Keresés

Részletes keresés

őszszakál Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22897

Egy beteg elme rémálmainak megtestesítése, képzőművészi tehetséggel. (egy zárt intézet falai között?)

Előzmény: Imnaga (22895)
őszszakál Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22896

„Vannak akik szerint ez lehet egy anyag is.”

Minden lehetséges. A tudomány mai állása szerint, az arany szupernóva robbanásban keletkezik. Vagyis, addig sűrűsödik, „permutálódik” egy csillag, amíg bölcsek köve lesz belőle. Majd jön a bumm, és arany lesz belőle. (nehogy komolyan vedd!);-)

Előzmény: Imnaga (22894)
Imnaga Creative Commons License 2024.11.23 -2 0 22895
Imnaga Creative Commons License 2024.11.23 -1 0 22894

A bolcsek kove lehetové teszi az olom vagy higany transfomàciojàt arannyà...Vannak akik szerint ez lehet egy anyag is.

Előzmény: őszszakál (22893)
őszszakál Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22893

„de a bolcsek kovének az olom vagy higany  arannyà vàltoztatàsàt nem kivànjàk megosztani... „

 

A bölcsek köve, az nem anyagból van, az a tudás eszenciája. Azt csak rengeteg tanulással, aszkéta életmóddal lehet megszerezni. Ezért nem osztogatják akárkinek. (nincs ingyen ebéd);-)

Előzmény: Imnaga (22892)
Imnaga Creative Commons License 2024.11.23 -1 0 22892

"Ha azonban időnként be kell segíteniük a tudomány fejlődésébe, akkor meg miért titkolóznak?:-/"

Azt elképzelhetjuk hogy segitenek példàul a foszfor vagy nàtrium eloàllitàsàban de a bolcsek kovének az olom vagy higany  arannyà vàltoztatàsàt nem kivànjàk megosztani... 

Előzmény: őszszakál (22890)
Imnaga Creative Commons License 2024.11.23 -1 0 22891
őszszakál Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22890

„Ezt a technikát bizonyos titkos társaságok, alkimista rendek őrizték, és adták tovább évezredeken át, függetlenül a "tudomány" mindenkori állapotától.”

 

Ezt a függetlenséget nem igazán értem. Mivel, ha nem az a céljuk az alkimistáknak, hogy elzárják a világ elől a tudást, akkor a tőlük „független” tudomány a saját tempójában fejlődik. Ha azonban időnként be kell segíteniük a tudomány fejlődésébe, akkor meg miért titkolóznak?:-/

Előzmény: Schenouda (22888)
őszszakál Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22889

„Bár én nem a 40-45 éves koromban szeretnék megrekedni...”

Ha módom lenne a választásra, akkor én 20-30 közöttit választanám. Mivel 30 fölött, már érezhetően csökken a libidó ereje.:-(

Előzmény: Schenouda (22887)
Schenouda Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22888

Bergier és Pauwels Mágusok hajnala c. könyve az alkimisták kapcsán már 1960-ban azt a kérdést kapargatta, hogy volt egy technikai civilizáció az ismert ókoriak előtt, ami magas szintű technikát használt, de a miénktől sok tekintetben eltérő technikát. Ezt a technikát bizonyos titkos társaságok, alkimista rendek őrizték, és adták tovább évezredeken át, függetlenül a "tudomány" mindenkori állapotától. Az idézetek a könyvből vannak:

     "Bármilyen messze megyünk vissza a múltba, találunk alkimista kéziratokat. Valois Miklós [Nicolas de Valo] a XV. században azt a következtetést vonta le belőlük, hogy az emberek már az írásbeliség keletkezése előtt ismerték a transzmutációkat, az energia felszabadulásának titkait és technikáját. Az építészet megelőzte az írásbeliséget. Meglehet, hogy az írás egy formája volt."

