Keresés

Részletes keresés

pentium10 Creative Commons License 2019.02.03 0 1 42812

Erdelybol egy szezonkezdesi allapot a a maros megyei A3-as palya kulombozo reszeibol.


- a kormany igeretei szerint iden kesz lesz mindket szakasz

- a fuggetlen szakertok szerint nem lesz kesz egyik sem, egyik epito Astaldi 58%-on, a Straco pedig 19%-os keszultsegen van

 

https://www.youtube.com/watch?v=tJr8CjsOVRM

 

terkep: http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=11/46.457/24.276/0

Mash_bakter Creative Commons License 2019.02.03 -1 0 42811

Szentgotthárd az nem cel fuvar???

A tranzitot akarjak kiszoritani

Előzmény: kabold (42810)
kabold Creative Commons License 2019.02.03 0 1 42810
adiaboli Creative Commons License 2019.02.03 0 0 42809

Egyetértek. Ehhez tenném hozzá., hogy az eredeti M0 nyugatot a közvetlenül mellette élők vélhető többsége azért megépíttetné, ún. csökkentett műszaki tartalommal (persze, alagút, völgyhíd lehet benne, egyúttal a zaj ne bántsa a füleket), de csak azzal a feltétellel, hogy a két végén a "kivéve: célforgalom" tábla legyen kitéve.

No, ez az, ami nem megy. Így tehát az említettek egy jó része a bősz ellenző szerepét játssza el.

Hiszen már csak emberből volnánk...

Előzmény: NAR (42806)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.02.02 0 0 42808

Ma jöttünk Szegedre. Hát az M5 és az M43 közöti átvezető út az botrányos....

 

Néztem a minap a videót az M35rol hát az elején az egyik felüljáró előtt is érdekes volt az út minősége

Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.02 -1 0 42807

Szedi áldozatait az M4/M35.  Debrecen felé haladva az M4/M35 csatlakozási pontjánál egy kamion árokba hajtott. Hangzott az útinform jelentésében. Ez azon a részen van, ahol a két éles kanyar és a sebességkorlátozás van. A hét elején is volt egy ugyanilyen, akkor fel sem lehetett hajtani Berettyóújfalunál, csak Derecskénél. MOst nem volt lezárva az út, csak a külső sáv. Lesznek még ott gondok.

NAR Creative Commons License 2019.02.02 0 1 42806

"Az M0 nyugati szakasza  a  nagy lakosságszámú északi városrészek ( Óbuda, Újpalota, Újpest, Dunakeszi térsége ) részére még a Budapesten belüli közlekedést is segítené"

 

Kétségeim vannak. Óbudáról Újbuda felé jelenleg most beáll a dugóba az Árpád fejedelem útján, aztán az alsó rakparton, aztán ott van a célnál. Ha lenne M0 nyugat, akkor elindulna az uticéljától ellentétes irányba, menne egy negyed kört, majd beállna  a dugóba az M1/M7 bevezetőn, aztán a Nagyszőlős utcában - mit is nyerne ezzel? Vagy Újpestről az Alkotás utcába: beáll a dugóba a Váci úton, aztán a Margit körúton, vagy kimenne az M0-ra, menne negyed kört, utána végigaraszolná a Hidegkuti, Hűvösvölgyi utakat meg a Szilágyi Erzsébet fasort. Ne feledjük, hiába épülne meg az M0 Nyugat az eredeti útvonalon, az összes csomópontjából a városközpontba vezető út a Szilágyi Erzsébet fasorba torkollana (míg a keleti oldalról legalább három független út jön be).

Előzmény: brenn (42800)
dimelo Creative Commons License 2019.02.02 0 1 42805

A szakaszvizsgálati térképek szerint a határon belépő teherkocsikból:

 

3000 db  M1   Budapest M0 előtt  1319  tehát mintegy 1700 tgk. el sem jön Bp-ig. (M.óvár, Győr, Tatabánya és 81-82-83-85-86. út)

2900 db  M15 Rajka Bp. M0 előtt    990                         1900

 

M0 Duna - hídon       902                      tehát mintegy   400 tgk. be Budapestre

                                 669                                               300

M5-M43 felé              386                      ezen is el lehet gondolkodni. Minél közelebb van a szakasz Budapesthez, annál több a belföldi uticélú tgk. (Vica versa)

                                 402

4. út felé                   233

                                 126

M3 felé                    104                    

                                  38   

 

tehát az M0 Duna-hídon áthaladó M1-M15 felől érkező tgk-ból , mintegy 180 db Bp. keleti területeinél célba ér. 

