Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mr.Gabson Creative Commons License 2019.06.29 0 2 913

Szia!

 

 De az izzitó gyertya is 5 6 ezer darabja... itt: https://alkatreszek.hu/tipus/renault/master/master_ii_dobozos_fd_1998_07/10082/gyujtas_izzitas_alkatreszek/izzitogyertya/osszes_termek/-_1 2900 forint. Arra gondoltam hogy azokat kellene cserélni elöször. 

 


Ez dicséretes izzító-gyertyát cserélsz, de nem figyeltél. Velem is előfordul.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151723344&t=9093568

de akkor izzítógyertyát is cseréltem azt az egyet ami szívócsonk tetején van és a gázolaj-rendszer is rá-van kötve, mivel az izzítógyertyára csöppenő gázolaj gyullad meg amit a motor beszív.

 

Írtam:

 

Ilyen ami kell Neked:

 

Olajat https://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/mannol/7705-o-e-m-for-renault-nissan-5w-40-4l-p215017682/#termek-leiras ilyet akarok venni bele mert az is fekete a motorban. 

 

 

Ebbe az autóba 10W40-es olaj kell! Az 5W40 vékony olaj, ez a 2010 utáni autókba kell mert azok már vékony/kis illesztésűek.

Ha olyan koszos akkor kétszer cseréld, szűrővel. 6.7 liter kell bele az enyém pont 7litert vesz fel.

 

A fagyálló az jó. Ha mindenhonnét leeresztetted hűtő, blokk akkor 11 liter kell. 

 

 

Én a vezérműszíjat cserélném azonnal, görgőkkel, megnézném folyik-e a főtengely-szimering.

Ha marad gempa akkor a váltóban cseréld az olajat. Oda 2.7 litert ír a manuál, de belevághatod 3 litert. TRANSELF TRX 75W80W Én API GL5-ös besorolásút tettem.

 

szvsz

 

Gábor

Előzmény: Rawx (912)
Rawx Creative Commons License 2019.06.28 0 0 912

Köszi! Néztem a manualt de nekem ez nagyon kinai :) Van hozzá nekem nyomtatott magyar nyelvü is,  de abban csak annyit irnak hogy ha villogni kezd az izzitás led vigyem szervizbe. // Szerelöt még nem találtam. Faluban élek és itt sok a sarlatán. Miskolc / Szerencs / Tiszaújváros van hozzám legközelebb.. De a boltok is olyanok itt... Pl eneos olajat a hondámba 9 10 ért adnának.. Neten 4500 volt. De az izzitó gyertya is 5 6 ezer darabja... itt: https://alkatreszek.hu/tipus/renault/master/master_ii_dobozos_fd_1998_07/10082/gyujtas_izzitas_alkatreszek/izzitogyertya/osszes_termek/-_1 2900 forint. Arra gondoltam hogy azokat kellene cserélni elöször. Most nem tudom hogy irtam e de ez egy büfékocsi. A kereskedönél állt legalább 1 évet mire én megvettem.   Az elözö tulaj a váltónak a bowdenjét  összedrótozta... Gondolom ha a váltót nem féltette akkor a gyertyákat sem. Olajat https://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/mannol/7705-o-e-m-for-renault-nissan-5w-40-4l-p215017682/#termek-leiras ilyet akarok venni bele mert az is fekete a motorban. A hütéshez https://www.olajwebshop.hu/mannol-ag13-zold-fagyallo-koncentratum-75-c-5-l/egyeb-termekek/fagyallo-hutofolyadek/mannol-p834080.html ilyen folyadékot vettem. Kiváncsi vagyok milyen lesz majd. Viszont a rendszert is át kellene mosatnom. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=88451962219_6391005532158.jpg

Előzmény: Mr.Gabson (911)
Mr.Gabson Creative Commons License 2019.06.27 0 2 911

Rawx még az jutott az eszembe, hogy Én ide felraktam egy angol-nyelvű manuált :

 

http://en.renault-club.cz/

 

Regisztráció ingyenes (pici angol tudás kell) és utána a manuals-ra kattintasz, ott Model legördülő menüben kikeresed Master.

