Ford Focus MK1 1.6 (2004) benzinessel kapcsolatban kérdeznék szakit.
2000-2500 fordulat között hullámzik a fordulat üresjáratban.
Bárhogy játszok a gázpedállal, 2000-ig szépen lehet tartani a fordulatot bárhol, 2500 felett is, de a kettő között 150-200 fordulatkülönbség van folyamatosan, nem egész másodpercenként gyorsul és lassul ennyit, mintha e részen pöckölgetném a gázpedált (mint aki menőzik a piroslámpánál, csak itt kisebb a fordulatkülönbség).
LPG-s is az autó, azzal is csinálja. Üzemanyagot külföldi minőségi kútból tankoltam és hosszan csak benzinnel használtam, hogy a LPG ne hangolja el az ECU-t, de a jelenség továbbra is fenn áll, így nem a LPG okozza. (ECU fél órás áramtalanítása sem oldotta meg a problémát.)
Arra nem gondolok, hogy elektromos a gázpedál és ezért azon a részen van kikopva az ellenállásszál, mert akkor nem hullámozna folyamatosan, hanem visszaesne teljesen alapjáratra. Az alapjárati motor jól működik, bár a hidegindítás után az is kicsit darabosan emel/csökkent a fordulaton és talán az 1200 magas is alapjáratnak hidegen. (Hidegen közlekedve amúgy fullad ha rálépek a pedálra vagy pl. kiállok a kapun és mire becsukom a kaput, lefullad az esetek 50%-ában... Utána egyből indul és már nem fullad le, de 500m-ig legalább hiába taposok bele, inkább fullad, mint gyorsul vagy enyhén rángat.)
Az EGR nem gondolom, hogy épp csak e fordulaton (2000-2500) nyúlna bele a működésbe, ezért tanácstalan vagyok. A hidegindítás probléma annyira nem zavar, csak megemlítettem, hátha összefügghet.
Ha van itt bárki szaki, aki már találkozott hasonlóval, megköszönném, ha megosztaná velem, hogy mi a konkrét hiba és hogyan orvosolható.
Ford Focus MK2-m gázadásra rakoncátlankodik, hibakódot dob a fojtószelep és az elektromos gázpedál közti kapcsolatra. Váltás után pillanatnyival lassaban reagál, legutóbb előzés közbeni gyorsításkor egyik pillanatról a másikra nem reagál semmenyire sem a gázadásra. Ezt csak leállítás újrainditás oldata meg. Gázpedál lett cserélve még az előző tulajnál, a bolti típus jelölő martica még rajta is van.
Mi lehet a gond? Vezeték kontakt vagy motorvezérlő kontakt hiba? Esetleg más valami?
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy van egy diesel Ford Focus MK1-es autóm. Néhány hete út közben leállít a motor és azóta nem lehet beindítani. A szerelőm szerint valószínűleg adagoló hiba és annyiba kerülne a javítás mind maga az autó. Szerintetek így mennyiért tudnám eladni?
Ford focus Mk2 1,6 benzines autom van.Hamarosan engedélyezni fogják a fényszoró izzók LED re valo cseréjét.Be is szereztem egy pár H7 es és egy pár H1 es LED fényforrást. A H7 est betettem a helyére és gyönyürüen passzol és kiváloan világit. A H1 is beszereltem a helyére de az nem világit. Újra kivettem a H1 seket a foglalatán kívűl ellenőriztem a működését és igy rendesen világit (nagyon jó fényt ad)Amikor beszereltem ismét a helyére akkor ismét nem világított. Vissza tettem a régi halogén H1 seket és ezek működnek .Tud e valaki segíteni hogy hol lehet a hiba?
Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogy egyik percről a másikra nem indult az autó.Próbáltam indítani,a ford.szám mérő nem mozdult.Gépre dugtuk,és a főtengely jeladót hozta hibaként.Kicseréltem és most sem indul,a gép szerint nincs jel.Véleményetek szerint hol lehet a többi lehetséges hibát?
vannak ford és akár külön focus alkatrész face csoportok pl. De, hogy hogyé' a hal, azt passzolom. Nézd meg, sérült autókat mennyikért passzolnak el ezeken, ahhoz lődd be a tiedét.