   "Newton hitt benne, hogy a kora ókorig visszamenőleg megvan a beavatottak láncolata minden időben, és ezek a beavatottak állítólag ismerték az anyag átváltozásának és felbomlásának titkait. A tekintélyes angol atomtudós, De Costa Andrade Newton születésének háromszázadik évfordulóján, 1946 júliusában nem habozott cambridge–i egyetemi kollégáinak arra célozni, hogy a nehézkedés törvényének megalkotója esetleg ehhez a láncolathoz tartozott, és a világ előtt tudásának csupán parányi részét tárta fel..."

   Brad Steiger írja: "Ma is meglehet az „alkimisták” titkos nemzetközi társasága, amely évszázadokkal ezelőtt magas szintű tudományos ismeretekre tett szert, és amely még ma is őrzi ezeket a titkokat az intézményektől. Tegyük fel, hogy zseniális emberek hozzáférhettek az Vízözön előtti Világ fejlett technológiáiból származó ősi kézirataihoz, és évszázadokkal ezelőtt megtanulták lemásolni a Nefilimek számos mutatványát...” (Philadelphia Experiment, 1991).

   Némely szerző még a régi ufóészleléseket az alkimisták titkos kísérletei közé sorolja... Nos, Bernard de Fontenelle 1686-os  "Beszédek a világok sokféleségéről" című könyvéből egy illusztráció (magyarul is megjelent):

 

Schenouda Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22887

Egész pontosan nem azt mondta magáról, hogy "időutazó", hanem hogy birtokolja az örökifjúság elixírjét. Bár én nem a 40-45 éves koromban szeretnék megrekedni...

Előzmény: őszszakál (22886)
őszszakál Creative Commons License 2024.11.23 0 1 22886

„Saint-Germain gróf kapcsán (1710-1784), aki egy nagy kalandor, alkimista volt és a saját bevallása szerint magyar származású.”

Ezek szerint, az első Magyar időutazó volt a gróf úr, aki nem csak váteszként tevékenykedett, hanem polihisztorként besegített a műszaki fejlődésnek is. Mint a bolyongó zsidó, halhatatlanságban „szenved” a végítélet napjáig. De azért nem cserélnék vele pozíciót.;-)

Előzmény: Schenouda (22885)
Schenouda Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22885

A gőzmozdony és gőzhajó volt az első ízben használt géperejű vontatójármű (amit gőzgép hajt). A mozdonyt George Stephenson (1814) találta fel, míg a gőzhajó pár évvel korábbi. Egyébként egy gőzmozdony is képes volt nagy sebességre, ugyanis elérte a 200 km/h-át.

 

Van egy érdekes adalék ezen lényeges találmányokról, mégpedig Saint-Germain gróf kapcsán (1710-1784), aki egy nagy kalandor, alkimista volt és a saját bevallása szerint magyar származású. A királyi udvarokban bájolta a nőket. Madame de Pompadour szerint a gróf azt állította, hogy birtokában van az örök fiatalság titkának. Mindig negyven vagy negyvenöt évesnek látszott. Franz Graeffer a Bécsi emlékeiben a következő esetet mesélte el a gróf életéből: "St.-Germain ekkor fokozatosan ünnepélyes hangulatba került. Néhány másodpercre megmerevedett, mint egy szobor; a szemei, amelyek mindig is kifejezőek voltak a szavakon túl, tompák és színtelenek lettek. Hamarosan azonban egész lénye újra megelevenedett. A kezével egy mozdulatot tett, mintegy az indulás jeléül, majd így szólt: „Elmegyek... Holnap este indulok; nagy szükség van rám Konstantinápolyban, majd Angliában, hogy ott előkészítsek két olyan találmányt, amely a következő évszázadban lesz meg - a vonatokat és a gőzhajókat.

