Keresés

Részletes keresés

kaposznyak Creative Commons License 2016.08.09 0 0 26009

Mivel ha lesz is képzés, csak néhány emberre lesz szükség, így szerintem inkább cégen belüli átképzéssel fogják megvalósítani.

 

Előzmény: feketefelhoo (26008)
feketefelhoo Creative Commons License 2016.08.09 0 0 26008

Kösz

 

Amúgy "utcáról" be lehet kerülni ilyen képzésre ?

Előzmény: kaposznyak (26006)
somi1955 Creative Commons License 2016.08.09 0 0 26007

Szia kelan!

Küldtem neked levelet. Jó helyre címeztem?

Előzmény: kelan (26004)
kaposznyak Creative Commons License 2016.08.08 0 0 26006

HC-s képzés kell hozzá, de a közeljövőben (pár év) nem tervezik a bővítést.

Előzmény: feketefelhoo (26005)
feketefelhoo Creative Commons License 2016.08.03 0 0 26005

Üdv

 

Milyen képzés vagy tanfolyam szükséges repüléstájékoztató szolgálat ellátásához ? Egyáltalán milyen feltételekkel és hol lehet ilyen képzésre jelentkezni ?

kelan Creative Commons License 2016.08.02 0 0 26004

Szia! Igyekszem szakszerű választ adni, először viszont a kérdésedet "rendbe tenni". Amennyiben az "éppen felszálló másik gép" fogalma alatt azt érted, ami az ugyanarra a futópályára megközelítést végző forgalom előtt éppen felszáll, erre a felszálló gépre a Szabvály Műszeres Indulási eljárásban (SID) meghatározottak vonatkoznak, az ebben foglaltak függetlenek attól, hogy a felszálló gép utáni érkező forgalom leszáll-e az adott pályára, vagy sem. Átstartoló forgalomra vonatkozóan van kidolgozott eljárás mindegyik futópályára. Ezen eljárások útvonalai az AIP-ben az adott futópályára kidolgozott megközelítési térképek szerves részei. Ezeket az eljárásokat megnézve látszik, hogy a minimum radarelkülönítés fenntartása érdekében célszerű az átstartoló forgalmat minél hamarabb "kifordítani" pl. 31R irány esetén kelet felé TPS VOR/DME irányába, így az induló és az átstartoló forgalom széttartó irányon repül. Az elkülönítés fenntartása a légiforgalmi irányító felelőssége, a kidolgozott átstartolási eljárás útvonala nincs kőbe vésve, ettől természetesen el lehet térni, ha az adott időjárási, forgalmi szituáció ezt megköveteli. Röviden összefoglalva a lényeg, hogy a itt is a biztonság az első, éppen ezért nem szerencsés, ha a már felszállási engedélyt kapott induló forgalom késve kezdi meg a gurulást a pályán, miközben az érkező forgalom "ott van" már mögötte.

 

Az eljárások térképeit a link alján lévő térképek részben találhatod meg:

 

http://ais.hungarocontrol.hu/aip/2016-06-23/2016-06-23-AIRAC/html/eAIP/LH-AD-2.LHBP-en-HU.html

Előzmény: somi1955 (26003)
somi1955 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 26003

Egy  átstartoló gép esetén milyen eljárások vannak az éppen felszálló másik gépre vonatkozóan?

Ez a tényező kalkulálva van az indulás engedélyezésénél?

A kérdés a korai jobb forduló kapcsán vetődik fel:

DAttis Creative Commons License 2016.07.12 0 0 26002

Aha, így már érthető

Előzmény: malazs (26001)
malazs Creative Commons License 2016.07.12 0 0 26001
Előzmény: DAttis (26000)
DAttis Creative Commons License 2016.07.12 0 0 26000


 

Milyen "girbe-gurba úton jön a Lufi müncheni járata most délután

DAttis Creative Commons License 2016.06.25 0 0 25999

Sajna azt nem néztem meg, gondolom bécsi indulás volt, akkor még nem lehetett "olyan magasan" azaz legalább 30.000 láb felett

Előzmény: lborli (25997)
TtK Creative Commons License 2016.06.25 0 0 25998

Próbáld meg itt: walter.hungarocontrol.hu

Előzmény: DAttis (25996)
lborli Creative Commons License 2016.06.25 0 0 25997

Lehet.

