Keresés

Részletes keresés

dap78 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 68

Délelőtt üres csempék jöttek egyes területeken, tudom, bocs, javítottam, legközelebb ilyen nem lesz.

 

Mostantól a szembebringa jelölése a halvány rózsaszín helyett világoszöld lett, előbbi állítólag túl nehezen volt észrevehető.

dap78 Creative Commons License 2015.04.01 0 0 67

Mostantól a szembebringa jelölése az erőteljes zöld helyett halvány rózsaszín lett.

 

A szembebringa csak ritkán része a fő kerékpáros útvonalaknak, jelentősége inkább csak helyi, nem indokolt erősen kiemelni. Persze ettől érdemes megjeleníteni, mert ha választani kell egy ismeretlen utca és egy szembebringa közt, akkor érdemes az utóbbit, mivel annak a szélessége biztos megfelelő és az autósok is számítanak a bringásra.

 

Ezzel a lépéssel a zöld szín már csak a kerékpáros nyomot, illetve a nyitott buszsávot jelöli. Mindkettő tempós haladást tesz lehetővé, ezért is érdemes volt elkülöníteni a szembekerékpározástól, ami gyakran jobbkezes kereszteződésekkel lassítja a haladást.

 

Mivel vannak akik paráznak a nyitott buszsávtól, ezért az a zöld csíkra sárga pöttyöket kapott, így megkülönböztethető a sima forgalmi sávba festett kerékpáros nyomtól.

 

dap78 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 66

Szia,

 

Van egy tippem hogy mi volt a gond, légyszi próbáld meg újra megtervezni és lementeni az útvonalat, most talán megeszi a BaseCamp.

 

Örülök, hogy tetszik. :)

 

Előzmény: Zsé papa (65)
Zsé papa Creative Commons License 2015.03.29 0 0 65

Sziasztok!

Nagyon tetszik a térkép. A problémám vele csak az, ha a kijelölt útvonalat elmentem gpx. fájlként, azt utána nem tudom a BasaCamp, vagy a MapSource programokkal megjeleníteni. Konkrétan azt írja ki, hogy a fájl nem importálható.. Ötlet? (GarminE-trex 20 -ast használok) Köszönettel!

dap78 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 64

Sajna nem ismerem ezeket a programokat, én OruxMaps -szal (Android) navigálok mostanában. Az be tudja olvasni a waypontokat ha közeledsz hozzájuk (angolul), ezzel megoldható a hang alapú navigáció.

 

Az oldal automatikusan le tud tenni waypoint-ot a kereszteződésekhez ha ott el kell térni, de mondjuk jelenleg nem kommentálja, hogy ott mit kell csinálnod. Én ezt arra használom, hogy bekapcsolja a képernyőt a kormányon és így rápillantva tudom hogy el kell térnem, látom merre tovább. Itt írtam erről bővebben: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hu:Merretekerjek#Navig.C3.A1ci.C3.B3_a_t.C3.BAr.C3.A1n

 

Az OruxMaps nálad nem opció?

 

Előzmény: Dámdámdámdám Gurgugyin (63)
Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2015.03.22 0 0 63

A Nokia Mapsban nem lehetséges import. A Lumián sem szerintem, de ez nem biztos. Jó lenne hangos navigáció telefonnal és előre bevitt út adatokkal. 

Előzmény: Dámdámdámdám Gurgugyin (62)
Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2015.03.22 0 0 62

A WievRanger programba sikerült importálni az útvonalat. Abból hogy tudok GPS segítséggel navigálni?

Előzmény: Dámdámdámdám Gurgugyin (61)
Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2015.03.21 0 0 61

Nokia 700 telefonba a letöltött útvonalat rá lehet tölteni?

Hosszú Haj Creative Commons License 2015.03.15 0 0 60

Még egy dolog eszembe jutott, ez is az openmaps-on volt feature (csak ez a raszteres térképen), azóta ez is eltűnt. A google maps műholdképét bekapcsolható layer-ként megjeleníteni, meghagyva a te útjelöléseidet.

Hosszú Haj Creative Commons License 2015.03.14 0 0 59

Ne vedd baszogatásnak, de egy mtb jelmagyarázat már nagyon jó lenne. :) Bár nagyrészt sejtem, hogy mi merre, de van néhány fehér folt, kíváncsi vagyok már.

Előzmény: dap78 (58)
dap78 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 58

Mostantól a regionális és az országos kerékpáros útvonalak megjelenése követi a helyi kerékpáros útvonalak új megjelenését, azaz infrastruktúra hiányában türkiz vonalként bukannak fel. A jelzett kerékpáros túraútvonalak megjelenése marad a régi, ezek az infrastruktúra fölött is megjelennek.

