Köszönöm mindenkinek a hozzászólást és a felajálásokat, ha szükségem lessz valamire természetesen jelentkezek.
Még az érdekelne, hogy milyen méretű legyen az első gokartja. Néztem már rajzokat és méreteket. Nem egy horihorgas kölök a bérgokartba már próbálkozott de ott messze voltak a pedálok.
Jó lenne egy junior gokartnak a méretét megtalálni valahól.
Szia. Én elszoktam vinni gumishoz, hogy nyomja le a gumit a peremről, és utána már kézzel is lejön. Vagy esetleg valami laposvas kell még amivel alá tudsz fesziteni. Egyébként ha érdekel, van 1-2 cuccom gokarthoz.
Van egy eladó USA Manco gyermekgokart vázam, dobfékkel. Hátsó felniket kell lecserélni (osztottak), vagy egy darabot venni, metrt mindkettő külső pereme kissé sérült, ülés kárpitozandó, egyebekben teljesen jó. Motor nélkül.
Fiam részére szeretnék építeni egy gokartot. Szeretnélek megkérdezni benneteket, hogy mennyire nehéz a gumit szerelni, egy nem osztott felniről ? Mint műszaki ember házilag megoldhatom, vagy ugyanúgy gumis szakemberhez kell elvinnem szereltetni, mint a hagyományos autó gumikat?
Nekem a régi gokartban 125-ös ETZ blokk van, ez kb. 10 LE. Hát egy 30 LE-s fixeshez képest biztosan lassú, de legalább van idő rákészülni a kanyarra. :) A 250-es 21 LE, az valószínűleg fürgébb.
Igen, régi konstrukció, viszont egyszerű és olcsó. Nem tuningoltam, hogy minél tovább menjen, ezért nem különösebben szervízigényes. Kopás miatt még nem cseréltem semmit, igaz, nem is megy sokat, sajnos. Ja, nem forog folyamatosan magas fordulaton, hiszen azért van a váltó. Az alukosaras hajtókar-tűgörgő nem a legjobb megoldás, ha megragad, majd kicserélem acélkosarasra, de így hobby szinten gokartozva még nem ragadt meg.
Az a problémája, hogy elavult konstrukció a pl. olasz vagy japán társaihoz képest. (Gilera 125 rc : kiegyensúlyozó tengelyes tehát nincs rezonancia, power szelepes, szívó membrános és anyagból van. 30 le.)
A fixes motorral egy nagy baj van: üzemórás,tehát a szervíz igénye jóval nagyobb mint a etz-nek.
Azt gondolom nem versenyre csinálod, tehát a szórakozás a cél. Ha megadod a megfelelő kenő anyagokat neki elég hosszan ki tud szolgálni. Amit nem nagyon szeretnek a kétütemű motorok az a motorfék.
Jut eszembe etz blokk ról azért mondtam le mert akikkel beszéltem gokartosok, azt mondtak egyenesbe nagyon lassú leszek . Neked volt ilyen gond ? Mennyire szerviz igényes ? Mert azért nem arra lett tervezve hogy folyamatosan magas fordulaton üzemeljen. Hogy bírja a terhelést ?
Az agy pont belemegy a felnibe igy az tehermentesiti. Az a baj hogy ezek az agyak a régi váz tengelyehez készültek es csak at lettek alakítva az újhoz. Kar hogy eleve ehhez csinaltatttam oket. Szívem szerint csináltatnék újat csak azért nem olcsó igy marad ez.
A hátsó kerékagyadon nem látok tehermentesítő vállat, amire a felni közepe kerülne. Ha az agy külső átmérője akkora, hogy pont beleillik a felnibe (kotyogás nélkül), akkor jó lehet. Ellenkező esetben kellene az agyra egy váll, különben folyamatosan nyíróerő hat a csavarokra, ami nem egészséges.
Nekialltam befejezni a kartomat amit elkezdtem anno. A váz amire építkezni akartam kiderült hogy kuka. El van csavarodva. Szoval minden eddigi munkam folosleges volt. Na nembaj. Igy vettem egy új vázat . Ulessel padlolemezzel elso hatso futomuvel kormanymuvel pedalokkal es fektarcsaval . Ami kell meg hozza: a regi hatso kerekagyaimat hozzaalakitani, fekrendszert csinalni ra.(megvan az elozorol csak rakell szerelni) A 250es etz blokk helyett pedig vettem egy 30 LE-s fixes motort . Sokkal könnyebb es erősebb es nem biztos hogy nagyobb a szerviz igénye . Délután töltök fel képeket.
A diffi nehéz, bonyolult, drága (és versenygokartokon kifejezetten tiltott). Ha a vázgeometria jó (főleg a csapszegdőlés számít), akkor nem tolja az elejét. Kicsit nehéz a kormányzás, de csak lassú haladáskor tűnik fel.
Irányváltó (tehát hátramenet) nincs a gokartokban.
Régóta gondolkodom egy hasonló járgányban, de eddig a diffi mellett agitált mindenki, akivel beszéltem. Most ezen a fórumon nézegettem át a képeket, és látom szinte mind kivétel nélkül merev tengejesek, -diffi nélküliek-.
Kérdésem, nem tolja az elejét nagyon? Jól kormányozható?
nem tölti fel a képet vmiért.. igy csak linket tudok adni
1. itt még csak elő lett véve
2. régi varratok még sima hegesztővel-új varratok már co-val
3. trabant bölcső felhegesztése
4. motor belogatva-de még pont forditva
5. hátsó futómű felfogatása
6. már első-hátsó futóművekkel
A váz főbb részei vastag falú huzott 6/4, 5/4 csövekből, a többi része merevitők stb pedig colosbol, 3/4-ből, félcolosbol, esetenként talán 3/8-ból. Elől dobfékes trabant futómű van, 2 dolog miatt. Ezt volt könnyü beszerezni és ez a leg egyszerübb és legpraktikusabb. De időval majd le lesz cserélve tárcsafékes wartburgéra. Hátra Peugeot 205 első futómű lett betéve, mert ez volt itthon :) Egyébként a peugeot féltengelyei pont illenek az 1.3 wartburg váltójába, csak a hosszon kell variálni. Egyébként a wartburg motor kapott egy kis tuningot is, került rá egy izmosabb karbi némi szivocsonk átalakitás után, a hengerfej bővitve és sikolva lett. Még nagyon sok mindent tudnék róla irni ha valakit érdekel kérdezzetek nyugodtan.