Milyen magasan volt a labanc?

Előzmény: DAttis (25996)
DAttis Creative Commons License 2016.06.25 0 0 25996

Sziasztok, érdeklődnék, hogy tegnap éjfél tájt mi lehetett az a "brutális" (inkább feltűnő hangú) vas áthaladt Bp felett. Próbáltam utánanézni a Fligthradar 24-en de csak egy Austrian B767-es bóklászott délkelet felé akkortájt

Mintha 2 gép is lett volna egymás után mindegyik nagyjából délkelet felé haladhatott (a hangból ítélve)

A XI ker-ből hallottam

Lehet olyan vas, ami nem volt látható a Fligthradar 24-en de itt járt a légtérben?

RNZoli Creative Commons License 2016.06.22 0 0 25995

somi55, itt találhatsz érdekes információkat a Hungarocontrol zajvédelmi tevékenységéről. 

 

http://www.hungarocontrol.hu/legiforgalmi-iranyitas/zajvedelem

Előzmény: somi55 (25991)
RNZoli Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25994

Lehet. Utas rosszul lett, kórházba szállították.

Előzmény: ildisz1 (25993)
ildisz1 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25993

sziasztok

 

érdeklődnék, hogy lehet-e tudni, miért szakitotta meg útját a Brüsszelből Dubaiba tartó gép ma délután 5 körül?

köszi

Orltran_ Creative Commons License 2016.06.03 0 0 25992

Amennyiben az elsődleges szempont a repülés biztonsága...

Előzmény: somi55 (25991)
somi55 Creative Commons License 2016.06.03 0 0 25991

A Forradalom óta élvezem a dolog jó és rossz oldalát. Emlékszem a hangrobbanások brutális zajára,és a ruszki helikopterek dübörgésére,az Ancsa farkára felakadt ejtőernyősökre. Szeretem figyelni a gépeket,néha fotózom is őket,de este amikor egy filmet lehetetlen nyugodtan végignézni,vagy a kertben ülve a haverok hangját elnyomják,tele van a hócipőm(is) velük.

Valóban minden útvonal érint embereket,de ha megnézitek a példában szereplőt az jóval  ritkábban lakott övezet felett halad. Abban azért egyetértünk,hogy a közel mindenkinek elfogadható megoldás keresése támogatható?

malazs Creative Commons License 2016.06.03 0 0 25990

Így van ez DEB esetén is. Akik a 80-as években ott éltek már, azok hálásak hogy nem a kötelékben fel és leszálló MIG-eket kell hallgatniuk. Na akkor nem reklamált senki sem.

Előzmény: BJani (25988)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.06.02 0 0 25989

Ja, mint a Római-parton, ahol beköltöztek direkt az ártérre, aztán habzó szájjal verik az asztalt, hogy védjék meg őket az árvíztől.

Előzmény: BJani (25988)
BJani Creative Commons License 2016.06.02 0 0 25988

Ez lenne az ideális elkerülő útvonal

 

Kinek lenne ideális? Valaki ezen útvonal alatt is él...

 

Nagy megterhelést okozna vajon a le és felszállás összehangolása hogy kizárható legyen a vészhelyzet kialakulása?

 

Jelentősen csökkentené a repülőtér amúgy sem túl fényes kapacitását.

 

Szerintem el kéne végre fogadni, hogy a reptér lassan 80 éve ott van ahol.

Általában egyébként nem azok panaszkodnak a zaj miatt, akik 30-40 éve is már a környéken élnek. Ők tudják, hogy a régi gépek mennyivel hangosabbak voltak. Jellemzően a panaszkodók azok, akik újonnan költöztek a repülőgépek útvonala alá, és most csodálkoznak... De persze az fel sem merül, hogy a tulaj hibázott a megvételkor, a gonosz repülőgépek és a pénzéhes légitársaságok az okai mindennek.

