Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TSR125 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 221891

Sziasztok !

 

Sajnos utolért a fűtőradiátoros szívás... 2-3dl hűtővíz várt a gázpedál környékén. Mekkora meló ezt otthon kicserélni ?

 

A.

DonIsu Creative Commons License 2018.09.02 0 0 221890

Nincs. Azért kicserélem és próbálok úgy is egyet.

Vmi hőgomba-lfasz lesz sztem, de elektronyossághoz sík vagyok.

Ránézetek villamosságissal, hátha...

Előzmény: NoFeArnolD (221885)
pyf Creative Commons License 2018.09.01 0 0 221889

Sziasztok

 

Egy másik projekt miatt idén egyáltalán nem marat időm az E30-ra, inkább csak olvasgattam a fórumot, és időnként megsétáltattam szegény párát.

De a napokban mentem egy hosszabb kört az autóval, és úgy döntöttem, hogy elég volt, végére járok ennek az átkozott kopogásnak.

Motronic-os M20B25

Alacsony fordulaton (terhelés mellett), a legapróbb gázadásánál is kopogó égés keletkezik, jellegzetes "csörgő" hangot hallatva. Nagyobb terhelésnél nem hallom, de ott már a hangzavar is jóval nagyobb. Ja, és lehúzott ablaknál mindezt, tehát hideg időben, a zárt utastérben nem hallható, bár ez nem egy lényeges információ.

 

Ti mivel kezdenétek a nyomozást, tudva azt, hogy...?

 

- A Lambda jó (a vizsgákon soha nincs vele gond)

- Időközben szereztem 2 másik ECU-t, egyik sem hozott változást 

- Mióta nálam van (12 éve), mindig NGK ZGR5A gyertyák voltak benne, elméletileg ez a gyári ajánlás

- Közben trafó, elosztó fedele, rotor és az összes kábel le lett cserélve Bosch ill. Beru-ra (nem hozott változást)

- 100-as benzinnel is csinálja

- ugyan nem volt gond vele, de levettem a hengerfejet, és kapott egy teljes felújítást, minden új benne (nincs változás)

- injektorok ultrahanggal tisztítva, előtte/utána bevizsgálva (nincs változás)

- amikor Novoth Tibi még csak diagnosztikával foglalkozott, ő is ránézett, de nem változott semmi

- az egyetlen, ami gyanús: korábban megvolt az a kis kék kupak, ami a LMM tetején van, alatta egy állító csavarral. Én soha nem nyúltam hozzá, viszont a kupaknak az évek során nyoma veszett. Szóval azt valaki egyszer levette. Az, hogy nem rakta vissza, nem öröm, de ez mindegy is, viszont lehetséges, hogy elállította. Nem tudom, ez befolyásolhatja-e.

 

Van tippetek?

 

Köszönöm előre is.Üdv.Pyf

 

BMW-GMBH Creative Commons License 2018.08.31 0 0 221888

Szép lett:)

 

Nekem is volt ilyen színben

Előzmény: marcsello1 (221887)
marcsello1 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 221887

100% ig, csak OT-ra csinál autókat, de restaurátor nem lakatos.

Előzmény: marcsello1 (221876)
petrolhead Creative Commons License 2018.08.31 0 0 221886

ez igy nem er, hogy bedobsz egyetlen kepet, hogy "kesz".
mik voltak a muveletek, mik voltak a szopasok stb?
kerunk tobb kepet! ;)

Előzmény: marcsello1 (221876)
NoFeArnolD Creative Commons License 2018.08.29 0 0 221885

Hülye kérdés bocs érte: a bizti nincs kimenve a fedele alatt? 80A-s asszem de etk is mutatja. Nekem talán akkor volt ilyen jelenség amikor az kiment.

Előzmény: DonIsu (221884)
DonIsu Creative Commons License 2018.08.29 0 0 221884

Revidiálom:

15-ös relé kattan...de továbbra sem látom a megfejtést:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1511-EUR-04_1985_E30_BMW_324d&diagId=12_0293#12211285084

 

Gondolom vmi olyan gond lehet, hogy melegnek érzi a motort, ezért nem izzít.

Előzmény: DonIsu (221883)
DonIsu Creative Commons License 2018.08.27 0 0 221883

Uraim!