A tervezett kerékpáros útvonalak (state=proposed) a mostantól nem kerülnek megjelenítésre.

Ja, és amit eddig "ajánlott kerékpáros útvonal"-nak neveztem, az már simán csak "kerékpáros útvonal".

 

Főleg a nyugati végeken volt gáz a régi megjelenítés, Kőszeg szana-széjjel volt pöttyözve, ami inkább a bárányhimlőre emlékeztetett mint térképre. :)

  

Példa: http://imgur.com/a/OqE7i#0

 

dap78 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 57

Felírtam, valamikor kipróbálom, ha sikerül jól megoldani szólok!

Előzmény: Hosszú Haj (55)
dap78 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 56

Az ajánlott kerékpáros útvonalak türkizek lettek, mint eddig a mások által javasolt útvonalak. A hivatalosan ajánlott kerékpáros útvonalat csak a kerékpáros útirányjelző tábla (a zöld-sárga) jelzi, így nem korrekt egy jel alá venni pl az útra festett piktogramokkal. A hivatalos és nem hivatalos közötti különbség pedig gyakorlatilag csak az a bizonyos tábla jelenti néhány kilóméterenként, így nem érdemes élesen elkülöníteni őket. Szerintem így logikusabb.

 

Másrészt a kijelölt kerékpáros útvonal csoportból a helyi, jellemzően hivatásforgalmi (magyarán: nem túra) jellegű útvonalak átkerültek az ajánlott kerékpáros útvonal csoportba. Ez azt jelenti, hogy sok város hálózata szebben, könyebben értelmezhetően jelenik meg, itt lehet nézegetni példákat rá: http://imgur.com/a/EpFYr (érdemes fullscreen, másképp nem látszik).

 

Hosszú Haj Creative Commons License 2015.03.06 0 0 55

Tooltip szerűen gondoltam, azaz késleltetéssel jelenne meg a magasságérték, ha fölötte nyugtatod a kurzort, úgyis zavaró lenne szted? Az openmaps (már nem működő) vektoros, java-s térképén volt ilyen funkció, sztem hasznos, mert néha vagy rossz helyen van a számozás a szintvonalon, és ezért nem látszik jól, vagy nincs is a közelben 100-as szintvonal, amihez viszonyítani lehetne. Persze nem életbevágó, nem azt mondom, tervezett útnál úgyis látszik a magasságprofil, stb, de néha mégis jól jönne.

Előzmény: dap78 (54)
dap78 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 54

Szerintem sokaknak zavaró lenne ha szintvonal fölé állva magától feljönne a magasság, így is elég sok interaktív elem van már a téképen ami izeg-mozog-csilingel ahogy mozgatod az egeret. :)

 

Azt tudom elképzelni, hogy jobb kattintasra feljön egy popup ablak és az mutatja meg hogy "mi van itt" esetleg "mi van a közelben" és egyúttal az adott pont magasságát is kiírja. Ez szerinted jó lehet vagy túl macerás ha ezért kattintani kell?

 

Előzmény: Hosszú Haj (51)
dap78 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 53

Huh, na akkor mélyvíz; :)

 

Megcsináltam az útvonal/kurzor/nagyító megjelenítésével kapcsolatos észrevételeid közül néhányat itt: http://valamitmutatok.merretekerjek.hu/

 

1. Valamekkora láthatóság a nagyító alatt

A fenti oldalon a következőt beírva a böngésződ developer tools console-jába (F12) állíthatsz átlátszóságot:

 map.getLayers().getArray()[map.getLayers().getLength()-1].setOpacity(0.8)

A 0.8-cal lehet játszani, az mondja meg, hogy mennyire legyen átlátszó a réteg.

 

A Google-féle megoldás talán jó lenne, csak egyelőre nehéz lenne megoldani, a keretrendszer nem igazán támogatja a középen átlátszó vonalat egyelőre.

 

2. Zászló helyett pontszerű kurzor

A zászló talán tényleg túl csicsa, átalakítottam pontra.

 

Emellett a szintgrafikonon húzgált egér csak akkor használja a nagyítót ha az be van kapcsolva, másképp marad az egyszerű pötty.

 

Az utóbbit leszámítva egyelőre nem érzem, hogy ezek a módosítások határozott előrelépést jelentenének. A nagyító alatt átlátszó vonal torzítja a színeket, ezzel nehezíti az alaptérkép elemeinek felismerését. Ha egérrel mozgatod a nagyítót akkor van előnye, de a szintgrafikonos nagyítómozgatásnál szerintem nem fontos látni, hogy merre megy az útvonal, megmutatja ahogy mozogsz.

