Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fireolto1 Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110821

Hogy mik vannak...

Kollégám Vitrára keresett Michelin PremiumContact2 vagy 3? gumit a neten. Talált is 54e körül/db.  Aztán jobban körülnézett, és 48ért is talált. Azonnal megrendelte a 4 db-ot.

Megérkezett. DOT3519 !!!!!!!

kisfo Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110820

persze; igazad van

 

söt: finomabban fogalmazva: nem is "a motor forgatónyomatéka is az élettartamot befolyásoló tényező", hanem ebböl mennyit es hogyan hasznal a soför   (lehet durvan es finoman is hasznalni a motor nyomatekat)

Előzmény: Róbert Gáspár (110819)
Róbert Gáspár Creative Commons License 2024.04.12 0 0 110819

Szerintem nem csak a súly számít, hanem a motor forgatónyomatéka is az élettartamot befolyásoló tényező. Régen egy Skoda-Zsiguli örült, ha megközelítette a 100Nm forgatónyomatékot, ma meg már nem nagyon van autó 200Nm alatt. A mai turbósok olyanok mint az űrhajó, ha rálépünk a gázpedálra - kapja a gumiabroncs rendesen a terhelést. A stabilitásal nőt a kanyarsebesség is, ott megint fokozódik a kopás. Vitték a múltkor egy chipp-chipp csókával, 90nél 4.be kereste az utat, milyen kopás lehet ott ilyenkor? Tötyörögni meg nem nagyon lehet, mert letol az útról még a kamion is. 

Előzmény: Tectane (110818)
Tectane Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110818

MXT volt könnyű autón, mentem vele 70 E km-t és még 4 mm minta volt rajta 😉

Előzmény: CsGy (110817)
CsGy Creative Commons License 2024.04.10 0 1 110817

Volt új F Astrám. Az az MXT már akkor csúszott, amikor még csak beborult az ég...

Előzmény: t.lantos (110816)
t.lantos Creative Commons License 2024.04.08 0 0 110816

Fura. F Astra gyari szerelese Michelin MXT volt, az betonkemeny lett. Igaz, nem kopott :)

Előzmény: svedmalac (110814)
svedmalac Creative Commons License 2024.04.08 -1 0 110815

A lovakat sajnos a mai 2-3 éves guminak nevezett izékkel is már agyon lehet verni...

Előzmény: t.lantos (110813)
svedmalac Creative Commons License 2024.04.08 -2 0 110814

Képzeld el, nem...

Valami kaucsuk, vagy mi vann benne, még körömmel is be lehet nyomni simán...

Előzmény: t.lantos (110813)
t.lantos Creative Commons License 2024.04.07 0 0 110813

De biztosan olyan kemény, hogy agyon lehet verni vele egy lovat :)

Előzmény: svedmalac (110812)
svedmalac Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 110812

Citroen 2CV kacsámon 20 éves Firestone gumik vannak, nincs repedezés.

Ha letakarítanám, senki nem mondaná meg, hogy nem új...

Előzmény: digix (110808)
a8lang Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110811

Szerintem vegyél egyet, 5e km-nél még minimális a kopás, nincs jelentősége ha találsz ugyanolyat. A hajtásnak nincs köze hozzá, RX 450h elsőkerekes, hátul csak egy gyenge kis elektromos rásegítőhajtás van pár tíz kw-os. Laufenn elég szar gumi egy premiumhoz képest. Gyerek model3-asán az van télinek és csúszik mint a franc, meg el is kopik hamar.

Előzmény: DTF (110810)
DTF Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110810

Sziasztok,

 

gyors kérdés: lexus rx450h 2010 (nem klasszikus 4x4). Egyik abroncsban sajna csavar, nem javithato, mert futofelulettol kijjebb van. Szerviz szerint 4x4-nel mind a 4 egyutt cseres. Ez igaz?

kb 2 evesek a gumik, szinte ujak, 5 ekm van bennuk (vredestein 235/55 r19 xl).

 

masik kerdes: evi 5ekm-et hasznalom az autot, 90% varos es elovaros. Volt mar mindenfajta markaju az auton azbelmult 14 evben (bridgestone, prielli, conti, hankook, nokian, stb). A laufenn mennyire jo gumi ha lehet ilyet kerdezni? Mert nem vennek mar premiumot, nem eri meg, nem nyujt tobbet,

 

koszonom a valaszokat elore is!

saválló Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110809

A korábbi Hankook gumikkal, jónéhány téli-nyári garnitúrával, nem volt ilyen gondom sosem, megfelelő profilmélység újonnan, jó menettulajdonságok, és főleg a tartósság volt a fő erényük amiért sokáig mellettük döntöttem.

 

Aztán jöttek az utolsó szettek, a 2020-as gyártású nyáriak már nem képviselik azt a minőséget amit megszoktam a Hankooktól, ezért többet nem veszek ilyen márkájú gumiabroncsot, majd átállok vmi másra.

Előzmény: digix (110808)
digix Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110808

Akkor hasonlóan gondolkodunk.

 

Milyen durva, hogy olyan gumik jönnek le a tervezőasztalról, amik már 3 év után sem az igaziak!

Köszönöm a véleményt és a tapasztalatokat!

 

Előzmény: saválló (110807)
saválló Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110807

A biztonság a lényeg, ha nem érzed biztonságosnak az öreg gumival történő közlekedést akkor cserélj ne várj még  2 évet. 

Ne a következő tulajnak tervezzél a gumival hanem magadnak, kopottal is lehet autót eladni.

Tudom nem vigasztal, de DOT 2020-as Hankook nyárival már tavaly csúszkáltam vagyis vizes aszfalton induláskor ki/kipörgött a kerék pedig az akkor alig 3 éves volt.