Sziasztok, olyan elvi kérdésem lenne, hogy második tulajdonosa vagyok egy magyarországi, csak magánszemély tulajdonában lévő ford focus 1.6 trend felszereltségű 2006-os kombinak, amely múlt héten villanyoszlopnak ütközött, s az eleje összetört, légzsákok is nyíltak. Kevés km van benne, pár hónapja kapta meg az első vezérlés cserét is, ezért is sajnálom szegényt, de valszeg nem érdemes megcsináltatni, van ötletetek, hogy hol lehetne hasznosítani, esetleg aki lát benne fantáziát? A nem sérült karosszéria elemet mind gyáriak, nem voltak sem cserélve, sem újrafestve sem.
Alapjárati szabályzó/üresjárati szelepre ránéznék és lehet tisztíani rosszabb esetben cserélni kéne. Mennyire ugrál a fordulatszám?
Ha rákapcsolsz világítást és pl. klímát akkor is és a 2 perc után is? Szívó MK2 Focusomnál volt ilyen, bemozgott 900-1400 1/perc között a mutató alajáraton, de nem állt le se álló helyzetben sem menetközben lámpánál, ez már egy következő szint lett volna. Szervizben egy tisztítás és üzemanyagváltás(OMV Maxxmotion-ra) után 1-2 héttel megszűnt nekem.
Adott az én pici fókám ( 2015, ford focus kombi, 1.5 ecoboost). Part napja hideg indításnál olyasmit produkál mintha csak 3 henger menne, picit ugrál a fordulatszám és elég szúrós szag jön kipuffogóból (gondolom túl dús a keverek). Hibakódot nem dob. Semmilyen lomhaságot nem tapasztalok. Az egész jelenség eltűnik egy 2 percen belül.
kontraanyat már sikerült megmozdítanom, most az a probléma hogy a gömbfejet nemtudom kitekerni, mert valszeg az is rá van rohadva. szoval a gombfejet pontosabban a szárát ami a kontraanyahoz kozel van azt szabad-e melegiteni?
A kontraanyát,melegítsd meg,vagy két kalapács között kalapáld,meg.Rá van rohadva.A vízpumpafogóval,jól meglehet fogni,a szárat.Ezek után,ha kicserélted,futóműállítás szükséges.
cserélt mostanság vki kormányösszekötő gömbfej-t? van vmi taktika amivel fixálod a kormányösszekötőt? mert akárhány videót nézen simán elkezdik tekerni kézzel óramutató járásával ellentételesen de nálam az nem mukodik. ázik már 3napja wd40ben...
itt a videónál 2.00nál simán fogja kézzel és tekeri, de én vízpumpafogóval próbálom fogni akormányösszekötő gömbfejt de nem nagyon mozdul..
Akkor a végeredmény (Focus mkIII 2014) EXTRÁK utólag:
Tempomat bekerült és működik.
mégegyszer: Ford Focus, MKIII, 2014. TEMPOMAT: CSAK A KAPCSOLÓ KELL!
Elég egy tempomatos kormány a bontókból. (és persze a Forscan aktiválás). Elég lenne kapcsolót venni, de azt be kell faragni a helyére, és ahhoz NEM jár kábel, ami a kormányon belül körbefut a csatlakozóig. Amihez adnak, csatlakozó azon sincsen, csak a tüskék. Ha találsz egy szép kormányt, akkor lufistól át lehet rakni a körgombos sync vezérlőt a bontott kormányra, minden csati stimmel. 3 fajta kapcsoló van, funkciók szerint: Tempomat, Tempomat és Limiter, Adaptív tempomat és limiter.
Kormánynál figyelj, hogy pont olyan legyen, mint az eredeti, a Sync vezérlő az újabbakon bekerült a multikormány jobb oldali kapcsolóiba, itt nincs jobb oldali csillag alakú kapcsolóegység, csak bal oldalon a tempomat.
Forscan: valami borzalmasan magyarított verzió volt a szerelőnek (előfizuval), így alig találtuk meg, két helyen kell az új verzióban aktiválni, nem három. A tempomat (sebességszabályzó) valami teljesen magyartalan néven van, de a Limiter-hez (sebességhatároló) megmaradt az angol neve (advanced speed limiter) - így azt a kereső megtalálja, de ennek a bekapcsolását mérnöki módban kell a szoftverben bekapcsolni.
