Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.11.20 -1 0 482987

Azt ki kéne mérni.

De van legalább valami, ami fékez, legalább a BJ-nél, ha a mv. nem is.

Meg talán a sűrített is használt volna valamit.

Mindenképp kisebb következmények a mostaninál.

Előzmény: aruzsi (482983)
Zugbegleiter Creative Commons License 2023.11.20 0 2 482986

Állítólag 60-nal jött, ha tényleg, akkor úgy talán igen, meg tudott volna állni azon a távolságon, ami a bejárati jelző és a peron között rendelkezésre áll.

Előzmény: aruzsi (482983)
Zugbegleiter Creative Commons License 2023.11.20 -2 1 482985

Ha 80-nal megy, azért nincs késés, mert Hegyeshalomig van annyi menetrendi tartalék, hogy behozza. Az első ütemben meg tudták csinálni, hogy percre pontosan érkezzen a szerelvény a határra. Most nem emiatt késik, hanem azért, mert nagy valószínűséggel az az egy vágány sincs kész, amin megy.

Előzmény: D F T (482978)
aruzsi Creative Commons License 2023.11.20 -5 0 482984

Nagyon cinikusan: ha parancs lett volna, most erről nem beszélnénk. Ajánlás lett belőle ... és ez nem az egyetlen eset, csak nincs benne a médiában (szerencsére).

Előzmény: 432 184 (482960)
aruzsi Creative Commons License 2023.11.20 -1 0 482983

Még egy kérdés: ha van jelfeladás, meg tudott volna állni a vonat jól működő vonatbefolyásoló esetén? (távolság)

(azt nem vitatom, hogy 60-nal durran bele a személybe)

Előzmény: aruzsi (482982)
aruzsi Creative Commons License 2023.11.20 -3 2 482982

Nézd, megállt?

 

Két korlátozó tényező szokott lenni normális pályán: a jelző és a jelfeladás.

Vitatja valaki, hogy a jelző piros volt? Az előjelző egy db. sárga?

 

Gondolom, a fék nem működött, pedig nagyon akart fékezni ... De ha az nem működött, akkor akár jelfeladás és ETCS is lehetett volna...

Szóval miért nem állt meg? Kellemetlen kérdés ...

 

Az hogy kell-e ide jelfeladás, vagy sem, lehet vitatkozni. Jelenleg a kivezetésen mesterkedik a vasút, menekülne a 75Hz-es sínáramkörtől,

hiszen ott a nagy favorit, a tengelyszámláló. Így elvileg nem kell megvagdosni a síneket.

Van, ahol megköveteli a berendezés a jelfeladás működésést pálya oldalon (lásd: Vác) és van ahol már csak küldjük a vakvilágba a jeleket,

de már nem hiszünk a 75Hz-nek, hiszen már majdnem ott van az ETCS (minden járművön???) (lásd: 80a vonal).

 

Itt már úgy döntött az alkotó, hogy semmilyen se kell jelen felállásban.

 

Az, hogy a járművön volt-e, nem tudom.

Jelenleg annyiféle mozdony szaladgál, hogy kizártnak tartom, hogy mindegyik bevizsgált és hogy diőszakos vizsgákra kerülnének. A jeleket meg veszik, ahogy veszik, vagy sem. Apropó jelek! A 80a-n a kezdetek óta kínlódunk a jelfeladás össze-visszaságával....

 

Azt tapasztalom, hogy a vonatok nagy része mindig a megengedőbbre közlekedik. Ha a jelfeladás a korlátozóbb, akkor csak simán "rossz", ha pedig a jelző mutat M! jelzést, akkor mehetünk a sátorjelzőre is, hiszen az zöld. És mi lesz itt még ETCS esetén, ahol az egyik cég a térközből veszi az információt, a másik meg tesz erre és a tengelyszámláló a mindenható.

 

Lassan elég lesz a villanykapcsoló is, minek ide ilyen drága cuccok, hiszen a vonatnak mennie KELL! Addig, míg a másik elé nem áll.

Majd lesz ebből is plusz Fx pont, amiből lehet újra vizsgázni. Lesz KBSz jelentés mindenféle szociológia magyarázattal, de ebben a "rendszerben", már mindegy.

Más ez a vasút, nagyon más!

 

 

Előzmény: 432 184 (482960)
D F T Creative Commons License 2023.11.20 -1 0 482981

Kelenföld és Tatabánya között most a menetidő minimum 40 perc, a menetrend pedig 30 perc van, akkor az egy vágányozás miatti várakozásokat és a kitérrőbe járások idejét nem számoltuk.

