Egy kis segítség kellene , most volt a kocsim szervízben a hengerfelyet kellett levenni mert a p.csucsnál a persely kifulyt és és heggeszteni kellett.Az adagolót elvileg vissza álitották gyári értékre de azóta feketén füstöl és nagyon hangos mint egy MTZ.A kérdésem hogy mi az adagoló beállítási foka és hogy mi kell hozzá ha leveszem mert a finom állitó nem állit annyit.Tudom nagy a kérdés de hátha valaki köszönöm.
6 éve néztem, a keceli márkakereskedőé volt ő hozta be , gyári turbódiesel. Azóta megfordult már pár helyen de még lehet benne fantázia. A többi nem tűnik biztatónak, nem érdemes az olcsókat nézni mert drága lesz a vége.
Ha nem gerjedsz a formájára vagy a kényelmére vegyél inkább Pajerot. Nem jobb az sem, de ahhoz hegyekben áll a bontott cucc , mussoból csak jó állapotut szabad megvenni, de ilyet találni nem könnyű mert azokat általában nem adják el. (olcsón)
Ezt a fórumot visszaolvasva teljesen kezdek elbizonytalanodni a Musso vásárlása miatt . . . .
Meg tudok gyözni,hogy e típus mellett döntsek vagy inkább vegyek egy 20 éves Pajerot? ? ? ?
Áthozom ide a másik fórumból a kérdéseimet,mert lehet,hogy ti Musso tulajok tudok személyes tapasztalatot is hozzáfűzni:
Második autónak néztem ki egy SSangYong Musso terepjárót. Az ár is fontos így ezért esett a választásom erre a típusra.
Mi a véleményetek erreől a típusról?
Típus hibák?
Mire kell figyelni a vásárlásakor?
Szervízelhetőség?
Alkatrész ellátság?
Megbízhatóság?
Terep képességek?
Egyébként én is néztem a Macfly álltal belinkelt ezüst Mussot,mert úgy olvastam,hogy az automata váltó jobb választás a Mussoban mivel az is Merci licensz és ezzel kikerülhetjük a rossz minőségű amerikai kéziváltot és a szintén rossz minőségű kéziféket is mivel ott "P" jelzésbe rakva kárpotolhatja.
Magánszemély tulajdonos esetén nem kell menetlevél, előnye-hátránya ma már nincs ennek a kategóriának, csak a 4 személyes korlát esetleg.Rács legyen benne mert a vizsgán nézik.Vállalkozásba bevíve nem kell cégautóadót fizetni utánna, Áfá-t nem lehet visszaigényelni rá.
Nekünk is egy Korando DLS autónk van ami nagyon hozzák nőtt az elmúlt két évben és nem bántuk meg hogy megvettük.
Most 12 éves műszakira megy. és mindössze alváz védelmet kapott, meg egy stab kart a jobb oldalára és két fényszórót. A rögzítő fékkel nekem is foglalkozni kellet mert azt írták nem hatásos most egy újra ragasztást csinálnak rajta.
Mit értesz beállítás alatt? mert szerintem ha nem hagyják behúzva ez egy örök darab hiszen nem üzemi fék csak rögzíti az autót.
Hát amikor meghallottam az új árát én is majdnem vágtam egy hátast. (47 000 + Áfa)
de a rutinosak azt mondták ne aggódjak mert fel lehet újítani. Aztán kiderült hogy nem is egyszerű hiszen spec szerszám kell hozzá,hogy a gyűzűt meg tudja munkálni.
Napi használatban van országúton és trepen is. Elől már nekem is kézi kapcsolású agy van benne, ez sosem hagy cserben.
Ha van valami jó őtleted szívesen venném, ha megosztanád velünk.
Egy új topikot szeretnék nyitni, Ssangyong Korando K4 K5 K6 K9 címmel.
Vagyis csak szeretnék egy ilyet, mert csak kétszáz hozzászólás után nyithatok.
Nem tudom, hogy mekkora disznóságnak számít itt ha ezügyben segítséget szeretnék kérni, egy nálam aktívabb fórumozótól.
Nem szeretném kétszáz semmitmodó hozzászólással terhelni a topikokat, a kútfúrástól a politikáig. Bár az utóbbiban talán ez fel sem tünne.
Jó lenne egy ilyen fórum, mert ezekből az autókból többezer fut az országban és csak az itteni az egyetlen topik amit a Google kiad, ha beírom, hogy Korando K
Nekem már több mint 2 éve van egy 2.9 szivó D Mussom. Bejártam vele már az országot mindennapos használatban van és nem bántam meg hogy megvettem. Én is olvastam rémtörténeteket hogy drága meg nem beszerezhetö az alkatrész de eddig nem tapasztaltam, körbe kell érdeklödni.
Én használom földuton is (minden nap kb 2 km), néha huzok futot, és egyszer már trélert is. Maximálisan meg vagyok vele elégedve. Nagy, kényelmes, elmegy szinte minden körülmények közt. Az elsö agyakkal kapcsolatban annyit hogy én ugy vettem az autot hogy már kézi lakat volt rajta, némi kellemetlenség hogy öszkerék kapcsoláskor ki kell szálni és mindtkét keréknél még kapcsolni, de legalább még nem volt vele gond. A kézifék gyenge de folyamatos utánállitás a fékpofáknál orvosolja a problémát.
