Keresés

Részletes keresés

dreamtom Creative Commons License 2018.08.05 0 1 13046

Romeo Mester kiadta új szólóalbumát.

 

A minőséget tekintve talán nem túlzás kijelenteni, hogy megszületett egy új Symphony X album.

... és azok közül is egy jobbfajta :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=ToaNrHtQ7sQ

 

Nálam eddig magasan az év lemeze.

 

 

KokszosKároly Creative Commons License 2018.06.05 0 0 13045
cirrocumulus Creative Commons License 2018.04.29 0 0 13044

Valaki tud nekik segíteni?
Nemrég tették ki a kérésüket a FB-ra: https://goo.gl/A3ZYFw

Alkapánó Creative Commons License 2018.03.30 0 0 13043

Royal Thunder: Wick, 2017

 

https://www.youtube.com/watch?v=2E88gkqkrdU

_DREAM_ Creative Commons License 2018.03.26 0 0 13042

Kár hogy ez nem jön el Pestre.:(

ÖRWEIN Creative Commons License 2018.02.16 0 0 13041

The Raptor Trail - Tell Me How to Get There

 

Nem éppen progresszív rock vagy metál, de annyira laza és lelket melengető, hogy arra szavak sincsenek.

ÖRWEIN Creative Commons License 2018.02.15 0 0 13040

Muszáj lesz. Köszi!

Előzmény: Bandika85 (13039)
Bandika85 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 13039

Üdv minden proggernek! 

https://www.youtube.com/watch?v=yxMvr-bOo2s

 

Ki jön a koncertjükre a nyáron?

Alkapánó Creative Commons License 2018.01.22 0 0 13038

Chaosbay - Vasilisa (2015)

 

https://chaosbay.bandcamp.com/album/vasilisa

 

..nagyon jó progr. muzsika egy fiatal német bandától.

ÖRWEIN Creative Commons License 2017.12.18 0 0 13037

Dissociative Identity Disorder -  DID

 

The Dance of Light & Shade - Soul Doubt

 

Lenyűgöző csodazenék, rendkívűli műsoridővel.

kayleigh Creative Commons License 2017.12.09 0 0 13036

Hú, ez a The Sea Within nagyon ütősnek ígérkezik.

kayleigh Creative Commons License 2017.12.02 0 0 13035

Nekünk "törzshelyünk" van Kaubban, mindig ugyanazt az apartmant használjuk. 4 embernek 65 EUR/éj, nagyon baráti. Van elég sok hasonló, de időben kell foglalni (mi már megtettük :-))

Előzmény: InteriorLulu (13034)
InteriorLulu Creative Commons License 2017.12.02 0 0 13034

Szia, üdv a (Loreley-) klubban! :)  A fesztiválhoz egy elég nagy területű kemping is tartozik, a koncerthelyszín (az amfiteátrum, ha tetszik) mellett már úgy száz méterrel kezdődően, ami a gyakorlatban egy kurvanagy rét (ami az év 361 napján az is marad), tele a sátrakkal, plusz persze mosdó-, zuhanyzó- és wc-konténerek. Éppúgy, mint a koncertekre, lehet a kempingbe is mindhárom napra, egy-egy napokra is jegyet venni. Szerintem tök jó a kemping, én mindig ott tolom.

És persze vannak a környékbeli kis városkákban-falvakban panziók, én sokat erről nem tudok, de kayleigh vagy Markov kolléga szerintem inkább. 

Előzmény: horat20 (13033)
horat20 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 13033

Sziasztok!

Segítségetek kérném. Jövőre mennék Loreley-be és a szállással kapcsolatban érdeklődöm. Sátor vagy van a környéken jó szálloda, panzió stb.

Köszi

music picture Creative Commons License 2017.10.25 0 0 13032

Nálam az idei legjobb album, de nem igazán vannak rá szavak annyira...

 

https://youtu.be/SyX2JZ0fFn0

dreamtom Creative Commons License 2017.10.19 0 0 13031

Nagyon jónak ígérkezik:

 

IceFish

https://www.youtube.com/watch?v=tkExYyD2nwE

 

guitar: Marco Sfogli

drum: Virgil Donati

keyboards: Alex Argento

bass/vocals: Andrea Casali

 

Release date: 2017 October 22.

