Keresés

Részletes keresés

Gyurma73 Creative Commons License 4 napja 0 1 49173
Gyurma73 Creative Commons License 4 napja 0 1 49172
Előzmény: Autobahn89 (49170)
Gyurma73 Creative Commons License 4 napja 0 0 49171

A horvátok is építik a határig.

A másik végén meg szinte kész a Száva híd Bosznia felé.

A Bosnyákok is építik a pályáikat,ha kész lesz akkor közelebb lesz a Dubrovniki tengerpart,meg úgy az egész déli rész .

Előzmény: Autobahn89 (49170)
Autobahn89 Creative Commons License 4 napja 0 1 49170

M6 folytatas. Ez aztan rohadtul fontos. Ha kesz lenne vegig az M4,M8, akkor azt mondom OK, de az M4-bol meg csak most tartottak egy valamire valo atadot, az M8 meg sehol sincs. Ja de. 2x1 sav kormenddel arany aron epulget. M44-et is ahelyett, hogy normalisan bekotnek M5be, inkabb ilyen-olyan mellekutak felujitasaval bohockodnak. Valakinek ott fent teljesen elgurult a gyogyszer?

Előzmény: józsi24 (49167)
Hírfigyelő Creative Commons License 5 napja 0 0 49169

Persze ez az útkép-készítés itt a Hírfigyelő (49148)-as hsz.-nek ez csak a melléktémája akart lenni, ezért szedtem csak kisebb betűkkel ezt a kis részt.

 

A fő téma itt ui. a magyar úthálózatnak a szomszéd országok úthálózatával való összevetése volt, főleg az alsóbb rendű utak minősége szerinti összevetésben, részben a '80-as évekbeli, részben a mai állapotokat, ill. a köztes időben megtörtént főbb változásokat vázlatosan felvetve.

Te jártál akkor és most Szlovákiában? Mi erről az összehasonlításról a véleményed? Csak mert nekem mindig is a magyar részről történő több-kevesebb mérvű lemaradás tűnt fel... .. !

Előzmény: orangutan (49149)
Hírfigyelő Creative Commons License 5 napja 0 0 49168

Na akkor csak nem vettem észre hogy áthelyezték alulra, mert a bal felső kezelősarokhoz szokott a szemem e tekintetben. Akkor vedd úgy, hogy ez a kritikám innentől nem áll.

 

A fényképek egy részéről én meg azt gondoltam, hogy olyan szuper felbontású műholdképek, amelyekről a Föld bolygót nem felülről 90 szögfokból, hanem oldalról 25-30 szögfokból kamerázták a műholdakkal, a Föld körérintője mentén futó fénybeesési látószöggel. Ebben a műholdas modern világban e tekintetben is a műholdra mertem volna tippelni, nem pedig kamerás autókra. (Ebben a mai túlmodernizált világban már teljesen természetesnek tartottam az ultramodern megoldásokat, abból kiindulva, hogy a katonai műholdak már a laktanyában mozgó egyszem katonát vagy a katonai teherautóját is képesek teljesen élethűen láttatni.) -- Akkor ezek szerint még nem járunk itt, és autókból fotóznak. Oké!;.... nem tudtam... .

 

Előzmény: orangutan (49150)

Előzmény: orangutan (49149)
józsi24 Creative Commons License 5 napja 0 0 49167

Hat ez aztan szuper lesz... 😣

 

Ezzel tuti megszerezzuk a vilag legszellemebb palyaja dijat...

 

A fasz horvatok is megepitettek a draga drava hidat, kar, hogy 1 szantofoldbe vezet...

Előzmény: trizs77 (49151)
berva1 Creative Commons License 5 napja 0 0 49166

Én, úgy emlékszem, hogy a Szolnokot délről elkerülő 4-s főút, a Déli Ipartelep miatt - ahová lehajtó is épült -, győzött az északi változat fölött. Mire az utat átadták az Ipartelep számos gyára tönkrement...

Nekem is furcsa a 32-s út, de talán a régi hagyományt követték, hogy a 4 főúttól északra eső útvonalak 3-al a délre esők  4-el kezdődnek.

Előzmény: mauzi (49165)
mauzi Creative Commons License 5 napja 0 1 49165

Eresszétek el kérlek ennek a Monori kurflinak az ügyét. Az egész letudható kb. 2-3 perc alatt bármilyen napszakban.

 

Egyébként, azon tökre meglepődtem, hogy milyen látványos domborzat van arrafelé, a korábban meglévő utak ismerete után egészen tetszetős új perspektívák nyíltak.

