Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Csaba110 Creative Commons License 2013.03.26 0 0 697

Szia!

 

Itt egy gyerek gokart méret:)igaz terepgokart .Most készül a fiamnak.

 

üdv:csaba

Előzmény: hasen (696)
hasen Creative Commons License 2013.03.26 0 0 696

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást és a felajálásokat, ha szükségem lessz valamire természetesen jelentkezek.

Még az érdekelne, hogy milyen méretű legyen az első gokartja. Néztem már rajzokat és méreteket. Nem egy horihorgas kölök a bérgokartba már próbálkozott de ott messze voltak a pedálok.

Jó lenne egy junior gokartnak a méretét megtalálni valahól.

 

zylo. Creative Commons License 2013.03.26 0 0 695

Ha egy gokartot össze tudsz hozni, akkor egy gumilenyomót is. Utána nem könnyen, de megoldható a gumicsere házilag.

Előzmény: hasen (692)
quadfreerider Creative Commons License 2013.03.26 0 0 694

Szia. Én elszoktam vinni gumishoz, hogy nyomja le a gumit a peremről, és utána már kézzel is lejön. Vagy esetleg valami laposvas kell még amivel alá tudsz fesziteni. Egyébként ha érdekel, van 1-2 cuccom gokarthoz.

Előzmény: hasen (692)
pizo Creative Commons License 2013.03.26 0 0 693

Szia,

 

Van egy eladó USA Manco gyermekgokart vázam, dobfékkel. Hátsó felniket kell lecserélni (osztottak), vagy egy darabot venni, metrt mindkettő külső pereme kissé sérült, ülés kárpitozandó, egyebekben teljesen jó. Motor nélkül.

Igen masszív darab.

Ha érdekel, mailem publikus.  

 

 

Üdv. Zoli

Előzmény: hasen (692)
hasen Creative Commons License 2013.03.26 0 0 692

Sziasztok.

Fiam részére szeretnék építeni egy gokartot. Szeretnélek megkérdezni benneteket, hogy mennyire nehéz a gumit szerelni, egy nem osztott felniről ? Mint műszaki ember házilag megoldhatom, vagy ugyanúgy gumis szakemberhez kell elvinnem szereltetni, mint a hagyományos autó gumikat?

 

quadfreerider Creative Commons License 2013.03.24 0 0 691

quadfreerider Creative Commons License 2013.03.24 0 0 690

Megpróbálom még egyszer. Ma egyébként megvolt a teszt, nagyon megy !!

a tengely egy picit furán áll, de arréb lett rakva.( a csapágyházak a felfogatás másik oldalára voltak felrakva)

motor

 

nap végén

 

 

Ha minden jól megy, a hétvége fele már ki tudok vele menni kakucsra.

zylo. Creative Commons License 2013.03.24 0 0 689

Nem működnek ezek a linkek.

Előzmény: quadfreerider (688)
quadfreerider Creative Commons License 2013.03.23 0 0 688
quadfreerider Creative Commons License 2013.03.20 0 0 687
kb 20 üzemóránkent dugó csere kell neki, es illik szét szedni évente átnézni . Majd meglátjuk de azért hiányozni fog a váltás feelingje
zylo. Creative Commons License 2013.03.20 0 0 686

Nekem a régi gokartban 125-ös ETZ blokk van, ez kb. 10 LE. Hát egy 30 LE-s fixeshez képest biztosan lassú, de legalább van idő rákészülni a kanyarra. :) A 250-es 21 LE, az valószínűleg fürgébb.

 

Igen, régi konstrukció, viszont egyszerű és olcsó. Nem tuningoltam, hogy minél tovább menjen, ezért nem különösebben szervízigényes. Kopás miatt még nem cseréltem semmit, igaz, nem is megy sokat, sajnos. Ja, nem forog folyamatosan magas fordulaton, hiszen azért van a váltó. Az alukosaras hajtókar-tűgörgő nem a legjobb megoldás, ha megragad, majd kicserélem acélkosarasra, de így hobby szinten gokartozva még nem ragadt meg.

