Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42691

Igen, este voltam. 18:35-19:00-ig. Nem volt nagy forgalom. A 33-as főútnál kanyarodtam le. Addig talán 3-4 kamiont és vagy 4 személyautót előztem meg. Mindenki lassabban ment mint én. :) 130-al mentem, a többi személyautó valamivel lassabban, a teherautók sokkal lassabban, de azok sem 80-al, az is biztos. Az út elején van egy rohadt éles kanyar. Ott 90-re vissza van korlátozva a sebesség. Nem hiszem, hogy nem lehetett volna nagyobb ívű kanyart csinálni. Ilyen éles kanyarok még talán a 4-esen sem sűrűn van. De az a blillegés, az durva. Mintha egy ócska toldott-foldott út lenne. Ha ilyen a vadi új, akkor ne csodálkozzunk a régieken hogy olyanok amilyenek.

Előzmény: dimelo (42688)
dimelo Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42690

Kapcsolva az előzőhöz:

Ez egyirányú forgalom az M0 Dél Duna hídján, tehát 2x a napi volumen. (de nem fullos)

Előzmény: dimelo (42689)
dimelo Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42689

Több pontban egyetértünk, de miért lenne balkáni a Bp.- Mór viszonylat?

Szf.vár régi 7. úti bevezetője is 2x2 sávos (az első km 2+1).

 

Igaz, hogy az észak-keleti elkerülő eléggé beépült már, de megcsinálták a nyugati kerülőt,

(spóroltak egy új M7 csomópontot), lett egy kígyónyak az Auchan-nál.

Ez láthatóan nem hosszútávú megoldás.

 

 

A 2016-os Célforgalmi Felmérés mellékletei között több szakaszvizsgálati térkép is van. Bazi nagy méretűek, így nem könnyen vizuálható, csak apró részekben.

Majd belemélyedek a Fehérvár térségi teherforgalom rejtélyeibe.

Gyors ránézésre:

kb. 700-750 tehergk. halad M7 Bp. felől Szfvár 7. úton a 8-81 csp-ig. 500 db halad 8. úton Várpalota felé, ebből 350 jut el Veszprémig és csak 120 db Ajkáig.

kb. 200 Szfehérvárra jön., tehát Bp. irányból kb. 30-50 tgk. közlekedik a 81. úton Mór felé. (De nem biztos, hogy mind Mórra)

 

Nyilván a 62-63. útról jóval több és M7 Szlovénia felől is, azok a nyugati elkerülőt használják.

 

Később majd kimásolom a fórumra.

 

Előzmény: hegyaljai3 (42678)
dimelo Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42688

Este közlekedtél? Milyen volt a forgalom?

 

A 42-4. útvonalon több a kamion, mint ezelőtt...

Előzmény: Landsmann_ (42686)
troglodita Creative Commons License 2019.01.18 -1 0 42687

És aztán Rimaszombaton keresztül záródna az M25 felé, mint a TENTE TÓT folyosó legújabb, görög-belarusz viszonylatban pótolhatatlan része ;-)))

Előzmény: RadiX (42683)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.01.17 0 1 42686

Na, 83 helyett 61perc volt a menetidő. A Google úttervező szerint 65 perc. Az út dőlögetések viszont tényleg érthetetlen és sötétben meglepő. 

netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42685

Nem neked volt egy olyan javaslatod, hogy az m8 nyugati ága ne Veszprém, hanem Szfvár-Győr felé menjen? 

 

Ez esetben a négysávos  8-as út bekötését meg kell oldani az új (m8-m81) autópályába. Ez ésszerűen csak Szfvár nyugati oldalán oldható meg. Ez az új autópálya meg keresztezi az m7-et. Most akkor sürgősen meg kellene építeni a 8-as út-m7 közti 5-6 km-es szakaszt. 

Előzmény: Mash_bakter (42684)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42684

Így lehet az m7-hez csatlakoztatni a 8-as utat.

 

????????????? mi van ????

Jön az M8 Újváros felé, eléri az M7-et, itt most csak arról szól a vita, hogy ezt hol tegye...

Fehérvártól keltre vagy nyugatra!

Mert ha azt írod, hogy a leendő M8-at a régi 8-as két sávjához, akkor értem, de nem ezt írtad.

Előzmény: netuddkivogymuk (42680)
RadiX Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42683

Győrnél még rávihetnéd az M19-re és onnan tovább Medvén át a Csallóközben épülő gyorsforgalmira is csatlakozhatna :).

