Üdv! Többszöri nekifutásra sem értem azt amit írtál. Behúzótekercs negatív pontja? Kondit összekötötted a jeladóval. Hogy mivan???? A behúzótekercs M8 menetű kivezetései közé kötötted a gyújtáskapcsolót? Hogy azon menjen át több 10A indítóáram? Javaslom, mielőtt lefüstölsz valamit nézz át egy Trabi kapcsolási rajzot. Az indítómotor "30"-as kivezetése a behúzótekercs M8 csavarja, ide jön az akku "+", és a gyk. "30"-as pont . Az "50"-es a behúzótekercs csúszósaruja, ide kell a gyújtáskapcsoló indítózáskor kapcsolt szintén "50"-es pontja. Az akku "-" kivezetését a motorblokk fémrészével kell összekötni. Gyújtótekercsek "15" kivezetése szintén a gyk. "15" kivezetése.
Az akku negatívját csavarozd a blokk bármely pontjára.A pozitívot pedig a behúzómágnes felső csavarjára.Ha indítani akarsz akkor összezárod egy csavarhúzóval a behúzómágnes kis saruját és a behúzómágnesen lévő pozitív sarut.Ha nem érted akkor írj és küldök egy vidit róla.Ha így sem jó akkor vagy a behúzómágnes vagy az önindító szar.
Egy 2 hengeres Trabant motor felújításán dolgozok éppen. Kiszedtem a vázból a blokkot, bakon van. Be szeretném indítani,de valamiért nem akar indítózni gyújtáskapcsolóról. (nem a saját gyújtáskapcsolóját használom)
Az akku negatív ágát az önindító és a behúzótekercs negatív pontjaival együtt a blokkra csavaroztam.
Az akku pozitív ága a behúzó tekercs M8-as csavar érintkezőjére kötve (de nem arra ami össze van kötve az önindítóval) Ugyan ide kötöttem a két kondi pozitív oldalát. A kondik másik csatlakozója értelem szerűen a jeladóhoz mennek.
A gyújtáskapcsolót a behúzótekercs két M8-as érintkezője közé kötöttem be záró kontakttal.Azért ide kötöttem mert a behúzótekercs pozitív ága rávan kötve az M8-as érintkezőre ami össze van kötve az önindítóval.
Az indítás úgy történik, hogy beindítom a saját autómat és az akkujáról bikázó kábellel megyek rá a trabant motorra, a fentebb leírtak alapján.
De hiába fordítom el a kulcsot, nem történik semmi, azon kívül hogy az én kocsim megtorpan picit.
De viszont ha kiiktatom a gyújtáskapcsolót, és a pozitív bikázóval összezárom a behúzótekercs két M8-as érintkezőjét akkor rögtön meghúz és indítózik, van szikra, minden OK.
A gyújtás kapcsolót kimértem, és működik. Esetleg nem jó helyre kötöttem volna be?
Jó kasznival érdemes foglalkozni, inkább a gépészet legyen szar, de a kasznin szinte ha bármi komolyabb munka kell repkednek a húszezresek.
És hány húszezres repked, mire a tenyérnyi lyukakat kilakatolják az alvázon?
Azért még emelhető az autó, és pl. a hattyúnyakak is jók.
De pl. a csomagtér alja kb nem létezik...
Ugyanúgy vagyok én is, mint az előttem párral szóló topiktárs: motort 15 év után indítottuk, majd elsírtam magam, mikor (a kellő feladatok elvégzése után) pöccre indult (és dőlt mindenhol a füst, mert a kipuff ezer helyen lyukas volt már...)
2 Trabim van, az egyik, amiről az előző hozzászólásomban kérdeztem, gépészetileg néha akadozik, de rozsdamentes; a másik meg roncs...
de nem tettem le róla, első autónk volt, most már van fedett helye sok éve, legfeljebb velem temetik el...
ha nem megy a Trabinál az ablaktörlő, az index, meg a kürt (így egyszerre), akkor mire gyanakodjak? (1986, 2T)
A fényszóró meg a távolsági is megy, viszont a reflektort felkapcsolva autózva jól látszik, hogy hol ég, hol nem ég a kék visszajelzője a műszerfalon...
Nem tudom, mióta van így, 2 hetente 1 körre használt hobbiautóról van szó, de azért nem hinném, hogy rövid idő alatt mentek ezek mind külön-külön tönkre...