Előzmény: Zugbegleiter (482977)
Mr. SziD Creative Commons License 2023.11.20 -1 0 482980

Ami viszont azt jelenti, hogy úgy adták vissza a forgalomnak, hogy nincs kész.

 

Persze, hogy nincs kész, hát a másik vágány még épül. Az űrszelvény közelében dolgozó melósok mellett pedig nem igazán egészséges ilyen több száz tonnás dögökel száguldozni.

Előzmény: Zugbegleiter (482977)
Mr. SziD Creative Commons License 2023.11.20 -2 0 482979

A kétóránkénti pécsi IC-n, a napi 3 pár kaposvári IC-n, illetve Fradi-Kelenföld között az óránként 2 db S-Bahnon kívül nincs ott semmi.

 

Csak mondjuk még annyi tehervonat, amennyit át tudnak préselni. Elvégre a kelet-nyugat vasúti tengelyről beszélünk...

Előzmény: Zugbegleiter (482974)
D F T Creative Commons License 2023.11.20 -1 1 482978

Hogy gondolod, a 140-re készült menetrenddel 80-al megy a vonat, akkor nincs késés? Ráadásul a munkaterületek mellett a 80 sem igaz. 

Előzmény: Zugbegleiter (482977)
Zugbegleiter Creative Commons License 2023.11.20 -2 1 482977

Ha 80-nal menne, nem lennének késések. De amint lejjebb látom, nem megy 80-nal se. Ami viszont azt jelenti, hogy úgy adták vissza a forgalomnak, hogy nincs kész. Az extrém mennyiségű eső miatt, ami az elmúlt hetekben volt, annyira ez nem is meglepő. Muszáj volt ugye ennek a munkának feltétlenül ősz végén nekiállni...

Előzmény: D F T (482976)
D F T Creative Commons License 2023.11.20 -1 0 482976

Rosszul gondolod. Olvass utána, hogy miért vannak a késések és lesznek is kb. január közepéig. Már több helyen leírták.

Előzmény: Zugbegleiter (482975)
Zugbegleiter Creative Commons License 2023.11.20 -4 0 482975

Egyébiránt érdekes, hogy míg a vágányzár előtti hetekben sikerült nagyjából kiszámítható közlekedést teremteni, most megint folyamatos durva késésekkel megy az 1-es vonalon a forgalom. Gondolom tanulni kell a forgalmi dolgozóknak az új szitut, reméljük sikerül javítani a dolgon a következő napokban.

Zugbegleiter Creative Commons License 2023.11.20 -3 1 482974

Mitől van annyira telítve a Keleti-Kelenföld? A kétóránkénti pécsi IC-n, a napi 3 pár kaposvári IC-n, illetve Fradi-Kelenföld között az óránként 2 db S-Bahnon kívül nincs ott semmi. A Keletiből a kijövés lehet nehézkes, de óra 30-kor simán ki lehetne jönni a kaposvári IC-k menetvonalán, ha azokat visszavágnák Kelenföldig, vagy mennének addig 5 perccel később, hiszen amúgy is állnak Kelenföldön.

Előzmény: alex_86 (482963)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.20 -1 0 482973

"Az EVM esetén az előírások megkövetelik, hogy ha a pálya ki van építve, csak olyan járművel mehetsz be, aminek van kompatibilis fedélzeti berendezése."

 

 

n+1: Ez az F.2.-be bevezetésekor se volt így,majd gyorsan tovább puhították,ma sincs így.

Előzmény: segélyvonókészülék (482967)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.20 -1 2 482972

Ehhez képest a németeknek már 2004-ben sikerült Mo-n,első perctől 120 km/h-ra alkalmas pályát tömöríteni.

Előzmény: sosiforda (482964)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.20 -1 1 482971

"Régen a M! parancs volt. Most ajánlás ..."

 

 

Tévedés,régen is volt hasonló baleset,csak ott 2 tehervonat ütközött.

 

 

 

 

"A pálya oldali vonatbefolyásoló is kevés lett volna, ha a járművön nincs."

 

 

De mivel a járműveken volt.......

Előzmény: aruzsi (482958)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.11.20 -1 0 482970

Pkáne, hogy amit idéztél, én ruzsitól idéztem.

Előzmény: scsabi (482968)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.11.20 -1 0 482969

Szerintem félreértettél, mert pont erről beszéltem.