Előzmény: troglodita (42671)
RadiX Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42682

Ami M4 lesz, az végig fizetős lesz, nem olyan nehéz ezt kisakkozni. Eleinte két darabban, aztán ki tudja hány év múlva már egyben.

Előzmény: Landsmann_ (42675)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42681

Ki a fene akar Győrből Budapestre Szfvár felé utazni?

Előzmény: hegyaljai3 (42678)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42680

Én voltam, és indokoltam. Így lehet az m7-hez csatlakoztatni a 8-as utat.  Az nem megy, hogy fehérváron körbeauóztatják azt, aki a 8-as útról Budapestre igyekszik. 

Előzmény: Mash_bakter (42672)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42679

Nem alternatíva, hanem csak egy terelési lehetőség lenne. 

Előzmény: hegyaljai3 (42669)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42678

Egyáltalán nem vagyok abban a helyzetben, hogy ragaszkodjak az M8 Sz.fehérvártól keletre történő metszéspontjához az M7-el. Budapest felől viszont eléggé balkáni a Mór felé irányuló tranzit. Persze a nyugatról való kerülés olcsóbb, de így keleten is - egy új autópálya csomóponttal - lehetőség lenne, hogy a tranzit és a városba irányuló célforgalom szétváljon. A távolság növekedés egy Győr-Dunaújváros, M81-M8 szakaszon legfeljebb 10 km lenne a rajzodhoz képest.

Előzmény: dimelo (42673)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42677

Este én is felszentelem az M4/M35 új szakaszát továbbhaladva a 33-as úti leágazásig. Kíváncsi vagyok az eddigi 83 perc menetidő mennyivel lesz kevesebb.

Jared- Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42676

Remélhetöleg a 400-ast, 40-est mindenhol visszakeresztelik 4-esre amint elkészül az M4. A váltakozó paraméterek valóban idegesitöek, de ezt specciel némi aszfalttal bármikor lehet pótolni, lévén hogy a koronaszélesség mindenhol 26,6 méter lesz. (mármint a most épülö szakaszokon).

Előzmény: Landsmann_ (42675)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42675

Ezaz, hoyg nem csalinkázik. M4 ez is, az is. Egyik fizetős, másik meg. Aki az útszámozást nézi, az könnyen pofára esik. Ha ritkán jár a megyei matrica nem éri meg, ha nincs autópálya, akkor meg minek vegyen pályamatricát? Ahol a 4-es út a legideálisabb, az úgyis azon fog menni, nem mászik fel az M3-asra. Tulajdonképpen az útszámozással van a baj. A Vecsést, Üllőt elkerülő út számozása legyen M4. De a két városon áthaladót nem kellett volna 400-asra átkeresztelni, hanem maradhatott volna a 4-es. 

Előzmény: Mash_bakter (42670)
dimelo Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42674

A fizetősség személykocsival nem nagy ügy. (megyematrica, vagy éves)

Az már súlyosabb, hogy az M4 három féle útparaméterrel készülget-get-get,

de minden szakasza egyformán fizetős lesz.

(elvileg mindenhol új nyomvonalon halad, megmarad a települési átkelés lehetősége a régi úton)

 

Vasúton a sebes-gyors vagy IC pótdíj sem egyforma...

 

Mindez hatványozottan igaz a teherkocsikra.

 

M47-ről álláspontom nem változott: az A nyomvonal bullshit, divatosabban fake news,

szakmaiatlan és indokolhatatlan nagyravágyás.

Amikor meglévő úton egy csp. lehajtóért sincs esély sikerrel lobbizni...

 

A másik kettőben akad realitás, de az időhorizont 20 év.

 

Addigra már mindenki repül... valamivel, valahová:)))

Előzmény: Landsmann_ (42668)
dimelo Creative Commons License 2019.01.17 0 2 42673

Nem értem a ragaszkodásodat Szf.vár - kelethez.

 

A nyugati csatlakozás jó az Adria-olasz M7 továbbá a Veszprém-Graz M8 kapcsolatnak is.

 

És jobban kihasznált lehetne az Szfv. nyugati elkerülő.

 

 

A skicc 2 megoldást vázol. Egyik drágább, mint a másik, de sokkal olcsóbb, mint egy totál új keleti változat.

Előzmény: hegyaljai3 (42669)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42672

valaki itt meg az Auchan felé vinné ezt, ami nyugaton van, nem?

de persze se te, se ő nem indokolja, hogy miért az a jó :)

 

 

Előzmény: hegyaljai3 (42669)
troglodita Creative Commons License 2019.01.17 -1 1 42671

Az én M8-asom ;-)

(Csak meg ne lássák az NFI-nél, mert rögtön megépítik, mint az öszvér megoldások legöszvérebbikét...)

