Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.06.06 0 0 4440

Ha nem tul hosszu az attetel a.nagyobb kerekatmero csokkent a fogyon.

Előzmény: vevő3222 (4438)
vevő3222 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 4439

5.78 de milyen kocsi??

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4437)
vevő3222 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 4438

A gumiméret az a gyári, és nem is változtatnék rajta szivesen. persze te a komfortérzésről irsz, de a szélesebb felületű gumi biztos h emeli a fogyasztást. Nekem csak 2x25mm nyomtávszélesítő van, ez megadja a komfortérzetet...de ha már a gumiválasztást felhoztad , lehet van benne vmi...de nem a szélestés irányába hanem van olyan gumi ami energia szempontjából kedvező, akár 5% csökkentést is ad. Valaki meg tudná mondani hogy ha 13collos helyett 14 v15collost tesz fel az ember, az megtakarítást vagy veszteséget hoz a konyhára??? persze azonos szélesség mellett. Ha valaki okosabb ebben világosítson fel. kösz

Előzmény: traktoros82 (4435)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.05.16 0 0 4437

5,78/100km.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.04.26 0 0 4436

Szeles kerek: nagyobb legellenallas. Rovid fektav: fekezes eleve kerulendo, energiaveszteseg.

Miert kene tobb energia felgyorsitashoz? Ugyanannyi kell, visszaallitod a mozgasi energiajat...amit fekezes nelkul le sem csokkentettel volna.

 

A kerekatmeronovehest a valto-diffiattetel valtoztatas HELYETT irtam. Ha olcson es megbizhaton lehet csokkenteni az attetelt a keskeny es kicsi kerek adja a kis menetellenallast(125-155/100 R16-18-20)

Előzmény: traktoros82 (4435)
traktoros82 Creative Commons License 2020.04.25 0 0 4435

Én a gumimérethez nem nyúlnék egyébként sem. Legalábbis olyan értelemben hogy kisebbet rakjak fel. Épp ellenkezőleg. Legalább gyári, de inkább 1 mérettel nagyobb és szélesebb.

Tudom igen, ez pont fordítva hat és a fogyasztás emelkedésével járna nem pedig a csökkenésével. Viszont, a nagyobb, szélesebb kerék stabilabb úttartást ad (ezáltal nő a vezetés komfortérzete is) és megnő a mechanikai tapadás is ami rövidebb féktávokat és nagyobb kanyarsebességet ad. Ez pedig nem elhanyagolandó szerintem. Ahhoz pedig több energia szükséges hogy alacsonyabb sebességtartományból gyorsítson vissza az ember. 

Tehát lehet hogy a végén pluszba jön ki az ember. De ha pluszba nem is nullára biztosan és komfortérzet nagyban nő. 

 

A guminyomással lehet és érdemes is játszani. Ez vezetési stílus függő is mert van aki a picit "túlfújt" kerekeket szereti, van aki meg nem. De ezt nagyban befolyásolja a futómű állapota is. 

És a gumi se mind1 szerintem. Nem mindegyik autón működnek egyformán ugyanazon márkák, nem biztos hogy ami nekem pl a fordon jól működik az neked is ugyanolyan jól fog működni a renault-on és fordítva. Ahogy nem mindig feltétlen a drága gumi a jó. 

 

De pl az is számít hogy milyen fordulatszám tartományokban használod a motort.....

 

Ezek csak 1-1 deci jobbra balra, de hát itt ennyikről beszélgetünk mert drasztikus csökkentést szerintem akármit is csinál az ember, nem fog elérni. 

Előzmény: vevő3222 (4430)
vevő3222 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 4434

oké.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4433)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.04.11 0 0 4433

Igen, van ahol meg 50nel sem...draga dolog. Ahol lehet, ott az uzemanyag, gumikopas, vadkar miatt draga.

Előzmény: vevő3222 (4432)
vevő3222 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 4432

Na de 50nel mégsem járhatok.

A használhatóság is jó dolog....

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4431)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.04.11 0 0 4431

Kivancsisagbol kerdeztem. 50nel allitolag 4.0 alatt fogyasztanak.