Telefonos beszélgetéseimre hivatkozva jelezném:
A holttérfigyeléshez nem elég egy-egy tükör, a plussz radarok a hátsó lökösben vannak, bekábelezve sincs az az autó, amihez nem rendeltek gyárilag.
Adaptív tempomat: vagy a szélvédőben, vagy a lökösben vannak a szenzorok hozzá, bekábelezve sincs.
Sávtartás: a kamerák más típusú első lökösben vannak, és szintén nincsenek kábelek gyárilag, így valóban ez sem egyszerű dolog, csak az vágjon bele, aki áldoz ilyesmi költségekkel is extrákra.
Parkolássegítő: ez benne volt az enyémben, csak nem működött a szerelőnek (eladó, akitől vettem). DE. Működik, ha hallgatsz rá. Index-szel balra is leparkol, azzal jelzed a computernek, hogy hol keressen helyet, ahova befér. Addig kell előre csorogni, amíg nem jelzi, hogy kapcsold hátramenetben, és szépen lassú gázzal beforgatja az autót a helyére. Sosem használtam, de bitang jó megmutatni valakinek :). Sajnos a Sync1 csak párhuzamosan parkol, de parkol, és ez a lényeg.
A radarokat szoknom kell, nem érzem még az autó elejét/hátulját, Renault Grans Scenic-ből ültem át ebbe (mintha űrhajó lenne) ahol magasan ültem, viszonylag rövid motortérrel.
Sync 3 berakható lenne, de így is, úgy is telefonnal navigálok, és nagyon tetszik a Call-dial-os középkonzol, nem gondolkodom cserén, 3 db 27 collos monitorral dolgozom, nem kell a kocsiba is külön fícsőr, ezerszer inkább egy iPad mini, amin aktívan fut a navi a teló netjét használva... így kábel sem kell, és késés sincsen. Ezerszer inkább veszek egy ugyanilyen konzolt a számítógépeim mellé (csak mert nagyon tetszik) és mikrokontrollerrel testre szabom a gombjait a szoba vagy az alkalmazások vezérlésére...
Köszönöm, hogy segítettetek, talán az én hozzászólásom is segít majd valakinek.
Adott egy 2019-es Focus. A SYNC 3 frissítése májusban USB-n keresztül sikeresen megvolt, de a térkép frissítése sehogyan sem akar felmenni. Az előírás szerint ExFAT-ra formázott 32GB-os pendrive bedugásakor felismeri a frissítést, látszólag el is indul a telepítés, majd kb. fél perc múlva kiírja, hogy "File error 0003", és hogy próbáljam újra, és ha továbbra sem sikerül, akkor bla-bla.... Újra letöltöttem a ford.hu-ról a frissítést, kicsomagoltam Mac-en és Windows-on is, de minden esetben ugyanaz lett a vége. Esetleg valakinek van ötlete a megoldásra?
azt esetleg nem tudja vki, hogy mk2 focus hatchback esetén a hátsó utasajtó külsején lévő fekete díszcsík? az ragasztva van , vagy vmi patentos megoldással van rogzítve? kilincs alatti cucc kb 20cm-re, lehet extrásabb felszereltségnél színre van fujva alapnál fekete muanyag
Az előző hsz-ben megadtam, hogy hol találod a felhasználói segédletet. Ott megtalálod a kérdéseidre az összes választ.
Ha sync2 van, azt már elfelejtettem, de ha szakszerűen megvizsgálod a menüpontokat, akkor meg fogod találni.
Javaslom, hogy ne vezetés közben, hanem álló helyzetben tanulmányozd a menüpontokat.
A sync3 esetén is könnyű megtalálni a vonatkozó menüpontot.
Ahhoz, hogy konkrét infót tudjak adni, ki kellene ballagnom a garázsba és megtekinteni, de ezt most nem teszem meg.
Megtalálod a vonatkozó infót a korábban említett helyeken avagy a keresők is segíthetnek, mint például ez {nem értem, hogy miért nem vagytok képesek ezeket használni}:
Azért, mert nem kérdezett rá itt, hogy megvegye-e vagy sem. De amikor én gondolkodtam rajta még a márka szervízben, ahol vettem volna (Ford Solymár) azt mondták, hogy ne vegyek 1 literest.:)
A tempomatról nem mondok le, ha nyűgös vagy drága is lesz...
