Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2021.04.30 0 2 54187

Vannak benne érdekességek, pl. ez is, erről eddig még nyomokban sem hallottam:

 

1.2.100. A 32. számú főút, M3 autópálya és Jászberény közötti szakasz négynyomúsítása.

Előzmény: radio100jozsi (54186)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.04.30 0 3 54186

A tegnapi közlönyben jelent meg a 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet módosításáról

 

„1.1.71. Az M2 gyorsforgalmi út, Vác-dél és Vác-észak közötti szakasz fejlesztése.

1.1.72. Az M2 gyorsforgalmi út Vác-észak és Hont – Parassapuszta, országhatár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.73. Az M3 autópálya, Gödöllő csomópont fejlesztése.

1.1.74. Az M4 autóút, Üllő ipari park csomópont és kapcsolódó úthálózati elemek megvalósítása.

1.1.75. Az M5 autópálya, Csengele csomópont megvalósítása.

1.1.76. Az M9 gyorsforgalmi út, 51. számú főút és 54. számú főút közötti szakasz megvalósítása.

1.1.77. Az M9 gyorsforgalmi út, 54. számú főút és 53. számú főút közötti szakasz megvalósítása.

1.1.78. Az M44 gyorsforgalmi út, Kunszentmárton csomópont megvalósítása.

1.1.79. Az M44 gyorsforgalmi út, Kétsoprony, 4644 jelű úti csomópont megvalósítása.

1.1.80. Az M4 gyorsforgalmi út, Újszilvási csomópont kialakítása.

1.1.81. Az M0 autóút 51+550–52+100 km szelvények között zajárnyékoló fal építése.

1.1.82. Az  M3 autópálya új csomóponti kapcsolatok kialakítása Görbeháza és Hajdúnánás elérhetőségének biztosítása érdekében.”

 

 

Meg még sok más is ebben.

. kata31 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54185

Tordai Bence kikérte az M0 nyugat környezetvédelmi hatástanulmányát

 

https://www.facebook.com/parbeszedmagyarorszagert/videos/920773228762994

. kata31 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54184

4/1 mellékletben az utak, első rangon az M0, benne a nyugati szakasz, ami megtervezése kötelező a 14§-ban foglaltan.

 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1800139.TV&searchUrl=/gyorskereso

. kata31 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54183

A tertved elavult, már az OTrT-is leváltották és a rendeleteket is.

Előzmény: dimelo (54174)
zirtz Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54182

A zirci elkerülő legalább 20 éve tervben van, de ennek megoldása mellett a cseszneki szerpentin-szakasz kiváltása jelentene megoldást a 82-es út kedvezőtlen vonalvezetésére. 

Előzmény: dimelo (54179)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54181

Van ilyen térképed a Herend- Jánosháza szakaszra is?

Előzmény: dimelo (54180)
dimelo Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54180

Vissza a forráshoz:)))

 

 

M8 KHT. 2021. január 25.

 

Az előrebecslések során a kalibrálási eljáráshoz, illetve az egyéb számításokhoz az OKKF 2008 évi adatbázisát használtuk, kiegészítve az azóta eltelt évek adataival,

valamint a legfrissebb 2012. évi adatokkal.
Az előrebecslés során 2018. évi bázisévet vettünk fel, a tervezett forgalomba helyezés időpontja 2026.
Jelen vizsgálat esetében külön kalibráltuk a vizsgálatba bevont területet személygépjárművek esetén a legfrissebb 2018. évi OKA adatokra.

A 3,5 tonna feletti járművek kalibrálását a NÚSZ 2018-as évi adatai alapján végeztük.

 

Az első mondat - szerintem - benne maradhatott a korábbi változatból. Mert értelme semmi, ha a továbbiak a mérvadóak.

(Apró beismerés, hogy a 2019-es releváns adatokat is figyelmen kívül hagyták)

 

Tehát 2018-as adatokból készült 2020, 2026. és 2035. évi forgalomterhelés.

Máris kezdődik a konfliktus, mert a 2020 Covid év, durván csökkenő forgalmakkal.

 

Nagyon nem érthető, hogy 2021. januárban hitelesnek elfogadhatták a 2020-as adatokat.