 

Filter gomb, és a 2. lapon megtalálod ezt:

 

renault master ii 1997 2003.pdf

 

Ingyen letöltheted.

 

Ez autód S9W manual egy jelentős része.

 

Van még olyan, amit Vanett user1-től kaptam, majd idővel felpakolom oda.

 

Gábor

Előzmény: Rawx (908)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.06.25 0 2 910

Hálád  kifejezésének jeleként használd bátran a + (plusz) értékelő gombot !

:)

 

Előzmény: Rawx (908)
Imre Zákány Creative Commons License 2019.06.25 0 0 909

Sziasztok.

2009 es ponyvás master.

Most cseréltek szervószivattyút csövet kormányműt axiálokat és összekötőket.

De ugyan az a jelenség hogy kormány tekerésekor ropogó pattogó hang.

Valakinek hasonló tapasztalat esetleg volt már?

Köszönöm!

Rawx Creative Commons License 2019.06.25 0 1 908

Értelek rendben :) Sikerült este beszélni egy szerelövel.  Ha kiderül mi az oka a hibának késöbb leirom!  Azért akkor is köszönöm hogy adtál ötleteket. És hogy másokkal ellentétben nagyon rendes, normális  módon próbáltál segiteni. Szép napot neked!

Előzmény: Mr.Gabson (907)
Mr.Gabson Creative Commons License 2019.06.24 0 2 907

Figyi, bontó és Bosch szám segít:

 

https://www.google.com/search?q=renault+899065000&oq=renault+899065000&aqs=chrome..69i57j69i64.6772j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

renault 899065000

 

Ne akard a gyárit 60E Ft, jó a bontós 2-5E Ft. Én nem gondolom, hogy ez a hiba, de lehet.

 

Én csak találgatok, Én asztalos vagyok akinek ilyen autója van, szeretek szerelni, de nem ez az élet pályám.

 

Gábor

 

 

Előzmény: Rawx (906)
Rawx Creative Commons License 2019.06.24 0 0 906

Szia! Köszönöm hogy segitesz! Megtaláltam a relét az autóban úgy ahogy mondtad. Viszont már a bárdin, unixon, meg 2 oldalon kerestem de nem találtam ilyet. Beirtam google be Renault hom 7700300624   de csak orosz és angol oladalakat ad ki. Nem tudod esetleg hogy újonnan honnan tudnék venni bele? Nem akarom hogy bármi baja legyen mert az enyém az át van alakitva egy büfékocsivá. Olyan 2 hét múlva szeretnék már árulni vele. És féltem nagyon nehogy komolyabb gond legyen emiatt a kis relé miatt.  

 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=271IMG_20190624_173117.jpg

Előzmény: Mr.Gabson (905)
Mr.Gabson Creative Commons License 2019.06.24 0 2 905

Szia!

 

Írod:

 

A gondom a következö: mi az oka annak hogy 2.8 dti s9w fd 2001 es évjáratú Renault Masterben menet közben villogni kezd az izzitás lámpa? Van hogy egy idö után kialszik.. Olyan is megesik hogy elmegyek valahová, és csak hazafelé kezd el villogni.

Hát Nekem is ilyen vasam van, évjárat motor. Nekem volt izzítási gondom. A képen látható relé adtam meg magát, de akkor izzítógyertyát is cseréltem azt az egyet ami szívócsonk tetején van és a gázolaj-rendszer is rá-van kötve, mivel az izzítógyertyára csöppenő gázolaj gyullad meg amit a motor beszív.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145582125&t=9093568

 

Én elsősorban elektronikus problémát keresnék, hőmérséklet-szenzor hiba, vagy zárlat, talán keresnék egy olyan relét bontóból, hátha az a hibás.

Maga az izzítási rendszer olyan, talán 0 fok alatt aktiválódik addig nincs izzítás ezeken az autókon.

 

 

 Valószínűleg spricc hiba van a befecskendezésnél... Gondolom a motor hangján nem vetted észre, zavarni pedig minek zavarna, hogy kopog, mint az állat... 