 

Én mindig az Abonyt Északról, Szolnokot Délről kerüljük színuszgörbén húztam föl a szemöldökömet - na ez most megoldódik majd az új nyomvonallal.

 

A Szolnoktól Nyugatra eső régi 4-es szakasz vajon miért a 32-es út folytatása lett, miért nem végig 40-es?

Előzmény: dimelo (49158)
mauzi Creative Commons License 5 napja 0 0 49164

Péteri kicsi és se'perc alatt, simán el lehet érni bármelyik pontjáról a keleti végén lévő csomópontot... onnan pedig lehet rendesen hasítani. Cseppet sem éri meg Gyömrő, vagy a 4-es út felé elindulni.

Előzmény: dimelo (49162)
pentium10 Creative Commons License 5 napja 0 2 49163

Egy dronvideo az erdelyi A3-as Maros megyei 18km-es szakaszarol.

 

A video a radnoti csomopontnal kezdodik, ott mar nincsen sok hatra. Tovabb folytatodik az autopalya nyomvonalaval, nagyon sok helyet a vegleges aszfalt csik mar fentvan. 

A video vegen a kozuti csomopont egy masik epito szerzodesen van, a vallalat epp csodeljaras alatt van, ezert kilatastalan hogy a kesz szakaszt sikerul iden majus-juniusban atadni a forgalomnak. 

Allitolag az utugy mindent megtesz hogy a cashflow adott legyen es nyaron az autosok birtokba vehessek ami elkeruli Marosludast es Radnotot is, kb 35 perces elott adva gyorsforgalmi uton. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=TLMYBZ-Rh6I&feature=emb_title

 

Terkep: http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/46.444/24.16/0

dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 49162

Gyakorlatod van benne, én csak a km-eket látom, meg a hozzárendelt időt.

 

Arra akartam felhívni a figyelmet, hogy Péterinek nem lett jobb az M4 csp.

Maradhatnak a régi 4. úton, vagy (esetleg) Gyömrőn át...

 

Ellenben jobb lett volna a térségnek, és rövidebb az M4, ha a csomópont Péteri Észak-Nyugatnál épült volna.

Monor felől elkerülve. (Pincéktől távolabban és kisebb ívekkel.)

Előzmény: radio100jozsi (49160)
radio100jozsi Creative Commons License 5 napja 0 0 49161

A ferihegyi torlódás szerintem nem változhat nagyon az M4 átadása okán. Eleve az eddigi tapasztalataim alapján a Vecsés-Üllő közötti M4 szakaszon pont az M0 feletti felüljárón volt a legkisebb a forgalom. Azaz a legnagyobb forgalom az M4-re az M0 felől jön fel Budapest irányba, vagy le, illetve az M0 felől jön le, vagy fel Üllő irányában. Így ebben változás nincs, vagy is az, hogy a 405-ös helyett az M4-re jön a forgalom, de az eddig is az M0 felé mentek jellemzően szerintem. De nézve az eddigi adatokat nincs semmivel sem nagyobb torlódás, mint eddig volt.

Előzmény: RadiX (49145)
radio100jozsi Creative Commons License 5 napja 0 0 49160

Azért a Péterinél Gyömrőnek tervezni elég eretnek dolog, ott nem azon az 5-600 m-en múlik, hogy valaki ezért Gyömrőn keresztül menne. Amúgy meg jóval lassabb a gyömrői irány, mint az M4, már az Üllő/Gyömrő csp fel és lehajtása miatt a torlódást számolva.

Előzmény: dimelo (49144)
Bosanac Creative Commons License 5 napja 0 0 49159
Előzmény: trizs77 (49151)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 49158

Hozzá kell tenni: a pincékre hivatkozás megfellebbezhetetlen ürügy. (De így is bizarr mementó marad)

 

Igen, Péteri nyugati oldalán egy 2 km-es elkerülővel lehetett volna Péteri - Gyömrő között kialakítani az M4 csomópontját.

Előzmény: józsi24 (49154)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 49157

Az elmélet szerint, ha a pálya szívóhatás működik, akkor egyre nagyobb forgalom akar bejutni Pestre.

Ha a "gondosan" tervezett M4 nyomvonal hosszabb, mint a 405-M5, akkor többen maradnak  az eddig használt irányon.

De ha 5 km-rel rövidebb a belváros a Ferihegyin, mint a Nagykőrösi úton, akkor a dugó  (palacknyak) marad, sőt...