Lengyelország elhalasztotta a 2020-ban esedékes forgalomszámlálását...

Néhány kontroll-adat (utolsó releváns 2019. évi forgalom)

                              OKA2019        KHT térkép (2020)

M6 Dunaújváros     21257                20700

      Kisapostag       16236                14700

M7  Lepsény           38864                42000

      Balatonaliga     34983                44100

63. út Sárszentágota  5069               6500

61. út Simontornya     7342                9400

A főutak eltérései a térképen +30 %, az M7 autópályáé 10-25 % (M6 kevesebb)

 

Ha 2 évre ilyen nagy pontatlanság tapasztalható, milyen lett ebből a 2026. és 2035. évi prognózis?

 

Kétséges az "eredmény", amelyből a levegő és zaj terhelési adatokat is számították...

 

További abszurditások hamarosan...

dimelo Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54179

Zirc elkerülő tervben.

 

A döntéshozóknál a "bölcsek köve"...

Előzmény: 20-as vonal (54178)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.30 0 1 54178

Az OTrT valóban Devecser felé mutat egy új főúti kapcsolatot,de véleményem szerint Ajka hasznosabb,már csak annyiból is,hogy össze lesz kötve gyorsforgalmi kapcsolattal Veszprém megye 3 legnagyobb városa.Sőt létrejön egy Veszprém -Győr kapcsolat is,kiváltva a kedvezőtlen nyomvonalú 82-est.Igaz hosszabb,de az előbb írtad 10-15 km kunkor nem számít.

 

Hende meg csak Szombathelyet látja,ami Vas megyének jó,de Szombathelyet nem érinti,arra tesz egy jó nagyot.Sajnos a 8-as pont ilyen.Viszont van nekünk 2 másik vasi képviselőnk,akik valamiért kussolnak ezügyben.

Előzmény: dimelo (54173)
dimelo Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54177

Mihez képest elég nagy ív? Nyilván "útban van" a Balaton...

 

Amíg nem egyértelmű az M9 nyomvonala Kaposvár (Pécs) előtt után, addig elméleti...

https://www.google.com/maps/dir/47.4050828,16.5319786/46.354006,17.685258/@46.9074566,17.0571286,9z/data=!4m19!4m18!1m15!3m4!1m2!1d16.7708869!2d47.170765!3s0x476eb59477c5dc7f:0x1005872478489260!3m4!1m2!1d17.1344466!2d46.7411598!3s0x4768e178d6eab32d:0x5f120f4a6e042a37!3m4!1m2!1d17.294787!2d46.55478!3s0x4768f6fb60d179bd:0x1acdefcfee804210!1m0!3e0

 

A Körmend - Zalaegerszeg "kitérő" + 10-15 km. (a nagykanizsai már irracionális)

 

A 87-84-83-82-81. utak párhuzamossága domborzati sajátosság.

Nem sikerült megtalálni az optimumot,

helyette az erősebb kutya uralja a territóriumát...

Előzmény: ÁsítóSárkány (54175)
yxItys Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54176

Azért van ez hogy a nagyobb városaink közvetlenül kapjanak kéktáblás utakat, amihez tranzitfolyosó jó alap. Zegtől kell egy Lendvára tartó autóút, aztán Rajkától Rédicsig kiépíteni a leállósávot és 130 km/h, akár Egy számozás alatt. 86-ról kitiltás kiv. célforgalom.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54175

Szerény véleményem szerint a fő gond nem is a 8-as szerepének degradálása, hanem az, hogy a 86-76 elég nagy ívet tesz meg, és talán nem lesz eléggé versenyképes az ÉNY-DK távoli tranzitnak...

A domborzat, Natura2000 (Rába-, Alsó-Zala- és Zala-völgy) meg természetvédelmi területek persze nem teszik könnyűvé a tervezést

Előzmény: dimelo (54173)
dimelo Creative Commons License 2021.04.30 0 2 54174

A TR terv a szükségleteket sorolja fel,

nem prioritási sorrendben.

 

 

Előzmény: . kata31 (54165)
dimelo Creative Commons License 2021.04.30 0 1 54173

Sok itt a ha...