Előzmény: scsabi (482968)
scsabi Creative Commons License 2023.11.20 -2 1 482968

"ha a járművön nincs"

 

Mondjuk a nyíllal jelölt drága szamárságok tényleg csak karácsonyfadíszek, ha a pályaoldal nincs kiépítve...

 

Előzmény: segélyvonókészülék (482967)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.11.20 -2 3 482967

A pálya oldali vonatbefolyásoló is kevés lett volna, ha a járművön nincs.

 

Az EVM esetén az előírások megkövetelik, hogy ha a pálya ki van építve, csak olyan járművel mehetsz be, aminek van kompatibilis fedélzeti berendezése.

 

Talán 2023-ban már alapvetésnek kéne lenni, hogy ember és technika együtt felel a biztonságért.

 

Ezt a megcsúszási távolságot sosem értettem, hisz az M! előtt meg kell állni, innen is, meg onnan is. Ez az eset annak a bizonyítéka, hogy több kár van belőle, mint haszon. Már nem kétnyomásos fékekkel megyünk, tehervonatiban...

Előzmény: aruzsi (482958)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.11.20 -2 2 482966

Meg kellene csinálni, amiért felvonulnak.

Olyan is csak itt van, hogy átadnak egy új vonalat nyolcvanra, aztán majd egy hónap múlva 140, ha, és amennyiben...

A kivitelezőnek mindent szabad...

Előzmény: kombi (482961)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.11.20 -2 3 482965

"Régen a M! parancs volt. Most ajánlás ..."

Ezt nem tudom, miből vezetted le, nem így van. Régen minden jelzés parancs volt, most minden jelzés utasítás. (Ezzel személy szerint nem értek egyet, de ez az én problémám. - szerintem ez továbbra is parancs.)

Illetve belekerült az utasításba, hogy vörös előtt meg kell állni, mert eddig kimaradt (a HÉV kicsivel korábban kapcsolt, ott már néhány éve benne van az F.1.-esben).

 

"Akár az is lehetett volna, hogy simán átrongyol az állomáson és az állomásközben ütköznek, ahol nincs váltó, megcsúszási vágányút, semmi."

Akár az is lehetett volna, hogy simán átrongyol egy nyitva lévő állomási sorompón. Ja, át is rongyolt.

Előzmény: aruzsi (482958)
sosiforda Creative Commons License 2023.11.20 -2 4 482964

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/gyori-fovonal-felujitasa-szombattol-indul-3-utem

 

"A sebességemelésről

 

A megengedett pályasebesség a felújítást követően átmenetileg legfeljebb 80 km/h lehet, mert az ágyazat tömörségét kialakító dinamikus vágánystabilizátorok erre a tartományra képesek beállítani a tömörséget. A további szükséges tömörítést az áthaladó, egyúttal leterhelést is biztosító vonatforgalom biztosítja. Az átépített vágányokon áthaladó forgalom után, – folyamatos ellenőrzések mellett – lehetséges a pályasebesség lépcsőzetes emelése, mindaddig, amíg el nem érjük a vasúti pályára jellemző maximális pályasebességétEbben a „bejáratós” szakaszban a személyvonatoknál 5-6 perces, a távolsági vonatoknál 8-10 perces késés várható, majd a megengedett pályasebesség fokozatosan, legfeljebb heti 20 km/h-val emelhető, így előreláthatólag három hét után válik biztosítottá az eredeti 140 km/h-ás sebesség – a bal vágányon várhatóan a téli menetrendváltástól, a jobb vágányon pedig az év végétől. Márciustól a nyár elejéig több ütemben, eltérő szakaszokon – ugyancsak technológiai előírások alapján – vágányszabályozást kell végezni, ez több alkalommal a menetrend kisebb mértékű módosításával jár majd. Az átmeneti, jellemzően több napig tartó változásokról időben tájékoztatjuk az utazóközönséget.

 

A pályafelújításokra vonatkozó technológiai és biztonsági előírásokat betartva a forgalomba helyezési eljárást követően a felújított szakaszokon előbb legfeljebb 80 km/h-ás sebességgel indulhat meg a vonatközlekedés Biatorbágy és Szárliget között. (A munkálatok melletti szakaszokon 40 km/h-ás sebesség lesz érvényben a biztonság érdekében.) A megengedett pályasebesség fokozatosan, heti 20 km/h-val emelhető, így három hét után válik biztosítottá az eredeti 140 km/h-ás sebesség, -- az egyik vágányon várhatóan menetrendváltástól, a másikon év végétől.