ÖRWEIN Creative Commons License 2017.10.06 0 0 13030

The Archinauts | Isproject

Ez betalált.

kayleigh Creative Commons License 2017.09.07 0 0 13029

Jövőre Loreleyben Big Big Train és Mystery. Alakul a dolog :-)

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.31 0 0 13028

Az idei 3. Big Big Train:

 

InteriorLulu Creative Commons License 2017.07.31 -1 0 13027

Jól veszed ki. :-)

Előzmény: Markov (13026)
Markov Creative Commons License 2017.07.31 -1 0 13026

Köszi, már vártam a beszámolót, nem csalódtam. Ha jól veszem ki: összességében te sem :-)

Előzmény: InteriorLulu (13025)
InteriorLulu Creative Commons License 2017.07.31 -1 0 13025

A 3. nap első kettőjét kihagytam, majd 14,45-kor kezdett a

Seven Impale: őket direkt a fesztiválra készülve ismertem meg, fiatal norvég banda, két megjelent albummal. Sötét tónusú, a nagyon sok szaxofonnal (is) néha a jazz és a darkos elmerengés felé kalandozó, jellemzően karcos-kemény progrock a zenéjük: érdekes, izgalmas zene, az általam ismertek közül talán a Beardfishre hajaz leginkább, bár azok azért sokkal jobbak (voltak már az első két albumukkal is). Az első lemezük szerintem egyértelműen minőségibb munka, mint a tavaly megjelent.

Mint a fesztivál egyetlen norvégjait, éppúgy az első sorból hallgatta és biztatta végig őket az a 6-8 fős norvég keménymag, akik tavaly is tették ezt a Magic Pie esetében.

 

 

Gong: a fesztivál általam másik nagyon vártja. A klasszikus Gongból (Camember Electrique, Radio Gnome-trilógia) persze már senki nincs, Daevid Allen és Gilli Smyth pár év óta már nem is élnek, eleve a mostani tagok mindegyike csak 2014-ben került Allen mellé… Allen a 2014-es I See You-val kvázi örökösévé nevezte ki a 2015 óta frontember Kavus Torabit, aki majdnem ugyanolyan őrült, extrém figura, mint ő maga volt: talán csak a másodgitáros-szerepe akadályozta, hogy végigbohóckodja a koncertet, még ha Allen azért nagyságrenddel izgalmasabb jelenség is.

Viszonylag sok számot toltak a tavalyi, amúgy elég jó Rejoice! I’m Dead-albumról; volt a korábbi Pixielation, Zeroid, Hymnalayas, Elephant la Cuisse, Guitar Zero, tán még más is, valamint a régi albumokról pár, és pszichedéliába itt-ott jócskán forduló, finom dolog: Tropical Fish-Selene, Mister Long Shanks-O Mother, Sold to the Highest Buddha, Master Builder… Billentyűt egyáltalán nem használtak, az ötfős csapat minden pszichedéliát a két gitárral és a persze sokat játszó szaxofonnal állított elő. Jó koncert volt, nagyjából a várakozásom szerinti.

 

 

Chris Thompson és kísérőbandája, MMEB-számokkal: Thompson a Manfred Mann’s énekes-gitárosa (volt) 1976 óta. A deklaráció szerint az Earth Band hetvenes évekbeli, prog-korszakából szemezgetnek, ami azért is volt biztató, mert én pont ezeket az albumokat ismerem a MMEB-től; ám sajnos ez lett a fesztivál egyetlen igazi csalódása. Amolyan nagyon alibi-koncert volt, hakni-szagú, megúszós, és ami valóban progresszív lett volna (dal, részlet, betét), az vagy el sem hangzott, vagy többnyire el lett kenve, mismásolva.