Előzmény: Schenouda (22279)
Schenouda Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22884

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=168365585&t=9000303&openwith=7

Olyanról, mint a 6. képről például az azerbajdzsáni feneketlen kút jut eszembe, amiről itt ritkán ejtettem egy-két szót, ha nem is sokat. Így 2010-ben is:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=104757919&t=9000303

 

Előzmény: Acid Well (22883)
Acid Well Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22883

           

           

Acid Well Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22882

Acid Well Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22881

Szinopszis: Több ezer évvel ezelőtt, a rómaiak előtt, a görögök előtt, még az ókori Egyiptom királysága előtt is egy ismeretlen nép megalitikus emlékműveket állított a Földön. Munkáik kontinenseket és évezredeket ölelnek fel, ami azt sugallja, hogy ezek különálló populációk, amelyek nem kapcsolódnak egymáshoz.

De az alkalmazott technikák, építészeti elvek, metszetek és szobrok hasonlósága közös gondolkodásra utal. Ezen emlékművek csillagászati ​​elrendezésének, geometriájának és méreteinek vizsgálatával biztosak lehetünk abban, hogy ugyanannak a kultúrának a részei. Ez a film megváltoztatja azt, ahogyan látjuk ezeket az ősi népeket, akiket elválaszt korunktól évezredek.

készen állsz?

 

https://youtu.be/ijPRm34blx0?si=KVJtc0Rf5-5x5sCz

Acid Well Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22880

           

           

Acid Well Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22879
Acid Well Creative Commons License 2024.11.23 0 0 22878

Kutyaálom:

Ókori éjszakák


Az éjszaka a bizonytalanság ideje és tere. Aki éjszakai sötétségben bolyong, annak időérzéke összezavarodik. A pillanat fojtogatón megnyúlik, és az ember úgy érzi, a sötétnek sohasem lesz vége. A végtelenség egyszemélyes útvesztője ez.

A végtelenség egyszemélyes útvesztője ez. „Normális ember” éjszaka alszik. Amikor elalszik, a külső sötétségre belső sötétet vetít. Kint és bent összeolvad, és az alvó, ahogy Hérakleitosz mondja, „külön világba lép”, azaz álmodik: a harmonikusan egybeolvadó sötétben belső képek kelnek életre. Az éjjeli vándoron azonban bizonytalanság lesz úrrá. A külső éj képtelensége az időt és teret magába zárja, a szemléletet kiúttalanná teszi. A belső képek most nem elég erősek ahhoz, hogy átüssék az éjszaka falát, az ébren levő nem képes arra, hogy külön világba lépjen, hiszen – ahogy szintén Hérakleitosz mondja – „az ébren levőknek egy a világuk”. Az éjjeli vándornak ebben az értelemben nincs saját világa: az általános lét bizonytalansága sötétül rá, annak terhe nyomasztja. De vajon mit jelentett az éjszaka a görögök számára? Ugyanazt, amit nekünk jelent? Hogyan jelenik meg az éjszaka Homérosz, Hésziodosz, az orphikusok, a tragikusok és a filozófusok műveiben?

Nüx, az éjszaka görög neve kétféleképp érthető. Egyrészt természeti eseményként, másrészt – megszemélyesítve a sötétséget – istenként. És ahogy az éjszaka lehet csillagfényes, teliholdas, lágy vagy pedig fenyegető, viharos, nyomasztó, úgy megszemélyesített alakja is ambivalens lény. (Ez nem meglepő, hiszen a görög istenek általában kettős arculatúak: jótékony és fenyegető aspektusuk jól megfér egymás mellett.) A görög theogoniában Nüx általában fekete, szárnyas, halkan suhanó alak, aki inkább jótékony, mint fenyegető, hiszen az alvást, a nyugalmat, a pihenést hozza. Ezt jelzi mákvirágos koszorúja. Vészterhes jellege azonban már Hésziodosz Theogoniájában kidomborodik, hiszen – mint majd látni fogjuk – gyermekei mindannyian vészjósló fogalmak megszemélyesített alakjai.
Homérosz műveiben csak egyetlenegyszer szerepel a megszemélyesített Éj: az Iliászban (XIV. 257–261). Itt Nüx gyermeke, Hüpnosz beszél Zeuszról:

„…széthajigálta a házban az isteneket, s a leginkább
engem akart megfogni, be is vet a vízbe az égből,
hogyha nem óv meg az istent és embert leigázó
Éj: hozzá menekültem; s Zeusz dühösen, de hagyott már:
félt attól, hogy a gyors Éjjel szemben cselekedjék.”

