Ferihegy létjogosultsága kérdéses a reptér bezárása miatt. Szemerével senkinek sem volt baja.
Azonban Ferihegy is maradhatna, ha az ostobák nem úgy programozzák a Szemere sorompót, hogy levdukódik, aztán a vonat még megáll Ferihegyen és Szemerén is.
Szemeretelep mh. igen szép lett. Az esőbeállókban még jegyautomaták is helyet fognak kapni, ha jól láttam. Remélhetőleg ezúttal be is kamerázzák, mert a pár évvel ezelőtti jegyautomatás kísérlet csúnyán befuccsolt a rongálók miatt.
Jó dolog, hogy a MÁV lát ebben fantáziát és ennyi energiát fektetett a megállóhely felújításába. Sokan legszívesebben felszámolták volna a megállót mindenféle mondvacsinált okkal.
1995-1996 körül. Személyesen nem jártam ott, de akkoriban voltam középiskolás és benne volt a köztudatban a hely. Akkoriban volt csúcson a kispesti Esso klub is.
Tud vki segíteni, hogy a Gyömrői úton, a Felsőcsatári keresztutcánál (RS bútoráruház környékén) a már régóta elhagyatott "CocoBongo discoclub" mikor volt aktív és hogy nézett ki?
Járt oda vki innen a topicból, Tippem szerint legalább 20 éve üres már.
Az lett volna az értelme, hogy ha a város felöli megálló átkerül a sorompó másik oldalára, hogy így mind2 megálló a saját irányából nézve a sorompó után van, így jóval kevesebbet van lezárva a sorompó. A telket ki lehet sajátítani közérdekre való tekintettel.
Ezen felül még egy apró változtatással a sorompót leengedő érzékelőt ferihegy és szemre megállók közé kell tenni. Jelen esetben ha Vecsés felöl jön a bvonat, akkro leengedik a sorompót, majd a vonat még két megállónál megáll. Magyarországon nem divat gondolkodni, így lehetett ezt a szart kialakítani.
Harmadik apróságként - a Szemere villanyrendőrei kaphatnénak gy forgalom figyelő szabályozást a mostani szaros időalapú vezérlés helyett.
Ezekkel a megoldásokkal kb. 40%-ra esne a csukva tartott sorompó idő.
Komoly munka folyik Szemeretelepen, ami igazán jó hír: ezek után egyhamar nem fogják megszüntetni a vasúti megállót. Nem rossz dolog 15 perc alatt Zuglóban vagy 20 perc alatt a Nyugatiban lenni.
Mikor is volt a baleset ? Nappal. Ja, akkor elég ha nappal tiltjuk be a gyorsforgalmit. Mindjárt körbe is küldök egy konzultációs kérdőívet, a "szeretné-e, hogy nappal balesetek történjenek a gyorsforgalmin, ezálrtl az ön családja is veszélybe kerüljön, vagy nem szeretné hogy veszélybe kerüljön a családja, ezért a nappali órákban ne lehessen a gyorsforgalmin közlekedni" kérdéssel. A gyorsforgalmin ezentól 6:00-kor mindenkinek le kell húzódni, és 21:00-kor indulhat tovább.
Aluljáró(nincs menekülési lehetőség!), záróvonal, most már 70-es korlátozás, mégsem sikerül békésen, oszlopban menni egymás után az autósoknak. A gyorsforgalmi úgy szar, ahogy van, de nem az utat kell hibáztatni: ez a baleset csak úgy következhetett be, hogy valamelyik sofőr nagyot hibázott.
Halálutakról beszélni is felesleges: bármelyik út csak attól válik azzá, ha nagyon sok hülye autós jár arra. Ahol mindenki szabályos és fegyelmezett, ott nagyon ritka a baleset.
Szemeretelep vasút"állomáson" utaskényelmi szempontból, és a gyorsabb utascsere biztosítása érdekében magasperon épül március elején!
Ebből a gumikerekűek annyit fognak észrevenni, hogy az összes vonat 30 km/h-val fog áthaladni a szintbeli kereszteződésen. Úgyhogy újra eljön az idő, hogy a túloldalra születni kell...
A főpálya és szervizutak közötti elválasztása megszűnik, középen új elválasztás épül, így az út 2x3 sávos lenne a Gyömrői úttól kifelé - eleve itt vannak bajok, a Gyömrői közepén megy az út, de legyünk nagyvonalúak legyen ez a Hangár utca vonala a különszintű átvezetések irányonként 1-1 sávosak maradnak, - ott hol fog elférni a középső elválasztás? a megengedett sebesség egységesen óránkénti 70 kilométer lenne a teljes úton,Új gyalogos felüljáró épül a Csaba utca vonalában, és kerékpárút lesz a Csévéző utca, valamint a Ferihegy 1-es terminál között. - ez örvendetes, végre lesz a kerületnek kerékpárút kapcsolata a belváros felé
Ehhez képest második ütem:
- A második ütemben az út 2x2 sávosra bővül a Kőér utca és a Gyömrői út között. - ezt KöKinél hogyan akarják megoldani vajon?
- A különszintű átvezetések 2x2 sávossá bővülnek, a Felsőcsatári útnál új, 2x2 sávos aluljáró épül - ez még tán elfér a Gyömrői egysávosra szűkítése árán, de vajon miért nem szüntetik meg inkább a különszintű átvezetéseket?
És végül a harmadik:
- a Felsőcsatári út és Csévéző utca között a 2x2 sávos pálya mellett szervízutak épülnek - ez a szakasz az első ütemben már 2*3 sáv volt. Most ezt így hogy?
- leállósáv és kerékpársáv is kialakítható, de ezekhez jelentős kisajátítás szükséges - de vajon minek a Csévézőtől befelé kerékpárút, ha párhuzamosan a forgalomcsillapított utcákon nyugodtan lehet haladni
Ma délben a Honvéd utcai megállóból induló villamos ütközője összetalálkozott egy Nissan jobb első ajtajával, kicsit körülnézett az utastérben is. Személyi sérülés nem volt, ehhez képest elég nagy erőkkel vonultak fel a rendőrök és a BKK helyszínelői, egy óra hosszat nem járt a villamos és még a 183-as buszt is elterelték.
Szükségszerű, hogy egy ilyen kisebbnek mondható baleset ekkora fennakadást okozzon a közlekedésben?
Elvira kisasszony szerint a befelé menő vonatok is '29-kor és '59-kor vannak Szemeretelepen, tehát van esély, hogy elérjed a 183-as busszal. Persze a csatlakozás elég szoros, ha az Üllői úti megállóban lassan mutogatják a nyugdíjasok az igazolványaikat(első ajtós felszállás van!), előfordulhat, hogy lekésed a vonatot.