Az obligát, ám persze nem feltétlen rossz Spirits in - Blinded by - Davy’s on - Mighty Quinn – Don’t Kill It Carol – For You mellett voltak azért jobb, vagy egyenesen elég jó dolgok (Father of Day, Visionary Mountains, Road to Babylon, Martha’s Madman, Angels at My Gate), és még talán egy-két dal, amiket nem ismerek, de ez igazából nem elég. Mármint egy progfesztiválra egy olyan banda hetvenes éveiből, amelyik azért tett le igen jóféle progresszív dolgokat az asztalra ’73-ban éppúgy, mint mondjuk ’78-ban. Talán az van, hogy Thompson egyszerűen nem játszhat olyan dalokat, melyeknek Mann mellett ő nem szerzője, márpedig a progosabb dalok Mann szerzeményei: ha valaki egyáltalán, hát ő az egyetlen zseni az egész történetben… (A másik problémám magával a billentyűssel volt, aki egyszerűen képtelennek tűnt Mann kicsit is cirkalmasabb témáit hozni, így inkább elkente, lebutította, vagy megvágta őket).

 

 

Marillion: ők azok, akik nem a Kansas.

(Hogarth egyébként két alkalommal is cikizte az eredetileg ebben az időpontban fellépő, de aztán azt az európai terrorveszély miatt lemondó bandát: a Living in Feart ezzel a ténnyel vezette fel, valamint talán a Gazát olyasmivel, hogy tessék, ilyeneket kaptok a „Carry on My Wayward Son” helyett, gúnyosan kántálva ezt a refrént…).

Szóval a Marillion, és azt hiszem, ők az egész fesztivál csúcspontja, az általában leginkább várt előadó: lehetne az az ARW is, de egyszerűen nagyobbnak tűnt most a tömeg, mint tegnap Andersonék esetében, plusz H-ék mégis csak egy folyamatosan alkotó, nem nosztalgiából élő formáció… (Mondom ezt azzal együtt, hogy a 40 éves Leftoverture-rel készülő Kansasnek jobban örültem volna).

A koncert egyébként bitangjó volt. Abszolút profi minden értelemben, folyamatos vetítésekkel; H pedig szokásosan többször is kiadta a lelkét, uralt mindent, ami így koncerten azért mindenképp jobban veszi ki magát, mint studióalbumon... Az eddigi (csak) három Marillion közül talán ezt élveztem a leginkább, valószínű egyébként maga a helyszín miatt: Loreley azért (is) kurva jó, mert még ha nagyon elöl, a keménymagban is állsz, akkor is nagy esélyed van mindent látni, a színpadi karéjtól ugyanis szinte azonnal kezdődik a felfelé lépcső…

Kezdtek az Invisible Mannel, majd az El Dorado, később a Living in Fear, a Leavers és a New Kings is, ment a Gaza, az Easter, a This Strange Engine, és a Man of a Thousand Faces. És végre, végre nem ment az obligát Kayleigh-Lavender, de egyáltalán, semmi nem ment a Fish-érából: végre megvan az amúgy teljesen jogos bátorságuk ehhez! Nem ment viszont sajnos a Neverland sem, ami szerintem valami hülye félreértés lehet, 23,03-kor ugyanis a tartós visszatapsolás ellenére is felgyulladtak a fények, és elkezdődött a halk gépzene, miközben 23,15-re volt a koncert vége kiírva…

 

 

Még annyi, hogy a Gong előtt összefutottam két magyar sráccal Pestről, ők most jártak itt először, de tutira nem utoljára, hát innen üzenem nekik én, aki a képen vagyok, hogy helló. :-)

 

InteriorLulu Creative Commons License 2017.07.31 -1 0 13024

A 2. nap első és harmadik fellépőjét kihagytam, a kettő között játszott egy órát az

Ashby: ezidáig nem ismertem őket, fiatal német banda két és fél albummal maguk mögött; a zenéjük leginkább pont a Hakenre emlékeztet, az egész hangzás, a dalszerkezetek, a dögös hangú énekesnő stílusa, de a Sylvan is többször eszembe jutott. A végén elég nagy és hosszú tapsot kaptak, az amúgy igen szimpatikus énekescsaj, Sabina könnyekig is hatódott. Megismerés-pozitívak.