(ha sokáig használsz egy nőt... amin van amit szeretsz... ha lecseréled egy 10 évvel fiatalabbra... azon is hiányozni fog...)
Ugyanakkor kérdeznék még:
vettem a tükörbe seq index lámpákat, meg a kilépőfényhez sok ledes négyszög alakút. Néztem a szerelési videókat, elég körülményesen pattintják szét a tükröt és a burkolatot.
Nincs erre valami szakszerű mozdulat, eszköz?
Az audio egység tetszik nagyon, de a srácok (három is tombol hátul) azt mondják, vagy nem szólnak a
hátsó hangszórók, vagy halk. Az első-hátsó egyensúlyt HOL állítom be az egységen? Mondjuk még a bal-jobb
balance-t sem láttam a menüben, de még nagyon új a kocsi.
1. tempomat utólag: nem lesz egyszerű megoldani, felejtsd el.
2. a holttérfigyelő ezektől független opció volt anno
3. -
4. Ha van parkolássegítő, akkor az be is parkol. 3.5 óta hátramenetben is, a korábbi 3.0 csak párhuzamosan parkolt. Javaslom, hogy olvasd el az autódra vonatkozó user's guide-ot: https://www.ford.hu/tamogatas/felhasznaloi-kezikonyv
5. Valószínű, hogy sync2 van nálad, nos arra nem tudod tükrözni a telefonod, de a sync3-ra sem.
A sync3 viszont ismeri az Apple Carplay és az Android auto alkalmazásokat USB porton csatlakoztatva.
Ha ugyanezt vezeték nélkül szeretnéd elérni, akkor a Focus mk4.5 sync4, avagy az összes Ford autó sync4-el verzióval
felszerelt autót kell beszerezned.
A felszereltségi csomagokkal kapcsolatosan a ford.hu oldalon találsz további információt.
"Még valami. Szeretném a telefonomat kitükrözni valami multimédiára, de ha nem muszáj, ezt a csodás Dial-Up középkonzolt nem adnám fel érte."
"Ezek az extrák újként valami jelölőpipa alapján kerülnek az autókba? ki mit kér, azt kapja? azt hittem csomagok vannak, és amiben pl. Sync van, abban tuti tempomat is..."
Tudj meg többet az autóról esetleg felszereltség típust vagy milyen extrákat kértek anno bele.
PL nézz meg egy még előkotorható MK3,5-es Focus árlistát 2016-ból:
Évjárat mindenképpen kéne hiszem folyamatosan változtatták a csomagokat is és hogy mivel szerelik, ezen kívül lehetett extra felszereltségeket egyesével is és csomagban is választani.
Van a 6-7 féle alapfelszereltségi szint, melyik mit tartalmaz. Utána egyesével lehet bizonyos tételeket felár ellenében még hozzárakni és utána még vannak opciós csomagajánlatok is ezeken felül.
Ma sikerült vennem egy Focus-t. MK3 1.0 (100 LE), ha minden igaz, mert még nincsen nálam, de ültem már benne.
Szeretnék kérdezni, mert nagyon sok minden érdekel.
A kormány a négy karos, kerek multimédia gombokkal, bal oldalon a négy nyíl az ok gombbal, jobb oldalon a kerek gombban a cd és telefon vezérlő gombjai, valamint középen a hangvezérlő gomb. Manuális klíma van, de van benne egy halom extra. VISZONT:
1, A tempomat nincsen benne sajnos, de az előző Renaultomba is úgy rakattam bele. Napi szinten használom ahol van. Szeretném hozzáértőktől megkérdezni, itt is csak a kapcsolókat kell pótolni a kormányra (esetleg komplett kapcsolós kormány kell) és a komputeren elég bekapcsoltatni a funkciót? A Renault-nál így volt.
2, Az autóban benne vannak az első és a tolató radarok. A tükörben viszont nem láttam a holttér figyelő funkciót, ez kapcsolható vagy kiegészítő szenzorokra is szükség van?
3, Az automata lámpa sincs benne, de ez pl. nem annyira mozdít meg.
4, Parkolássegítő van, (nem leparkol, csak mondja a lépéseket elvileg...) ezt bárki használja? Van értelme?