Ez azt jelenti, hogy november 18-án a bal vágányon 80 km/h-ás sebességgel indulhat a forgalom. A jobb vágányon folyamatban lévő munkavégzés miatt összesen mintegy 6 kilométeren még 40 km/h-ás  sebességkorlátozás lesz érvényben.  A bal vágány esetében a 140 km/h-ás megengedett sebesség heti 20 km/h–ás sebességemelések mellett érhető el várhatóan a menetrendváltásig.

 

December 9-én a jobb vágányon is 80 km/h-ás sebességgel indulhat meg a vonatforgalom. Ezen is heti 20 km/h-val emelhető a maximális pályasebesség. A személyvonatoknál 5-6 perces, a távolsági vonatoknál 8-10 perces késés várható a 80 km/h-ás sebességkorlátozás esetén.  

Herceghalom és Bicske közötti 400 méteres szakaszon a jelentős mértékű újjáépítés miatt viszont csak a tavaszi vágányszabályozás után lehet sebességet emelni mindkét vágányon. A menetidőben viszont ez csak minimális, néhány tíz másodperces többletet jelent."

Előzmény: kombi (482961)
alex_86 Creative Commons License 2023.11.20 -2 0 482963

Magyarán ugyan az törtenik, ami az első időszakban... a Keleti-Kelenföld szakasz telítettsége miatt nem lehet korábban indítani semmit, a sógorok felé ragaszkodnak papíron a csatlakozásra. Ez van...

Előzmény: kombi (482961)
r1232 Creative Commons License 2023.11.20 -2 1 482962

Szerintem nem mondta senki, hogy már kész lenne, az első közleményekben mintha az is elhangzott volna, hogy korlátozásokkal indul a forgalom.

A másik, hogy az elmúlt hónapok média cirkuszai után senki sem vállalta volna be a teljes kizárás meghosszabbítását, amire, úgy hallottam, lett volna indok.

Előzmény: kombi (482961)
kombi Creative Commons License 2023.11.20 -2 5 482961

Sziasztok!

 

Csak nekem van olyan érzésem, hogy az 1-es vonalat nem lett volna  még szabad a mostani állapotában közforgalomnak visszaadni? Biatorbágytól Szárligetig 30-40 es tempóval , volt ahol meg lépésben mászik csak a Jeti, a vonatpótló busz messze lehagyja a vonatot..

 

Miért kellett ezzel az eleve betarthatatlan  menetrenddel meghirdetni a közlekedést?

Papír szerint a 9:40-kor induló vonat 11:00 -ra van Győrben.  A gyakorlatban 10:43-kor halad Szárligeten.. 

 

Miért kell mindenáron hazudni?

432 184 Creative Commons License 2023.11.20 -4 2 482960

Régen a M! parancs volt. Most ajánlás ...

 

Most is parancs. Egyébként mit akarsz ezzel mondani, hogy szándékosan nem állt meg a vörösnél? Azért ez súlyos vád, illene bizonyítani.

 

A pálya oldali vonatbefolyásoló is kevés lett volna, ha a járművön nincs.

 

Nincs? Vagy ezt is csak úgy bedobtad.

Előzmény: aruzsi (482958)
r1232 Creative Commons License 2023.11.20 -1 0 482959

Mikor volt ilyen az F2-ben?

Előzmény: segélyvonókészülék (482954)
aruzsi Creative Commons License 2023.11.20 -2 3 482958

Megcsúszási vágányút miatt.

És ha eléggé kitették a jelzőket a váltókhoz, akkor mindegy, melyik vágányra jön a személy, mert a berendezés neki épít megcsúszási vágányutat, ami jelen esetben mindig a nyílt vonal felé fogja terelni a személyt.

A megcsúszási vágányútban érintett váltók le vannak zárva és így csak kényszeroldással lehet feloldani, ami 3' a kezeléstől.

 

A berendezés arra számít, hogy a bejáró személy megcsúszhat és nem azzal, hogy a bejáraton nem áll meg a szembejövő. Az nem megcsúszott, hanem nem állt meg. Akár az is lehetett volna, hogy simán átrongyol az állomáson és az állomásközben ütköznek, ahol nincs váltó, megcsúszási vágányút, semmi.

Ez a teher nem akart megállni! Az ellen pedig ezek a védelmek kevesek! Ide abszolút védelmet adó elem kellett volna, ha ilyen lehetne ebben a topológiában.

 

Régen a M! parancs volt. Most ajánlás ...

 

A pálya oldali vonatbefolyásoló is kevés lett volna, ha a járművön nincs.

Ez a helyzet az ETCS-vel is.

Előzmény: M.T. (482951)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!