
Ilyen nincs, hogy valaki kisírja magának a gyári helyet, csúnyán néz, toporzékol stb. A Ducati mérlegelt és döntött.
Aha, és mire jutott, miután megmérlegelte Maki és Martín teljesítményét? Te sem gondolhatod komolyan, hogy a teljesítmény döntött, mert azzal Maki a fasorban sincs. Maki kinyilatkoztatta, hogy neki csak a gyári Duci opció, ezt dobta be, amikor úgy nézett ki, hogy szatelit csapatnál marad. Erre nem tudom miért, de a gyári csapat befosott és szerzdőtette, annak ellenére, hogy Martín a vb címért megy most is. Szó nem volt itt teljesítményről, meg mérlegelésről, nem véletlen, hogy senki sem nézte jószemmel.
Maki akkor is buktabajnok volt amikor sorra szállította a VB-címeket, nincs ebben semmi meglepő, ő ilyen.
Van egy kis különbség mára, több és komolyabb ellenfele van, és ezek a bukások ma már nem férnek bele. Dovi ellen belefért, nem volt más. Most többen is vannak.
Mi a lényege, ki hány éves? Rossit sem kényszerítette senki, hogy 40 évesen bólyát játszon.
Az a jelentősége, hogy Rossinak nem a 30+ volt már a fénykora, az ő korában inasba vágott kb mindenkit, így azzal érvelni, hogy veszélyztetve érezte a poziját a 20 éves Maki ellenében, hát az elég vicces. Szerintem mindketten nagyszerűek, de a doktor fénykorában teljesen más szint volt.
Pedrosa biztosan nagyon "szépeket" mondott Maki úrról. Ő a mindenki által kedvelt, aranyos kis spanyol balhé kerülő srác. Talán, pont ezért is nem lett egyszer sem VB, mert hiányzott belőle a Rossi/Marquez rafkó, tökösség.
Ilyen nincs, hogy valaki kisírja magának a gyári helyet, csúnyán néz, toporzékol stb. A Ducati mérlegelt és döntött. Annak ellenére, hogy egy éve még az is lehetetlennek tűnt, hogy átigazolhat a Duc-hoz. Ők látnak potenciált benne, különben nyugodt szívvel elengedték volna. Maki akkor is buktabajnok volt amikor sorra szállította a VB-címeket, nincs ebben semmi meglepő, ő ilyen. Szerintem Rossi a pályafutása alatt nem esett annyiszor, mint a 93 egy "jobb" évében, de max kettőben. Azért az összetákolt rocsnak több pontja van egyedül, mint a két VR46-osnak összesen, pedig újonc a fiú a taljánon.
Nem tudtam, hogy a VB-kiírásban értékelik a versenyzők életkorát, plusz pontokat kapnak, esetleg kedvezményeket? A 31 éves Maki bácsinak, ha közelít a 20 éves Acosta mi a teendője? Előzékenyen el kell engednie, hogy ne zavarja? Mi a lényege, ki hány éves? Rossit sem kényszerítette senki, hogy 40 évesen bólyát játszon.
Szerintem, mielőtt szentté avatod Makit, előbb olvasd el Pedroza véleményét Makiról, utána beszélhetünk Rossiról. Eleve mit csinált Maki, hogy a Ducira üljön, fenyegetőzött, egészen addig, amíg ki nem sírta az ülést, és ő kapta meg, nem a nála sokkal jobban teljesítő Martín. Jellemző rá ez a passzív agresszió. Nem ment a Honda, átült a bajnoki GP23-ra, a rajongói győzelmeket vártak tőle, oszt bukások jöttek, megint a legtöbb az évben, és ezt már nem lehet a motorra fogni. De már most megkezdte a pszichikai hadviselést Bagna ellen, ha jövőre balhé lesz, az tuti miatta fog bekövetkezni.
Amit meg Rossiról hordasz össze, azt felejted el, hogy amikor Maki feljött a gp-be Rossi már bőven 30 fölött volt, te meg egy 20 évessel méred össze. Nézd meg Makit most alig 30 évesen, egy összetákolt roncs, aki évek óta nem nyert vb-t és futamot is alig, már nem a teljesítménye, csak a neve és az agresszív hozzáállása adja el. Remélhetőleg jövőre nagy bukta és nyugdíj.
Mint, mindenki(nél), ő(k) is csak emberből van(nak). Nekem nem is ez a problémám Rossival, hanem a köré felépített szektás rajongás, amit ő nagyon jól használ ki érdekérvényesítésre. Ma sem tud megszólalni, hogy abban ne lenne valami lekicsinylő megjegyzés, nyíltan vagy burkoltan Marquezzel kapcsolatban. 9 év után sem...
Szerintem mindenki ismerősei körében vannak olyanok akik nagyon jókat nevetnek más botlásain, cselekedetein, sőt még kiszínezik a sztorit is, hogy a másik még balfékebbnek látszon. Örömmel, újongva újságolják mindenkinek a környezetükben, aki esetleg lemaradt a történetről, idő, energia nem számít, ez okoz nekik örömöt. Viszont, ha csak minimálisan is kapják vissza ezt, akkor jön az óvódás durci, örihari stb. Rossi pont ilyen. Iszonyúan kicsinyes, sértődött egyén. Amíg futott a szekér addig a vicces, a jópofa, a szeretnivaló fiú, a lidzsend, ahogy valós veszélyt érezett a pozíciójára, teljes arculatváltás, számító, kíméletlen törtető. Illetve addig is, csak a külvilág felé maradt meg a fair play örökös bajnokának (már akiknek).
Talán a nagy H-nál is értékelték ezen tevékenységét azzal, hogy maximum wc-papírra nyomtatva tudnák elképzelni az arcképét. Ellenben MM-et elengedték élő szerződéssel a konkurenciához. Persze tudjuk a 93-as megvette kilóra a Dornát, spanyol is, na meg segítették a kongói gyíkemberek, így érthető. 2015 uccsó versenyén a legboldogabb ember Marquez volt. Aki egyértelmű, hogy hátvédként bekísérte a célig Lorenzót, de lecumiztatta a lidzsendet, kajakra Máúnika. Végtére ezért jártatta a száját Rossi, megkapta. A nagy stratéga eltaktikázta az utolsó esélyét, utána már nem osztottak neki lapot. Persze mindeki hibás volt csak ő nem, of course.
Btipikusan a Rossi utálatod verzérelte e koholmány leírását, mindegyik légből kapott érvedet cáfolnám. A Rossi könyvben kb pont az ellenkezője van, de ezt szoktuk meg nálad, Hatmin szocializálódtál, ő sem tehetett soha, semmiről.
Na most nézem totál feleslegesen írtam ennyit mivel nem ez volt a téma, elkanyarodtam ..elvesztettem a fókuszt :)))
Szóval Az elhalványításig áll az elöző gondolatmenet, MMarquez 2015 után hengerelt, és igazából mindenkit elhalványított, nem csak Rossi-t, de nem segített.
Nem feltételne MMarquez lehetett a baja, hanem érezte már a pályafutása végét, de persze ettől még amikor MMarquez legázolta gyakorlatilag akkor teljes joggal volt mérges, de ez már nem az volt, már nem volt meg az a jelenléte ami régen, sem a pályán, sem a médiában.