Többször átellenőrizve is összesen 140-150 tgk úticélja az M3 bármelyik távolabbi szakasza.

A visszfuvarral 300 db tranzit tehergépkocsinak jelentene nagy előnyt az M3-M0Ny-M1.

 

Az M7-en még kevesebbnek. (M7 Bp előtt 467, M0 Duna-híd 253, M3 Gödöllő 103) 200 db tgk/nap  Az úgynevezett Balti-Adria tranzit nyomai: 30-50 tgk/nap...

       

A legjobb az M2-M0Ny-M1 relációban, de ilyen szállítmányozás ma alig kimutatható. (Bp.-Vác-Rétság - SVK-PL)

Továbbá az első és másodrendű utakat használókból annyi, akinek megérné az emelt útdíj megfizetésével elérhető rövidebb út és idő.

 

A kiszámíthatatlan jövőre tekintettel várom véleményeteket.

 

Előzmény: brenn (42803)
dimelo Creative Commons License 2019.02.02 0 1 42804

Igazad van, ténykérdés, ám ismerjük, ismerhetjük-e a tényeket?

Óvatosabban fogalmaztam, mert feltételezem, lehetnek a fórumozók társaságában olyanok,

akiknek egzakt információi vannak.

 

Ami nyilvános, abból az tudható, hogy az M0 Déli Duna hídon naponta 16000-17000 tehergépkocsi halad át. (OKA2017: 16392)

ebből 1426 db középnehéz, amelyeket inkább lokális szállításokra használnak.

akkor egyszerűsítsük 15000 db nehéztehergépkocsira (7 tonna feletti)

 

OCF2016 szerint nemzetközi teherjármű 7758 db az M0 Duna-hídnál.

Nemzetközi definiáltan az, ami átlép legalább egy határt, vagyis magyar tgk., ha külföldi a célállomása + külföldi tgk., ha egy vagy több határon is áthalad...

Tehát klasszikus tranzit kb. 50 %

 

Addig még megkockáztatható, hogy a határokon belépő forgalom aránya mennyi a kardinális szakaszon: (tehát egyik irány, vagyis az összes 2x)

M0 Duna-híd  3874 db
Hegyeshalom                  902    23%
Rajka                              669    17%
Tornyiszentmiklós           253      7%
Letenye                            54      1%
Röszke                             17      0,4
Csanádpalota                808    21%
Gyula   (151)                              4%
Ártánd                            429    11%
Csengersima  (49)                     1%
Záhony                             14      0,3
Sátoraljaújhely  ( 9)                   0,2
Tornyosnémeti                 21      0,5
5-51, 6-M6, local      kb. 500     13%

 

A helyzet ettől bonyolultabb, annyit jelez, hogy a nemzetközi járművek 40 %-a M1-M15 felől, 8 %-a M7 felől,

21 %-a M43, 11 %-a 4. út, 4 %-a a 44. út felől érkezik.(és hozzávetőleg ugyanannyi halad a határok felé)

Feltűnően csekély a röszkei, záhonyi, csengersimai, sátoraljaújhelyi, tornyosnémeti és letenyei (M0 átmenő) forgalom.

Ezek pontosításához meg kell nézni a szakaszvizsgálatok térképeit határátkelőnként...

 

Budapest déli peremén döbbenetes méretű ipari-logisztikai parkok és teherpályaudvarok működnek, így nem meglepő,

hogy kb. 500 tgk. (13%) ugyan használja az M0 Duna-hidat, de nem jut el az M5, vagy az M7-ig sem.

 

Ezek az adatok befolyásolhatják az általánosan és bulvárosan kialakult vélekedést. 

Semmi sem biztos, így ezekből prognózist készíteni az M0-Ny teherforgalmára, több mint kockázat.