 

 

Ez elég valószínűtlen, Bosch rendszerű adagolón, de nem is értem mit ír a "Mókus"

 

Az adagolón, van hidegindító rendszer ami kimerül egy fűtő-patronban, ez csak annyit csinál, hogy hideg indításnál dúsabb, megemelt fordulaton indul. A fűtőpatron melegszik és vissza veszi normál állapotra.

 

szvsz

 

Ha kell lefotózom az enyémet. A relét motortérben szemből a jobb oldalon találod biztosítékdobozt és relék társaságában.

 

Gábor

Előzmény: Rawx (904)
Rawx Creative Commons License 2019.06.24 0 0 904

Sziasztok! A segitségeteket szeretném kérni. A gyakori kérdések oldalon már próbáltam beszélgetni a problémámmal kapcsolatban.. De nyilván ha valami fontos dologra szeretnél választ kapni ott.. Akkor buta, tuskó, birka emberek reagálnak azon az oldalon. A gondom a következö: mi az oka annak hogy 2.8 dti s9w fd 2001 es évjáratú Renault Masterben menet közben villogni kezd az izzitás lámpa? Van hogy egy idö után kialszik.. Olyan is megesik hogy elmegyek valahová, és csak hazafelé kezd el villogni.  A válaszok amiket eddig kaptam: Az hogy hiba van // Valószínűleg spricc hiba van a befecskendezésnél... Gondolom a motor hangján nem vetted észre, zavarni pedig minek zavarna, hogy kopog, mint az állat... 

csiszy85 Creative Commons License 2019.06.22 0 0 903

Kidobja a villáskulcsot narancssárga, és vele együtt a stopot ami piros .

és azt írja ki hogy injection fault.

De semmilyen teljesítményvesztést vagy ilyesmit nem tapaszatltam.

Mindig kigyullad aztán elalszik valamikor nem gyullad ki egy hónapig aztán megint előjön ,csippan egyet, és úgymarad pár percig naponta többször is. Ki is lett olvastatva DTC0471 a hibakód(turbó ellenáramlás irányú nyomásszenzor)

Nem tudjuk hogy mit jelent már több autószerelő is próbálkozott egyszerűen nem tudják.

Valakinek esetleg ötlete? találkoztatok már ilyennel? segítségetek előre is köszönöm

csiszy85 Creative Commons License 2019.06.22 0 0 902

Sziasztok.

 

Légyszíves segítsetek van egy 3- as Masterom ami a következő hibakódot dobja ki a műszerfalon.

Mr.Gabson Creative Commons License 2019.06.19 0 0 901

Ezzel-azonos OEM, bármi vagy akármi az bizony zöld

 


Persze a tévedés jogát  fenn-tartom, de Én úgy látom és vagy gondolom. Privát véleményem.

 

 

Érted ugye!

Előzmény: Mr.Gabson (900)
Mr.Gabson Creative Commons License 2019.06.19 0 1 900

Vízpumpa kicserélve, eddig pöpec.

 

Király!

 

Zöld fagyálló van benne? Mindenkinél pirosat láttam, elvileg az való bele.

 

Hát, ez a kérdés amiben megoszlanak a vélemények. Én úgy gondolom, mivel az enyémben is piros volt és nem teljesítette feladatát, így meg-bukott.

 

Valójában 2.8 DTI öreg vas, elvileg ez kellene:

 

GLACÉOL RX
(type D)
Add only
distilled water

 

Ezzel-azonos OEM, bármi vagy akármi az bizony zöld(eredeti talán sárga, de biztos nem piros). Go@gle a barátom így lett az a Mannol cucc.

 

Jó, eddig úgy vélem.

 

szvsz

 

Gábor

Előzmény: Sanzistift (899)
Sanzistift Creative Commons License 2019.06.19 0 3 899

Vízpumpa kicserélve, eddig pöpec.

Zöld fagyálló van benne? Mindenkinél pirosat láttam, elvileg az való bele.

A vízpumpa tengelyről le kell szedni a fogaskereket, és simán kifordítható, bár volt vele gondom, mert csak egy kétkörmös fér bele.

Sikerült vennem, már majdnem feladtam a keresést.

Sajnos csak készletben volt, egy irgalmatlanul gagyi extol feliratú szar.

