Ez 0,7 kg ugye? Ez inkább könnyű kisrepülőbe való. Én erősebbet, legalább 1,5kg-osat tennék bele. Elvileg gond nélkül elbánik, de a fő igénybevétel a durva leszállás, amikor a csűrő ad gy nagy pofont a fogaskerekeknek. A kisebb szervó gyengébb ilyen téren (is) ezért fogtörés lehet az eredménye. A dolog nagyban függ a csűrő súlyától, a repülési tudástól és attól, hogy milyen növényzetre landolsz, mert az is csúnyán megránthatja a tolórúdon keresztül, ha az provokatív módon áll ki.
Más: tegnapelőtt fuhurral repítettünk. Láttam az új hab bombázót, együtt "repítettük" be. Az egész rövid volt, de ígéretes. A mechanikai megoldások... mit is írjak ide... szóval nagyon szépek és jól húznak a motorok. Másodszorra kimerült az akksi a hidegtől, de azért mutatott valamit. Másodszor az merülés miatt eltérő motorfordulatszám miatt megcsúszott és emiatti átesésből nem egészen jött ki, de megúszta - hála a hóbuckának.
Az én esetemben sem volt zökkenőmentes a dolog! Videóztam, majd léptem egyet, és hallottam egy halk roppanást. Ráléptem azaz RÁLÉPTEM a gépem szárnyvégére!! Ugyan csak apró szépséghiba, és csak felül, de akkor is, soha nem történt velem ilyen indiszponancia. Ez nem volt elég részemről: egyik leszállás után - megint egy hirtelen mozdulat - leteszem a rádiópultot, majd hirtelen hátat fordítva elindulok. A lábam beakadt a pult szíjába, és - amellett hogy zakóztam - a rádiómat kitálaltam a hóba, rá a kormányokra és az antennákra - no comment.
A fenti - döbbenetesen sűrű és szokatlan - incidensektől eltekintve szép napos időben hullámfelhős égre csúzliztam a BAT-ot, és összességében jól éreztük magunkat.
Fuhur1: megvan a válaszom kérdésedre (mi van ha sziklás hegyoldalról Hrvatská-ban el akarod dobni és mi van ha alul le kell szállni?)
1. amit mondtam: építesz egy csótány habgépet, ami szarul siklik, lassú, stb. de nem félted de nem is nagy élvezet;
2. Vagy egy fasza lamináris modellt veszel / építesz, és mint a BAT-ot, kicsúzlizod úgy 50 méterrel a völgy fölé. Ha lerohadni látszik a történet, hozzád szállsz vissza a hegytetőre. (á lá Vöröskővár, vagy Pilis É).
Viszont az elődeihez képest jobb.
Pl. meg lehet adni a szárny profilját. (van neki egy adatbázisa) Így már nem csak vastag, vékony meg hasonló dolgok közül lehet választani.
Tud Litium aksikkal is számolni, ahol ügyebár nem 1,2V a cellafeszültség.
Hogy jobban számol-e mint a régi, még nem tudom. Tesztelgetem.
Letöltöttem ma a Motocalc 6,05 verzióját. Szerinte a gépem akár 14-15 percet is tud majd repülni és kedvezően nyugodt, jó emekedési képességű gép lesz. Kíváncsi vagyok! :)
Ha már csillapító, akkor a súlyrekordot biztos vezetem: kb. 80g a vezérsíkom :O)
Igaz komplett, oldalanként 37cm-es pillangó, sok szénnel, stb.
Lehetett volna úgy 70, de hát...
Van nekem még 2 BAT törzsem talonban amit én kentem anno. Az egyik balansz T vezérsíkosra készült, és annak a vízszintes vezérsíkja full balsa diagonál, 3mm vastag - lenne úgy 7g fóliázva. Még nincs készen, a törzs hosszabb a szokottnál (más a spicc), így rámehetne vmi extra könnyű 180-200-as szárny. Valamikor már be kéne fejezni, mert oooolyan szép :O)
- már csak ezért is eladom a BAT-ot, visszatart a régi szálak elvarrásától! Brrr, 5 azaz öt éve áll ez a törzs is, ez hihetetlen.
Én is büszke vagyok a csillapítómra a könny? gépemen: 5 g. Toldó stifttel és cs?vel együtt (szén és m?anyag) és egészen er?s is lett. Mondjuk egy komolyabb csattanást biztosan nem bír ki.