 

Ami fix:

1. melléklet a 210/2021. (IV. 29.) Korm. rendelethez

1.1.70. Az M81 Komárom – Kisigmánd (M1 autópálya) – Kisbér – Székesfehérvár (M7 autópálya) – Sárbogárd (M8 gyorsforgalmi út) között gyorsforgalmi út megvalósítása.

1.2.67. A 87. számú főút, Kőszeg (M87 gyorsforgalmi út) és Kőszeg, országhatár és Rattersdorf (Rőtfalva) közötti szakasz megvalósítása.

 

Nekem ebből az következik, hogy az (M)87-86-76 lesz a tranzitvonal.

A 83. 2x2 sávot nem Ajka-Veszprém felé, hanem Devecser felé kellene bekötni. (A 81-83 párhuzamosságát ilyen módon lehet elkerülni.)

 

 

Amikor ezt Palkovics Hendével eldöntötte, a 8. út szerepét degradálta Devecser-Körmend között.

 

Izgalmasabb az új rendelet információit összevetni az M8 KHT januári adataival.

Hamarosan kiteszem...

Előzmény: 20-as vonal (54163)
rm40 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 54172
Előzmény: rm40 (54167)
rm40 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 54171
Erdő-mező vándora Creative Commons License 2021.04.29 0 1 54170

Szép estét mindenkinek!

 

Megkezdődtek a földmunkák (legalábbis a nyomvonal-kijelölés) az M44 és az M8 nyomvonalán Kecskemét - Nagykőrös - Szentkirály között. A Sentinelen jól látszik már.

https://apps.sentinel-hub.com/sentinel-playground/?source=S2L2A&lat=46.726035942093674&lng=17.200298309326172&zoom=14&preset=1_TRUE_COLOR&layers=B01,B02,B03&maxcc=20&gain=1.0&gamma=1.0&time=2020-10-01%7C2021-04-29&atmFilter=&showDates=false

 

Tud valaki arról nagyjából mikor kezdődhet el az M34-es építése Záhonyig?

 

NAR Creative Commons License 2021.04.29 0 0 54169

Azok kerékpárút-nyomvonalak a térkép jelmagyarázata szerint. Tokaj és Tarcal között a StreetView szerint már van valamennyi, szóval a hegyet kerülő maradékra terveznek kerékpárutat.

Előzmény: hegyaljai3 (54168)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 54168

Jogos kritika, hogy nem mindig csatolnak térképeket az újságcikkhez, bár ez esetben ne tették volna:

https://magyarepitok.hu/mi-epul/2021/04/elrajtol-a-borsodi-atkelohoz-vezeto-korforgalom-szelesitese-a-tokaji-hid-projektjeben

Először is a címben jelelölt körforgalomról a szövegben és a képekben semmi nem jelenik meg.

A térképen viszont szerepel egy olyan útvonal - szaggatottan jelölve - Tokaj-Bodrogkeresztúr-Tarcal útiránnyal, melyet nyilván a tokaji borral felturbózott VAZE, GPS stb ajánlott. :)

rm40 Creative Commons License 2021.04.29 0 1 54167
rm40 Creative Commons License 2021.04.29 0 1 54166
. kata31 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 54165

Üsd be nyugodtan a területrendezési Tv-t a gugliba és csavarj le a 4/1 melléklethez. Az első sorban találod a teljes M0 hiányzót, benne a nyugattal is Biatorbágy és Solymár közt..

Előzmény: dimelo (54162)
. kata31 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 54164

Sok hatástanulmány van. Az újságok most az M100-ét használják, hol szó van az M0 nyugatról...

https://444.hu/2021/04/25/azt-igerik-hogy-2052-re-lesz-kesz-az-m10-es-gyorsforgalmi-ut

Előzmény: dimelo (54162)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.29 0 1 54163

No látom,jön az a táblázat.Az én "javaslatom" egy 2x2 Pápa -Ajka,meg egy 2x1 Pápa-Jánosháza kis celli kunkorral. Ez levezetné Zeg felé a forgalmat,akár a 8-ason,akár a 84-esen. Az ajkai ág meg akár az M1-es tehermentesítője is lehetne,persze a 8-as 2x2 sáv min. Ajkáig kellene.Tudom, sok itt a ha,de koncepciónak talán jó.

