Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.03.27 0 0 20915

Jogos a felszólalás.

Az első sor után elvesztettem a fonalat én is.Szerintem épísd újra az egész elektronikát,mert ezen már elég nehéz kiigazodni.

(Nem leszólni akarunk,csak ilyen kérdésre elég nehéz értelmes választ adni.)

Előzmény: pézsé69 (20914)
pézsé69 Creative Commons License 2016.03.27 0 0 20914

  Üdv! Többszöri nekifutásra sem értem azt amit írtál.  Behúzótekercs negatív pontja?  Kondit összekötötted a jeladóval. Hogy mivan???? A behúzótekercs M8 menetű kivezetései közé kötötted a gyújtáskapcsolót? Hogy azon menjen át  több 10A indítóáram? Javaslom, mielőtt lefüstölsz valamit nézz át egy Trabi kapcsolási rajzot.  Az  indítómotor "30"-as kivezetése a behúzótekercs M8 csavarja, ide jön az akku "+", és a gyk. "30"-as pont . Az "50"-es a behúzótekercs csúszósaruja, ide kell a gyújtáskapcsoló indítózáskor kapcsolt szintén "50"-es pontja. Az akku "-" kivezetését a motorblokk fémrészével kell összekötni. Gyújtótekercsek "15" kivezetése szintén a gyk. "15" kivezetése.   

Előzmény: TheCruve (20912)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.03.25 0 0 20913

Az akku negatívját csavarozd a blokk bármely pontjára.A pozitívot pedig a behúzómágnes felső csavarjára.Ha indítani akarsz akkor összezárod egy csavarhúzóval a behúzómágnes kis saruját és a behúzómágnesen lévő pozitív sarut.Ha nem érted akkor írj és küldök egy vidit róla.Ha így sem jó akkor vagy a behúzómágnes vagy az önindító szar.

TheCruve Creative Commons License 2016.03.24 0 0 20912

Sziasztok!

 

Egy 2 hengeres Trabant motor felújításán dolgozok éppen. 
Kiszedtem a vázból a blokkot, bakon van. 
Be szeretném indítani,de valamiért nem akar indítózni gyújtáskapcsolóról. (nem a saját gyújtáskapcsolóját használom)

Az akku negatív ágát az önindító és a behúzótekercs negatív pontjaival együtt a blokkra csavaroztam. 

Az akku pozitív ága a behúzó tekercs M8-as csavar érintkezőjére kötve (de nem arra ami össze van kötve az önindítóval) Ugyan ide kötöttem a két kondi pozitív oldalát. A kondik másik csatlakozója értelem szerűen a jeladóhoz mennek. 

A gyújtáskapcsolót a behúzótekercs két M8-as érintkezője közé kötöttem be záró kontakttal.Azért ide kötöttem mert a behúzótekercs pozitív ága rávan kötve az M8-as érintkezőre ami össze van kötve az önindítóval. 

Az indítás úgy történik, hogy beindítom a saját autómat és az akkujáról bikázó kábellel megyek rá a trabant motorra, a fentebb leírtak alapján. 

De hiába fordítom el a kulcsot, nem történik semmi, azon kívül hogy az én kocsim megtorpan picit. 

De viszont ha kiiktatom a gyújtáskapcsolót, és a pozitív bikázóval összezárom a behúzótekercs két M8-as érintkezőjét akkor rögtön meghúz és indítózik, van szikra, minden OK. 

A gyújtás kapcsolót kimértem, és működik. Esetleg nem jó helyre kötöttem volna be?

priluki Creative Commons License 2016.02.12 0 0 20911

Balról jobbra 7. 8. biztosíték?

Előzmény: H__G (20910)
H__G Creative Commons License 2016.02.12 0 0 20910

Jó kasznival érdemes foglalkozni, inkább a gépészet legyen szar, de a kasznin szinte ha bármi komolyabb munka kell repkednek a húszezresek.

 

És hány húszezres repked, mire a tenyérnyi lyukakat kilakatolják az alvázon?

Azért még emelhető az autó, és pl. a hattyúnyakak is jók.

De pl. a csomagtér alja kb nem létezik...