Diesel-es kérdés

 

'86 324d - izzítás problémám van:

Ráadom a gyújtást és nem izzít, hanem rögtön kattan - szerintem - alábbi relé (14-es, td-impulsformer):

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1511-EUR-04_1985_E30_BMW_324d&diagId=12_0293#12632241240

 

Normál esetben ugye gyújtás - narancs spirál - zöld jelzés - pöccreindul.

Emlékeim szerint a relé csak a zöld kialvása után kattant.

Most rögtön gyújtásra és nem is akar indulni a vas.

 

Izzítógyertyák, minden más oké.

A hőérzékelőt cseréltem még, de ez elvileg rendben van (21-es):

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1511-EUR-04_1985_E30_BMW_324d&diagId=12_0293#12622242282

 

Ha van bármi ötlet, szívesen veszem, mert 45eFt a gyári relé, használttal meg nem próbálkoznék.

 

Nagy kösz!

DonIsu

 

Egyébként újra gördülünk/nénk, kapott kuplungozást, kis törődést. :-)

DonIsu Creative Commons License 2018.08.27 0 0 221882

Köszi!

Előzmény: ohne lader (221875)
DonIsu Creative Commons License 2018.08.27 0 0 221881

...s még randa is. :-)

Kösz Uram!

Előzmény: oooo328 (221878)
NoFeArnolD Creative Commons License 2018.08.21 0 0 221880

Hello.

Ha elektromoshoz való és biztosan jó akkor nem értéktelen, mert szeret megpusztulni, azt hiszem a "felső" mármint bent a helyén nem így a képen, de már kopottak az emlékek viszont úgyis párban cserések, így kb mindegy. Szólóban cserélve nem biztos hogy indul ha verzió különbség van (tapasztalat) Én 1.5éve 20ast adtam kipróbálás után érte. Izzítás vezérlő (szerintem) nem jellemző hiba, ettől függetlenül pár mátyást érhet, szerintem 5ös megfogja, egy tarcsi még talán nekem is kallódik valahol.

Előzmény: Diagonál1 (221879)
Diagonál1 Creative Commons License 2018.08.20 0 0 221879

Üdv Márkatársak! Ismerősöm szeretné eladni a 324td motorvezérlőjét, ellenben nem tudja mit érhet. Mit gondoltok, milyen értéket képvisel? Köszönöm előre is a válaszokat!

oooo328 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 221878

Diavia utolagos klimanak a belso keringteteshez hasznalt masodik ventillatora van mogotte. ipari fos.

Előzmény: DonIsu (221874)
JORGEE Creative Commons License 2018.08.12 0 0 221877

Lakatos, illetve fényező munkájával elégedett vagy? :)

Előzmény: marcsello1 (221876)
marcsello1 Creative Commons License 2018.08.09 0 2 221876

Újra az utakon, két év felújítás után :)

 

ohne lader Creative Commons License 2018.08.07 0 0 221875

Klíma.

Előzmény: DonIsu (221874)
DonIsu Creative Commons License 2018.08.05 0 0 221874

Urak!

 

Vki biztos tudja, hogy a középkonzolon a hamutartó fölött az mi és hogy gyári-e:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/324/bmw_324d-13188792

 

Köszi!

András19790531 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 221873

E30nick. Köszönöm válaszod.

petrolhead Creative Commons License 2018.07.31 0 1 221872

emiatt egy pillanatra se fojon a fejed! bepotoljuk!

Előzmény: Maty. (221869)
e30nick Creative Commons License 2018.07.31 0 1 221871

Sajnaljuk es jobbulast kivanunk!

Előzmény: Maty. (221869)
e30nick Creative Commons License 2018.07.31 0 1 221870

Pont, amit irtam. Minden mas. :) A hidrotokek, himbak, vezermutengely, meg a kis pogacsak a szelepek tetejen egyszerre cserelendok. Ha ha csak az egyiket csereled ezek kozul marad ott eleg hezag, hogy viszonylag gyorsan ujra szet tudja verni.