Üdv! Várható volt, hogy ez lesz a vége. Ha nem terveztek közeljövőben Trabit, akkor ezt próbáld meg kiárulni alkatrésznek, amit lehet belőle. EBZA gyújtást sok off típuson szokták hasznosítani, apró bizb@szok esetleg még kellhetnek a megmaradt néhány fanatikusnak, a többi MÉH.
Sajnos évekig állt az autó szabad ég alatt nyitott ajtókkal,tehát a belsejét is megette a fene.Mostmár garázsban áll,de már mindegy.Mivel másik autó nincs és elfér a garázsban ezért egyenlőre így marad.Amíg nem kell a helye addíg ott marad mint emlék,de ha egyszer lesz egy másik autó aminek kell a hely akkor semmi sem menti meg szegény trabit a pusztulástól:(
A haverom apja szerint meg van szorulva az áttétel.Meg akartuk nézni ezért felemeltük(kb.10-edszerre sikerült mert mindíg benyomta a szétrohadt alvázat az emelő)Megemeltük,alábakoltuk szabályosan és beültem,azért,hogy elindítom beteszem sebességbe és meglátjuk,hogy mi lesz.Amikor egyszer csak óriási robajjal FÉLBETÖRT az autó.
A tető nagyon meghajlott,a törés határán van,az ajtókat nem lehet becsukni,megszorult teljesen a kormány.
Visszaengedtük.Majdnemcsak úgy néz ki mindha karambolos lenne.A közepén meg van rogyva.
Túl sokat kéne rákölteni.Nem lesz a felújításból semmi:(
Az ajtók oldala is lyukasra van rohadva.Ígértem képeket,de sajnos nagyon sötét volt a féltetős alatt.Kitolni egyenlőre nem akartuk.Hétvégente járok a sráchoz,így hétvégente lesznek csak fejlemények.
A haverom apja karosszérialakatos,és van egy csomó alkatrészünk is.Az előző tulaj szétbontott hozzá alkatrésznek egy 1989-es kék kombit.Megvan belőle az összes duroplast elem és a karosszéria is,de az sajnos hátulról karambolos.
Úhhh, vazze, ez tényleg nagyon gáz. Homlokfal alja, lengéscsillapító tornyok lerohadva. Írtad az alja is lyukas, stb. Nézd meg a hattyúnyakat, küszöböket, doblemez íveket, csomitartó széleit, hátsó lengőkar bekötési pontjait, magát a h. lengőkart is. Ha ezek problémásak, inkább nézzetek bontóban egy jobb kasznit! Drága a lakatosmunka, nem biztos hogy érdemes ezzel foglalkozni.
Bocs' de sehogyan sem tudom ide feltölteni a kapcsolási rajzokat. Jó az a rajz ami neked van. A vékony vonallal jelölt feszültségmérő és a próbalámpa nem kell. Ami nincs a rajzon, hogy a gyújtótekercs 15-ös pontjára menő fekete vezetéken keresztül kapja a gyújtáskapcsolótól a tápfeszültséget.
Üdv! "a generátor csak az akksit tölti, alapból minden az akksiról működik az autón." Vezettél már olyan járművet, amin beépített feszültség- és/vagy áramerősség mérő van? Melyik mit mutat álló motornál, bekapcsolt fogyasztókkal, és mit ha jár a motor, működik a töltés?
Üdvöletem! A mellékelt képen az elektronikus gyújtás ellenőrzéséhez/beállításához szükséges kapcsolást látod. Nem szerepel rajta sem az akkumulátor, sem a generátor. Az "A" val jelölt készülék egy feszültségmérő.
Sajnos nem mert a műszerfala is az újabbik Trabanté sajnos.Az alján 10cm-es lyuk tátong a sárvádőívnél,a küszöbök végig lyukasra rohadva.Az összes Duroplaszt elem sérült(repedt,törött)rajta.Az ülések szétszaggatva,és a motorháztető is alatt káosz van.
Hátulról a bal oldalon teljes egészében hiányzik egy Duroplaszt karosszéria elem.
Egyedül a krómkilincsek és a króm hátsó márkajelzés(És a prizmák)jelzi,hogy egy régebbi szériával van dolgom.
Hétvégére mindent szépen lefotózok(Pénteken megyek hozzájuk).