 

Előzmény: Fradista Utazó (42802)
brenn Creative Commons License 2019.02.02 0 0 42803

A leglényegesebb kérdések :

 

A majdani nyugati M0 használók

    személyautók            száma

    teherautók, kamionok száma

Ezek közül , hány menne az M1

                  hány menne az M7

felé.

 

Ha a csak a személyautókat engednénk a nyugati szakaszra

     mennyivel csökkenne a  keleti és déli szektor terhelése

Ha mindenkit ráengednénk menyivel csökkenne.

 

Ezen adatok birtokában lehet matekozni.

Ettől még épülhetne  egy elkerülő út Zsámbék és Esztergom irányába.

   Fontos lenne azt is tudni, hogy a szlovákok a Párkány- Garamszentbenedek

   vagy a  Ipolyság - Zólyom közötti  szakaszt  építik ki. ( M2 folytatása )

 

Ha az északi folyosó Párkány felé megy van csak létjogosultsága autópályát építeni Esztergom felé.

 

A nyugati szakasz elhagyása szakmailag nem indokolható döntés.

 

 

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (42802)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.02.02 0 0 42802

>Kíváncsi lennék az Olvtársak véleményére, vajon mennyi az a nehézteher tranzit, amely az M1-M7-ről M2-M3 felé rövidíthetne az M0-Ny használatával?

Ez nem véleménykérdés, hanem ténykérdés. Vagy ismeri valaki a helyes választ, vagy nem. Én speciel nem, de, ha tippelnem kellene, azt gondolnám, hogy valahol 500 - 1000 közt (napi átlag, két irány összesen).

Előzmény: dimelo (42801)
dimelo Creative Commons License 2019.02.02 0 0 42801

Köszi a részletes indoklást:

Túlnyomó részében racionális, egyet is értenék vele.

 

De úgy tűnik a más szempontok erősebbek...

 

Amivel mégsem tudok teljesen egyetérteni:

ha az Dél-Kelet felé orrnehéz M0-ból "zsák" formát alakítanának, akkor az elköltött 100 milliárdok ellenére semmi nem javulna a déli és keleti szektorban.

 

A bécsi hasonlat azért sántít, mert az osztrák főváros nem centrális helyzetű.

El lehet vitatkozni az A5 - A6 pozicionálásán, és azon is, hogy az A2 olyan-e, mint nálunk az M6 (nagyon nem).

Szóval az osztrák A1 az inkább olyan, mint az M1-M7 együtt.

Ha az A2-ből kiváló S6-ról is szólunk, akkor az nem éppen M7, de a Bécsújhely (Loipersbach)-ig tartó A2 szakasz forgalma túlszárnyalja bármelyik magyar szakaszét.

A megépített "zsák krumpli"  nem javított az észak-déli forgalom helyzetén, sőt teljesen indifferens az A4-A1 forgalomnál. (ha elkészül a Lobau Duna alagút, az sem jelent változást Ny-K irányban.)

 

Miért is lehetne jó példa Bécs Budapestnek?

 

Visszatérve az M0-hoz fontos rögzíteni:

Az M0 Dél-kelet 62 km, az M0 Észak-Nyugat 54 km lenne M3 Gödöllő és M7-M0 csp. között. (M1 66 vs. 50 km)

Szerintem a 7. úttól a 31. útig már nem is jelent előnyt az M0-Ny, a "zsák krumpli" főleg nem.... (Az M6-6-51-5-M5-4- M4 irányába mindegyik indifferens).

 

Kíváncsi lennék az Olvtársak véleményére, vajon mennyi az a nehézteher tranzit, amely az M1-M7-ről M2-M3 felé rövidíthetne az M0-Ny használatával?

Tudhatjuk-e jelenleg mekkora volumenű M1-M3 tranzit használja a déli szektort? (Mert a helybeni és rövidtávú fuvarozás ottmarad.)

 

 

Előzmény: brenn (42800)
brenn Creative Commons License 2019.02.01 0 3 42800

Az M0 nyugati szakasza  a  nagy lakosságszámú északi városrészek ( Óbuda, Újpalota, Újpest, Dunakeszi térsége ) részére még a Budapesten belüli közlekedést is segítené  nem beszélve arról, hogy az M1-M7 felé közvetlen és gyors kapcsolatot teremtene. A környezeti problémákat jelentősen lehetne csökkentené, ha nem lenne ezen a pályaszakaszon kamion forgalom - azaz az M2,M3 kamionforgalma továbbra is a M0 keleti és déli szakaszán  menne. Így az éjszakai forgalom, a zaj és az emisszió lényeges csökkenne.