Annak az anyaga puhább, mint egy facsavar, csak úgy lett jó, hogy tettem bele normális orsót egy másikból, és a körmök alsó szélét is le kellet vágni.

Hiába kúpos a fogaskerék illesztés, csak úgy jött le, hogy ráfeszítettem, és gázlánggal lemelegítettem, akkor nagy nehezen lepattant.

A vízpumpa csapágya 2-3 tizedet már lógott, csoda, hogy eddig bírta. (2,5, dci120)

Előzmény: Mr.Gabson (898)
Mr.Gabson Creative Commons License 2019.06.17 0 1 898

Szia!

 

A túlfolyótartály teli volt rozsdával, ki lett pucolva, fagyállóval utántöltve, hogy majd holnap lecserélem.

Feltételezem ,hogy a megforrás, és a friss fagyálló miatt elkezdett jönni a víz a vízpumpától, de úgy rendesen. 

Úgyhogy cserebere.

 


Vízpumpa csere, jó móka. Én tavaly Márciusban cseréltem akkor véletlen nemvolt hideg:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=147309294&t=9093568

 

Ott, írtam róla árakkal, hátha segít. A beépített Starline cucc eddig jó.

 

Fagyállóból Én már váltottam erre, mivel ez hasonlít legjobban az előírthoz:

 

https://www.olajwebshop.hu/mannol-ag13-zold-fagyallo-koncentratum-75-c-5-l/egyeb-termekek/fagyallo-hutofolyadek/mannol-p834080.html

 

Sajnos az enyém is rozsdásodott belűről, hűtőt ha lekapod abban is lesz rozsda bőven és a vízpumpa is tartja a rozsdát, majd látod.

Háromszor mostam-ki, utána lett 40 fokosra állítva a fagyálló. Eddig tiszta szép zöld a cucc és úgy vélem nem rohad annyira.

 

Gábor

 

Előzmény: Sanzistift (892)
Managa Creative Commons License 2019.06.17 0 0 897

ÜDV MINDENKINEK.
Tudom ez nem adok-veszek rész. De inkább alkatrésznek mint autónak adnánk el.

2 Db Renault Master 2.5 DCI 115 lovas. dobozos, fehér.
Mindakettő motorhibás.

Részletekről érdeklődjetek ha érdekel valamelyik!
 200E Ft - 250E Ft

Az egyik még komplett. 1-2 dolgot lopkodtunk csak el róla.
A másikat (rosszabbik) kicsit jobban megbontottuk. (bal hátsó fék, generátor, önindító,szervószivattyú meg stb) 

Érdeklődni nálam!

Mindkettő papírral eladó csak sajnos !!!!!

Managa Creative Commons License 2019.06.17 0 1 896

Üdv.
Nekem pont nálam fordult elő egy ilyen eset.
Vezérlés csere után pont. Tök véletlen pont utánna 5 percel.

Reccsent egyet és zörgött, darált, csattogott. Aki megjavította azt mondta, hogy felszakadt a kipufogószelepek vezérműtengelye. Mondta még hogy ez gyakori hiba ezeknél. Új menet, új csavar és jó lett.

Illetve van egy eladó kocsink is amiben a vezérlés esett szét, de még nem akadt meg a motorja. Na abból jöttek-jönnek hangok rendesen. Meg fémforgács is!

Egynél szintén volt ilyen hang. Tök megtévesztő volt, hogy honnan jön. Kiderült, hogy a generátor hátsó csapágya "eltűnt" megevődött. :D 

Ducatomnál meg valami a sok állás után elszabadult és az egyik szelep felakadt. Volt ronda hangja, de érdekes módon nem vert össze semmit. Járatások után egyszercsak elhallgatott. :) 

 

Előzmény: isp732 (894)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 895

Szia !

Sajnos találkoztam már ilyennel, de még nem derült ki, hogy mi van a háttérben.

Én mindenesetre azt javasolnám, hogy ne járj így az autóval, mert csak nagyobb gubanc lesz belőle.

 

Előzmény: isp732 (894)
isp732 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 894

Sziasztok!

 

Van egy master 2,5 dci motoros autónk 2003. évj. motornak nagyon rossz hangja van( zakatol), mintha a szelepek felől jönne.