DOT 2021-es téli Hankook még ezidáig jó volt.

Ventus Prime-al nem volt gondom, igaz 3 szezont használtam, jó volt.

Ezek egyre rosszabbak lesznek vagyis inkább egyre rövidebb az élettartamuk.

Előzmény: digix (110806)
digix Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110806

Igazatok van, nem megy el 5 évet.

 

De én tettem fel rosszul a kérdést. Azon dilemmáztam, hogy már idén, vagy jövőre vegyek újat.

 

Mivel nem tudni, hogy mennyire szakszerűen tárolták az első két évben a gumit, a javasolt maximum 10 év élettartamot figyelembe véve 2 év múlva mindenképpen cserélni kellene, ha kopott, ha nem.

De ha 5-6 év múlva le szeretném cserélni az autót, akkor így én még 2 évig egy öreg gumival járnék, és a köv. tulajnak egy viszonylag frissel adnám el az autót.

Szóval emiatt lehet, hogy érdemesebb lenne most cserélni és már mostantól biztonságosabb gumival járni. (Ami majd 5-6 évesen hasonló állapotú lesz, mint ez most).

 

 

Előzmény: t.lantos (110805)
t.lantos Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110805

5 ev mulva ujra ilyen lesz. Ez meg nem megy el 5 evet.

Előzmény: digix (110803)
saválló Creative Commons License 2024.04.04 0 1 110804

Az új Hankook gumikkal nem lesz gondod 5 év múlva, már korábban elöregednek, felkeményednek.

 

8 éves gumiktól nem lehet csodát elvárni, minden öregszik így az abroncs is.

 

Ha esetleg vigasztal 6 éves Michelin Energy Saver alig futott, ennél sokkal rosszabbul nézett ki, pedig az "prémium"  ( árú ) gumi volt.

Manapság általában már nem lehet hosszú távra tervezni gumiabronccsal ( talán még lehet kivétel ), erről gondoskodik a gyártó, csökkentették a profilmélységet, és az élettartamot.

Előzmény: digix (110803)
digix Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110803

6 éve vásárolt,

8 éve gyártott

évi 15.000km-t futó 

Hankook K125 Ventus Prime 3 nyári gumi így néz ki (Lásd lenti képek)

 

Ti vennétek újat, vagy sem?

(További megfontolási szempont, hogy kb 5 év múlva eladnám a kocsit)

 

Mikro repedések a széleken és a hornyokban:

 

 

Futófelület:

saválló Creative Commons License 2024.03.26 0 0 110802

Gumisműhelyben...főnök vmi rázkódást érzek magasabb tempónál, megnézné vajon miért?:)

 

 

t.lantos Creative Commons License 2024.03.26 0 0 110801

Ahol egy gumi elfer, ott egy komplett felni is elfer :)

Előzmény: lapar (110800)
lapar Creative Commons License 2024.03.25 0 0 110800

Miért is?

Mert van hol tárolni, vagy mert tudok kereket cserélni?

Bár ez utóbbi is egyre nehezebb, mert nem adnak a kocsikhoz emelőt.

Nekem is be kellett ruhéznom egy kis hidraulikus palackba, mert az "űj" kocsihoz nem adtak.

A tárolás/családi ház ügyben pedig lehet, hogy rátapintottál arra, miért is csökken a villanyautók növekedési üteme.

Előzmény: Törölt nick (110798)
t.lantos Creative Commons License 2024.03.18 -1 0 110799

Mindenkinek adott a lehetőség, hogy tárolja valahol. 

Amúgy igen, a szervizek a fékkel szeretnék atverni.

Nekem is mondták a múltkor, hogy van egy kis válla a tárcsanak. 120e km van bennük, a fék etet is félidős. Szóval bőven jó, de már javasolnak a cserét. Élmény meg 80-100e km-t simán.

Előzmény: lapar (110797)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.18 0 0 110798

A törpe kisebbség része vagy... ennyi.

Előzmény: lapar (110797)
lapar Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110797

"téli/nyári csere nevű drága népijáték"

 

Nem drága az, én is otthon cserélem, és tárolom.

Egy füst alatt ránézek a fékbetétekre, futómű alkatrészekre.

A fékbetéteket, tárcsákat külön  érdemes, mert a szervizek szeretik cserélni akkor is, ha van még "benne" 10-20 e. km.

Persze, aki tömblakásban lakik, annak ez nem, vagy nehezen működik.

Előzmény: Törölt nick (110792)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110796

Amúgy sem érdemes kanyarogni nagy tempóval.

----

A vezetők zömét a kicsit kisebb kánikulai tapadás nem érdekli.
Mert nem megy olyan gyorsan bele a kanyarba egyébként sem.

Mivel annál óvatosabb-értelmesebb-nyugisabb-gyávább a közúton...
A jobb nyárigumival is.

Előzmény: P.URBANUS (110793)
varjúistván Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 110795
Előzmény: varjúistván (110794)
varjúistván Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 110794

Nem jól tudod.

Előzmény: lapar (110786)
P.URBANUS Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110793

Az előző kocsimon nekem is négyévszakos volt (GoodYear Vector), tavaszi, őszi, téli körülmények között jó volt. Nyáron is el lehetett vele közlekedni, de kánikulában érezhetően gyengült a tapadás, nem volt érdemes forszírozott tempóval kanyarogni vele. 

Előzmény: Törölt nick (110792)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.17 -1 1 110792

Mióta a 4évszakos VREDESTEIN van fent...
Nem izgat ez a téli/nyári csere nevű drága népijáték.

A hazai autózók úgy 80%-a simán boldog lehetne a 4 évszakossal is :-)
Mert kb. soha nem autózik olyan körülmények között, hogy ne lenne elég...

Előzmény: P.URBANUS (110782)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!