 

A konkrét helyzet számomra még ismeretlen. (Február van, a legkisebb forgalom időszaka)

Előzmény: józsi24 (49152)
Samott Creative Commons License 5 napja 0 0 49156

En minden reggel ott jartam, egy kicsivel nagyobb volt a forgalom mint a multheten, de boven kezelheto, nem jott el a vilagvege. Raadasul ket reggel baleset/torlodas volt a gyorsforgalmin, azert volt nagyobb a dugo.

Előzmény: józsi24 (49152)
gyoparOHs Creative Commons License 5 napja 0 0 49155
józsi24 Creative Commons License 5 napja 0 0 49154

Nem a monori pincekkel van a baj, hanem azzal, hogy hamar ennyire messze megy monortol a palya, akkor miert nem eszakrol keruli peterit is...

Ott meg lett volna sporolva 2km...

 

Ok, nem lenne monor nyugat csp...

De ez egy peterit delrol elkerulo mellekuttal orvosolhato lett volna...

Előzmény: dimelo (49135)
józsi24 Creative Commons License 5 napja 0 0 49153

Nem kell a teljesen, csak ott, ahol jelentos valtozas (pl. epult egy uj ut) torpent...

Előzmény: orangutan (49150)
józsi24 Creative Commons License 5 napja 0 0 49152

Nemtom honnan veszed a nagyobb ferihegyi nyomast, en hetfo ota minden reggel raneztem a wazera es a marketcentral lampanal semmi torlodast nem lattam...

(pedig biztosra vettem, hogy torlasztani fog...)

 

A kovetkezo lampa persze torlaszt rendesen, de az eddig is torlasztott...

Előzmény: dimelo (49139)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 49151

Eléri a horvát határt az M6-os autópálya, a húsz kilométernyi új szakaszon három különszintű csomópont és egy vasúti híd is megépül.

 

 

 

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszára vonatkozó ajánlati felhívást - írta a Magyar Építők.

 

A majdani nyertesnek a 192+200-as és a 212+139-es km-szelvények között kell kiviteleznie az autópálya befejező szakaszát, mellyel a sztráda eléri a horvát határt.

 

A beruházásban három különszintű csomópont is létrejön az M6 és az M60-as elválásánál, Bóly keleti részénél és Villánynál.

 

Mindezek mellett komplex pihenőhely épül Nagynyárádnál, valamint egy 67 méteres szabadnyílású híd, mely egy vasútvonalat ível át.

 

A beruházásban Ivándárdánál egy komplex ellenőrző hely is kiépül két hídmérleggel, két tengelyterhelés mérővel, valamint két tengelysúlymérő épülettel és parkolókkal.

orangutan Creative Commons License 5 napja 0 1 49150

Ja és a legújabb streetview is csak a 2018-as állapotokat mutatja; a teljesen frisset -- sajnos -- sohasem!!

 

Milyen időközönként küldje végig a Google a kamerás autókat az ország teljes úthálózatán, hogy az megfeleljen?

Előzmény: Hírfigyelő (49148)
orangutan Creative Commons License 5 napja 0 1 49149

régebben ott lehetett látni a bal felső sarok fejlécében az útfotó készítésének dátumát; egy ideje viszont eltűnt a dátumozás onnan. Mintha csak szégyellnék az utak egykori állapotát: hirtelen láthatatlanná tették azt az információt, hogy az érintett út mikor volt a fénykép szerinti állapotú.

 

 

Eltüntették a tuggyukkik. Ja, nem.

 

Előzmény: Hírfigyelő (49148)
Hírfigyelő Creative Commons License 5 napja -1 0 49148

A Google Maps streetview-jéről annyit, hogy régebben ott lehetett látni a bal felső sarok fejlécében az útfotó készítésének dátumát; egy ideje viszont eltűnt a dátumozás onnan. Mintha csak szégyellnék az utak egykori állapotát: hirtelen láthatatlanná tették azt az információt, hogy az érintett út mikor volt a fénykép szerinti állapotú. Ha ui. ott hagynák, akkor a mai állapotokat is lehetne látni, azt is ha valahol javult, de azt is, ha valahol romlott az éppen az adott képen nézett utak állapota. Ja és a legújabb streetview is csak a 2018-as állapotokat mutatja; a teljesen frisset -- sajnos -- sohasem!!

 

Az utak állapotáról: nagyon sok alsóbb rendű utat jól felújítottak mostanára, főleg az olyan összekötő utakat, amelyek hosszabb távokat hidalnak át, és/vagy amelyek fontosabb városokat vagy közúti kapcsolódási pontokat (útelágazásokat) kötnek egymással össze.