Amit költöttem idáig rá az 2 olajcsere, 1 gardán kereszt, hátsó féktárcsa +fékbetét, az eggyik váltó bovden, kuplung tárcsa, és egyszer volt már müszakiztatva. Ez összesen kb 100-120 e forintomba volt. Ez szerintem elég elenyészö.
A váltóval kapcsolatos dolgot már hallottam azzal csak egy gond van nem erre az autóra lett kitalálva szerintem.Annyira nem méllyedtem bele hogy mi merről került bele.Szerintem azzal nem is lenne gond ha a méretezés jó lenne.Más "márkásabb" autóknak is vannak hibái.Nálluk feter használja ill ha dolgozni megyek velük.Álltalában javításkor kerül hozzám.Nos nem akarok senkit untatni a lényeg hogy olyan egetverő baja amire nem számit az ember olyan nem fordult elő./persze nem természetes hogy eltörik a váltó az autón. De más autóknál osztőmű megy szét , vagy a difi robbanszét /
Egy kis utánjárással az alkatrész árakat is emderivé lehet faragni.
A hidak a DANA 30 és 44 (JEEP) licence alapján készültek, amig a KSC csinálta újabb változatokban tongil van az már nem azonos a DANA-val, meg a automata váltó is BTRA lett ami meg ausztrál gyártmány. Az egész úgy van összelegózva a világ minden részéről..
Azért azt tegyük hozzá, hogy a motor Mercedes 662LA, avval nincs is gond. A kéziváltó Borg-Warner T5WC (amerikai), tényleg nem egy sikerült darab. Az osztómű is Borg-Warner, ez van a Land-Roverben, a Tatában és még pár terepjáróban, bár ez sem a tervezés csúcsa. Az automataváltós Mussókban Mercedes-licencia váltó van, ezzel sok gond nem adódik, bár ritka is az evvels szerelt autó.. Az első hajtás is valami amerikai móka, bár azt, hogy eredetileg miben volt, nem tudom.
Ha véleményt szeretnél esetleg segíthet: Vannak tervezésbeli hibák.Elsőkerék hajtás váltó /kézi/
A váltó igen érdekes ahogy előttem is írták figyelni kell az olajat de méginkább arra kell figyelni hogy miért folyik.Mert fellazul és olyankor hajlamos széttörni maga a ház.Ha pl. ezt megelőzendöen amikor szivárog szét van szedve megtísztitva normálisn össze van rakva. Akkor egy jóideig nincs vele gond.Nem bántásképpen de nem sokan csinálják meg rendesen.
Elsőkerékhajtás szimering csere de sokan a féltengely felületét nem tisztítják iil.tűgörgőt nem cserélik ki.
Ami miatt szintén hamarabb szétmegy.
A kézifék már elnézést egy fos kis munkával javítható ez a része is.( de tökéletesre nekem még nem síkerült)
Még ami volt alsó lengőar berepedt a rugó csatlakozásánál.
A motorrral nem volt semmi emlékezetes.
A szerelők negy része azért nem szeretik mert a két utángyártó birodalomnál nem lehet mindent kapni hozzá.
Munkából kifolyóan bejártuk vele a fél országot eddig nem hagyott ott sehol.
Azt mondjátok el nekem,hogy ugyebár sokan szídják a Mussot,de ha veszek egy használtat 600-700eFt környékén és ráköltök még a szervízben 300-400eFt-ot és ezek után odafigyelek a 30eKm-es szimering cserékre meg a váltoolaj szintre és nem terepezem agyon a kocsit akkor mi romlik el benne állandoan?
Akármilyen véleményeket olvastm erről a tipusról mindenhól csak visszatérő hibákat írnak róla.
Pedig nekem nagyon tetszik az egész úgy ahogy van.
Mondjuk a szerelőm nagyon le akar beszélni a Koreai autokról . . .
Ssangyong témában ajánlanám a figyelmetekbe egy 10 éve működő márkaszervizt (www.ssangyong-motor.hu), a srácok nagyon ott vannak a témában és segítőkészek, én is hozzájuk járok, nagyon jók a tapasztalataim....
Köszi Patopal,de ha még lesz kérdésem akkor azt privátban ejtem meg neked.
Tegnap beszéltem a szerelőmmel és nagyon le akar beszélni a Dél-Koreai tipusokról. Szerinte Ázsia minden mocskát beleszerelték és egy korcsnak számit . . .
természetesen megtudja javítani ha kell,de nem valami jó szájízzel,mert elég babrás és nehéz hozzájuk az alkatrész beszerzés.
CSAK! ATF olajat lehet bele tenni, leginkább az összeillesztéseknél szokott folyni. Az első agyban a szimeringeket elvileg 30e km-ként cserélni kellene nem nagy összeg de általában nem cserélik, kopott szimeringekkel meg nem tudja a vákuum behúzni az agyat és nincs elsőhajtás. Ki kell próbálni és a felezőt is. Érdemes az első kardánt is nézni, mert középső differenciál hiányában ha bekapcsolt öszkerékkel jártak vele száraz úton,s , akkor a kardán szokott megkopni. A kézifék hülye megoldás de meg lehet csinálni. A bowdennel nekem nincs gondom, igaz nem járok patakmederben. A szívódiesel 80km/h -ig használható afölött már meg kell gondolni mit akarsz megelőzni.
Ez a gép ránézésre nem a jobb állapotúak közé tartozik, ennyiért már volt ennél jobb is. Érdemes nem elkapkodni, mert csúnyán rá faraghatsz.
Ha érdekel még valami inkább a privát címemre írj.