Bár az is lehet hogy csak ott hallatszik és nem ott van a baj. Az autó egyébként megy rendesen csak zavar a zakatolás és attól tartok valami elszáll.

Tálálkozott már valaki ilyennel?

Sanzistift Creative Commons License 2019.06.16 0 2 893

Azt a tippet kaptam, hogy a felső zár egy az egyben fiat ducato. A törött kilincsekhez elég csak nyitófület venni, könnyen cserélhető.

Inkább a jobb oldali ajtóüveg pótlása okoz gondot, de gyakorlatilag jó bele az, ami 110x65 cm méretű, ragasztott. Nincs valakinek?

Előzmény: Mr.Gabson (871)
Sanzistift Creative Commons License 2019.06.16 0 1 892

Alakulunk, tegnapelőtt kicsit fellforrt a víz a dugóban, baszott elindulni a ventillátor.

A túlfolyótartály teli volt rozsdával, ki lett pucolva, fagyállóval utántöltve, hogy majd holnap lecserélem.

Feltételezem ,hogy a megforrás, és a friss fagyálló miatt elkezdett jönni a víz a vízpumpától, de úgy rendesen. 

Úgyhogy cserebere.

 

Egyébként 20 ezerért vettem komplett első futóművet, kormányművel együtt. 2000 km van benne felújítás óta. :)

A féktárcsák, meg a kerékagy nem passzol, egyébként minden más igen. :)

WildDaemon Creative Commons License 2019.06.10 0 0 891
Sziasztok!

Egy hónapja egy 2001-es 2.5 dci 120 L3H2 Master tulajdonosa lettem. Az autóban 635000 km van.
A váltónak búgó hangja volt ami a ceglédi bontós irányában megadta magát.
A délegyházi váltós embert bíztam meg a váltófelújítással, amit több kevesebb sikerrel végre is hajtott.
Ami jó:
a váltót mint kiderült nem ő újítja fel ő csak a cseredarabot viszi egy váltóshoz. Igaz a hosszú féltengely oldalába így is sikerült hibás szimmeringet rakjanak.
Ami rossz: kB. minden amit csinált. 1-2 napra vállalja a munkát amit minimum megdupláz vagy megtripláz.
Sorolom..... : a váltót levették majd feltették a másikat, egy PK6-ost kapott Piroska (ez lett a Master beceneve) motorolajjal feltöltve váltóolaj helyett. Ugye az olaj szaga merőben más. Arról nem is beszélve hogy a motorolaj sokkalta hígabb.
Aztán a csavarokból 2 volt meghúzva már amit sikerült vissza tenni mert gondolom elgurult és nem volt kedve lehajolni értük.
Majd a kuplung munkahengerét légtelenítve az adóhenger tetejét ügyesen eltörték.
Az alsó gömbtámasz rögzítő csavarját pozicionálás nélkül tövig a tengelycsonkba tolt gömbtámasszal nagykalapáccsal beverte. Persze az anyát már nem tudta rátekerni a szétvert menetre. A másik oldalit majdnem sikerült lyukra illeszteni
Ezen tapasztalatok miatt én nem ajánlom senkinek őket.
Kuplung adóhengert, szimmeringet kicseréltem, közben az axiált is cserélnem kellett porvédővel együtt.
Még turbót, egr szelepet, magasnyomású szabályzószelepet cserélnem kell.
A turbó nyomja az olajat elég rendesen, az egr szelepnél zárlatot jelez illetve a magasnyomású szelepnél is szintén szakadást jelez a komputer.
A magasnyomású 3ohm ellenálást produkál illetve áramalá helyezve erősen változó az áramfelvétele és olyan mintha szorulna.
Hétvégén vezérlést cserélek illetve olajat. (Ez kimaradt betegség miatt)
Az autó egyelőre áll amig nincs kész ami szükséges mert nem akarom jobban tönkretenni. Kormány kapcsolót is rendben kell raknom nincs mindig index jobbra.
Ez esetleg javítható vagy cserélődő?
Kormányrúd valakinek esetleg eladó nem lenne? A csuklónál rendesen lóg.