 

Az éjre vonatkozó fenyegető homéroszi jelzők között (sötét, rossz, veszedelmes, gyors) ott az ambróziás is. Ez átvitt értelemben annyit tesz: áldásos, üdítő. A homéroszi éj hatalmas úr, hiszen előtte még Zeusz is meghátrál. E hatalma egybecseng azzal, ahogy Hésziodosznál megjelenik.

Hésziodosz Theogoniájában olvashatjuk (Trencsényi-Waldapfel Imre fordításában) a következőket:

„Szült Khaosz, és Erebosz lett gyermeke és a sötét Éj,
szült a sötét Éj, s tőle eredt Aithér meg a Nappal,
mert szerelembe vegyült Erebosszal s lett viselőssé.”

Itt Nüx a mindenség őseleme, Khaosz lánya, Erebosz testvére és ágyasa. E nászból származik Aithér és Hémera, a felső, tüzes levegő és a nappal. Ám Hésziodosznál is megvan „negatív” aspektusa: erre az oloeisz (vészterhes, gyászos) jelző utal. E vészterhes jelleg Nüx gyermekeiben inkarnálódik, akik az ő megszemélyesített sajátságai:

„Nüx, a sötét Éj szülte az éjszinü Kért, meg a Sorsot,
és a Halált meg az Alvást, Álmok tarka rajával,
és úgy szült Nüx, hogy senkit sem ölelt nyoszolyáján.
Aztán szülte a gúnyos Mómoszt és a Siralmat,
s Heszperidákat, kik túl Ókeanosz birodalmán
őrzik a szép aranyalmákat, s ahol érnek, a kertet.
Nüxnek lányai még a kegyetlen Kérek, a Moirák:
Klóthó és Lakheszisz, meg a harmadik: Atroposz, ember
jó és bal sorsát tőlük nyeri már születéskor,
s férfi vagy isten lép túl mértékén, utolérik,
s fel nem hagynak az istennők dühös indulatukkal,
míg csúful meg nem fizet érte, ki bűnt követett el.
Még Nemesziszt is szülte, bajára az emberi nemnek,
Nüx, a veszélyes, majd a Csalódást és a Szerelmet,
a pusztító Aggkort, meg Eriszt a viszály keverőjét.”

 

Vegyük sorra, kicsodák Nüx gyermekei! Morosz a gyászos végzet, Kér az erőszakos halál, Thanatosz a természetes halál, Hüpnosz az álom, Mómosz a gáncs, Oidzüsz a siralom, Nemeszisz a bosszú, Amaté a csalás, Erisz pedig a viszály megszemélyesített alakja. (Hésziodosz szerint lakhelye nyugaton van, Atlasz szállásán túl.) A sok fenyegető gyermek mellett azonban a jótékony Heszperiszek is Nüx szülöttei: az Éj jóságos aspektusa ez.

A Theogoniában tehát Khaosztól születik az Éj. (Khaosz neve a khaszkein, khainein igékkel rokon, ami arról árulkodik, hogy tátongó, ásító, elnyelő princípium.) Az Éj pedig a nappali világosságot szüli. A napistennek hódoló görögök ezt – ti. hogy a fény szubsztrátuma a sötétség – sosem felejtették el. Annyira nem, hogy kultuszaik – amelyek a legfontosabb tettek voltak, hiszen magukat az isteni cselekedeteket jelenítették meg – mindig a sötétség háttere előtt zajlottak. A görögöknél jobban egyik nép sem érezte a sötétség, a borzalom hatalmát az ember fölött. Az Antigoné híres kardal-mondata – amelyet persze a magyar fordítás meghamisított – így szól: „Sok van, mi borzalmas, de az embernél nincs semmi borzalmasabb”.