Régen, a nyolcvanas években megfigyelhető volt az, ha átmentünk a határon Szlovákiába (akkor még Csehszlovákiába), vagy Ausztriába, akkor ott egyből feltűnt a két legnagyobb különbség: 1./ odaát az alsóbb rendű utak is éppolyan kitűnő minőségűekre voltak felújítva vagy feljavítva, mint amilyenekre a főútvonalak is; 2./ az utak menti árkokban mindenütt gondozottra lenyírták a füvet, az árok és az útpadka nem volt sehol sem gazos, ill. az útpadkák sehol sem voltak elhanyagoltan süppedékes-kátyútócsás, vagy sóder nélküli feltöltetlen állapotban, azaz ott az esetleges padkára futás kevésbé fenyegetett komolyabb balesettel mint az itthoniak, mivel az ottani útpadkák -- egy kis minimális, (-)1-2 centis eltérést leszámítva -- közel egy szintben voltak az aszfaltozott útburkolat szintjével, azaz attól csak (-)1-2 centivel estek lejjebb, nem pedig (-)5-6 centivel, mint ahogyan az az itthoni mellékutakon volt észlelhető. Ez ui. egy esetleges padkára futásnál nem mindegy!!

 

És ez az útállapotbeli különbség -- kisebb részben ugyan, mint a '80-as években, de -- ma is fennáll Szlovákia ill. Ausztria és Magyarország és Románia alsóbb rendű útjai között. A szlovák és az osztrák utak a jobbak, a magyar és különösen a román utak pedig a gyengébb minőségűek, részben sajnos még ma is... .. !!

 

Persze azért Magyarországon ezek közül az alsóbb rendű utakból eléggé sokat fel is újítottak már. Alapvetően két probléma van ezekkel a felújításokkal: A./ az ilyen útfelújítások nem mindig az adott összekötő t teljes hosszát érintik; B./ az olyan kisebb úthálózati hézagokat (= úthiányokat) nem pótolják ki, azaz a még hiányzó, önmagukban rövidke, de bepótlás esetén két másik hosszabb összekötő útszakasz összekötésére alkalmas útszakaszokat egyszerűen úthálózat-tervezési figyelmetlenségből kihagyják a közbepótlással megépíteni való utak megépítéseiből: ilyenre példa a Somogy megyei Vityapuszta-Gamás, és a Gamás-Fiad útszakasz-hiányok, ahol nincsen 2×1 sávos aszfaltút, helyette csak egy alig-alig járható sáros földút van, vagy -- sok esetben -- még az sem!!!

Előzmény: Autobahn89 (49129)
Fődíszpinty Creative Commons License 5 napja 0 0 49147

Üdv. A lenti kiírásban a befejezési határidő 2024 febr. WTF

 

https://nif.hu/projektek/2019/01/bekescsaba-megkozelitese-m44-szentkiraly-lakitelek/

Előzmény: dimelo (49130)
troglodita Creative Commons License 5 napja 0 0 49146

Igen, bizony, nekem is ;-) Na de mit és hogyan tervez forgalmi adat nélkül?

Előzmény: dimelo (49132)
RadiX Creative Commons License 5 napja 0 0 49145

Dehogynem, ha kész lesz az északi elkerülő, biztosan arra indulok majd. Ha hosszabb is, lassabb nem lesz mint délen körbemenni 2x1 sávon.

 

Igen, a ferihegyi gyorsforgalmi még kérdéses, hogy bírni fogja-e a forgalmat, a Nagykőrösi út viszonylag kiszámítható.

Előzmény: nyebojsza (49142)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 49144

Világos, a keleti kerületeknek evidens jó lett.

 

De: Gyömrő nem most lett áldozat az 5 km-rel rövidebb M4-31 szakasz miatt (M0 - 31-hez képest)

https://www.google.com/maps/dir/47.4294579,19.4225246/47.3997619,19.3101046/@47.4251953,19.3405877,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Erre nem találtak ki semmi okosat...

 

Vagy szintén kesernyés Péteri dilemmája:

https://www.google.com/maps/dir/47.3883769,19.409876/47.3961842,19.3640068/@47.3888316,19.3783532,14z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Péteri-északról jobb Gyömrő felé, P-nyugatról Üllő felé...

Csak a focipálya és a horgásztó környékének jobb az M4...

 

Hiába no, a "fejlődés" áldozatokat követel...

Előzmény: Avaar (49140)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!