Keresés

Részletes keresés

bandita Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201628

A Polar Running Indexet egesz jol kiismertem az elmult evekben. Minel lassabb volt a tempo es igy alacsonyabb a pulzus annal nagyvonalubban osztogatta a magas szamokat. Aztan ahogy kozeledett a pulzus a felso hatarhoz egyre kisebb erteket becsult. 

 

 

A Vo2Max kapcsan ugy emlekeztem, hogy az egy adottsag amin nem nagyon tudsz valtoztatni. Ehhez kepest - ha jol ertem - a Garmin altal szamitott ertek valtozhat - es vele a becsult versenyidok is. 

Mindenesetre furcsa hogy milyen pontosan eltalalta a mert Vo2Max-ot es ennek ellenere mennyire mellelott az elerheto versenyidokkel. Valoszinuleg ezeknek a szamitasanal nem csak a Vo2Max-ot, hanem a futasok atlagtempojat is figyelembe veszi (de a szintet nem?). 

 

Nalad korrelal a Vo2Max a kondiciod valtozasaval?

Előzmény: goyko14 (201623)
bandita Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201627

Koszi, azt hiszem jo baratok leszunk a Garminnal. A V800 utan olyan erzes mint amikor a 6310-es Nokiarol atalltam okostelefonra. :))

 

A laborban meghatarozott zonak (E1, E2, EX, AN, SW) egy az egyben megfeleltethetoek a garmin altal hasznalt 5 zonanak?

Nalad milyen Vo2Max-hoz kalkulalta a 3:27-et? Nekem 48-at mutat (az Ensport is ennyit mert ket eve) es ehhez tippel 4:34-et.

Előzmény: Spenót (201618)
bandita Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201626

Igyekszem az alkalmazkodni az ora altal tamasztott elvarasokhoz, mostantol kenyelmesebbre veszem a tempot. ;)

Előzmény: O/O (201617)
Spenót Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201625

Érdekes, hogy az én laborlátogatásaim valahogy mindenkiből kihozzák a humor Haroldot... :)

 

Long felkészül...

Előzmény: Szajrés (201622)
goyko14 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201624

Persze nem rakta be a képet :(

 

Ezen a linken pl megtalálható: https://cicerunner.wordpress.com/2014/07/11/garmin-fr620-race-times-from-vo2-max/

Előzmény: goyko14 (201623)
goyko14 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201623

Ez egy többször visszatérő kérdés http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152050919&t=9006174

 

Nálam pl nagyon nem egyezik meg. Ez egy kalkulált érték, trendkövetésre jó. Ha jól tudom a Firstbeat algoritmusával kalkulálják, itt például leírják nagyjából hogyan (sajnos magyarul nem találtam): https://bethanyrutledge.com/blog/garmin-race-predictor/

 

Az értékhez párosítottak (megfelelő mennyiségű adat gyűjtésével) 5-10-fm-m időket, azt beledobták egy excelbe és azt kapja a földön mindenki. Szóval ha nő a számított VO2Max, akkor változik az érték egy előre beállítottra. Ez azért nem olyan tudományos. Nem valószínű, hogy minden Garmin felhasználó akinek mondjuk valamiért pl 47-es értéket kalkuláltak éppen 46:01-es 10km-et tudna futni. (talán az elv az mögötte, hogy ezzel a fizikai paraméterekkel és edzettségi állapottal, ennyire lehetsz képest - de még ez is több sebből vérzik).

 

Lehet, hogy frissítették azóta, utoljára talán ez volt a táblázat.

 

Előzmény: bandita (201615)
Szajrés Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201622
Halottam már olyanról, aki ezt fordítva csinálja (alapozás/maraton) :-)
Előzmény: Spenót (201621)
Spenót Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201621

Annyira jó volt beleolvasgatni a régi diagnosztikáimba, hogy be is jelentkeztem jövő hét péntekre. :)

Remélem, jó tanácsokat kapok majd a maratonom előtt és az utána következő alapozáshoz.