 

 

Comedy of Errors: azt hiszem, az egész fesztiválból ezt a „tipikus-neoprog-szcénán” (copyright by me) belül valami elképesztően jó zenét csináló skót zenekart vártam a leginkább. Ehhez képest csalódás volt a kb. 75 perces koncert, de csakis hangzásilag: valamiért úgy szóltak, mintha valami dobozból, vagy barlangból játszottak volna kifelé: tompán, túlvezérelt basszussal, a magasabb hangok ki sem jöttek… Kár mert a setlist remek volt, és csakis az lehetett: a ’84-ben alakult brit bandának most jött ki a 4. albuma (House of the Mind), ami csak árnyalattal tűnik kevésbé jónak, mint a megelőző három kurvajó cucc. Az új lemezről csak a Tachyon ment, és volt Disobey, mint kezdőnóta, Something She Said, The Cause, Remembrance, Can This Be Happening, Going for a Song, Into the Light, zárásként pedig a The Student Prince első két tétele…

A koncert végefelé a frontember Joe Cairney a lelátó középső, mindig kötelezően szabadon tartott sávjában mélyen fellépcsőzött a tömeg közé, be a sorokba, onnan énekelt, pacsizgatott, beleivott egy fickó sörébe… vicces volt. Egyébként rajta kívül sem ma, sem másnap nem ment senki a színpadról a lelátóra.

 

 

David Cross Band, David Jacksonnal és Craig Blundellel: Cross a Crimson szerintem legjobb időszakának (Larks-Starless-Red) hegedűse volt, a nyolcvanas évek óta hébe-hóba kiad szólóalbumokat. Melyek közül az Exiles nagyon rendben van, a Closer Than Skin feszes és húzós modern progja, és az ehhez hasonló legutóbbi Sign of the Crow pedig bitangjó dolgok. Jackson ugye a VdGG rezese, Blundell pedig többek közt Steven Wilson dobosa…

Elég sok mindent játszottak a Sign of-ról, szemezgettek az ezt megelőző szólólemezekről, valamint persze Crimsonok: 21st Century, Exiles, Easy Money, Starless… Mondjuk az előzetes tervekkel ellentétben nem volt semmi VdGG, azt sajnáltam. Az énekes Jin Wilde mindenesetre jól hozta a Wettonos témákat is, a gitáros Paul Clark stílusa pedig már a lemezeken is nagyon erősen Frippes.

 

 

Ray Wilson és kísérőbandája, Genesis-számokkal: őt is nagyon vártam, elsősorban a Calling-album 20. évfordulója okán… hát a fesztivál egyik legélvezetesebb koncertjét adták. Bitangjól szóltak a dalok: a No Son of Mine-nal kezdtek, eztán a That’s All, majd (már nem ebben a sorrendben) Mama, Home by the Sea (viszont a Second Home helyett az Alien Afternoonnal folytatták: kevés dolog van a világon, ami ennél frusztrálóbb, komolyan…), Follow You Follow Me, Carpet Crawlers… Játszott egy saját friss szólódalt is, illetve a Calling 11 dalából nyolcat letoltak, köztük a Dividing Line-t és az albumcímadót, ami utóbbit amennyire imádok, annyira nem játszották ’98 januárjában Pesten… Külön jó volt a hegedűs csaj és a fúvós srác viszonylag gyakori játéka is.

 

 

ARW: Rabint életemben most láttam először, és nyilván Yest játszottak. A dalok nagyjából megegyeztek a tavaly óta zajló turné setlistjével: kezdenek a Cinemával (ami a Yes Brazilianje, míg ez utóbbi a Genesis Cinemája :-) ), eztán érkezik Anderson a színpadra, és jönnek váltakozva a 90125/Big Generator/Union, illetve a ’71-’77-es Yes klasszikusai (oké, a Rhythm of Love-ot és a Lift Me Upot csak a mondat könnyebb értelmezhetősége miatt nevezem klasszikusnak)… A Tales-ről és a Relayerről nincs semmi, van viszont komplett Awaken hárfástul, és van Squire-es, hosszú Lee Pomeroy-basszusszóló. Mondjuk jobb, pontosabban izgalmasabb setlistet is el tudnék képzelni, harmadszorra hallom pl. élőben a Roundaboutot, de ezek legalább kiérlelten, tökéletesen szólnak.

Érdekes, ahogy Rabin „elmaszatolja” a gyorsabb Howe-os futamokat, mondjuk kétségtelenül a saját, karakteres stílusában, és az is, ahogy Wakeman a nyolcvanas évekbeli szegényes Kaye-futamokat rendre felturbózza… Anderson pedig még mindig, hetven felett is istenség.