 

Ugyanúgy vagyok én is, mint az előttem párral szóló topiktárs: motort 15 év után indítottuk, majd elsírtam magam, mikor (a kellő feladatok elvégzése után) pöccre indult (és dőlt mindenhol a füst, mert a kipuff ezer helyen lyukas volt már...)

 

2 Trabim van, az egyik, amiről az előző hozzászólásomban kérdeztem, gépészetileg néha akadozik, de rozsdamentes; a másik meg roncs...

de nem tettem le róla, első autónk volt, most már van fedett helye sok éve, legfeljebb velem temetik el...

Előzmény: norbee601 (20901)
H__G Creative Commons License 2016.02.12 0 0 20909

Urak,

 

ha nem megy a Trabinál az ablaktörlő, az index, meg a kürt (így egyszerre), akkor mire gyanakodjak? (1986, 2T)

 

A fényszóró meg a távolsági is megy, viszont a reflektort felkapcsolva autózva jól látszik, hogy hol ég, hol nem ég a kék visszajelzője a műszerfalon...

 

Nem tudom, mióta van így, 2 hetente 1 körre használt hobbiautóról van szó, de azért nem hinném, hogy rövid idő alatt mentek ezek mind külön-külön tönkre...

 

Előre is köszönöm!

pézsé69 Creative Commons License 2016.02.08 0 1 20908

Jah, és ami a legfontosabb: A duroplast borításból kiváló hólapátot lehet készíteni. Annyit, hogy akár exportra is jut belőle. :-)))

 

 

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20907)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.02.08 0 0 20907

Sajnos ez lesz a sorsa.

 

Előzmény: pézsé69 (20906)
pézsé69 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 20906

 Üdv! Várható volt, hogy ez lesz a vége. Ha nem terveztek közeljövőben Trabit, akkor ezt próbáld meg kiárulni alkatrésznek, amit lehet belőle. EBZA gyújtást sok off típuson szokták hasznosítani, apró bizb@szok esetleg még kellhetnek a megmaradt néhány fanatikusnak, a többi MÉH.

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20904)
norbee601 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 20905

Akkor a motor még élhet tovább:)

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20904)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.02.07 0 0 20904

Nem is lesz belefektetve semmi energia,de azért egy búcsú kört megérdemel az udvarban,hiszen a motor még jár benne.

norbee601 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 20903
Hidd el egy szép megkímélt példányban sokkal több örömöd lesz.

Egyre jók az ilyen szarok, látod rajta a szerkezetet, el tudod majd képzelni a szép Trabiban mi hol miért van.

De túl nagy energiát kár bele fektetni:)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.02.06 0 0 20902

Sajnos évekig állt az autó szabad ég alatt nyitott ajtókkal,tehát a belsejét is megette a fene.Mostmár garázsban áll,de már mindegy.Mivel másik autó nincs és elfér a garázsban ezért egyenlőre így marad.Amíg nem kell a helye addíg ott marad mint emlék,de ha egyszer lesz egy másik autó aminek kell a hely akkor semmi sem menti meg szegény trabit a pusztulástól:(

Előzmény: norbee601 (20901)
norbee601 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 20901
".Meg akartuk nézni
ezért felemeltük(kb.10-edszerre
sikerült mert mindíg benyomta a
szétrohadt alvázat az emelő)"

Ilyesmit másodszorra se érdemes próbálni....

Kevés ok van Trabantnál a halálos itélet kimondására, de ez az. Nézzétek meg érdemes-e valamit kimenteni belőle (sztem nem nagyon, többi méh.

Jó kasznival érdemes foglalkozni, inkább a gépészet legyen szar, de a kasznin szinte ha bármi komolyabb munka kell repkednek a húszezresek.
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.02.06 0 0 20900

A haverom apja szerint meg van szorulva az áttétel.Meg akartuk nézni ezért felemeltük(kb.10-edszerre sikerült mert mindíg benyomta a szétrohadt alvázat az emelő)Megemeltük,alábakoltuk szabályosan és beültem,azért,hogy elindítom beteszem sebességbe és meglátjuk,hogy mi lesz.Amikor egyszer csak óriási robajjal FÉLBETÖRT az autó.

A tető nagyon meghajlott,a törés határán van,az ajtókat nem lehet becsukni,megszorult teljesen a kormány.