Szajrés Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201620

Nem tudom a Phoenix milyen talpvastagsággal, droppal bír, de most megnéztem, és a guide iso és guide iso 2 ezen adatai megegyeznek, úgyhogy lehet, hogy csak optikai a különbség.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (201616)
Spenót Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201619
Ja, és a VO2max nálam is megegyezett a laborban (lifelike) mért értékkel, sőt a felső laktátküszöb is, így amikor emelkedett, nagy bizalommal hagytam újrakalkulálni.
Következő labortesztet novemberre tervezem, ott majd kiderül, hogy érdemes volt-e bízni benne.
Előzmény: bandita (201615)
Spenót Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201618
Gratula a Garminhoz!
Természetesen a zónákat a laborban mérthez állítottam, de a legutóbbi labor régen volt, így most átmenetileg az óra által kalkulált LTHR alapján kitalált zónákat használom.
Nem tudom, hogy pontosan mitől függ a verseny saccoló működése. Nálam túl optimista. Maratonra pl. 3:27-et mond, ami nevetséges. A harmadánál elpusztulnék 5 percen belüli tempóval.
Előzmény: bandita (201615)
O/O Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201617

Mindig éreztem hogy aránytalanul jók az eredményeid! Tessék Garminosan futni, akkor pontos lesz :) Nekem 5-1o km ig jo utána kicsit erős, nem futottam még olyan jókat, viszont ha konkrétan készulnék azokra a távoóra, úgy érzem menne. Tehát nálam kb. 5 perces pontosság.

Előzmény: bandita (201615)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201616

 A fiam azt választotta magának, nekem nem tetszett. Nekem is a talpa, talajfogása volt fura, de lehet, hogy csak túl sok ideig voltam hozzászokva a Phoenix-ekhez.

Előzmény: Szajrés (201611)
bandita Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201615

Kerdesem lenne a mar regota Garmint hasznalo kollegakhoz.

Ma vegre szamolt Vo2Max-ot az oram (kb 1 hete van meg, eddig adatokat gyujtott). Az ertek teljesen egyezik az Ensportnal merttel. Ez eddig 1 pont a Garminnak. :)

Viszont a szinten most megjelent Race Predictor becslesek koszono viszonyban sincsenek az eddigi eredmenyeimmel. Ertsd sokkal rosszabbak, a maratoni ido konkretan masfel oraval tobb. (-1 pont a Garmintol)

Nalatok mennyire pontosal ezek a becslesek? Mennyire korreralnak a Vo2Max-al, ha az no (valtozik egyaltalan?) akkor javulnak a becsult idok is? Vagy ettol fuggetlenul a futasok szamanak novekedesevel pontosabb lett a becsles?

Kovetkezo kerdes a szabadon beallithato pulzuszonakra vonatkozik: 

 - hasznaljatok ezt a featuret?

 - ha atallitom akkor befolyasolja valamelyik masik szamitott erteket? (Vo2Max, aerob/anaerob terheles, race predictor, ...)

 - @Spenot: neked is vannak ensportos meresi eredmenyeid, hasznalod ezeket az ora beallitasara a max pulzuson kivul? pl. a zonaknal? 

 

Spenót Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201614
:-D
Előzmény: Pinyo (201610)
Csempa Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201613

(és az eredményt is kiírja)

Előzmény: Csempa (201612)
Csempa Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201612

Az EliteHRV-ben be tudom állítani, hogy mennyi ideig mérjen, és nyugodtan bele lehet szenderegni, mert az idő lejártakor egy erőteljes gongütést hallat :)

Előzmény: Pinyo (201610)
Szajrés Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201611
Juhúúú! Én pqkkot kaptam a rendeléstől számított kilencedik munkanapon! Úgy látszik szerencsém volt.
Guide Iso 2-t próbált màr valaki? A Nyúlcipő oldalán láttam khaki színben baráti áron. Nekem kicsit olyan bumszli hokásnak tűnik a talpa. Mondjuk egyelőre így nem aktuális a dolog, hogy megjött a sima Guide Iso.
Pinyo Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201610

Ma reggel meg akartam mérni a pulzusomat, de amíg kivártam az ébredés utáni pár percet, valahogy visszaaludtam. Mire újra felkeltem, már kiment az egész a fejemből :)

Előzmény: Csempa (201605)
Spenót Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201609

Ez a célidőtől függ. 2 órán belüli esetben rohadtul csendes nyúl tudnék lenni. :)

Előzmény: Mr Long (201608)
Mr Long Creative Commons License 2019.09.05 0 1 201608

Ok, de nem pofazol vegig hulyeseget :)

Előzmény: Spenót (201607)
Spenót Creative Commons License 2019.09.04 0 0 201607

ON az!

