Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.06 0 0 37694

Ha kiolvassátok a szervo hibatárolóját, feltehetőleg alacsony feszültség miatti tiltásra utaló bejegyzéseket fogtok találni. Ezen a nyomon kellene elindulni...

Előzmény: Szab33 (37692)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.06 0 0 37693

Vedd ki ideiglenesen a City Servo biztosítékát és használd úgy az autót. Jó lenne tudni, hogy így is bedobja-e a töltés lámpát vagy nem. Ez mellett még ki kéne olvasni a hibatárolót a motorét és a kormányét is. 

Előzmény: Szab33 (37692)
Szab33 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 37692

Sziasztok!a 6.szerelőnél van az autom és senki nemjön rá hogy mi a baja!Fiat Punto Grande 1.4 16v!2006 city szervos!

a töltés jelző lámpa ha kedve megjelenik a műszerfalon és ezután ha 5km/h alá megy a sebesség azonnal kikapcsol a kormányszervo lehetetlen kormányozni.új inditásnál visszaáll a rend!de gondol egyet aztán megint!használhatatlan!Új a generátor uj az akku a kábelek is hibátlanok.átlett nézve többször!esetleg valakinek ötlete?JA és a kormányszervo is világit eleinte csak időközönként de mostmár folyamatosan!járó motornál 13.6 a töltés .de van mikor 14.1!

GPS Creative Commons License 2021.03.03 -2 0 37691

 

Kipróbáltam a javaslatodat, de sem check engine lámpa, se javulás nem volt.

 

Álljunk máá meg: lehúztad a lambdaszondát - és nem gyulladt ki a check engine lámpa?

Ez azért felettébb érdekes, nem gondoljátok?

.

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37686)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37690

Vízhőfok jeladót itt is le tudod húzni egy teszt erejéig. 

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37689)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37689

Levegőhőmérséklet (MAP szenzor) és a vízhőfok jeladóra tudok még tippelni. Meg kéne nézni diagnosztikával.

Esetleg főtengely/vezérmű jeladó. Rosszabb esetben gyújtótrafó, vagy akár ecu. Ebben a sorrendben.

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37688)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37688

120 ezernél jár a kicsi kocsi, ettől függetlenül elromolhat idő előtt is, de a lentebbi teszt ezt nem erősítette meg.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37680)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37687

Köszönöm, elolvastam a cikket, elvégeztem a tesztet, de semmi változás.

Egyébként a tünetek amiket ír, nálam is jelen vannak. Szerintem magas 5.5-6L/100km fogyasztás, ingadozó alapjárat, fulladás. 

Előzmény: Kido.Resuri (37676)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37686

Kipróbáltam a javaslatodat, de sem check engine lámpa, se javulás nem volt.

Előzmény: GPS (37675)
GPS Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37685

 

Azért mutatott vadi újat, mert az az oldal már korábban valamiért cserélve volt..

 

Lehet, nem nyomoztam utána - bár nem ritkaság, hogy a gyári kibír 85 ezret - főleg ha csak sima aszfalton jártak az autóval.

.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37684)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37684

Azért mutatott vadi újat, mert az az oldal már korábban valamiért cserélve volt..

Előzmény: GPS (37683)
GPS Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37683

 

Pont ezt mondtam én is:

 

- ha "gyenge, de még jó" mérést mutat - akkor ki kell dobni a francba - együtt a hibással.

- ha viszont újszerű mérést mutat - akkor békén kell hagyni, mert lehet, hogy még hosszú évek vannak benne.

 

Az én Puntóban 90 ezer van - így nem csoda, hogy méréskor az egyik nullás volt - a másik kb. egy vadi-új lökhárító csillapítását mutatta.

Világos, hogy eszem ágában sem volt kidobni a tök-jó alkatrészt.

.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37682)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37682

2-300 ezret futott 20 éves autónál, mikor az egyik megdöglött akkor a másiknak a napjai is meg vannak számlálva. Ilyenkor lehet szétszedni újra, szerelőt vadászni, alkatrészt rendelni, autót letenni, újra fizetni, futóművet állítani. Többe lesz a leves, mint a hús.

Előzmény: GPS (37681)
GPS Creative Commons License 2021.03.03 -1 0 37681

 

Párban lenne érdemes cserélni.

