A gumiméret az a gyári, és nem is változtatnék rajta szivesen. persze te a komfortérzésről irsz, de a szélesebb felületű gumi biztos h emeli a fogyasztást. Nekem csak 2x25mm nyomtávszélesítő van, ez megadja a komfortérzetet...de ha már a gumiválasztást felhoztad , lehet van benne vmi...de nem a szélestés irányába hanem van olyan gumi ami energia szempontjából kedvező, akár 5% csökkentést is ad. Valaki meg tudná mondani hogy ha 13collos helyett 14 v15collost tesz fel az ember, az megtakarítást vagy veszteséget hoz a konyhára??? persze azonos szélesség mellett. Ha valaki okosabb ebben világosítson fel. kösz
Szeles kerek: nagyobb legellenallas. Rovid fektav: fekezes eleve kerulendo, energiaveszteseg.
Miert kene tobb energia felgyorsitashoz? Ugyanannyi kell, visszaallitod a mozgasi energiajat...amit fekezes nelkul le sem csokkentettel volna.
A kerekatmeronovehest a valto-diffiattetel valtoztatas HELYETT irtam. Ha olcson es megbizhaton lehet csokkenteni az attetelt a keskeny es kicsi kerek adja a kis menetellenallast(125-155/100 R16-18-20)
Én a gumimérethez nem nyúlnék egyébként sem. Legalábbis olyan értelemben hogy kisebbet rakjak fel. Épp ellenkezőleg. Legalább gyári, de inkább 1 mérettel nagyobb és szélesebb.
Tudom igen, ez pont fordítva hat és a fogyasztás emelkedésével járna nem pedig a csökkenésével. Viszont, a nagyobb, szélesebb kerék stabilabb úttartást ad (ezáltal nő a vezetés komfortérzete is) és megnő a mechanikai tapadás is ami rövidebb féktávokat és nagyobb kanyarsebességet ad. Ez pedig nem elhanyagolandó szerintem. Ahhoz pedig több energia szükséges hogy alacsonyabb sebességtartományból gyorsítson vissza az ember.
Tehát lehet hogy a végén pluszba jön ki az ember. De ha pluszba nem is nullára biztosan és komfortérzet nagyban nő.
A guminyomással lehet és érdemes is játszani. Ez vezetési stílus függő is mert van aki a picit "túlfújt" kerekeket szereti, van aki meg nem. De ezt nagyban befolyásolja a futómű állapota is.
És a gumi se mind1 szerintem. Nem mindegyik autón működnek egyformán ugyanazon márkák, nem biztos hogy ami nekem pl a fordon jól működik az neked is ugyanolyan jól fog működni a renault-on és fordítva. Ahogy nem mindig feltétlen a drága gumi a jó.
De pl az is számít hogy milyen fordulatszám tartományokban használod a motort.....
Ezek csak 1-1 deci jobbra balra, de hát itt ennyikről beszélgetünk mert drasztikus csökkentést szerintem akármit is csinál az ember, nem fog elérni.
Így van, a gumiméret csökkentése is lehetne egy részlet, de azok újak, ezért jelenleg nem választás, a nagy költsége miatt sem. A guminyomás már meglépve, jelenleg 2.3 az elsőkben, 2.1 a hátsókban. a 2.5 viszont komfort problémákat idézne elő, pattogós lenne az útegyenetlenségekben. és rendellenes gumikopást is előidézne, a gumi közepének a kopását erőltetné.
Hogy mennyit eszik 50nél? passz...nincs benne fedélzeti számítógép, a pillanatnyi fogyasztás mérésére, de az ELM327 élő adataiból tudnék kiindulni, ami 5.sebességben 5.6 l/100km.
50km/h nal mennyi a fogyasztasa? 175-165-155/70-80as gumival valszeg tovabb csokken, nezd meg a fekeket ne szoruljanak es a 2,2-2,5bar guminyomas is csokkent a fogyasztason , javitja az uresben kigurulas hosszat.
A motor nemrég volt szétszedve, szelepfedéltömítés cseréje miatt, átvizsgálva, szelephézag beállítva,stb. Azóta 3000km ment, azalatt az átlagfogyasztása 7.0 literre jött ki, visszafogott vezetési stílussal, 80%-város,20%-vidék, 0%-autópálya. Télen, bár ez nem volt komoly tél, új téligumival , 175/65. Új gyertyákkal, 0.9mm hézag helyett, 1.0mm gyertyahézaggal.
Katalizátoros, 2db lambdaszondás, 160e futott kilóméter van benne.
Nem nevezném soknak, de miért ne lehetne kevesebb...
próbálkoztam 95-ös és 98as benzinnel is, de különbséget nem mértem fogyasztásban, talán az indulása jobb, és a hangja, a 98assal, de ez szubjektív is lehet.
Nemrég belevetettem magam a témába, és OBD bluetooth-os ketyere vásárlással , elektronikai műszerész tudással elindultam gondolkodni...
Az ECU több adat állandó figyelésével kontrollálja az injektorok kivezérlésével a keverék beállítását.Indításkor, üzem közben egyaránt. Például:
-motorhőmérséklet.
-beszívott levegő hőmérs.
-besz.levegő nyomás.
-lambda értékek.
-pillangószelep állás.
-akkufesz. érték.
-szervomotor állapot.
-klímamotor állapot.
-főtengely helyzetérzékelő érték.
-stb...Ha valakinek van még infója, szívesen veszem ha segít...
Ezek alapján állítja az előgyújtást, injektor időket.