Előzmény: somi1955 (25987)
somi1955 Creative Commons License 2016.06.02 0 0 25987

Ez lenne az ideális elkerülő útvonal:

 

 

Erre viszont az volt a válasz,hogy az átstartoló gépek miatt nem alkalmazható folyamatosan.

 

Nagy megterhelést okozna vajon a le és felszállás összehangolása hogy kizárható legyen a vészhelyzet kialakulása?

Előzmény: kaposznyak (25985)
malazs Creative Commons License 2016.05.27 0 0 25986

Viszont ha 5Kts a szélerősség de 8Kts lökések vannak vagy több, akkor nem kell csodálkozni. Még a szimpla 5Kts esetén sem. Ebbe pedig ha jól rémlik a pilótáknak és a légitársaságoknak is van beleszólásuk. DEB esetén is, ha lehetőség van elkerülik a lakott terület irányába fel és leszállást,de a fizika törvényein még egyelőre nem képesek változtatni, így aztán elsődleges a biztonság.

Előzmény: somi55 (25984)
kaposznyak Creative Commons License 2016.05.27 0 0 25985

Mi volt az elvárás?

Előzmény: somi55 (25984)
somi55 Creative Commons License 2016.05.27 0 0 25984

A kérdés költői volt. A szél a megállapodásban szereplő határeset 5Kts-volt,egy kis jóindulattal 13-as is lehetett volna az irány.  Nyilván ez a toronyban sokadrangú tényező. Sok érintett várakozását küldték a porba ezzel a döntéssel.

Előzmény: malazs (25983)
malazs Creative Commons License 2016.05.26 0 0 25983

20-as mi? Km/h? vagy csomó?Nem vagyok irányító,de biztosan tudnak róla. Nem mellékesen km/h esetén is igen, ez befolyásolja a fel és leszálló irányt. Amennyiben jól láttam pont 300-330 fokról volt a szélirány, ilyen esetben 5Kts szélsebességnél, kb 11km/h már nagy eséllyel 31-es felszállóirány várható.

 

Amennyiben tévednék majd kijavítanak. Tudom hogy ettől bonyolultabb számítani, ha nem pont pályairányú a szélirány, csak nem jut eszembe a megfelelő szakkifejezés.

Előzmény: somi1955 (25982)
somi1955 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 25982

Kedves Irányítók! A 20-as szél már erős, vagy csak nem tudtok erről?

 

http://16.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/160519/jovo-csutortoktol-mar-nem-repulogepzajra-fogunk-ebredni

BudopBegla Creative Commons License 2016.04.03 0 0 25981

Az egyik kérdésedre a válasz: nagyjából itt a határ, nem sokkal feljebb. A másikra pedig valószínűleg pont azok nem tudják a választ, akiknek foglalkoznia kellene vele (menedzsment).

Előzmény: Amerigo61 (25980)
Amerigo61 Creative Commons License 2016.04.02 0 0 25980

http://www.origo.hu/auto/20160330-egy-potty-tobb-szaz-emberelet-interju-bencsik-janos-legiiranyitoval.html

 

Nagyon jó cikk!

 

Laikus szemmel nézve is nyilvánvaló, hogy nem mindennapi képességek kellenek hozzá. A magas fizetés abszolút megérdemelt, nem hiszem, hogy bárki irigyelné tőlük. Aki igen, az csinálja utánuk :-)

 

Bennem egy kérdés merült fel: a légiforgalom egyre nagyobb, a cikk szerint tavaly 11%-kal nőtt. Vajon hol van az a határ, ahol már nem kezelhető a légtérben uralkodó nyüzsgés, illetve a gazdasági érdekek és a biztonság egyensúlyát hogyan lehet a jövőben fenntartani?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!