Előzmény: vevő3222 (4430)
vevő3222 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 4430

Így van, a gumiméret csökkentése is lehetne egy részlet, de azok újak, ezért jelenleg nem választás, a nagy költsége miatt sem. A guminyomás már meglépve, jelenleg 2.3 az elsőkben, 2.1 a hátsókban. a 2.5 viszont komfort problémákat idézne elő, pattogós lenne az útegyenetlenségekben. és rendellenes gumikopást is előidézne, a gumi közepének a kopását erőltetné. 

Hogy mennyit eszik 50nél? passz...nincs benne fedélzeti számítógép, a pillanatnyi fogyasztás mérésére,  de az ELM327 élő adataiból tudnék kiindulni, ami 5.sebességben 5.6 l/100km.

Ez miért érdekes?

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4429)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.04.11 0 0 4429

50km/h nal mennyi a fogyasztasa? 175-165-155/70-80as gumival valszeg tovabb csokken, nezd meg a fekeket ne szoruljanak es a 2,2-2,5bar guminyomas is csokkent a fogyasztason , javitja az uresben kigurulas hosszat.

Előzmény: vevő3222 (4428)
vevő3222 Creative Commons License 2020.04.11 -1 0 4428

Üdv

Renault Thalia, 1.4es, 8szelepes, hengerenkénti injektoros,  benzinmotor fogyasztására próbálok csökkentést elérni.

A motor nemrég volt szétszedve, szelepfedéltömítés cseréje miatt, átvizsgálva, szelephézag beállítva,stb. Azóta 3000km ment, azalatt az átlagfogyasztása 7.0 literre jött ki, visszafogott vezetési stílussal, 80%-város,20%-vidék, 0%-autópálya. Télen, bár ez nem volt komoly tél, új téligumival , 175/65. Új gyertyákkal, 0.9mm hézag helyett, 1.0mm gyertyahézaggal.

Katalizátoros, 2db lambdaszondás, 160e futott kilóméter van benne.

Nem nevezném soknak, de miért ne lehetne kevesebb...

próbálkoztam 95-ös és 98as benzinnel is, de különbséget nem mértem fogyasztásban, talán az indulása jobb, és a hangja, a 98assal, de ez szubjektív is lehet.

Nemrég belevetettem magam a témába, és OBD bluetooth-os ketyere vásárlással , elektronikai műszerész tudással elindultam gondolkodni...

Az ECU több adat állandó figyelésével kontrollálja az injektorok kivezérlésével a keverék beállítását.Indításkor, üzem közben egyaránt. Például: 

-motorhőmérséklet.

-beszívott levegő hőmérs.

-besz.levegő nyomás.

-lambda értékek.

-pillangószelep állás.

-akkufesz. érték.

-szervomotor állapot.

-klímamotor állapot.

-főtengely helyzetérzékelő érték.

-stb...Ha valakinek van még infója, szívesen veszem ha segít...

 

Ezek alapján állítja az előgyújtást, injektor időket. 

Tudom, sok tuningbox (-a chiptuninggal ne keverjük, mert az vezérlési értékek változtatásával operál) nyúlkál ezekbe bele, ahol teljesítmény növekedés a cél, az én célom az ellenkezője, kevesebb fogyasztás, hétköznapi használhatóság megtartása mellett.

Amit megtettem, az a motorhőmérséklet és beszívott levegő hőmérséklet jeladók értékének a megváltoztatása, hogy az ECU azt higgye melegebb a motor, kevésbé dúsítson.

Mindkét szenzor ohmos értéket szolgáltat, kb. az 5kohm tartományban, illetve ezalatt. Kimértem, a vízhőfok 0-celsiusnál 4kohm, a beszívott levegő szenzor 3kohm és melegedéskor ezek csökkennek, egészen a 200ohm-os tartományba. Párhuzamosan kötött 5kohm-os  ellenállással, mindkét értéket felére húztam le, és vizsgáltam a változást. 0fokon a motorhőmérséklet 30celsiust, a beszívott levegő érték, ugyancsak 30celsiust adott az ECUnak. Indításkor szépen indul, és az alapjárat is oké, de a normál 1200/perc fordulat helyett indítás után csak 900/perc. Érthetően.