 

InteriorLulu Creative Commons License 2017.07.31 -1 0 13023

Szóval a XII. Night of the Prog Festival, Loreleyben a Rajna mellett, idén júli 14-15-16-án volt. Itt van egy kép a fellépők listájáról:

 

 

Az 1. napot szinte teljesen kihagytam, jegyet nem is vettem rá. A sátram már ugyan előző nap estétől állt, ám szinte az egész első nap a közeli Koblenzben voltam, mindegy. Az utolsó fellépőn kívül senki nem érdekelt, és a 22,15-ös kezdés előtt értem vissza a helyszínre. Akik már jártak ott, azoknak mondom, hogy idéntől az amfiteátrumba való bejárat már máshol van, mint szokott, azaz nem oldalt: ahhoz a részhez egyelőre nem nyúltak, egyszerűen csak zárva maradt a két kapu, ámde feljebb átalakítások vannak, és ezzel összefüggésben egészen fent van a bejárat, itt van erről is egy fotó:

 

 

Egyébként az egyik biztiőrtől úgy tudom, az eddigi oldalsó bejárat túlságosan veszélyes volt, az onnan a nézőtérre levezető lépcsősor okán, túl meredek, túl sok a baleset… Hm. Na de a lényeg, hogy fentről, a legfelül lévő kerítés mellől (ahol a képen a két ember áll), gyönyörűen rá lehet látni a színpadra, úgyhogy ezt a pénteki utolsó fellépőt innen néztem-hallgattam végig. Ők voltak a

 

Mike Portnoy’s Shattered Fortress: ami egészen konkrétan azt jelenti, hogy a Portival kiegészült Haken DT-számokat tol. Jó, hát a Haken gitárosait nem Petruccinak hívják, Ross Jennings sem La Brie, a Haken viszont a Haken, Portnoy pedig Portnoy, úgyhogy némi túlzással szinte csak az énekhangban különbözött az amúgy elég jó koncert egy DT-hangversenytől. Nyilván csakis olyan számok mentek, melyek szerzéséhez Portnoynak sok köze van, és nyilván (időrendben) letolták a 12 Step Suite öt dalát. Ezek előtt, között és után pedig a Scenes from a Memory tán jó kétharmadát is lejátszották: az öt nóta mellett kizárólag erről az albumról mentek dalok, semmi másról - a koncert persze a The Spirit Carries on-Finally Free-vel fejeződött be. És Porti persze, jó szokásához híven sokat beszélt és sokat bohóckodott.

 

Előzmény: InteriorLulu (13019)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.24 0 0 13022

Csodás lett.

Előzmény: Törölt nick (13021)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.17 0 0 13021
kayleigh Creative Commons License 2017.07.17 0 0 13020

Slamó (és Pataky) ugyan nem volt, de a többiek nagyon profin, kedvvel és alázattal játszottak, külön kiemelhető Sipos Peti frontembersége. Egy óra bakancsos, egy óra az 5-7. lemezről.

 

A beszámolót meg várjuk!

Előzmény: InteriorLulu (13019)
InteriorLulu Creative Commons License 2017.07.16 0 0 13019

Off ugyan, de legalább színvonal. Ha csupán az első három album, és pláne Slamóval, akkor az elég fasza dolog. 🙂 

 

Markovnak is köszi, és igen, tervezek valamit megint iderittyenteni. 🙂 

 

Előzmény: kayleigh (13016)
kayleigh Creative Commons License 2017.07.16 0 0 13018

Én az idén Loreley helyett a Rock of Ages szombati napját választottam.

 

SAGA 22:00 to 00:00

MARILLION 19:50 to 21:20

PRETTY MAIDS 18:25 to 19:25

BLUES PILLS 17:05 to 18:05

HARDLINE 15:55 to 16:50

FAIR WARNING 14:45 to 15:40

HARTMANN 13:35 to 14:30

DARE 12:30 to 13:20

SONS OF SOUNDS 11:30 to 12:20

Előzmény: InteriorLulu (13013)
Markov Creative Commons License 2017.07.16 0 0 13017

Kellemes prog-fesztiválozást, várjuk majd a beszámolót!

(azért irigykedem, na...)

Előzmény: InteriorLulu (13010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!