Azért nem értem, mert Sync, vagyis a Microsoft által fejlesztett hangvezérlés viszont benne van gombostól, mindenestől és működik is.
Ezek az extrák újként valami jelölőpipa alapján kerülnek az autókba? ki mit kér, azt kapja? azt hittem csomagok vannak, és amiben pl. Sync van, abban tuti tempomat is...
Még valami. Szeretném a telefonomat kitükrözni valami multimédiára, de ha nem muszáj, ezt a csodás Dial-Up középkonzolt nem adnám fel érte. Milyen lehetőségeim vannak? (iOS).
Minden építő hozzászólást előre is nagyon szépen köszönök!
Kb. 2 hónapja használok céges autóként egy Ford Focus MK3 1.6 benzines (105 LE) autót. A kocsi 2015-ös évjárat, már a ráncfelvarrott változat. A korábbi kolléga közel 300 ezret ment vele, de mivel minden szerviz időben megtörtént, teljesen jó állapotban van a kocsi. Szerintem tervezési hiba, hogy a világításkapcsoló rossz helyen van. Én is már többször belerúgtam ki- és beszállásnál. Gondolom a volt kollégám is belerúghatott térddel véletlenül, ezért eltört a világítás kapcsoló keret. Ragasztóval összetákoltam, de jobb lenne cserélni. Rendeltem Kínából 2 ezer forintért egy újat, de nem találtam videót arról, hogyan tudnám kicserélni. Csak úgy érzésre meg nem akarok nekiállni, mert könnyen eltörhetek valami más műanyagot.
Szóval ennek az alkatrésznek a cseréjéhez lenne szükségem videóra vagy fotókra esetleg (vagy egy rövid leírásra).
Igen, másnak is zörgött már a klímakompresszora, ha ez a kérdés.
és tudja e hogy egy filléres csapágy a javítás, vagy a klíma kompresszor cseréje oldja meg ezt
Hát látatlanban ezt csak a jósnő tudhatja. Amúgy arra ne vegyél mérget, hogy egy csapágycsere filléres javítás lesz, simán lehet, hogy ára ekvivalens a "klímakompresszor felújítása" c. feladattal.
Röviden tömören, szokatlan búgó hang jön a motortérből ha klímázok. Nem megjavíttatni akarom itt, csak kíváncsi vagyok, tapasztalta e már valaki, és tudja e hogy egy filléres csapágy a javítás, vagy a klíma kompresszor cseréje oldja meg ezt. (ez lenne az az pompa :/)
Hogyne tudnám, de inkább nem tennék ilyet. Kikapcsol az magától is ha úgy gondolja, 11 év után gurultam ki egy körforgóból egy péntek délutáni vásárlásból hazafele és akkor gondolta az AC pompa hogy neki elég volt a munkából...én meg ott álltam két szatyor hűtős cuccal 35 fokban várni az assistancet :)
Próbáld ki lejtőn, ott biztos sikerül, hogy tovább megy a kikapcs után :P
2005-ös a kocsi, volt-e a már cserélve az üzemanyagszivattyú? Ha nem, akkor lehet itt az ideje, az a kész csoda, hogy 19 évig bírta, de még egyszeri cserével is nagyon rendben vannak az évek.
És mindig hagyj 10-12 lityót a tankban, mert ha nagyon koppra kiüríted mindig vagy kevés tankkal használod folyamatosan, akkor azzal rövidíted az életútját az AC pumpának.
Igazából a kérdéssel is vannak gondok. A pompa jelentése: Fényes, látványos, ünnepélyes dísz, külsőség a hatalom gazdagság, előkelőség kifejezésére. Lehet, hogy pumpát akartál írni? Az o és az u messze van egymástól, de biztosan kötözködöm? Mert ha AC pumpának gondolom, akkor az az üzemanyag szivattyú, tehát valószínűleg nem arra gondoltál, mert annak annyi köze van a klímához, hogy csak járó motornál megy a klíma, más köze nincs. Tehát ha búg az AC pumpa, akkor azt ki kell cserélni, nem is nagy összeg. Ha AC pompára gondoltál, az nem tudom, hogy mi. A kuplungnak sem sok köze nincs a klímához. A kuplung a váltó és a motor főtengelyénél van, hogy megszakítsa a kapcsolatot a kettő között. A klíma kompresszorán a klíma kompresszor szabadonfutó csapágy van. Ha erre gondoltál végleg nem tudom, hogy mi köze van az állítólagos AC pompának?