72 mega felejtos.. ahogy korabban is emlitettek .. a hitec prism pedig nem megy mai csirke..
a 6 csatis hitec nem igazan sok info... eclipse 7 lenne? de akkor miert csak hat csati?
az also harmat ugy felejtsd el mint ahogy a skysport 4el is tetted korabban.. a robbe starion egy trefas dolog:))) igazi muzealis ertek..
itthon meg mindig tudom javasolni a sanwa rd6000 et...59 ert.. 70 ert az eclipse 7 et a hitectol /nem tud pcmet/ .. vagy egy laza turat a lindingerhez/schweighoferhez.. es ott a futaba/graupner polcokon korulnezni.. en minenkeppen a turan tornem a fejemet a helyedben.. ott annyibol, es azt valasztasz amit a penztarcad kibi(e)r
mas, a tobbieknek is: csinaltam egy isteni vizszintes vezersikot a robbe pumara... az elso kiserletem 137 gramm volt, a gyakorlottabbak sirtak amikor meglattak .. aztan megepitettem ujra, ugyanez most 38 gramm :) sikerelmeny megesz:)
továbbá az ATTACK hivatalos hatósugara 300 méter. Ez levegőben lehet 600, de 150 is, helyzettől függően. Ha távolodik a gép vízsintesen az adótól 1-2 méteren, az a legkritikusabb. Ennél már csak az szebb, ha lefelé is tart.
72MHz semmi esetre sem! Magam kergettema földön egy 72 megás gépet, mert önállósította magát! Ez a sáv nálunk másra van!!!! Te zavarod a műsorszórókat, azok meg téged. Ez utóbbiak erősebbek!
72 mhz ne valasz szerintem. nem modellezo frekvencia es ha megis zavarja valami nagyot szivsz. torvenyileg nem tudom van-e retorzio illetektelen frekvenciahasznalattal.
a futaba attack aranyos radio nekem is van de nem tud pl mixet es ha minden igaz neked az is kell.
HI!
Ezek közül kellene választanom:Elado Hitec Prisma 7-es teljesen programozhato 7csatornas radio.
Kb ket eves, koranak megfelelo allapotban. A hozza tartozo akku teljesen jo allapotban van.
A radio 72 Mhz-es tartomanyban dolgozik. Elonye, hogy soha, semmilyen utkozes nincs a modellezo kollegakkal.
Ket vevot adok melle, egy 7 csatornast, nagy gepbe, es egy kissebb 5 csatornast, elektromosba, vagy masodik gepbe.
Ha tovabbi vevore van szukseg, rendelhezo a TowerHobbies oldalan.
Ara ket vevovel: 55eFt
Hitec 6 csatornás rádió, szép állapotban, PC repülőszimulátorral, vevővel.. Csere is érdekel:
Eladó egy Hitec Flash 4 System X programozható 4 csatornás adó vevővel +ajándék soros pc csatival az FMS-hez! Ára: 23000FT
Futaba attack IV négycsatornás rádió,40 mhz-es,vevővel eladó 25.000 ft-ért
Robbe Starion, jó állapotban lévő 4csatornás rádió eladó. Az ára 20ezer forint.
Összeállt a kétmotorosom. Az hiszem berepülhető állapotba került.
Tegnap egy kis hajtóműpróbát végeztem... :)
Mit mondjak...? Nagyon húz! Remélem a levegőben is jól fog szuperálni.
A két motor fordulatát külön-külön is lehet változtatni. Mivel nincs a gépen oldalkormány, ezt a funkciót a gázkar oldalirányára tettem fel. Elég durva, ezért exponenciálisra állítottam, így a kis bemozgások nem okoznak gondot.
egyébként az UV roncsolja, nekem vagy 1 kis darabom otthon, és elég undorító zöldes-fekete lett, és porlik. Szóval festékkel védeni kell. Habosított PVC.
Amit láttál az a Herex hab.
Jó kis lost foam lehetne, ha oldaná az aceton
De nem oldja. Ha netán úgy próbáltad volna ki, hm, nos, lett volna egy base-ball ütőd :O))
Főtartó magnak ideális viszont, menő anyagnak számít Nem túl olcsó, táblában árulják és állítólag van az Alvinplastnál.
Nyáron láttam a Nauticnál zöld szín?, kemény habot. Próbálta már valaki? Lost foam törzs készítésnél a keménysége miatt talán jobban csiszolható, faragható mint a kék hab.