 

De csak akkor, ha mindkét oldal a fáradás / elhasználódás jeleit mutatja - mérőpadon.

 

Mert ha az egyik oldali tökéletes - a másik meg meghibásodott (figyelem: hiba, nem elfáradás) -akkor felesleges kidobni egy tök-jó lengéscsillapítót.

 

Nálam is ez volt: az egyik oldal újszerűen viselkedett - a másikból meg elfolyt az olaj, nullás lett.

Kicseréltem a hibásat-  és újraméréskor szinte nem lehetett megállapítani különbséget a két oldal között.

Miért is kellett volna akkor kidobjam a jó teleszkópot?

 

Túúúdom, a szerelők és az alkatrészkereskedők szerint ilyenkor nem csak mindkettőt, de mind a négyet kéne cserélni (biztos ami biztos... de főleg a hasznuk legyen az).

 

Csakhogy mi nem vagyunk amerikai bolondgrófok, hogy tökéletes alkatrészeket a kukába vágjunk - "mert csak".
.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37679)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37680

Gyanús szonda hiba, hivatalosan 160 ezer egyébként a tervezett élettartamuk. Ezt sokan nem tudják és csodálkoznak mikor elfárad.. Én is az NGK-NTK ajánlom, jó árban van és gyári beszállító. Után gyártottal, bontottal nem érdemes kísérletezni, kidobott pénz lesz. 

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37674)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37679

A webshopos árak korában nem újítgatnám, 20 év alatt a rugótányér is elkorrodálódik. Puntoban elég sokat kibírnak egyébként elől-hátul. Párban lenne érdemes cserélni.

https://alkatreszek.hu/dsb018o_dkm_ko

https://alkatreszek.hu/36855_fe_sz

 

Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37678

Vannak cégek, akik foglalkoznak felújítással, de őszintén szólva, nem tudom, hogy Punto esetén melyik éri meg jobban. Felújításnál biztos, hogy meg kell oldani az autó tárolását, amíg a felújítás elkészül.

 

https://karaszy.hu/portfolio/lengescsillapito-felujitas/

Előzmény: lili0010 (37677)
lili0010 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37677

Köszi!
Még annyi, hogy ez javítható vagy csere?

Előzmény: Kido.Resuri (37673)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37676

Első körben én is a lambda-szonda lehúzását javasolnám.

 

https://www.puntonium.hu/2019/08/04/a-lambda-szonda/

 

Térjünk vissza rá, ha nem.oldja meg.

 

A kerékívnél az üzemanyag rendszer aktívszén szűrője van, ez környezetvédelmi okból van benne.

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37674)
GPS Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37675

 

A hibajelenség, hogy amikor már elkezd melegedni, akkor szaggat, fulladozik.

 

Itt a hangsúly az "amikor már elkezd melegedni" részen van.

 

Ugyanezt művelte az enyém is - több helyen is voltam vele, csak sajnos újabban az autójavítási-szaktudást és tapasztalatot - felváltotta a hibakód-olvasás (ami ebben az esetben szart sem ér, mert semmit sem mutat).

 

Tapasztalati jótanács: húzd le (szét) a felső lambdaszonda csatlakozóját - és járj úgy vele egy darabig. Ne törődj a checklámpával ha kigyullad, ez természetes - majd elalszik ha visszadugod a szonda csatiját.

 

Nulla Ft-ba kerül a teszt és kb. 1 percet vesz igénybe.

 

Ha lehúzott szondával megszűnik a jelenség - akkor egyértelmű, hogy lambdaszondát kell cserélni.

 

Nálam ez az egy alkatrész okozott olyan hibaegyüttest melegedés után - aminek az oka a "szakemberek" (?) szerint lehetett a benzinpumpától kezdve-az alapjárati motoron át a vezérlésig bármi.... csak pont a valódi ok nem.

 

Ha bejön a tippem, akkor ne spórolj a szonda minőségén, vegyél pl. NGK-t, azzal nincs meglepi.

Írd meg lécci, hogy jó volt-e a tipp, vagy sem.