Hogy érzed? Esetleg másképp kéne kezelni a két esetet, egyikben legyen halvány útvonal, másikban ne..?

 

5. Hillshade

A következő linket tudod kapcsolgatni a rétegeket a jobb oldalon: http://valamitmutatok.merretekerjek.hu/#zoom=8&lat=47.25803&lon=19.37287&scope=freeride

 

Válaszd ki a "Város" alapréteget és rá tudod tenni a Hillshade, Szintvonalak rétegeket. Nem olyan szép kontrasztos mint az MTB nézet, mert az alapréteg ki van hipózva, hogy a kerékpáros jelölések erősebbek legyenek mint az alaptérkép bármelyk másik eleme.

Kipróbálhatod hipozás nélkül is, ehhez az alsó 5 opciót válaszd ki (a szintvonalak, hillshade maradhat). Ez már szebb lesz, de nehezebben követhetők a városi jelzések.

Szóval a szépségnek ára van, nehéz összeházasítani a jó láthatósággal. Sikerül összerakni egy szebb térképet?

 

 

A többi egyértelműen hiba, javítom őket lassacskán, köszi a jelentést.

 

Ez a téma szerintem már kinövi ezt a fórumot, ha nem lankad az érdeklődésed, akkor örömmel venném ha írnál az info@merretekerjek.hu -ra és emailben folytatnánk.

 

Egyébként az open source model ellen nincs kifogásom, csak még kicsit korainak érzem, túl nagy a mozgás a forráskódban, nincs egy határozott irány ahova tart az egész, kísérleti terep. Nekem teher a nyitás, mert azért valamennyire konszolidálni kellene hozzá a kódot és kulturáltan használni a git-et, az esetleges hozzájárulóknak pedig teher az, hogy bármikor beüthet egy nagyobb refactoring. Ez év végére tervezem hogy eljutok oda, hogy leülepszik a dolog és stabil alapokon lehet tovább építkezni.

 

Előzmény: firesharker (52)
firesharker Creative Commons License 2015.02.28 0 0 52

Egy-két gondolat, ami a napokban eszembe jutott:

 

1. Nagyító:

A nagyító funkció nekem tetszik, szerintem sokat fogom használni. Néha kicsit fárasztó memorizálni, hogy merre ment az út, egy néhány%-os átlátszóság szerintem segítene. A google pl. az út szélét kékre színezi amikor kérés nélkül útvonalat tervez otthonról egy keresett helyre.

 

2. Még mindig nagyító:

Magassággrafikon nézegetésénél szerintem jobb volt a régi pötty. A vékony vonal végét sokkal nehezebb észrevenni és nem látom a tervezett útvonalat, csak ha rángatom az egeret. A magasság függvényében változó vonal és a számérték is felesleges, inkább a grafikont nézi az ember, ott látja összefüggésében a profilt, nem kell gondolkodnia, hogy most nőtt vagy csökkent a szám, és ha igen, milyen mértékben. Szóval ezt a funkciót én kiszedném, vagy összekötném a nagyítóval: ha be van kapcsolva, akkor megmarad, egyébként piros pötty az útvonalon.

 

3. Eltakart útvonal:

Miután megterveztem egy szakaszt, megnyomom az Ugrás az útvonalhoz gombot (amit inkább ugrás a szakaszhoz / szakasz megjelenítése gombnak kéne hívni), akkor szépen odaugrik, viszont nem veszi figyelembe, hogy a Munkalap, meg egyéb toolbarok letakarják a térkép jelentős részét. Nyilván az lenne a jó, ha a látható területre fitelné.

 

4. Útvonal elnevezhetőség:

Csak én nem találtam meg ezt a lehetőséget? Szakaszt el tudok nevezni, útvonalat nem.

 

5. Hillshade:

Az az igazság, hogy a montis nézetet nagyon ritkán használom (jelkulcs híján nem tudom megfejteni a jelölést, meg mert a turista és tájfutótérképek nyelvétől nagyon eltér az ösvények-földutak jelölése), viszont a domborzatárnyékolása nagyon szép és szemléletes, szívesen látnám a városi térképen is, legalább bekapcsolható layer formájában. Szerintem nem rontja a sík területek olvashatóságát.

 

6. Útvonal letöltés:

Ha egy útvonalat kijelölök (minden szakasza zöld) akkor a letöltés gomb továbbra is "szakasz letöltése"-t mutat, viszont nem csinál semmit. Gondolom itt az lenne a jó, ha készítene egy gpx-et, benne az összes szakasszal. (Jó kérdés, hogy összefűzze-e az azonos kezdő/végpontú szakaszokat.)