Használat közben semmi negatív probléma.

Most használni kezdem a kocsit és szívesen megosztom a tapasztalataimat.

Aki előttem jár a témában szóljon hozzá kérem.

Értelmes felvetéseket, várok, vitákat akarok...

 

LaszloMoshi Creative Commons License 2019.05.24 0 1 4427

Sziasztok!

 

Egy számotokra is érdekes hírem van. Nemrég készültünk el a Motomoshi magyar fordításával, illetve az Android alkalmazással is.

 

Aki esetleg nem tudná, a Motomoshi fogyasztáskövetéssel, költségkövetéssel fogalkozik. Teljesen ingyenes és több, mint 8000 jármű van rajta. Több, mint 10.000 felhasználó vezeti itt a fogyasztását, és az adatok nagy része publikus, tehát rengeteg modellről részletes szervízkönyv és fogyasztási adat található benne. Böngésszétek bátran. Én azért is szoktam ajánlani másoknak, hogy összevessék az ő általuk elért fogyasztást másokéval, és főleg ha autót vennének, akkor tájékozódjanak a valós adatok alapján.

 

Ha van visszajelzésetek, esetleg valami hibás és szóltok, akkor szívesen fogadjuk és javítjuk is :)

 

Üdv.

 

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2019.05.17 0 1 4426

Edeny, bemeno cso, kimeno cso, tisztitas idoszakosan.

Előzmény: SilentHill2 (4425)
SilentHill2 Creative Commons License 2019.05.16 0 0 4425

Sziasztok!

Él még ez a fórum?

Érdeklődnkék a karterszűrő olajcsapdával kapcsolatban...

PeterSimon Creative Commons License 2017.03.15 0 0 4424

Köszi nagyon az infókat! :D

Előzmény: Akos_IKS (4423)
Akos_IKS Creative Commons License 2017.03.14 0 1 4423

Még arra figyelj majd oda, hogy milyen átmérőjű a kartercsöved, mert az általad preferált kütyü csőcsatlakozójának a belső átmérője kb. 10-es lehet. Az én autómnak 20 vagy 24 mm a kartercső átmérője, tuti nem fojtanám le egy ilyen cuccal. És a hozzá adott műanyag cső csak egy sima szilikon cső, ami a melegtől ki fog lágyulni és összelapul, elzárva a karter útját. Nagy baj nem lesz, mert a check engine lámpa világítani fog időben, de kár vele vesződni. Ha pesti vagy, akkor az Elnök utca - Orczy út sarkán van egy műszaki gumibolt, ott mindenféle átmérőben kapsz olaj-, hő- és üzemanyagálló gumicsövet elég olcsón (mondjuk drágább, mint a teszkós locsolócső, az biztos).

Találtam 3 képet egy ZETEC motorról olajleválasztóval, hátha segít:

 

Előzmény: PeterSimon (4421)
Woodyka Creative Commons License 2017.03.14 0 0 4422

Nekem téli rövid utakon az is sokat segít (közel nyári érték), hogy a hűtőrács nagy részét letakartam.

Előzmény: PeterSimon (4418)
PeterSimon Creative Commons License 2017.03.13 0 0 4421

Köszi a választ, meg a tanácsokat! Főként a sok hidegjáratás miatt gondoltam (közben találtam Baffled Mishimotot), hogy talán a fogyasztásban annyit segíthetne, hogy a vízpára térfogata (nem is főként az olajgőz) helyére jutna valamennyi levegő a végén a hengerben.

Előzmény: Akos_IKS (4419)
Akos_IKS Creative Commons License 2017.03.13 0 0 4420

Ez így faszaság: https://www.youtube.com/watch?v=vlIJ3dUAzPE

Enélkül nem sokat ér a déegyspec, mert nincs felület (csak a henger palástja), amin lecsapódna az olaj.

Előzmény: Akos_IKS (4419)
Akos_IKS Creative Commons License 2017.03.13 0 0 4419

Szia!

Csak ajánlani tudnám. Viszont a sok rövid út hamar (1-2 hónap) megtölti vízzel, mert a pára le fog csapódni benne, de legalább nem a kipufogót fogja rohasztani.