Hogy a sötétségből lesz a fény, azt minden görög tudta, aki áldozatot mutatott be. A véráldozatban az áldozati állat (vagy ember) vére jeleníti meg azt az átmenetet, amely fölött az istenek őrködnek: az átlépést a halálból az életbe. És mivel az állatáldozat halállal jár, jelen van a teljes körforgás: az életből halál lesz, a halálból újra élet. A beavatási szertartásokban is a halál megjelenítése volt a központi elem. Kerényi megjegyzi, hogy ennek alkalmával a beavatandó fejét letakarták. Ez is az ősi Éjnek, a mindenség hordozó alapjának reprezentációja.

 

Az orphikusoknál az Éj az első helyre kerül: mindenek ősanyja Nüx. Philodémosz azt írja, hogy a Muszaiosznak tulajdonított versekben az áll: a Tartarosz és az Éj volt először. Az Epimenidésznek tulajdonított hexameteres kozmogóniában Aér és Nüx az első princípiumok. Damaszkiosz is úgy ír, mintha a hésziodoszi sémát követné: a Tartaroszt Aér és Nüx hozza létre. (Aér inkább ködöt és sötétséget jelent, mintsem levegőt.)

Hogy az orphikus tanok mikor születtek, arról vita dúl. Egyesek szerint (pl. Guthrie) már az i. e. VI. században szent könyvekbe voltak lefektetve. Hérodotosz az V. században arról ír, hogy az orphikusoknak a püthagoreusokkal közös tabuik vannak. Ám a szektariánus orphika irodalma nem mutat túl a hellénisztikus koron, és mai formájában a római korból származik, mondja Linforth. Mindenesetre az V. században már orphikoinak vagy bakkhoinak nevezik magukat azok, akik az újjászületésben hittek. Damaszkiosz, a késői újplatonista a legjobb forrás az orphikus kozmogóniákhoz. Ő azt mondja, hogy Eudémosz szerint az Orpheusznak tulajdonított teológia az eredetet az Éjből származtatja. Az tehát biztosnak látszik, hogy Homérosztól és Hésziodosztól az orphikusokig Nüx jelentősége egyre nő. Végül a mindenség szülőanyja lesz. Az Éj „karrierje” nem véletlen. A világossághoz mindig a tudás, az emlékezés kapcsolódik. A tudás pedig az érzékeléshez, a megjelenéshez. Sötétben nincs érzékelés, nem jelenik meg semmi, nincs mit tudni. A legmélyebb félelmek mindig éjszaka törnek ránk. Ahogy kivilágosodik, tudatunk úrrá lesz rajtuk. Eszünkbe jut, mi mindent kell aznap tennünk. Emlékezni kezdünk a jövőre. Éjszaka azonban nincs jövő; az idő nyomasztóan, tömbszerűen áll. Ahol az idő a legnyomasztóbban, a legsötétebben, világszerűen áll, azt a helyet a görögök úgy hívják: Alvilág. Hádész mítoszok tömegében jelenik meg, jelezve Nüx végtelen hatalmát.

A tragikusok műveiben az Éj mint jótékony erő van jelen. Megszemélyesített alakja gyeplő nélküli égi fogaton utazik, esetleg hatalmas, fekete szárnyai vannak, amelyekkel betakarja a világot. Szophoklész Élektrájában a Nevelő így szól a vérbosszúra készülő Oresztészhez:

„Most hát, Oresztész, és te, drága Püladész,
hamar határozzátok el, hogy mit tegyünk;
hisz már a nap tündöklő fénye fölveri
a szárnyasok rikoltó hajnalénekét,
s a csillagos jótékony éj már nem takar.”

