Minden cég köteles éves beszámolót készíteni amit a honlapján közzé is tesz nemzetközi szintem. Magyarországon pedig minden cégnek nyilvános az adóbevallása. Akkor meg miről beszélünk?
Ahogy már írtam nincsenek ilyen statisztikák csak becslések vannak.
Eleve ott kezdődik, hogy még azt sem tudják pontosan megmondani, hogy mennyi a kozmetikai vagy a tápkieg piac forgalma.
Épp úgy ahogy az MLM cégeknél sincs külön-külön lebontva, hogy A% kozmetikum, B% tisztálkodószerek, C% tápkieg, D% stb.
Így csak becsült értékek vannak.
Hozzávetőlegesen össze lehet adni a Nuskin, FLP, Amway, GNLD, AVON, Oriflame és egyéb nagyobb MLM cégek forgalmát és ezt összehasonlítani az összes becsült kozmetikai, tápkieg, tisztálkodószerek forgalmával.
De még akkor sem kapjuk meg, hogy a tápkieg, a kozmetikai és egyéb piacokon mennyi pontosan a részesedésük.
Egy biztos a kozmetikai piac jóval nagyobb és több szereplős ezért ott kisebb részesedéssel rendelkeznek, mint a tápkieg piacon.
Ezek alapján a kozmetikai piac igencsak jövedelmező. És milyen meglepő, hogy az MLM cégek szinte mind jelen vannak ezen a piacon is.
A vevőket nem érdekli, hogy DS-ből vagy hagyományos üzletben veszi a terméket, az érdekli, hogy könnyen a termékéhez jusson és a termékkel elégedett legyen. Ha egy trend(növekvő igény valamire) termékei mindkét értékesítési rendszerben kaphatók, akkor mindkettő forgalma növekedhet, ezért teljesen értelmetlennek látom azon vitatkozni, hogy a DS vagy hagyományos bolti kereskedelem növekszik, vagy csökken. Akkor fog elválni a DS és a hagyományos üzletek forgalma (adott termékcsoportban,) ha az egyiké súlyozottan jobb, mint a másiké.
Olyan ez, mintha azon vitatkoztunk volna 80-as években, hogy a c64 vagy a spectrum forgalma növekszik, pedig az egész mikroszámítógép piac forgalma növekedett, mindkettőt vették mint a cukrot. Hogy az egyiket vagy a másikat, a vevő igényei és lehetőségei döntötték el.
Még egyszer: nem a DS-re vagy a hagyományos bolti forgalomra van igénye a népnek, hanem adott termékcsoportokra.
Ha ez neked bulshit, akkor egyszerűen nem érted (vagy nem akarod érteni és csak a vitatkozási lehetőségeket keresed?).
A civilizált világ mozgatható pénzének 2/3 része a bébi búmer generáció kezében van, így az ő igényük és elégedettégük szabja meg, melyik ágazat(pl. kommunikáció, mobiljátékok, wellness, stb.) növekszik, vagy csökken. Ebből következően "válság" nem akkor van, mikor egy-egy ágazat csődbe kerül (tehát csak a trendek változnak meg), hanem mikor adott területen a pénz értéke romlik. Pl. ha a bankokkal szemben hirtelen bizalmatlan lesz a nép, akkor nem az egész világ van válságban, csak a bankszektor, stb. A pénz ugye ilyenkor nem lesz kevesebb, csak máshová vándorol.
A fentiekből következően ugyanazoknak a terékcsoportoknak növekszik a forgalma a DS és a hagyományos bolti kereskedelemben is. Azt viszont már a vásárlói igény és elégedettség dönti el, hogy egy adott termékcsoport forgalma a DS vagy a hagyományos bolti kereskedelemben fog növekedni, természetesen egymás rovására. Ez persze akkor igaz, ha az adott termékcsoport mindkét kereskedelmi rendszerben kapható. Ha nagy az igény valamire, és csak a hagyományosban van meg, akkor a hagyományos forgalma fog növekedni, ha a csak a DS-ben, akkor az fog növekedni.
Egyébként miért is lényeges szempont, hogy hány százalék a kiskereskedelmi forgalomból az MLM forgalma?
Neked nem lényeges. Az a te dolgod.
Másnak meg lényeges. Nem véletlenül csinálnak erről statisztikákat. Országonként, évenként, stb. stb.
De nekünk - MLM-szkeptikusoknak - azért érdekes ez a %-os arány, mert a régi nagy MLM-guruk folyton azt próféciálták, hogy az ezredfordulóra (12 éve elmúlt... :))) ) az összes kisker forgalom akár 60-70%-a is MLM-rendszerben fog lebonyolódni.
Azokban a grafikonokban hol is vannak az MLM cégek forgalmai külön-külön terméktípusokra és cégekre lebontva? Ezekből hol is derül ki az, hogy az MLM forgalma nem növekszik?
Egyébként miért is lényeges szempont, hogy hány százalék a kiskereskedelmi forgalomból az MLM forgalma? Semmi jelentőssége nincs. Dollárd milliárdos üzletágakról beszélünk, mint a táplálékkiegészítők, és a kozmetikumok piaca, hogy csak a két legfőbbet említsem. Továbbra sem értem, hogy mi köze van az egésznek ahhoz, hogy hány mosógépet, fényképezőgépet, rizsfelfújtat vagy zuhanykabint adnak el.
Újra leírom, hogy mlmhatereken kívül még sehol sem láttam vagy hallottam olyat, hogy bárki azt állította volna, hogy az MLM forgalma a világ kereskedelmének 60-70%-a.
"Ismétlem: magukat vérprofi MLM-esnek tartó nickek írták a többi mlm-es topikon. Még csak nem is emlékszem, hogy telefonos kőkorszaki rendelésről említést tettek volna.
Tudod: saját webáruház, bla-bla-bla....."
Te pedig ebből gyönyörűen általánosítottál, hogy a telefonos rendelés kőkorszaki és, mint olyan már egyáltalán nem létezik. :) Továbbá ebből általánosítottad, hogy akkor az össz MLM forgalom online történik. :)
Egyet nem akarsz tudomásul venni: az ÖSSZ kiskereskedelmi forgalombeli részesedést néztük. Amit jól megmutattak a grafikonok. Nem kell vele foglalkoznod. Azoknak kell, akik azt állítják, hogy egyre nő az MLM-forgalom a kiskeren belül. És ezt nem adják vissza a számok.