De értelmezzük, hogy mit írtál:
"Sziasztok. Mk2 fókuszom AC pompa hangja menet közben zúgós, kikapcsolt állapotban nincs hangja."
Ha az AC pumpára gondolsz, és hangja van menet közben, akkor ki kell cserélni. Ha AC pompára, és beírom a google-ba, olyan szerinte nincs, és megint a pumpákat adja ki.
"Ha csak bekapcsolt állapotban zúg, az maga a klíma kompresszor csapágya a bűnös? " Ha külön értelmezem a mondatot az előzőtől, akkor a kompresszor csapágyának lehet hangja, és mivel ha a kompresszor nem működik, akkor nincs hangja, ezért nem a szabadonfutó.
"Ha a kuplung lenne a hibás, ki-be kapcsolt állapotban is zúgna nem? " Nem tudom mi köze a kumplungnak hozzá. Szóval ha a kuplungod rossz, mi zúg ki-be kapcsolásnál? És én a kuplungot kinyomni szoktam, nem tudom kikapcsolni.
1.6 benzin/gáz (lpg). Benzinnel indul és automatán kapcsol át gázra, viszont benzinnel rángat és elég gyakran puffog. Amikor átkapcsol gázra nem csinálja. Ha menet közben benzinre kapcsolom akkor sem csinálja.
Trafó, gyertyák, kábelek, vezérlés, okoskerekek, kuplung cserélve lettek. Mi lehet a hibás???
Végigfutottam ezeket a dolgokat, amit írtál. A garanciás felújított motor tűnik a legjobb döntésnek elméletileg. Szerintem az én blokkom is jó lehet, de persze nem látok bele. Szívesen felújítatnám, ha olyan állapotban van. Projektnek vettem, és a fiamnak szántam, de nem tudta kivárni, vett másik autót. El szeretném majd adni, de ha elkészül, akkor valószínűleg marad egy darabig, mert szeretném használni is.
Van egy másik autóm (Nissan Qasghai) amit most használok, de azt is eladnám, mert így 55 felett szeretnék mást is kipróbálni. Nem kapuzárási, azon már túl vagyok. :) Tetszik a Focus, legalábbis amit eddig menetem vele tetszett, tehát maradna egy darabig. Ha a motor elkészül, olyan lesz mint egy új autó. Szóval inkább ezt tartanám meg mint a másikat.
ezért gondolták, hogy bele kellene nézni a motorba
Van az a pont, ameddig bele lehet nézni gazdaságosan a motorba (szelepfedél, olajteknő gazdaságosan leszedhető, ami onnan látszik, az megnézhető; gyertya helyére lehet endoszkópos kamerát rakni, azzal a henger belseje megnézhető; illetve lehet végkompressziót és/vagy veszteséget mérni), más dolgokhoz viszont szét kell szedni, de a szétszedés/összerakás csak a betekintés miatt nem gazdaságos, csak akkor, ha utána fel is újítod az egészt, úgy meg nemigen áll meg a projekt 7 számjegy alatt.
Komplett motorcserén is gondolkodtam, de nem tudom az jobb e, vagy felújítani a meglevő blokkot?!
Akkor érdemes felújítani, ha
- szétszedés után egyértelműen felújítható állapotban van (repedt blokkot pl. nem biztos, hogy érdemes kétséges minőségben javítgatni, ha amúgy tonnaszám rendelkezésre áll a bontóban ugyanilyen motor)
- a felújítás után egy jó ideig szeretnéd még használni az autót (ha inkább eladnád, akkor arra számítsál, hogy a korrekt felújítás költségeit senki sem fogja neked kifizetni, és még gyanakodni is fog, hogy át akarod verni a felújított motorral - ha meg nem mondod el neki, abból garanciális gondjaid lehetnek - egy szó, mint száz: a felújítás, aztán eladás nem jó koncepció)
A bontott motor rizikó, senki nem mondja meg látatlanban, hogy milyen állapotban van, ha meg szétszedik, akkor lehet is rögtön felújítani, úgy viszont kifejezetten nagyon drága lesz a projekt, mert a felújítás árán felül még a bontott motort is ki kell fizetni. Illetve léteznek cégek, akik a bontott motorokat felújítva árulják garanciával - nyilván szabad szemmel jól látható összegért, viszont itt a legkisebb a rizikófaktor.
