Azért az a -60°C lehet, hogy messze van a valóstól. !!
Ezek a mérők sűrűséget mérnek, így minél töményebb a keverék annál többet mutatnak. Az etilénglikol viszont töményen -12°C környékén fagy meg,* csak vízzel hígítva (~50-50%) lesz max -40°C körüli a fagyáspontja.
* miközben a mérő akár -70°C-t is mutat. (így születnek a -70°C-osnak hirdetett fagyállók)
Nekem az AAB-ben a gyári (42 éves) sötétkék hűtőfolyadék van. Semmi gond nincs vele. Hacsak az nem, hogy nem lehet megfokolni, mert a -60-ig skálázott fokoló kiakad. :-) Tapintásra olyan síkos mint a sampon.
Az IYX-ben meg ilyen van. Ezzel sincs semmi gond. -45 fok.
Az ASH-ban meg 2019 óta "Tacskó"gazdaságos zöld -25-re beállítva. Eddig jól viselkedik.
A CIZ-ben van rózsaszín. Egyszer már pucolnom kellett a rendszert amikor vízpumpát cseréltem. De az lehet annak köszönhető, hogy anno Janibá beleöntött mindenféle löttyöt amit talált. A kiegyenlítő azóta is tiszta redva, hiába takarítom. :-(
Én is egyértelműen ebben gondolkozok. Azóta már minden elolvastam a fagyállókról.
Alu safe rózsaszín volt benne már nemtom mióta, mindig más márkájú biztos de mindig rózsaszín. Eseleg az nem jó bele? Alu a hengerfej meg a hűtő is. Nemtom a motor rész mit szól hozzá. A hűtőben volt igazából retyó, a motorból nem jött ki ganaj.
De a gumi cső belseje is full lerakódásos. Kemény mint a vízkő, lehet morzsolgatni. Nem takony, mintha benyomná az olajat a vízbe.
Ezek szerintem nem jól tippelnek mert enyémben tényleg sose volt csapvíz. Annyira vigyáztunk rá, hogy újkorában még az ablakmosót is ioncseréltel töltöttük meg volt régen prevent koncentrátum téli/nyári, azt kapott.
Soha nem volt benne csapvíz csak most mert már sokadik alkalommal mostam át ioncserélttel, meg hűtö tisztító adalékkal. Most belenyomtam az arcába a slagot átnyomattam jópárszor.
Ez olyan vízkő szerű mert le se akar jönni, meg elrohasztotta a hűtő sapka rugóját.
Nem tudom mi okozza ezt, mi rohad benne vagy milyen anyagot old ki a Zsiguliból a piros alu hűtőhöz való hűtőfolyadék, de olyan 10 éve lett először ilyen
Olajosnak nem olajos a víz.
Az olaj se vizes.
Nem néztem még sosem, de úgy nem venni észre, hogy bugyborékolna a kiegyenlítőbe.
Most néztem, de benne volt ez a habos tisztító lötty, most nagy szapanhab szerű jött ki a hűtőből.
Nem lyukas sehol. Fullra töltöttem a kiegyenlítőt, beindítottam, kinyomta amit ki akart. Aztán a púpos meg a -1 centi vízállás közt mozgott a kiegyenlítő szintje, ahogy ketyegett az autó és kapcsolt ki-be a venti.
Se több se kevesebb víz nem lett benne egy idő után ahogy beállt a szint meg lelégtelenedett.
Fűtés is pazar.
A vízhűtő kb 10 éves, tehát vadonat új. A gyári újkorába kilyukadt, gariba raktak bele ilyen műanyag szélűt mint én vettem. De az is kilyukadt, most ez van, de ez patent.