Előzmény: András19790531 (221868)
Maty. Creative Commons License 2018.07.30 0 0 221869

Sziasztok! Sajnálatos módon a szokásos időpontban nem tudom megszervezni a hagyományosnak mondható esztergomi E30 találkozót (családi és egészségügyi problémák miatt), ha rendeződnek a dolgok akkor természetesen be lesz pótolva. -M.

oo()()oo

András19790531 Creative Commons License 2018.07.29 0 0 221868

Sziasztok. Ha már témánál vagyunk lenne 1 kérdésem. Az autóm 316i-m csattogott. Tipikus hidrotőke hangja volt.  És éppen eljött az olajcsere iedeje is. Tehát vettem új hidrotőkéket olajat stb. Minden ki lett cserélve de sajnos ugyan úgy csattog mint elötte. Mi lehet a baj? A válaszokat előre is köszönöm!Ezt a hidrotőkét vettem. Lehet,hogy ez a baj? Gagyi?

e30nick Creative Commons License 2018.07.27 0 3 221867

Szerintem felejtsd el a kompressziomerest. Nekiallsz kiszedegetni a gyertyakat, kozben beszakitasz 1-2 gyertyakabelt, biztos orulni fognak neked. :D

270e utan boritottam szet az M40-es motoromat, semmi olyan baja nem volt, ami kompressziovesztest okozott volna. Nem ette az olajat, stb. Ami ezeknek a bajuk szokott lenni, hogy szanaszet kopik minden a hengerfejben. Szelephimbak, vezermutengely es minden problema forrasa, a hidrotoke. Onnan lehet megismerni, hogy csattog a motor es ha mar elegge elkopott, akkor nem forog le tiltasig. Nemi keszpenz es ido segitsegevel viszonylag egyszeruen orvosolhato a problema, de kb 100ekm utan ujra elo fog jonni. Kicsit nagyobb atepitessel veglegesen is orvosolhato, de az nem kis koltseg. Ha nem akarsz szaguldozni az autoval, akkor ilyen allapotban is kimegy a vilagbol. Amire fontos figyeni, hogy van nehany kis benzincso a szivosor alatt, ezeket par evente cserelni kell, mert a kanikulatol ereszteni kezdenek. 40e a vezermuszij, 10e az olaj csereperiodusa, ezeket be kell tartani es agyonutni sem fogod tudni. En szeretem, az enyemben most van 420e.

Előzmény: zs.norbi (221864)
e30nick Creative Commons License 2018.07.27 0 0 221866

Csak tipp, sosem lattam kozelrol td-t. :) A td-ben valami elektromos adagolo van, ennek nyilvan kell villany. A benzinesekben a motorvezerlest egy rele kapcsolja, ami a tuzfalon van, feher szinu, es ha elromlik, akkor nem indul az auto. Le kellene nyomoznod egy multimeterrel, hogy honnan kap tapot az adagolo, illetve a vezerlese.

Előzmény: cvf (221865)
cvf Creative Commons License 2018.07.26 0 0 221865

Sziasztok! Segítséget illetve tanácsot szeretnék kérni! Adott egy 2.4 td E30 ami nem akar indulni. Soha ilyen gondja nem volt eddig. Azt kimértem, hogy az adagolón a mágnesszelepen csak egy pillanatra jelenik meg áram, utána indításnál sincs. Ha adok neki direktbe, akkor beindul viszont padlógáz környékén pörög. Gyujtás ráadásnál kattan kettőt az adagoló fedél. Két vezérlő van a kocsiban, hajlok rá hogy az adagoló vezérlője halt be. Járt már valaki igy esetleg? Vagy valakinek valami ötlet mit nézhetnénk meg még? Azt is jó lenne tudni, hogy a mágnesszelepen gyujtáson ott kell e lennie az áramnak, vagy csak inditáskor és járó motornál (tehát amikor forog a motor) sajnos nem találok még rajzot sem róla :( Előre is köszi ha van valakinek valami ötlete!

zs.norbi Creative Commons License 2018.07.25 0 0 221864

Sziasztok!

 

E30 vásárlás előtt állok. Meg szeretném tudni a motor valós állapotát. Van erre jó tippetek?

Kölcsönkértem egy kompresszió mérőt is, ha engedi a tulaj rámérnék. Milyen kompressziós érték megfelelő még?

Egy M40 motorról lenne szó, nagylâmpás '88-as évjárat a gép.

Köszi a választ!

cezet_IS Creative Commons License 2018.07.21 0 0 221863

Megírtam privátban a részleteket. :)

Előzmény: Andriska318is (221862)
Andriska318is Creative Commons License 2018.07.19 0 0 221862

Mi lesz módosítva rajta?

Előzmény: cezet_IS (221861)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!