Előzmény: quadfreerider (684)
gokartbéla Creative Commons License 2013.03.20 0 0 685

Az a problémája, hogy elavult konstrukció a pl. olasz vagy japán társaihoz képest. (Gilera 125 rc : kiegyensúlyozó tengelyes tehát nincs rezonancia, power szelepes, szívó membrános és anyagból van. 30 le.)

A fixes motorral egy nagy baj van: üzemórás,tehát a szervíz igénye jóval nagyobb mint a etz-nek.

Azt gondolom nem versenyre csinálod, tehát a szórakozás a cél. Ha megadod a megfelelő kenő anyagokat neki elég hosszan ki tud szolgálni. Amit nem nagyon szeretnek a kétütemű motorok az a motorfék.

Előzmény: quadfreerider (684)
quadfreerider Creative Commons License 2013.03.20 0 0 684
Jut eszembe etz blokk ról azért mondtam le mert akikkel beszéltem gokartosok, azt mondtak egyenesbe nagyon lassú leszek . Neked volt ilyen gond ? Mennyire szerviz igényes ? Mert azért nem arra lett tervezve hogy folyamatosan magas fordulaton üzemeljen. Hogy bírja a terhelést ?
quadfreerider Creative Commons License 2013.03.20 0 0 683
Az agy pont belemegy a felnibe igy az tehermentesiti. Az a baj hogy ezek az agyak a régi váz tengelyehez készültek es csak at lettek alakítva az újhoz. Kar hogy eleve ehhez csinaltatttam oket. Szívem szerint csináltatnék újat csak azért nem olcsó igy marad ez.
zylo. Creative Commons License 2013.03.20 0 0 682

A hátsó kerékagyadon nem látok tehermentesítő vállat, amire a felni közepe kerülne.  Ha az agy külső átmérője akkora, hogy pont beleillik a felnibe (kotyogás nélkül), akkor jó lehet. Ellenkező esetben kellene az agyra egy váll, különben folyamatosan nyíróerő hat a csavarokra, ami nem egészséges.

Előzmény: quadfreerider (676)
quadfreerider Creative Commons License 2013.03.19 0 0 681
Etz 250 van nekemis, ha érdekel eladó
zylo. Creative Commons License 2013.03.19 0 0 680

Nem tudom még, egy cimbi nagyon ajánlgat egy ETZ 250-est, lehet, hogy az lesz.

Előzmény: quadfreerider (679)
quadfreerider Creative Commons License 2013.03.19 0 0 679
Igen az új merfoldekkel jobb a réginél. Te milyen blokkot tervezel bele?
zylo. Creative Commons License 2013.03.19 0 0 678

Az "áll" szó jól leírja, hogy hogyan haladok vele... :)

Bár tulajdonképpen csak a fék és a motor hiányzik róla, de kész még sokára lesz. :(

A honlap a valós állapotot mutatja, nem véletlenül nem frissül. De örülök, hogy így is  hasznosnak találod, ez volt a célom vele.

 

Ne bánkódj a régi váz miatt, ez az új sokkal komolyabbnak néz ki.

Előzmény: quadfreerider (677)
quadfreerider Creative Commons License 2013.03.19 0 0 677

zylo neked hogy áll az uj kart? sokat nézegetem az oldalad elég hasznos

quadfreerider Creative Commons License 2013.03.19 0 0 676

az új vázam

 

régi vázam

 

első spoiler

 

többi spoiler

 

hátsó kerék agy tőcsavarozása

 

hátsó kerék agyak

 

