Pólával az a nagy gond, hogy Buzet-Pula szakaszra nincs megoldva a kocsik továbbítása, gondolom a máv csoport meg nem akarna fizetni a horvát pályavasútnak és a szlovén vontatásért. A jelenlegi H-Kozinában az Isztriát megváró ott motorvonatra átszállós megoldás a legjobb megoldás. Amúgy meg eléggé drágult a viszonylat, az SZ nem ad már 60%-os kedvezményt saját szakaszára.
Lehet, hogy a mostani nincs, de amikor meg meg volt tervezve az a nyári változat, ami Siófokon előzte volna a sebest, akkor meg nem voltak lezárva a kocsik, így sikerült az utasok felé még meg sem hirdetetett (de tavaly amúgy elkészült) menetrend alapján kiadni helyjegyeket...:(
A " kedves máv-start" eldöntötte hogy a Rába IC vonatot páros irányban csak másodosztályú kocsival közlekedteti,volt is öröm a Keletiben tegnap,ami ma újra meg fog ismétlödni!Azért az elgondolkodtató hogy egy nemzetközi vonathoz így állnak hozzá!
Amennyiben arra gondolsz, hogy menetrend szerint jár az EN61-01 (ismertebb nevén Pápa vonat) Krakkó és Wadowice között, akkor ez sajnos nincs így, ez a szerelvény jelenleg nincs napi forgalomban, különvonatokhoz használják. Wadowice felé csak régiós (nálunk: személy) vonat jár, helyfoglalás nincs és nem is lehetséges. Arra azért vigyázz, hogy a délelőtti vonatok Krakkóból kis kapacitású vonatokkal (többnyire EN81) vannak kiadva, így helyprobléma azért lehet erősebb napokon.
Azt eleve nem értem, miért van arra külön a és c napi menetrend, de mivel szembe semmi nem jön, szerintem nem azon múlik a dolog..., hiszen azokat előzi Siófokon.
Tegnap valóban +60-nal ért Splitbe, de 7 perc semmilyen gépcserére nem elég Magyarországon sehol, nemhogy egy határállomáson...
Azért az sem zárom ki, hogy a horvát nem volt hajlandó módosítani...
Érdelkes a menetrendkönyvben nem így van még, de a tóparton nagyon laza a menetrendje, gondolom a tervezésnél nem voltak meg még a nyári "szembevonatok".
A legkényelmesebb szerintem a Kőrössel 15.10-kor indulni a Keletiből, Temesvártól van rajta hálókocsi. Másnap reggel érkezik Bukarestbe, délben tovább az isztambuli vonattal, ami estére van Veliko Trnovóban.
A többivel mind hajnali érkezések és átszállások adódnak. Szerbián keresztül Szófiába még érdemes menni de az ország középső részére már kerülő.