és valóban úgy van, hogy nagyjából fogalmuk sincs, mi lehet a hiba
Én lehet, hogy keresnék egy másik szervizt. Olyat, aki diagnosztizálásban jó.
mivel már pár dolog ki lett cserélve
Nekem erről a "mi csak cserélgetni tudunk" c. klasszikus márkaszervizes hozzáállás ugrott be - igen, lehet, hogy kicsit szemét vagyok velük, mert a cserélendők egy része valószínűleg megérett a cserére, de akkor is...
Én nem voltam ott a szereléskor, de több Ford szervízben dolgozó látta és valóban úgy van, hogy nagyjából fogalmuk sincs, mi lehet a hiba. Csak mivel már pár dolog ki lett cserélve, ami szokott ilyen hangot okozni, ezért gondolták, hogy bele kellene nézni a motorba, nincs nagyon más választás.
Valószínűleg gépműhelybe kell vinni a blokkot, és érdeklődtem, hogy van e itt, vagy ismertek e specialistát, aki ilyesmivel foglalkozik.
A szervízelőélet mehet a kukába ezek után, mindegy ott mit írtak, nyílván nem volt karbantartva megfelelően.
Így vetten hibásan, nem az a probléma, vállaltam a kihívást, csak kicsit egyszerűbb esetre gondoltam.
Komplett motorcserén is gondolkodtam, de nem tudom az jobb e, vagy felújítani a meglevő blokkot?!
Nem írtad milyen szerviz előélettel vetted meg, mennyi után voltak az olajcserék.
Vezérléscsere meg volt ok rendben kicsit "csörömpöléses" hangja az okoskerekeknek lehet, ez a velejárója a változó szelepvezérléses 1.6 Ti-VcT motoroknak Focus MK2-esben nekem is volt 8 évig, de írtad, hogy cserélve lettek.
Kopogásos égés(benzin-levegő keverék előgyulladása) lehet pl. nem megfelelő üzemanyag, túl magas motorhőmérséklet, nem megfelelő gyertya okán is, ha ez a probléma egyáltalán.
Gyertya csere nem egy wasistdas a Focusoknál a gyári 3-4 ezer Ft/db körül van(3 év-60 ezer km az ajánlott csereintervallum), 100-as prémium benzin használata javallott lehet.
Ezt így olvasásból nehezn fogja bárki megítélni, egy megfelelő szervizben műszeres méréssel ki lehet deríteni az okát. Szerelő(k) mit mondtak?
Ez az a kategória, amiről fülre még a típusismerettel rendelkező, hozzáértő, tapasztalt szerelő sem mondja meg, hogy micsoda - hát még látatlanban, elmondás alapján, neten keresztül bárki...
Leírnék egy hosszabb történetet, hátha volt már ilyen valakinél, vagy van tippje.
2017-es MK3, 1,6 ti-vct, 125 LE, benzin. Céges autó volt 270 000 km.
Dízeles hanggal (úgy indult, hogy hidrotőke, de az nincs is benne, mint kiderült) vettem, de tökéletesen működött. Jól ment, nem melegedett, semmiféle folyadékot nem fogyasztott. Olajcserénél nagyon régi olaj jött le, el volt hanyagolva. Vezérlés, okoskerekek, valamiféle tányérok, alátétek a szelepeknél gyárira cserélve, valamiféle mérések alapján. Hengerfejben ezeknek a tányéroknak a fészke rendben van úgy tűnik. A kopogás mégis megmaradt, nem is igen változott. Egyes vélemények szerint a motor mélyebb helyeiről jöhet a zaj.
1000-2000 fordulat között egészen kisimul s hangja, de ez alatt és terhelésre kissé erősödik. Menet közben, feltekert ablaknál alig, szinte nem is hallani. Szerintetek mi lehet ez? Csapszeg esetleg? Volt ilyen tapasztalata valakinek? Ha igen mi volt a megoldás? Esetleg tudtok valakit aki foglalkozik ilyen motorok felújításával? Bocsánat, ha szakmailag nem vagyok pontos, de laikus vagyok! A válaszokat előre is köszönöm!
