Nem teljesen lehetetlen valami ideiglenes variálás.
Pl. Bejárati jelzőket ideiglenesen egy jelzőberendezésbe bekötni, jelzőárboc sávozásának megváltoztatásával. Kijárati jelzőket érvényteleníteni, leszabályozni, hogy lehet-e menni térközben, vagy csak állomástávolságban, akár ideiglenesen kezdő térközjelzőket felállítani.
Ehhez viszont megfelelő többletszemélyzet, és szabályozás kell, személyzetnek megfelelő munkavégzési hely (nyilván nem a mindentől messze lévő II, toronyból, vagy a régi, romos épületből fognak kijárni felhatalmazni), kommunikációs eszközök, vágányzári technológia.
Vagyis egy hosszabb előre tervezés, szervezés (hosszabb, mint a hiba remélhető hossza).
És még így is csökken a kapacitás, így is lehetnek buktatók.
Tehát ha mondjuk a napokban azt állapítják meg, hogy még hetekig nem lehet újra üzembehelyezni a berendezést, akkor igen, elvárható, hogy legyen valami normálisabb ideiglenes megoldás, ha viszont pár napon belül várható az üzembe helyezés, akkor mire végigérne az átállás folyamata, már nem lenne rá szükség.
Ami viszont most előtérbe kerülhetne: járjon valamilyen kárpótlás az utasoknak, legyen normális utastájékoztatás arról, hogy meddig várhatók korlátozások.
És legyen felelősség, legyenek következmények, hogy ne lehessen ilyesmi, legyenek normálisan karbantartva a létesítmények. Eddig pl. zavart valakit, hogy a legforgalmasabb vonalakon nem csak maguk a berendezések vannak végletekig elavulva és elhasználódva, de az épületek munkahelyként, vagy csak üzemelő berendezések épületeként is problémásak?
Hát persze..... naponta több tízezer utasról van szó.
Pl. ma reggel éjszakás műszakból hazafelé eleve a nyugatiba gurultam el Csepelről , mert nem volt kedvem KöKi messzeföldön híres utasbarát szolgáltatásait igénybe venni.
Az IC700-al pontosan indultunk és 21' késéssel meg is álltunk Kőbánya - Kispesten.
Pár másodperccel érkezésünk előtt , kitették elénk a késve indult monori bokorugróst. Ezt követtük jelzőtől - jelzőig Vecsésig.
Késésünk így 31 perc lett.
Monoron , Pilisen , Albertirsán áthaladva láttam pár száz vonatra váró diákot , akik a zónázóra vártak.
Mondanom sem kell ők biztosan elkéstek az iskolából , ahogy tegnap is.
A 700-ra is felszállt rengeteg diák meg munkába igyekvő ember Cegléden és Nagykőrösön. Ők sem értek be időben.
Délután én a 703-al szoktam jönni dolgozni , de tegnap és ma eljöttem egy vonattal előbb és így nem késtem el. Tegnap 30' ma 40' +-al álltunk meg a nyugatiban.
Tehát óvatosan ezzel a 20 perccel. Ez ma az én esetemben másfél óra volt.
A távol-keleti végeken repkednek a tonnák, viszont a betáp-teljesítményeknek lépést kell tartaniuk a valósággal is, na meg az előrejelzésekkel is. Habarovszk-2, Szpasszk-Dalnyij (transszib főág), Szmoljanyinovo, Fridman, Anyiszimovka (nahodkai ág) alállomások bővítése folyik jelenleg. A Volocsajevka-1 - Habarovszk - Kruglikovo (101 vonal-km) szakaszért felelős Habarovszk-2 alállomáson például idén márciusban üzemelték be az új 40 MW-s transzformátort, a második ugyanilyen e hónapban kezd működni, a harmadik pedig jövő év elején. Irányonként 10 perces tehervonati követést kell kiszolgálniuk - és persze errefelé is könnyedén belefeledkeznek a másfeles, dupla, erősen dugulós időszakokban pedig a dupla-másfeles elegyek leközlekedtetésébe.
Ott parkolnak a Pongrácon. Szerintem menj oda, és mondd meg nekik személyesen, hogy lehet ezt jobban is, mert ha ide beírod, az nem jut el hozzájuk és nem fogják tudni, hogy valamit nem jól csinálnak!
Kőbánya teher pu-nál mi az a lehetetlen feladat ami 2 napot vesz igénybe és képtelenek 48 órán belül elhárítani a hibát? Könyörgöm nem űrtechnika ez, egy sz... ros biztosító berendezés javítása miért vesz ennyi időt igénybe? Kiváltani ideiglenesen nem lehet valahogy emberi erővel?
Üdv! Ma reggel a 4617 megint egy kocsival jött, felférni lehetetlen volt, kezek-lábak lógtak mindenfele. A következő meg fél órát késett. Biztató ez így járványidőben :(
A tk/szk-kat már az újabb módi szerint feliratozták, amikor a hagyományos jelölés csak a homlokokon található meg, a vezetőállás oldalára pedig a nyolcjegyű azonosító kerül.
Hát ööö... ami 4:46 környékétől indul a teherrel, az egy VL80tk/szk, a napfényes Ulan-Ude járműjavítója által ráncfelvarrva, VL80t vagy VL80sz nyersanyagból. (A mozdony oldalán VL80tk vagy VL80szk feliratot látsz, de a kétféle nyersanyag egyféle eredményt ad, csak így az élettartamhosszabbításos főműhelyi javítás utáni üzembeállítás két fagyi árával olcsóbbra adódott - adminisztrációs költségek -, ami valakinek szerepelhetett a célmegállapodásában.) Ez itt egy olyan VL80tk/szk példány, amelyet már háromszekciósnak szántak alapból, csak még nem csináltak a középsőből buszterszekciót, de a szedőjét már levették. Viszont nem félpantográfja van, hanem könnyített pantográfja (L13 sokadik reinkarnáció), és ott nem ad látványos különbséget a tetőpanel felszerelési iránya.
Tipikus eset (2:08-tól): - Főnök, hogy kell feltenni a szedőket a tetőre? - Az egyik nézzen az egyik, a másik meg a másik kezed felé. ... - Hogy tetted fel, te átok??? - Főnök, én kétbalkezes vagyok, papírom van róla!
Most már bizonyos: a mozdony egy vízi állatfajta, mert szárazföldön a partra vetett hal szindrómáit mutatja. (2:01-től a videón, ha valakinél nem állna be magától.)
Nagy valószínűséggel nem járt Mo-n. A gép eredetileg az OHE Cargo gépe volt, aztán bérelte a SETG, majd később meg is vásárolta. A többi OHE ER20-as is a SETG-nél kötött ki.
'59 Nyugati '03 átszállást nem adja ki, mert csak 4 perc.
Ha a Nyugatiból a '08-as indulású vonattal mész, az pedig már a '27-es indulású G43-ra nem adja ki az átszállást.
De DFT, köszi a tippet, bár most KöKi-t érintve beütöttem, és Nyugati és KöKi között rendre helyi közlekedéssel akar küldeni (térképes kereső böngészőből).
Én is megcsináltam ezt tegnap, de valahogy nem akart sehogy sem kiadni 1 óra 45 percnél rövidebb eljutási időt. Míg a Déli felé, helyi közlekedéssel 1 óra 15 percet adott...
Beírtam az általad említett útvonalat a Vonatinfóba. Rákosrendező - Budatétény útvonalon és nem említett meg "helyi közlekedést" az app, persze beírtam, hogy Kőbánya-Kispest érintésével óhajtok utazni.