 

Ha kamion forgalom nem lenne - autóútként vagy egyszerű kétsávos főközlekedési útként is   lehetne méretezni az utat. Így az M3/M2-es kamionforgalma továbbra is a  mai módon haladna, viszont a személyforgalom részére lenne egy alternatíva. A ma is zsúfolt keleti és déli M0-ás is fellélegezne.

 

M0 nyugati szakasza megépülésével cserébe ezen északi városrész  területekről + M2/M3  az M1,M7 irányába irányuló személyforgalom nem terhelné a belső  fővárosi úthálózatot ( rakpartok, Erzsébet-híd, Bajcsy , Hegyalja út, Széll Kálmán tér  stb.)  Félő, ha nem épül meg a nyugati szakasz továbbra is a jelenlegi marad, azaz  belvárosi  úthálózatra és Budakeszi főutcájára    terhelődik a forgalom.

 

A környezeti gondokat tovább csökkentheti, ha a  felszíni szakaszok -ahol kell -  csőben haladnának - erre sok nemzetközi példa is van. 

 

A Kesztölc- Zsámbék elkerülés azért is abszurd, mert túl azon, hogy hosszú  az M7-es felé nem jelent megoldást.

 

 

Előzmény: dimelo (42799)
dimelo Creative Commons License 2019.02.01 0 0 42799

Engedd meg, hogy okkal feltételezzem, él ott néhány száz - néhány ezer ellenérdekelt, ennél is több helyrajzi számmal....

 

Az alagútépítés nem erőssége  a magyar sztrádaépítés történetének.

A "mindentvivő" költségek helyett, a környezetvédelemmel "indokolják" a negatív M0-Ny döntést.

 

Nem szándék médiafókuszba helyezni egy 6-8 évig tartó (esetleg tovább elhúzódó) gigaberuházást. (mint négyesmetró vagy pakskettő...)

Előzmény: NAR (42798)
NAR Creative Commons License 2019.02.01 0 0 42798

Nem egészen értem, miben érintené ez a budaiakat. Ha jól értem, a terv szerint alagútban menne Pesthidegkút alatt, ezt a szakaszt leszámítva városhatáron túl menne. A budaiaknak pont jó lenne, hogy az M1 (meg egyes helyekről az M7) gyorsabban elérhető lenne.

Előzmény: dimelo (42797)
dimelo Creative Commons License 2019.02.01 0 0 42797

A körgyűrű teljessé válásával a nyugat-kelet irányú közlekedés útvonala 35 kilométerrel rövidül (ennyivel lesz rövidebb a főváros észak felől történő elkerülése, mint a déli),

másrészt a beruházások jelentős forgalmi terhet vesznek le a körgyűrű déli szakaszáról.

Alapvetésekkel nincs miért vitatkozni, de ezt az általánosítást érdemes megvizsgálni: mit is a "nyugat-kelet irányú" közlekedés,

helyesebb lett volna M1-M3 irányt jelölni, mert az ördög a részletekben van... ezért majd holnap erről írok.

Akár mikor keletkezett is a cikk, ez a projekt nem most lesz megvalósítva. (ha egyáltalán...)

Budaiaknak nyugtató, esztergomiaknak lelkesítő propaganda....

Előzmény: totyit (42794)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.02.01 0 0 42796

A cikk lassan 5 hónapos, azóta újratervezés van, költség hatékonyság címszóval.   2018.09.10. 11:48

SZükség lenne a 10-es út mellett az M10

Suzukinak már indulásra beígérték az M100-at

Szükség lenne az m0 nyugatra és északra...

 

Na most úgy néz ki a 4 útból 3 megépül. Csak pont az m0 nyugat nem.

ennyi.

 

 

Előzmény: totyit (42794)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.01 0 0 42795

Nem lesz.