Mitől fél az a maraton? ;)

Ha csak félmaraton lesz tényleg, akkor én is alkalmas leszek ám nyúlnak, ha el nem cseszkurálom. :)

 

 

Előzmény: Mr Long (201606)
Mr Long Creative Commons License 2019.09.04 0 0 201606

OFF

Elkezdtem az alapozast a tavaszi felmaratonra :) Amator remelem jossz majd nyulazni! 

Szar fel ev volt, remelem gyorsan javulok. 

Csempa Creative Commons License 2019.09.04 0 0 201605

Az a tuti, ha reggel megmérem a ketyegőmet. Ha nem dörömböl nagyon és nem is túl elhaló a hangja, akkor lehet tolni rendesen :)

Előzmény: Spenót (201604)
Spenót Creative Commons License 2019.09.04 0 0 201604
Lehet, hogy hülyeség, de a stressz az edzéspulzuson is kell, hogy látszódjon, nem? Vagy pont átcseszi a Stravát ez is és rossz stress score-t vagy mi a fenét kalkulál?
Előzmény: Csempa (201603)
Csempa Creative Commons License 2019.09.04 0 0 201603

Nem igazán lehet pontos, mert a mindennapi streszről nem kap adatokat, nekep pedig az van bőven. Éppen ezért a fenix mutotta értékek sem jók nálam, csak mindennapos mérés adhat támpontot, ami az éppen aktuális állapotomra épül, aminek ugye szerves része az előző napi stressz adagom is.

 

Másfél éve decemberben elég alaposan leharcoltam magam. Hetente többször is futottam 3 szigetkört egyben, gyorsuló tempóban 5:30, 5:15:, 5:00 tempóval, ami akkoriban kb a teljesítőképességem csúcsa volt (vagy egy kicsit felette). És még élveztem is, amíg odáig nem jutottam, hogy egyszer csak már nem tudtam ugyanezeket megfutni végig, de még kevesebbeket sem, és mindez több edzés alatt egymás után is megtörtént. Na, azóta foglalkozom ezzel a méricskéléssel.

Előzmény: Spenót (201602)
Spenót Creative Commons License 2019.09.04 0 0 201602
A Strava Elevate ezt nem mutatja neked meg? Én egészen jól látom benne az alul és túlterhelést is, bár én inkább alulterhelem magam.
Előzmény: Csempa (201597)
goyko14 Creative Commons License 2019.09.04 0 0 201601

A mostanában elérhető túl sok adat feldolgozása/értelmezése valóban nem egyszerű. Egyre több ismeret kell hozzá és még akkor is könnyű elveszni az újabb és újabb teóriák között.

 

Önmagában ezektől az adatoktól valóban nem gyorsulunk, de ad egy értelmezési hátteret, segítséget az 'érzések' pontosításához. Például a "lépésfrekvencia, talajérintési milliszekundumok és az átlagos lépéshosszhoz" önmagában nem sokat ad, de összefüggéseiben és a trendeket nézve már többet és szerintem lehet belőle aktívan dolgozni - odafigyelni, fejleszteni. A GCT balance például még egy elég jó indikátor (például sérülésmegelőzésre vagy stílusjavításra). 

 

Az igaz, hogy ami igazán számít az egy egyfunkciós stopperrel is mérhető. De az odáig tartó úton segíthet ez a rengeteg adat. 

Előzmény: Pinyo (201600)
Pinyo Creative Commons License 2019.09.04 0 0 201600

Lehetsz a számoktól gyorsabb, csak nagyon nehéz helyes és valóban hasznos következtetésekre jutni.

Előzmény: Ati_66 (201596)
Pinyo Creative Commons License 2019.09.04 0 0 201599

Nem Nem, egyik törlendő :)

 

Na de tegnap a garminom megint felbosszantott, mivel egy időre futott Urban Games Gellérhegy körben pár száz méter után közölte, hogy nem lát műholdat. (magyarán nincs pozíció, mert max kettőt érzékelt rendesen). Ezt a kört el is engedtem, a következő körben meg már sötét volt, nem lehetett időre futni. Dögöljön meg.

Előzmény: Pinyo (201598)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!