Igen! Atnezettem elotte egy szerelovel es tenyleg nagyon szep az alja a korahoz kepest. A kuszob kornyeken nem latszik semmi rozsda nyoma de nyilvan be kene lesni ala jobban hogy teljes kepet kapjak. Valoszinuleg elviszem azert atnezetni alaposabban, szeretnem rendberakni a dragat. Koszi a tippet a szivacsrol, ezt mar olvastam hogy erdemes kiszedni.
Centír problémákkal küzdök 2022-es Focus kombival. Több szervizben járva se tudták megfelelően kicentírozni (100 felett remeg minden) és ahol legutóbb voltam, ott legalább korrekten megmondták, hogy sok "kúp"-uk van, de egyik sem passzol igazán a 18 colos felnimhez. Emiatt nem tudják maximálisan jól megoldani a problémát mert a középső lyuknak túl rövid a nem tudom milye.
Szóval.. valaki találkozott már esetleg hasonló problémával vagy van olyan tökös futóműves aki legalább 95%-osan meg tudja oldani a problémám?
Egy faceliftes Focus mk2-re vadászok éppen és a héten sikerült kipróbálnom egyet. Minden rendben volt vele motorikusan, stb., viszont a nem túl jó hír hogy láthatóan elindult már a rozsda pár helyen (persze nem meglepi, 16 éves lesz nemsokára) az első kerékíven és gyanús hogy a küszöböt is elérhette már a videók alapján amiket eddig néztem a témában. Ti mit gondoltok, mi lapulhat az elemek mögött? Én legfőképpen a látható hólyagosodás miatt parázok, gondolom ott belülről ette már át magát a rozsda. Ami viszont meglepő, hogy hátulról alul benézve a futómű majdnem rozsdamentes. Hozzáteszem még hogy Németországból származik az autó, és a kipufogó is elég újnak tűnik, szóval elképzelhető hogy már dolgoztak rajta de sajnos a tulaj nem tudja ennyire az előéletét.
Holnap még vásárlás előtt természetesen elvisszük egy teljes átvizsgálásra és különös figyelmet szeretnék szentelni a rozsdának. Ennek függvényében mondok majd A-t vagy B-t.
Ti mit gondoltok így első látásra, nagyon horribilis lehet a helyzet? Gondolom itt több szaki van aki már látott ilyesmit kívülről és belülről is úgyhogy megköszönném ha hozzászóltok. :) Mennyit alkudjak ha küszöbcsere gyanús? :D Tudomásom szerint egy igényes műhelyben ez olyan 4-500ba is simán fájhat, ha nem többe.
Sziasztok, 10 éves Focus 3-asom van, és minap elkezdett villogni egy "i" infógomb a műszerfalon, hogy "Engine Fault Service Now". Az első márkaszerviz, amit felhívtam - nem írok nevet, ismert név, de nem szeretek balhézni -, a kisasszony előbb időpontot adott, majd felhívott és közölte, hogy "az időpont nem alkalmas" a szerviznek és a héten más időpont sem jó. Többször jártam ott, egy izzócsere is szenvedős számukra, szerintem semmi kedvük nincs egy tízéves kocsival babrálni. Egy másik kevésbé ismert márkaszerviz elvállalta, tetemes összegért egy nap alatt leolvasták a hibakódot ,s olyasmi választ adtak, hogy a levegőkompresszor (?) a turbóban fals levegőt kaphat, a szerelőjük sokat dolgozott rajta, de nem garantálják, hogy nem jön elő újra a hiba. És csakugyan, hazafelé menve megint kigyulladt a lámpa... Amúgy is az volt a tervem, hogy lecserélem a kocsit, de addig is ki kéne javítani valahogy ezt a hibát, s villogó hibaüzenettel senki sem fogja megvenni, pedig gondozott, jó állapotú kocsi, én vagyok az első tulaj... Nagyon örülnék, ha adnátok tippet, hogy a budai oldalon, vagy budaközeli megyei részen melyik lehet az a szerviz, amelyik nem csak a pénzt kéri el, hanem meg is tudja javítani?