Az éj itt is magasabb hatalom: jótékony jellege abban áll, hogy sötétjével betakarja azokat, akik bosszúra, tehát a megbomlott, isteni eredetű rend helyreállítására szövetkeznek.
Euripidész Oresztészében olvashatjuk a következőt:

„Asszonyom, asszonyom, Éj,
te, ki a sokbajút üdíted, álmot adsz,
Ereboszból ide, ide jövel, elénk röpülj,
az agamemnóni palota felé.
Mivel a szenvedés, mivel a sorscsapás
lever, megül és beborít.”
Az Iónban pedig így ír az éjszakáról:
„A sötétleplű Éj hajtá gyeplőtelen
Igás fogatját, a nyomán csillag-sereg…”

Ezután a csillagsereg katalógusa következik. Láthatjuk, hogy még a nagy triász utolsó tagja, Euripidész is – aki  Nietzsche szerint már semmit nem értett a tragédia eredeti rendeltetéséből – az Éj mitikus képével dolgozott. A mitológiai érzékenység, amely a tragikusoknak sajátja volt, képessé tette őket arra, hogy az Éjt átlelkesítsék, és hatásos képekben állítsák a nézők elé. Ők az Éj jótékony aspektusait állították előtérbe, mert a lélek számára a sötétség, a feledés ideje gyógyírt hozhat: elcsitíthatja a kínzó nappali gondokat.

A tragédiaköltők tehát megelégedtek az Éj hagyományos, mitikus képeivel. Ez nem véletlen, hiszen a tragédia lényege a megjelenítés. Az előadott drámát a nézők nem úgy nézték, ahogy mi a színházban megnézünk egy darabot. Nem az volt a lényeg, hogy „mire fut ki a sztori”, hiszen ezeket a történeteket minden néző ismerte. A lényeg az volt, hogy az ismert történet – a szó szakrális értelmében – megjelenjen. A tragédia szakrális jellegét mutatja, hogy a Nagy Dionüszián mutatták be őket, s hogy Dionüszosz szobra a bemutatott darabokat „végignézte”. A megjelenítés a görögök számára szent cselekedet volt.

Szókratésznek, aki a bölcseletet teljesen új alapokra helyezi, „lehozva az égről a földre”, már nem lesz szüksége semmiféle mitikus eredetű lelki orvosságra. A Szókratész előtti bölcselők azonban a gondolatmenetet még előszeretettel fűzték föl mitológiai képekre, jelenetekre. Könnyebb volt így az érvelés, mert köztudomású alapokra támaszkodhatott.

Parmenidész, a Szókratész előtti görög filozófia egyik legnagyobb alakja töredékeiben arról tudósít, hogy a Nap leányai égi kocsijukon elragadták, és felvitték az istennőhöz (akinek kiléte nincs megjelölve). Az istennő avatja be azután a napszekér utasát a végső bölcsességbe. Ez (saját fordításomban) így hangzik:

„…akkor Héliosz égi leányai arra siettek
már odahagyva az éjszaka házát; értem jöttek
s fényre vezettek, hátrataszítva fejükről a fátylat.
Ott, kapukon túl Nappal s Éjszaka útjai nyílnak;
kétfelől őket, ölelve, szemöldök s kőküszöb őrzi.
Égre emelten szárnyas, éteri ajtók állnak,
kettős kulcsaik őre Diké, nagy fájdalomosztó.”
Dikéről a 8. töredék ezt mondja:
„Meggyőződnünk nem lehet arról: kívül a léten
bármi előállhat, s ekképp léphet be a van-ba;
hisz lebilincselvén, múlást-születést nem eresztve
tartja Diké rabláncon [a létet], fogva erősen.”

