A mostani őrült hőségben jó volt elképzelni, hogy a készítéskor "majd lefagyott a kezed..." :)))))
("Hűsítő jégkocka...":)))))
Na persze, ez Neked akkor, ott nem lehetett kellemes...
Mindig is "megsüvegeltem magamban", hogy az elinduló szerelvényeket más felvételi helyen - költséget nem kímélva - beelőzöd autóval, hogy aztán ott is lekaphasd - de számomra a legemlékezetesebb egy korábbi "villamosos napod", amikor hol utaztál a döcögényen, hol kívülről, hol belülről vetted fel.
(Azt hiszem az 1-es villamos Budára meghosszabbított vonaláról szólt...)
Nagyon tetszenek a videok aljára írt magyarázó szövegek - esetenként némi humorral.
Favázas forma villamos nekem már csak azt hiszem, hogy rémlik, mintha a Váci útnál láttam volna, és ha igen, akkor 1700-as ikret. Amikor 2000 körül felfedeztem az akkor még másutt működő villamosok.hu-t, nagyon ismerős volt ez a típus a képről, úgy, hogy se nosztalgia iker, se 611-es formájában nem láttam. Aztán persze lehet, hogy az Utánam srácokból diffundált át valahogy annak az öreg villamosnak (ami persze nem 1700-as volt) a képe az agyamba :)
Nemcsak az utazás (lehetett rajta) élvezet - de a képek és video is az ! Köszönjük !
(Magam 6-tól kb. 16 éves koromig Pesten Budán mindig az 59-es villamos vezetője mögött álltam - legtöbbször a 1077-es pályaszámún - figyeltem, mit csinál a vezető, hogy esetleges rosszulléte esetén magam álljak a helyére, és VEZETHESSEM A VILLAMOST ! :)))))) - kifejezetten az 59-est - "Moszkva tér-Farkasrét"....
Bár azok már fémvázasak voltak, de előtte voltak favázasak is - ezt tartottam a legszebbnek... :))))
Hányféle "kinézetű" mozdony ill. vonat ! Az az "Elefánt", Gorilla, Laminátka ,Taurusok...
(Ízlésekés pofonok...- nekem még mindig az ÖBB 1144 tetszik legjobban... Mondjuk az osztrák és a cseh Railjet festése szép, de a Taurus mozdonynál szvsz akkor is szebbek a régi ÖBB villanygépek...)
Ami újdonság volt számomra : a több áramnemű Taurusok - esetenként egy "sereg" áramszedővel, illetve az egyenáramú mozdony. (Tudtam, hogy vannak ilyenek, de képen / videon - "működésben" még nem láttam...)
Garamszentbenedeket - hajóval Esztergom felé - sokszor megcsodáltam sóvárogva...
Némi kajánsággal látom, hogy kopott, piszkos mozdonyok külföldön is vannak - és nemcsak Szlovákiában, de még Ausztriában is - hogy arról már ne is szóljak, hogy tán parlagfű terem a sógoréknál is... :)))))
229-cel mentünk a leggyorsabb részen a kilométeróra szerint. A pálya nincs elkülönítve, látszik is, hogy tehervonat jön szembe, meg Desirót előzünk, de Linzig mindenütt van még legalább két másik vágány, sőt, St. Pöltennél négy másik, amin a helyi vagy lassabb forgalom zajlik.
Természetesen MINDEN feltett munkádért tisztelet és köszönet illet - de valahogy a két acélcsík (sín) között nyikorgó /cammogó /csühögő / vágtató szerkentyűk engem speciál sokkal jobban elvarázsolnak, mint a gumikerekes csodák... :)))))
A BMW Isetta ajtajára kitérhettél volna: ennek a mini (mikro) autónak az ajtaja maga homlokfal volt, és előre nyílott. A kormánykerékkel és a kormányoszloppal együtt; utóbbi kardáncsuklóval és bordástengellyel (a hosszirányú "megnyúlás" biztosítása miatt nyitáskor) csatlakozott a kormánygéphez.