Arról ne feledkezz meg, hogy a sok rövid út megfelezi az olajcsere intervallumot! Ha nem melegszik be rendesen a motor, akkor a lecsapódó víz, az olajjal savakat képez és nem tud kipárologni a forgattyúsházból, emiatt lerövidül az olaj élettartama. :(

A hosszú autópálya szakasz semmilyen autónak nem jelent problémát, ahogyan a bödönnek sem.

Előzmény: PeterSimon (4418)
PeterSimon Creative Commons License 2017.03.10 0 0 4418

Üdv, Ákos!

Egy "bödön" beszereltetésén (valamimi gyári változaton: Mishimoto/D1 Spec) gondolkozok egy rém egyszerű Ford Focus mk2-es 100 lovas 1.6-os benzinesbe. 
Okai az alacsony fogyasztás fétisem és, hogy kicsit zöldebbé varázsoljam az egyébként tűzpiros kombit. 
A lényegi kérdésem, hogy inkább ajánlanád vagy kevésbé a használatát, ha az autó rémsokat megy hidegen, rövid utakon? (Illetve autópályán évente csak párszor, de ott sokat.) 

Válaszodat köszönöm!

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2017.01.16 0 0 4417

A magnes hany %ot csokkentett a Ladanal?

Előzmény: Dr.Janosi (4416)
Dr.Janosi Creative Commons License 2017.01.16 0 0 4416

Nekem volt már több próbálkozásom is fogyasztás-csökkentő "csodaszerekkel".

Némelyik bevált. Ezt szeretném megosztani veletek.

1, Mágnes- ez bevált a 90-es évek elején a LADA-ban. Később próbáltam más kocsikon, de nem volt mérhető eredmény.

2, Olajadalékok- szintén kocsi függő, több fajtát használtam. Jelenleg a Xado működik, legalább 8-10%-ot jelent.

3, Égésgyorsítók. Ez az ami minden kocsimnál bevált, mivel az üzemanyagot tesz hatékonyabbá. Ebből volt régebben az MPG tabs, ez is 8-10%, a Dynotabs szintén. Ennél újabb és hatékonyabb volt az Envirotabs, azzal 15-20% spórolást mértünk. (Több autón a családi és baráti körben) Ezeket mind csak mlm-esektől lehetett beszerezni sajnos. Most itt találtam: motorvitamin.hu 

Ezeken kívül pedig a legtöbbet a vezetés technikán lehet spórolni, úgymint lassabb tempó, megfelelő sebességi fokozat megválasztása, kevés fék, sok motorfék, guminyomás,stb.

Akos_IKS Creative Commons License 2017.01.06 0 0 4415

Hát az már kurvarégen volt. :)

Sztem már a cég sincs meg. Nem is használok ilyesmit, ezek a mai nagynyomású rendszerek szét is csapnák.

 

Ellenben az a tapasztalatom, hogy a GP kúton tankolt dízelből sokkal kevesebbet fogyaszt az autó, mint a Shell vagy Agip vagy OMV üzemanyagokból. MOL-t nem próbáltam.

Előzmény: Àdàm010 (4413)
wootan Creative Commons License 2017.01.03 0 0 4414

Én Xado-t (1 Stage) adalékot használtam, nem nagyon vettem észre változást. Továbbra sem füstöl, viszont az olajat eszegeti. Elvileg a kezelés után 100000km-ig nem kell újra használni :)

Polo 1.4 PDTDI. Ezek után nem tudom, hogy más olaj adalékkal merjek-e kísérletezni?

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.12 0 0 4410

OFF

 

Ha bemész egy fórumcsoportba a főoldalról, s fel vannak sorolva a fórumok, jobboldalt felett ott van a Topicnyitás ikon.

 

 

Előzmény: Fecoooo15 (4409)
Akos_IKS Creative Commons License 2016.10.10 0 0 4408

Dízelnél nincs szikra, öngyulladás van. :)

Előzmény: Fecoooo15 (4407)
Akos_IKS Creative Commons License 2016.10.07 0 1 4406

Remélem, dízelnél is működik az F16 Pulse King! :D

Előzmény: tippmix1997 (4389)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!