 

Helyette bőven kijjebb, több mint 20 km-re észak-nyugatabbra építenek valamit, amit majd vagy elneveznek M0-nak, vagy nem.

 

 

Előzmény: totyit (42794)
totyit Creative Commons License 2019.02.01 0 0 42794
troglodita Creative Commons License 2019.01.31 0 0 42793

Meg a Tárnok-Százhalombattát az M6-ig, hogy meglegyen az M0 alternatíva, 100 milliárdból gondolom meglenne a kb. 30 km...

Előzmény: troglodita (42792)
troglodita Creative Commons License 2019.01.31 0 0 42792

És akkor már csak egy Bicske-Tárnok autópályát kéne megépíteni, hogy az M100 is normálisan csatlakozzon az M7-be...

Előzmény: qwertz77 (42785)
qwertz77 Creative Commons License 2019.01.31 0 1 42791

Így van, a belső bécsi út nem szerepel a térképen, az "helyi" út.

itt van kicsit nagyobban, kékkel bejelöltem a Vörösvári út kezdetét.

 

Előzmény: NAR (42788)
qwertz77 Creative Commons License 2019.01.31 0 0 42790

Ez az OTRT, ebben mindenféle elképezlések benne vannak, a kivágáson bal alul pl láthatod a Bp.-Bécs emelt sebességű vasúti pályát is, amiről azért sok konkrétum még nincs. Korábban ugye szerepelt az M0NY is, aminek szintén nincs elfogadott nyomvonala, csak tervek.

 

Az M10nek 2013ban kiadott környezetvédelmi engedélye (ez lett  aktualizálva 2016-ban az M0 terveivel, és tulajdonképpen ez érvényes most is)így szól:

I ütem az Ürömi csp.-Solymári csp. 2x1 sáv

II. ütemben Az első bővítése és Solymár- Kesztölc 2x2 sáv

 

Tehát Ürömtől csak kifelé van élő terv. Befelé az ürömi körforgótól elkészült 2x1 sávon az új út, ezen felül most nem tudok érdemi tervekről. A külső bécsi úti villamos is lekerült a napirendről, így most nem tudni mi lesz ott pontosan.

 

Aquincumi hidat megint belengette Tarlós, de erről sincs semmi konkrét még, itt a régi elképzelések élnek az OTRTben

Előzmény: troglodita (42787)
troglodita Creative Commons License 2019.01.31 0 0 42789

hja, igazad van, mondjuk ezen a térképen nem pontosan láttam, hogy melyik hídra fut ki ;-)))

Előzmény: NAR (42788)
NAR Creative Commons License 2019.01.31 0 0 42788

Szerintem az Óbudai temető sarkáig rajzolták és a hipotetikus aquincumi híd felé ágazna el.

Előzmény: troglodita (42787)
troglodita Creative Commons License 2019.01.31 0 0 42787

Azért ezt az M10-et is olyan szépen berajzolták a Bécsi út - Vörösvári út találkozásába, hogy öröm nézni. Egyébként itt ülök az irodában, pont a szóban forgó helyen, majd értesítelek benneteket, ha már ideért a sztráda ;-)))

Előzmény: qwertz77 (42785)
dimelo Creative Commons License 2019.01.30 0 0 42786
Előzmény: dimelo (42782)
qwertz77 Creative Commons License 2019.01.30 0 0 42785

Az új OTRT van, hogy ez mennyire fogja fedni a valóságot az jó kérdés. Az M0 ÉNYi része az fix

Az M10 elvileg Kesztölcig rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel és így nyomvonallal, de azért ezt nem tekinteném lefutott meccsnek.

Az M100-t nyomják mintha a értelme lenne, de valahogy az az érzésem, ez lesz meg elsőként :-(((

Előzmény: trizs77 (42783)
troglodita Creative Commons License 2019.01.30 0 0 42784

szerintem még senkinek nincs olyan...

Előzmény: trizs77 (42783)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.30 0 0 42783

Van valakinek rajza, vázlata, skicce arról, hogy az új elképzelés szerint,  hogyan zárul be az M0 nyugaton ?

 

https://infostart.hu/gazdasag/2019/01/30/vegleges-m0-s-nyomvonal-tulekedes-varhato-a-legjobb-ingatlanokert

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!