Ha tudtok bármi szerelési, karbantartási vagy bármi használható gépkönyvet hozzá azt megköszönném!
Ha szüksége van valakinek diagnosztikára abban tudok segíteni!
Köszönöm, az építő hozzászólásokat és a segítségeket előre is mindenkinek!
Üdvözlettel!
Zsolt

WildDaemon Creative Commons License 2019.06.10 0 0 890
Bakker ne értsd már félre kérlekszépen.
Igenis tartalmi lényegen változtatott. a tördelésed mint pl nem véletlen volt egyben, hogy a váltó motorolajjal lett feltöltve. Mert ha teljesen széttaglalod az azt tökrözi, hogy a motor lett olajjal feltöltve pl.
Nekem kárt okozott és semmirevaló minkát végzett a délegyházi krapek.
Ezt szerettem volna megosztani, hogy más be fusson bele.
De ha gondolod akkor semmit nem írok és nem kérek segítséget se.
Pedigazt gondoltam volna ez a fórum ezért van nem, hogy szálkát keressünk a másik szemében.
Főleg, hogy az írásaid alapján pont hozzád szerettem volna kéréssel fordulni.

Előzmény: Vanett user1 (889)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.06.10 0 0 889

Szia!

 

A tartalmi tényeken szerintem semmit nem változtatott az áttördelés, csak az olvashatóságon, meg az áttekinthetőségen javított.

Ilyen az, amikor az ember segíteni próbál, aztán semmi nem elég jó.

Na mindegy, többet nem fordul elő.....

 

Üdv!

Előzmény: WildDaemon (888)
WildDaemon Creative Commons License 2019.06.10 0 0 888
Szia Vanett user1!
Igen kértem a törlését.
A Te taglalásod teljesen más mondandót adott az írásomnak mint amire én gondoltam.
Amint jobban leszek és gép elé tudok ülni átszerkesztem, hogy a mondandóm tükrözze.
Addig is türelmet kérek!
Előzmény: Vanett user1 (887)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.06.09 0 0 887

Jól látom, hogy eltűnt az utolsó 3-4 hozzászólás?

Mi volt a baj?

Managa Creative Commons License 2019.06.06 0 1 879

Üdv.
Nem zárt az agy kívülről. Lemez kupak van benne, amit kifele lehet kivenni.
Féktárcsát nem ütünk. Törékeny!
Amugymeg elég nagy erő és rossz ütéstechnika kell hozzá, hogy eltörjön.
A 1/2 kilós kalapács használata kell.
A fékező felületnél nemigazán szerencsés ütögetni, vagy csak "finoman".

Tőbe jobban bírja.

Mivelhogy a csapágynak ugyis mindegy ezért ott ütheted.

Homlokoldal a kerékcsavaroknál (mintha rá akarnád tolni a tengelyre).

Illetve a tárcsát oldalról a belsején.

Ha gázlámpával melegíted akkor talán jobb. (NEM VÖRÖSRE csak JÓ MELEG LEHET)

Előzmény: Sanzistift (878)
Sanzistift Creative Commons License 2019.06.05 0 0 878

Sziasztok!

 

Kicsit eltűntem, de jó okom volt rá.

Javítgatom a gépsárkányt, meg fuvarozok vele, meg még egy csomó más minden is van, ritkán jutok ide.

 

Segítséget kérek.

A jobb hátsó kerékcsapágy már nagyon kivan, cserélnem kellene, csak azt nem tudom, hogy hogyan szedem le.

Megvettem a másikat, de úgy látom, hogy zárt az agy külső vége, rajzot meg nem találok hozzá.

Apró érdekesség, hogy a féktárcsa úgy rá van gyógyulva, hogy nem bírom finoman lekalapálgatni, durvábban nem akarom bántani, mert ennek kell visszamenni.

Kinek van ezirányban valami infója?

 

Mr.Gabson Creative Commons License 2019.06.03 0 0 877

Üdv. 

Kedves Peti és Gábor. 

 

Sajnos rossz hírem van, ami Nekem van az mind 5 sebességes +R. Ezekkel nem sokra-mész.

 

Ha ennek ellenére ha kell a mi haszna, akkor át-küldöm Neked.

 

Gábor

Előzmény: hillboylb (876)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!