 

hátsó felnik

 

első felnik

 

első tengelyek

quadfreerider Creative Commons License 2013.03.19 0 0 675
Nekialltam befejezni a kartomat amit elkezdtem anno. A váz amire építkezni akartam kiderült hogy kuka. El van csavarodva. Szoval minden eddigi munkam folosleges volt. Na nembaj. Igy vettem egy új vázat . Ulessel padlolemezzel elso hatso futomuvel kormanymuvel pedalokkal es fektarcsaval . Ami kell meg hozza: a regi hatso kerekagyaimat hozzaalakitani, fekrendszert csinalni ra.(megvan az elozorol csak rakell szerelni) A 250es etz blokk helyett pedig vettem egy 30 LE-s fixes motort . Sokkal könnyebb es erősebb es nem biztos hogy nagyobb a szerviz igénye . Délután töltök fel képeket.
Szabó Gy Creative Commons License 2013.03.18 0 0 674

Köszönöm a választ! 

Előzmény: zylo. (673)
zylo. Creative Commons License 2013.03.18 0 0 673

A diffi nehéz, bonyolult, drága (és versenygokartokon kifejezetten tiltott). Ha a vázgeometria jó (főleg a csapszegdőlés számít), akkor nem tolja az elejét. Kicsit nehéz a kormányzás, de csak lassú haladáskor tűnik fel.


Irányváltó (tehát hátramenet) nincs a gokartokban.

Előzmény: Szabó Gy (672)
Szabó Gy Creative Commons License 2013.03.18 0 0 672

Sziasztok!

Régóta gondolkodom egy hasonló járgányban, de eddig a diffi mellett agitált mindenki, akivel beszéltem. Most ezen a fórumon nézegettem át a képeket, és látom szinte mind kivétel nélkül merev tengejesek, -diffi nélküliek-.

Kérdésem, nem tolja az elejét nagyon? Jól kormányozható?

Másik kérdésem. Irányváltó van bennük?

Köszönöm a válaszokat.

Cooter Creative Commons License 2013.03.05 0 0 671

Tiszteletem a gokartos fórumozó csapatnak!

 

Keresnék régi léghűtéses fixes gokart motorhoz hengert hengerfejet,abból is olyat ami résvezérelt szívótorokkal rendelkezik !

Ha volna valakinek ilyen elfekvőben,szívesen megvásárolnám !

quadfreerider Creative Commons License 2013.02.28 0 0 670

 

kormány-müszerfal-ülés :)

quadfreerider Creative Commons License 2013.02.28 0 0 669

egyébként nem a mostani állapotát tükrözik a képek, most már azóta sokat készült, de még nem probáltuk ki mert még van rajta bőven munka

quadfreerider Creative Commons License 2013.02.28 0 0 668

nem tölti fel a képet vmiért.. igy csak linket tudok adni

 

1. itt még csak elő lett véve

 

 

 

2. régi varratok még sima hegesztővel-új varratok már co-val

 

 

3. trabant bölcső felhegesztése

 

 

4. motor belogatva-de még pont forditva

 

 

5. hátsó futómű felfogatása

 

 

6. már első-hátsó futóművekkel

 

 

A váz főbb részei vastag falú huzott 6/4, 5/4 csövekből, a többi része merevitők stb pedig colosbol, 3/4-ből, félcolosbol, esetenként talán 3/8-ból. Elől dobfékes trabant futómű van, 2 dolog miatt. Ezt volt könnyü beszerezni és ez a leg egyszerübb és legpraktikusabb. De időval majd le lesz cserélve tárcsafékes wartburgéra. Hátra Peugeot 205 első futómű lett betéve, mert ez volt itthon :) Egyébként a peugeot féltengelyei pont illenek az 1.3  wartburg váltójába, csak a hosszon kell variálni. Egyébként a wartburg motor kapott egy kis tuningot is, került rá egy izmosabb karbi némi szivocsonk átalakitás után, a hengerfej bővitve és sikolva lett. Még nagyon sok mindent tudnék róla irni ha valakit érdekel kérdezzetek nyugodtan.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!