 

(7. Zárójeles hibajelentés:

7.1.3-as Safari alatt nem láthatóak a szakaszra vonatkozó kis gombok (letöltés, megosztás, stb.), Firefox-szal megy.)

 

Köszi a fejlesztést! Ha egyszer felrakod githubra, akkor remélem hozzá tudom tenni a részemet forráskód formájában is.

Előzmény: dap78 (49)
Hosszú Haj Creative Commons License 2015.02.25 0 0 51

Hogyne, én is szoktam ki/be kapcsolgatni a strava heatmap-et, hogy lássam hol megy, meg pont a minap gondoltam rá, hogy jó lenne látni a tervezett úton is, hogy mi van alatta. Lehet, hogy van rá igény, csak még senki nem jött rá a jó megoldásra. ;) A tied most elég jónak tűnik.

 

Más: egy gondolat, esetleg lehetne olyat, hogy a szintvonalakra (a térképen) rávive a kurzort kiírná az értéküket?

Előzmény: dap78 (49)
Hosszú Haj Creative Commons License 2015.02.25 0 0 50

Nem tudom melyik a rosszabb :D, de talán jobb így, köszi.

Előzmény: dap78 (48)
dap78 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 49

Na ma este sem tétlenkedtem;

 

Egy-egy túra tervezésénél szeretem végigkövetni, hogy milyen úton, milyen terepen visz az útvonaltervező. Az, hogy ezt egyik útvonaltervező oldal sem biztosítja, hanem húznak egy vastag vonalat amivel kitakarják az alaptérképet és onnan már csak találgatni lehet hogy pontosan mi van alatta, egyik fő oka annak, hogy saját tervezőt fabrikálok.

Persze tudom, hogy ez csak az én rigolyám, mert ha tömegigény lenne akkor mások is megcsinálják, dehát ez van, szeretem a térképeket! :)

 

Szóval eddig opció volt, hogy a megtervezett útvonalat pöttyökkel rajzolja ki, így látható maradt alatta a térkép, de ez nem volt az igazi. A pöttyök is zavartak, ráadásul nehéz volt követni, hogy merre is haladnak. Két szék között a padlóra..

 

Ma jutott eszembe egy új megoldás: a nagyító ikon bekapcsolt állapotában az egérkurzor körül csak az alaptérkép látszik, fóliák nélkül. Így nem csak az útvonaltervek alá lehet bekukucskálni, hanem pl a Strava és turistautak fóliák alá is.

Akkor esett le, hogy ez tök jó lesz, amikor már próbálgattam - ugyanis a Strava fólián baromira nem látszik, hogy mit tapostak ki az outisok és mit a montisok, de így, hogy bekukucskálok alá, már látom is, hogy milyen úton csapattak és érdemes-e nekem tervezni arra.

 

 

Esetleg van még valaki akit érdekel a tervezett útvonal alatt a térkép..? :)

dap78 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 48

Ahham, látom mi a baj, az openstreetmap.org nem volt hajlandó néha renderelni a csempét ilyen nagy zoomon valamiért.

 

Átállítottam az alaptérkép renderelését is saját szerveremre, aminek hála megszűnnek a fekete négyzetek, ellenben lassabban készülnek el a csempék, erre elég 1 öregecskedő szerver.

Jobb így?

Előzmény: Hosszú Haj (47)
Hosszú Haj Creative Commons License 2015.02.23 0 0 47

Néha nagyobb zoom-okon (17-18-as level-nél vettem észre főleg) hibás a megjelenítés:

firesharker Creative Commons License 2015.02.23 0 0 46

Tökéletes, köszi!

Előzmény: dap78 (44)
dap78 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 45

Na megint egy kis blog;

 

Frissítettem a városi térkép stílusát; nagyobb változás, hogy az önálló kerékpárút felezővonalat kapott, ezzel jól láthatóan meg lett különböztetve a gyalog- és kerékpárutaktól.

A gyalog- és kerékpárutak osztott és osztatlan atípusa ezentúl majdnem ugyanúgy néz ki (utóbbi eddig magenta volt), mert ezeken sajnos ugyanúgy kórincálnak a gyalogok, a sárga vonal a legritkább esetben akadályozza ezt meg. Ennek fényében nincs értelme a hangsúlyos megkülönböztetésnek. Az osztatlan azért egy kissé fakóbb.