Tudom, sok tuningbox (-a chiptuninggal ne keverjük, mert az vezérlési értékek változtatásával operál) nyúlkál ezekbe bele, ahol teljesítmény növekedés a cél, az én célom az ellenkezője, kevesebb fogyasztás, hétköznapi használhatóság megtartása mellett.
Amit megtettem, az a motorhőmérséklet és beszívott levegő hőmérséklet jeladók értékének a megváltoztatása, hogy az ECU azt higgye melegebb a motor, kevésbé dúsítson.
Mindkét szenzor ohmos értéket szolgáltat, kb. az 5kohm tartományban, illetve ezalatt. Kimértem, a vízhőfok 0-celsiusnál 4kohm, a beszívott levegő szenzor 3kohm és melegedéskor ezek csökkennek, egészen a 200ohm-os tartományba. Párhuzamosan kötött 5kohm-os ellenállással, mindkét értéket felére húztam le, és vizsgáltam a változást. 0fokon a motorhőmérséklet 30celsiust, a beszívott levegő érték, ugyancsak 30celsiust adott az ECUnak. Indításkor szépen indul, és az alapjárat is oké, de a normál 1200/perc fordulat helyett indítás után csak 900/perc. Érthetően.
Használat közben semmi negatív probléma.
Most használni kezdem a kocsit és szívesen megosztom a tapasztalataimat.
Még arra figyelj majd oda, hogy milyen átmérőjű a kartercsöved, mert az általad preferált kütyü csőcsatlakozójának a belső átmérője kb. 10-es lehet. Az én autómnak 20 vagy 24 mm a kartercső átmérője, tuti nem fojtanám le egy ilyen cuccal. És a hozzá adott műanyag cső csak egy sima szilikon cső, ami a melegtől ki fog lágyulni és összelapul, elzárva a karter útját. Nagy baj nem lesz, mert a check engine lámpa világítani fog időben, de kár vele vesződni. Ha pesti vagy, akkor az Elnök utca - Orczy út sarkán van egy műszaki gumibolt, ott mindenféle átmérőben kapsz olaj-, hő- és üzemanyagálló gumicsövet elég olcsón (mondjuk drágább, mint a teszkós locsolócső, az biztos).
Találtam 3 képet egy ZETEC motorról olajleválasztóval, hátha segít:
Köszi a választ, meg a tanácsokat! Főként a sok hidegjáratás miatt gondoltam (közben találtam Baffled Mishimotot), hogy talán a fogyasztásban annyit segíthetne, hogy a vízpára térfogata (nem is főként az olajgőz) helyére jutna valamennyi levegő a végén a hengerben.
Csak ajánlani tudnám. Viszont a sok rövid út hamar (1-2 hónap) megtölti vízzel, mert a pára le fog csapódni benne, de legalább nem a kipufogót fogja rohasztani.
Arról ne feledkezz meg, hogy a sok rövid út megfelezi az olajcsere intervallumot! Ha nem melegszik be rendesen a motor, akkor a lecsapódó víz, az olajjal savakat képez és nem tud kipárologni a forgattyúsházból, emiatt lerövidül az olaj élettartama. :(
A hosszú autópálya szakasz semmilyen autónak nem jelent problémát, ahogyan a bödönnek sem.
Egy "bödön" beszereltetésén (valamimi gyári változaton: Mishimoto/D1 Spec) gondolkozok egy rém egyszerű Ford Focus mk2-es 100 lovas 1.6-os benzinesbe. Okai az alacsony fogyasztás fétisem és, hogy kicsit zöldebbé varázsoljam az egyébként tűzpiros kombit. A lényegi kérdésem, hogy inkább ajánlanád vagy kevésbé a használatát, ha az autó rémsokat megy hidegen, rövid utakon? (Illetve autópályán évente csak párszor, de ott sokat.)
Nekem volt már több próbálkozásom is fogyasztás-csökkentő "csodaszerekkel".
Némelyik bevált. Ezt szeretném megosztani veletek.
1, Mágnes- ez bevált a 90-es évek elején a LADA-ban. Később próbáltam más kocsikon, de nem volt mérhető eredmény.
2, Olajadalékok- szintén kocsi függő, több fajtát használtam. Jelenleg a Xado működik, legalább 8-10%-ot jelent.
3, Égésgyorsítók. Ez az ami minden kocsimnál bevált, mivel az üzemanyagot tesz hatékonyabbá. Ebből volt régebben az MPG tabs, ez is 8-10%, a Dynotabs szintén. Ennél újabb és hatékonyabb volt az Envirotabs, azzal 15-20% spórolást mértünk. (Több autón a családi és baráti körben) Ezeket mind csak mlm-esektől lehetett beszerezni sajnos. Most itt találtam: motorvitamin.hu
Ezeken kívül pedig a legtöbbet a vezetés technikán lehet spórolni, úgymint lassabb tempó, megfelelő sebességi fokozat megválasztása, kevés fék, sok motorfék, guminyomás,stb.
Sztem már a cég sincs meg. Nem is használok ilyesmit, ezek a mai nagynyomású rendszerek szét is csapnák.
Ellenben az a tapasztalatom, hogy a GP kúton tankolt dízelből sokkal kevesebbet fogyaszt az autó, mint a Shell vagy Agip vagy OMV üzemanyagokból. MOL-t nem próbáltam.
Én Xado-t (1 Stage) adalékot használtam, nem nagyon vettem észre változást. Továbbra sem füstöl, viszont az olajat eszegeti. Elvileg a kezelés után 100000km-ig nem kell újra használni :)
Polo 1.4 PDTDI. Ezek után nem tudom, hogy más olaj adalékkal merjek-e kísérletezni?