Előzmény: dimelo (54161)
dimelo Creative Commons License 2021.04.29 0 0 54162

Sajnos az újságok sem megbízhatóak.

 

De a hivatalosan benyújtott Hatástanulmány sem mérvadó?

 

Az M100 autóút tervezett forgalomba helyezésének éve: 2023.
A tervezett autóút kiépítése min. 2-3 évet vesz igénybe.

 

Ezt 2018.12.10-én rögzítették az M100 Körny.v. hatástanulmány 36. oldalán.

 

Ez nem látszik reálisnak, pedig csak 28 hónap telt el.

 

M0 Nyugat nincs benne említve.

Tervezett közúti fejlesztések:
- 2003. évi CXXVIII. törvény a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről az alábbi fejlesztéseket határozza meg a térségben:

M1* autópálya M0 - Győr (kapacitásbővítés) autópálya
M10** autóút Budapest - Kesztölc (új út építése) autóút
* M1 autópálya kapacitásbővítésének tervezése jelenleg előkészítés alatt áll. Az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség 2013. augusztus 23. napján kelt, 14/2771-90/2013. számú határozatával adta ki az M1 autópálya M1-M7 elválási csomópont és Tatabánya Újváros csomópont közötti szakasz fejlesztésére vonatkozó környezetvédelmi engedélyét, amelyet a
PE/KTFO/2171-51/2018. sz. határozattal módosítottak.
** M10 autóút környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik: 14/09492-93/2013; környezetvédelmi engedélyének módosítása: OKTF-KP/7316-55/2016.
- Az Ország Szerkezeti Terve [OTrT] a térségben a gyorsforgalmi úthálózat részeként tartalmazza a tervezett M10-es autópálya szakaszt, amely Budapestet kötné össze
Esztergommal - Párkánnyal, továbbá főúthálózati fejlesztési elem az új 88. sz. főúti kapcsolat a megye meglévő mellékútjai felhasználásával, melyek korszerűsítésével
fejlesztendő a Kisbér - Tatabánya - Tát - (Esztergom) kapcsolat.

 

Nem ugyanabból a dokumentumból tájékozódhatunk?

Előzmény: . kata31 (54160)
dimelo Creative Commons License 2021.04.29 0 1 54161

Megkíséreltem úgy viszonyulni a jelen állapothoz,

mint a döntéselőkészítők, amikor megkapják az "iránymutatást".

 

Gombhoz kell kabátot varrni...

 

Itt 2 "gomb" is van:

M76 Körmendhez

(M)83 Pápa

Célkeresztben Zalaegerszeg.

 

Tudható, hogy ezek az utak nem nagy forgalmúak, de ez nem zavarja a fényestekintetűeket...

Majd lesz forgalom.... hányszor hallottuk már.

 

83. út Farkasgyepü 3184 gépjármű

8402. Devecser       2273

7324. Sümeg           2950

7328. Zeg                2914

 

Összehasonlításul: 76. út Vas megyei szakasza 4482 db gépjármű és itt 2x2 autóút lesz.

 

Jelenleg éppen "belemélyedésben" vagyok az M8 (M7-M6) Hatástanulmányba,

 

Meghökkentő példa a semmiből készített prognózisokra. (Majd közzéteszem)

Előzmény: adiaboli (54159)
. kata31 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 54160

Itt meg az M0 nyugati szakaszának 2034-es megépüléséről is ír az M100-as gyorsforgalmi útról szóló hatástanulmány:

https://telex.hu/belfold/2021/04/25/2052-re-lehet-kesz-az-m10-gyorsforgalmi-ut

Előzmény: dimelo (54132)
adiaboli Creative Commons License 2021.04.28 0 0 54159

Megvallom, egy szokásos táblázatra gondoltam... De anélkül is, autócsordákra azért nem számítanék.

Előzmény: dimelo (54153)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.04.28 0 0 54158

Köszönöm. Akkor hirtelen értelmet nyert a 2050-es határidő...

Előzmény: Gyurma73 (54157)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!