 

Emellett minden jelölés karakteresebb, kevésbé "összefolyós", csináltam egy összehasonlítást, azon jól látszik: http://imgur.com/a/Jjq2U#0

Győr rengeteg egyirányú gyalog- és kerékpárútját sikerült szebben megjeleníteni, eddig kétségkívül nagyon ronda volt. :) Szerintem még most sem az igazi, de jobb.

 

Az új stílusban sokat segített Erdős Zoli, aki a februári OSM meetup-on elővette a témát és azóta is hasznos észrevételekkel viszi előbbre az ügyet, köszi innen is! :)

 

dap78 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 44

Igen, egyirányúra rátervez ha praktikusnak tűnik, ahogy pl lépcsőre is. Főutaknál erősen próbálja az ilyet elkerülni de csendesebb utaknál bevállalja ha érdemes. Teljesen jogos, hogy figyelmeztetnie kell ha ilyet tervezett, bele is tettem, próbáld ki!

 

Kanyarodási tilalmakkal tényleg nem foglakozik, az útvonaltervező nem tudja kezelni egyelőre. De ugye a bringás az autósokkal ellentétben gyakran ki is trükközheti ezeket, pl balra kanyarodni tilosnál bemész a keresztutcába jobbra (még akkor is ha behajtani tilos) és onnan mész egyenesen. Másik a gyalogátkelőhely. A jobbra tilos pedig eleve értelmetlen bringánál, azt azért szokták kitenni hogy a gyalogosokat elengedő autó ne tartsa fel mögötte az egyenesen haladókat, bringásra ugyan a KRESZ értelmében vonatkozik, de megenném a kalapom ha ezt komolyan venné egy rendőr.

Szóval ezt nehéz jól csinálni, de igazad van, ez egy hiányosság és meg kell csinálni még ha nem is lesz olyan egyszerű mint egy autós tervezőnél.

 

Előzmény: firesharker (41)
dap78 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 43

Opsz, ciki, javítottam. :)

 

Nem tudom mikor láttad utoljára, de nem rég volt egy nagyobb fejlesztés;

letisztáztam a betöltött adatok kezelését ("Téradatok" fül alá kerülnek és szükség esetén onnan importálhatóak a "Munkalapra"), illetve több útvonal szerkeszthető párhuzamosan ("új útvonal" gomb). Eddig minden betöltött adat automatikusan bekerült a tervbe, ami nem biztos hogy az volt amire a felhasználó számított.

 

Erről nem írtam, rétegigény. Viszont a több útvonal egy idejű szerkesztése megágyazott az alternatív útvonalak kezelésének, már nem kell sok ahhoz, hogy minden tervhez alternatív útvonalakat is kínáljon a térkép, illetve kézzel is össze lehessen állítani alternatívákat és gyorsan összehasonlítani őket, kiválasztva a legjobbat.

Majd blogolok róla ha kész, ez valamivel érdekesebb lesz mint a mostani fejlesztés.

 

Előzmény: olahtamas (40)
forgione1 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 42

ha szabályosan csak zebrán áttolva lehet bevenni egy kanyart.

 

Legalább szakfórumon ne mondjuk hülyeségeket!

Ugyanis a zebrán való áttekerést egyetlen KRESZ szabály sem tiltja!!! Ideje lenne ezt már észbe vésni!

Annyi van csupán, hogy zebrán áttekerve nincs elsőbbséged mint a gyalogosnak. Vagyis szabályosan áttekerhetsz a zebrán, ha az autósoknak megadod az elsőbbséget.

 

Gyakorlatban ez úgy működik, hogy megállsz, majd az autósok átengednek:-)

Előzmény: firesharker (41)
firesharker Creative Commons License 2015.02.19 0 0 41

Köszi!

 

Még két izgalmas dolgot találtam: néha rátervez olyan egyirányú utcára, ami nincs megnyitva kétirányú kerékpáros forgalom előtt. Végülis érthető, sokszor inkább tolom 50 métert, mint hogy kerüljek 500-at, de egy figyelmeztető jelzést rakhatnál az ilyen helyekre. A másik ilyen a kanyarodási tilalmak: ha jól néztem nem fogalkozik velük. Főleg a gyenge forgalomkerüléssel közlekedőknek fontos, ha szabályosan csak zebrán áttolva lehet bevenni egy kanyart.

 

Mutassak példákat?

Előzmény: dap78 (39)
olahtamas Creative Commons License 2015.02.19 0 0 40

A hétfői előadás után ránéztem a honlapra, és látom rengeteget fejlődött, mióta nem néztem rá :)

Ami szúrja a szememet:   "Jelölt túristautak fólia"

Helyesen: turistautak

 

dap78 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 39

Ah, javítottam, köszi.

Előzmény: firesharker (38)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!