Visszaengedtük.Majdnemcsak úgy néz ki mindha karambolos lenne.A közepén meg van rogyva.

Túl sokat kéne rákölteni.Nem lesz a felújításból semmi:(

Előzmény: pézsé69 (20898)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.02.01 0 0 20899

Az ajtók oldala is lyukasra van rohadva.Ígértem képeket,de sajnos nagyon sötét volt a féltetős alatt.Kitolni egyenlőre nem akartuk.Hétvégente járok a sráchoz,így hétvégente lesznek csak fejlemények.

A haverom apja karosszérialakatos,és van egy csomó alkatrészünk is.Az előző tulaj szétbontott hozzá alkatrésznek egy 1989-es kék kombit.Megvan belőle az összes duroplast elem és a karosszéria is,de az sajnos hátulról karambolos.

Előzmény: pézsé69 (20898)
pézsé69 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 20898

 Úhhh, vazze, ez tényleg nagyon gáz. Homlokfal alja, lengéscsillapító tornyok lerohadva. Írtad az alja is lyukas, stb. Nézd meg a hattyúnyakat, küszöböket, doblemez íveket, csomitartó széleit, hátsó lengőkar bekötési pontjait, magát a h. lengőkart is. Ha ezek problémásak, inkább nézzetek bontóban egy jobb kasznit! Drága a lakatosmunka, nem biztos hogy érdemes ezzel foglalkozni.

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20897)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.31 0 0 20897

Elindult a Trabi.Rosszul emlékeztem.Az évjárat nem '69 hanem '79.

Itt egy videó.Ezen látszik,hogy mennyire rossz állapotú:

Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.28 0 0 20896

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: moha bá 007 (20895)
moha bá 007 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 20895

Ez a normális bekötése,tessék.

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20894)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.28 0 0 20894

Tehát akkor a gyújtótrafó 15-ös pontjára kell az akksi poztívját?Leállításkor gondolom azt szakítja meg a gyújtáskapcsoló.

Előzmény: pézsé69 (20893)
pézsé69 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20893

Bocs' de sehogyan sem tudom ide feltölteni a kapcsolási rajzokat. Jó az a rajz ami neked van. A vékony vonallal jelölt  feszültségmérő és a próbalámpa nem kell.  Ami nincs a rajzon, hogy a  gyújtótekercs 15-ös pontjára menő fekete vezetéken keresztül kapja a gyújtáskapcsolótól a tápfeszültséget.

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20892)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20892

Akkor én milyen rajzot használjak amin csak a működéshez szükséges dolgok vannak?

Előzmény: pézsé69 (20891)
pézsé69 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20891

 Üdv!  "a generátor csak az akksit tölti, alapból minden az akksiról működik az autón."  Vezettél már olyan járművet, amin beépített feszültség- és/vagy áramerősség mérő van? Melyik mit mutat álló motornál, bekapcsolt fogyasztókkal, és mit ha jár a motor, működik a töltés?

Előzmény: norbee601 (20882)
pézsé69 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20890

 Üdvöletem! A mellékelt képen az elektronikus gyújtás ellenőrzéséhez/beállításához szükséges kapcsolást látod. Nem szerepel rajta sem az akkumulátor, sem a generátor. Az "A" val jelölt készülék egy feszültségmérő.

 

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20881)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20889

Sajnos nem mert a műszerfala is az újabbik Trabanté sajnos.Az alján 10cm-es lyuk tátong a sárvádőívnél,a küszöbök végig lyukasra rohadva.Az összes Duroplaszt elem sérült(repedt,törött)rajta.Az ülések szétszaggatva,és a motorháztető is alatt káosz van.

Hátulról a bal oldalon teljes egészében hiányzik egy Duroplaszt karosszéria elem.

Egyedül a krómkilincsek és a króm hátsó márkajelzés(És a prizmák)jelzi,hogy egy régebbi szériával van dolgom.

Hétvégére mindent szépen lefotózok(Pénteken megyek hozzájuk).

norbee601 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20888

És úgy viszonylag megmaradtak az évjárati finomságai?

 

 

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20887)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20887

Még azok nincsenek,de majd lesznek várhatóan a hétvégére.

Előzmény: norbee601 (20886)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20886

Képek vannak róla? Imádom a korai szériákat:)

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20885)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!