.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37674)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.02 0 0 37674

Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 1.2 8 szelepes Punto. A hibajelenség, hogy amikor már elkezd melegedni, akkor szaggat, fulladozik. Ha elveszem a gázt, akkor kis időre rendbe jön, de újabb gázadásra ismét fulladozik. Alapjárat jó, nem áll le. Hidegen-melegen jól indul, és teljesen hideg motornál nincs hiba. Gyertya csere és fojtószelep-ház tisztítás volt nem rég, de előtte is ugyanilyen jelenséget produkált. Merrefelé nézelődjek még? Üzemanyag szűrő? Pumpa? Gyanítom ez egy egység a tankban. Na és a jobb első teleszkóp mögé a kerékjáratba, amik vezetnek kék benzincsövek, azok hol végződnek? Ott mi van?

Bármilyen ötlet jól jön, mert én már tanácstalan vagyok.

Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.02 0 0 37673

Lengéscsillapító

Előzmény: lili0010 (37672)
lili0010 Creative Commons License 2021.03.02 0 0 37672

Sziasztok!
Egy kis segítségre, tanácsra lenne szükségem!
Jobboldali első keréknél eléggé olajos minden, mellékelek róla képeket.
Mivel lehet probléma?

 

K-api Creative Commons License 2021.02.20 0 0 37671

Hi. Teljesen egyetértek GPS hozzászólásával. A reléknek vagy mágneskapcsolóknak pont az a lényege, hogy kisebb teljesítményű hálózatról tudunk nagyobb teljesítményű hálózatot vezérelni ( működtetni ). Üdv Kapi

Előzmény: ovoid (37670)
ovoid Creative Commons License 2021.02.11 0 1 37670

Legszivesebben, azt ajánlanám, töröltesd a hozzászólást, de tudom, nem lehet....

Én rajzot nézve, olvasva írtam, amit írtam.

Majd hat évtized elektromossággal való foglalkozás után, azt gondolom, tudom mit írok.

Még akkor is, ha számomra is meglepő dolgokkal találkozom ebben az iparágban....

Előzmény: GPS (37669)
GPS Creative Commons License 2021.02.11 0 0 37669

 

Ha a relé kattog, akkor a biztik rendben vannak,

 

Nem feltétlenül. Előfordulhat, hogy a relé vezérlése más áramkörön van, mint a kapcsolt power.

 

Nem is lenne célszerű egy 1-2 A-t kajáló relé-vezérlést - egy 40 A-es biztosítékkel védeni (ami viszont a villanymotornak kell).

.

Előzmény: ovoid (37668)
ovoid Creative Commons License 2021.02.11 0 0 37668

Szerencsére van garage, igaz, nem fűtött, de szélmentes...  :) 

Kössz a tippet. De nem is volt rajta sok hó, simán vinnie kellett volna, de meg se mocc.

Ha jó, és hozzávaló rajzom van, akkor két biztin megy át a motorka árama.

F2 40A motortérben, és F52 15A  bent a kormány alatt. Borzasztó nehezen olvashatók a számok a műanyagon, lámpával is!

Ha a relé kattog, akkor a biztik rendben vannak, mégegyszer hangsúlyozom, az általam fellelt rajzok alapján!

Amúgy bekövetkezett a legrosszabb, keresés közben megszűnt a hiba!

Ha valaki azt gondolná, hogy a legrosszabb az lenne, ha leégne, az téved, az már a megváltás kategóriája lenne, nálam!  :)

 

Előzmény: GPS (37667)
GPS Creative Commons License 2021.02.11 0 0 37667

 

Gondolom neked nem kell mondani - de én a biztit nézném meg először.
Ha hó volt a lapát alatt, lehet az akkora többletterhelés volt a motornak, hogy kivágta a biztosítékot.

 

De ne is panaszkodj - mert most kellemes hibát keresni. Nálunk most pl. mínusz 6 fok van, közepes erősségű széllel körítve :-)))

.

Előzmény: GPS (37665)
ovoid Creative Commons License 2021.02.11 0 0 37666

Bocs ezt elfelejtettem írni, természetesen nem....

Előzmény: GPS (37665)
GPS Creative Commons License 2021.02.11 0 0 37665

 

Nem volt ráfagyva a lapát az üvegre?

.

Előzmény: ovoid (37664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!