 

Diké tehát, aki nappal és éjszaka fölött dönt, lét és nemlét őre is egyben. Nappal és éjszaka oppozíciója megfeleltethető lét és nemlét ellentétének. A sötétség azonban, azon túl, hogy a nemlét megfelelője, ősidők óta a felejtésé, a nem tudásé is. A tudás olyan szigethez hasonló, amely – miként a káoszból a világ – a tudatlanság sötétségéből emelkedett ki. Az emberi lét pedig fenyegetett lét, mert a sötétség erői ezt a szigetet bármikor visszanyelhetik. A Szókratész utáni filozófusok műveiben az éjszaka már nem mitikus alak, inkább csak metaforikusan, mint a tudatlanság sötétsége jelenik meg. Platón a mítoszokban egyébként is már csak annyiban hisz, amennyiben azok megkönnyítik az olyan dolgokról való beszédet, amelyek nem érdemesek arra, hogy értelmünkkel kutatni kezdjük mibenlétüket. Mert Platón számára élesen elkülönül a dolgokról való beszéd két alapformája: a mü-thosz és a logosz.

A müthosz a puszta reflektálatlan beszéd. Mesteréhez, Szókratészhez hasonlóan Platón is a világos, az ész erőfeszítéseként megszülető mondást, a reflektált logoszt tartja a létezőről való gondolkodás alapvető kifejeződésének. A mítoszoknak csak ott van szerepük, ahol a logoszt és a gondolkodás művészetét, a dialektiké tekhnét nem érdemes beindítani.

Így múlik el az Éj dicsősége. Ám a sötétség, a mindenség ősalapja nem adja magát könnyen. Megtagadottan is ezer alakban visszatér. (Manapság a horrorfilmekben.) Kirk a mítoszról írott könyvében írja: „…a mítosz nem intellektuális természetű; tautégorikus, nem allegorikus: a »képmás« nem reprezentálja a »dolgot«, hanem ő maga a dolog. A mítosz az érzelmek és az akarat szférájába tartozik.” Az ókor elmúltával egyre inkább tért hódító megismerés-felfogás majd a megismerő észt éppen az érzelmekről és az akaratról óhajtja leválasztani, hogy eljusson a dolgok végső lényegének ismeretéhez. De ez bennünket – akiknek szívében ott a görög Éj – már nem érdekel.

Előzmény: Imnaga (22877)
Imnaga Creative Commons License 2024.11.22 -1 0 22877

Egy kutya egy nagyon régi hàzban

 

Előzmény: Acid Well (22872)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.11.22 0 0 22876

Be, csak több szelvényen. :-)

Előzmény: Schenouda (22868)
Imnaga Creative Commons License 2024.11.22 0 0 22875

Egyszer csinàltam régen egy basic programot amely jol megkeveri a 49 lehetséges szàmot és utàna otosével kihuzza oket...igy ha mindet amiket kihuzott a program alapos keverés utàn megjàtszom legalàbb egy vagy tobb szàm van ot szelvényen....

Előzmény: Schenouda (22868)
Acid Well Creative Commons License 2024.11.22 0 0 22874

          

          

Acid Well Creative Commons License 2024.11.22 0 0 22873

           

           

Acid Well Creative Commons License 2024.11.22 0 0 22872

           

           

Acid Well Creative Commons License 2024.11.22 0 0 22871

Ezen a héten folyton ezt a számot játszom meg:

https://youtu.be/4pibPTdLcsc?si=I-K-JvXkWp1yb-Aw

Imnaga Creative Commons License 2024.11.22 -1 1 22870

She plays the violin "O Sole Mio" in harmony with donkeys - YouTube

 

Mindjàrt megértették a nagy fuluek  hogy az egyik "isten" jott kozéjuk valamit àtadni nekik....

őszszakál Creative Commons License 2024.11.22 0 0 22869

Nekem is állandó számaim vannak, ezért nem lehet kiszállni. Mivel akkor szokott Fortuna ránk figyelni, ha nem molesztáljuk.:-)

Előzmény: Schenouda (22868)
Schenouda Creative Commons License 2024.11.22 0 0 22868

Én ugyanazt az öt számot játszom meg a lottón, amit már több mint hatvan éve játszunk. Egyszer csak be jön...(?!).

Előzmény: őszszakál (22863)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!