Előzmény: Mash_bakter (42661)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.17 0 1 42670

nagyon észnél kell lenni az embernek, hogy fizet, nem fizet, vagy ráfizet ha felhajt az útra.

 

na ezt nem értem.

- ha van megye matricád 5000-ért akkor nem mindegy?

- ha nincs, akkor minek is csalinkázik a régi és az új út között?

- ha messzebb megy, akkor miért nem vesz autópálya matricát?

- ha vett akkor nem mindegy?

- ha nem vett jón a megye matricás kérdés: , akkor minek is csalinkázik a régi és az új út között?

Előzmény: Landsmann_ (42668)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42669

Az M1 sávbővítésének az alternatívája csak az M81 lehet, egy a Sz.fehérvártól keletre lévő M7 csatlakozással.

Előzmény: dimelo (42665)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42668

Off

A pórnép részéről az uniós választás oloyan, mintha szinte nem is lenne, általános lesz az érdektelenség. Az önkormányzati annyira ,már nem, bár ott azért szerintem nem akkorák a tétek mint a parlamentinél.

On

A valóban jó kérdés, hogy az M47 is meg lesz-e úgy húzgálva mint az M4. Mondjuk érdekes öszvér ez az M4 egyébként. Az Üllőt, Vecsést elkerülő szakasz autóút, fizetős. A 47-es úttól az M35-ig Autópálya, az is fizetős. A kettő közötti szakasz nem is tudom milyen kategóriába került, lehet csak 2x2 sávos főút? Az meg nem fizetős, de a neve mindegyiknek ugyanaz. Ahogy egyre több szakaszát fogják átadni, nagyon észnél kell lenni az embernek, hogy fizet, nem fizet, vagy ráfizet ha felhajt az útra.

Előzmény: dimelo (42666)
dimelo Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42667

Tehát pontosan úgy áll (ott tart) mint a frissen linkelt (M47) cikkben az M4 Törökszentmiklós-Püspökladány szakasza.

 

Érdekes összehasonlítás lehet 2021-22-ben: melyiket kezdik el építeni hamarabb...

A befejezésről már ne is beszéljünk, mert Kassánál hiányzó 8-10 km-t, de Törökszentmiklóstól 65 km-t kellene megépíteni. (+30km, aminek tervezése "valamiért" tovább tart)

 

Eperjes alagútja vajon mennyi ideig épül?

 

A 79. úton haladó 600-700 kamiont ez nem befolyásolja?

Előzmény: hegyaljai3 (42660)
dimelo Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42666

OFF

Nincs annál veszélyesebb, mint amikor az ultisikerektől megrészegült jogász-képviselő illúziókat támogathat.

2019. a választások és a süket dumák éve...

 

ON

Azért fontos tudni, hogy az M47 EVD az első lépés, amit sok-sok tétova mozdulat követhet.

 

Előzmény: Landsmann_ (42662)
dimelo Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42665

A (politikai) válasz nem a feltett kérdésre felel. Mert a komáromi-híd megépül, forgalma új helyzetet teremt.

 

A 10-20 éves távlatban megvalósítható második hídhoz előfeltétel az M10-100 vagy minek is nevezik,

és persze szlovák oldalon is 76. út korrekciója.

 

Meg a tovagyűrűző dilemma. miért is kellene ez esetben az M2-t a határig kiépíteni?

 

Vajon hány sávra kell bővíteni az M1-et, ha minden út összefut?

Előzmény: trizs77 (42664)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42664

Már kezdik előkészíteni (politikailag) a Tát-Muzsla közötti hidat.

 

 

Előzmény: dimelo (42655)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42663

De a 8-as útnak nem mindegy. 

Én a két út közös csatlakozásáról (ill. keresztezéséről) beszéltem az m7-be. 

Előzmény: Mash_bakter (42661)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.01.16 0 3 42662

Nekem is az idézett mondat ütött szeget a fejemben. Aztán mégis mi a fenének kellene a határ innenső oldalán is egy, a határral párhuzamosan haladó út? Ráadásul hogy lenne ez alternatívája a román útnak? Sok értelme lenen egy olyan útnak, ami gondosan messze elkerül minden nagyobb települést. Ezen az útvonalon tényleg csak azokra lehet számítani akik a Debrecen-Békéscsaba viszonylaton, vagy azon túl van a célállomásuk. 

Előzmény: Mash_bakter (42658)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!