A Hajdú Volán által rendelt példányoknak 50 milllió alatt van az áruk, míg a BKV-s Volvók kb. 65 millióba kerültek darabonként, ha jól emlékszem. Ha nem érné meg nekik, akkor biztos nem csinálnák...
Nem is azért írtam, de biztosan jobban tudja, hogy a vasiak szakembergárdájuk, és technológiafegyelmük milyen. Azért az elgondolkodtató, hogy Egeből hoznak gépeket felújításra hozzájuk (köztelebb lenne Gödöllő, vagy Mezőtúr)... stb.
Ha valamiért dícséret illeti a vasiakat, az a saját gyártású busz. De azért arra is kíváncsi lennék mennyivel került kevesebbe (vagy inkább) többe a saját busz megépítése, mint egy hasonló alacsonypadlós Volvo készen megvásárolva.
Ilyen gondolkodással akkor a világon sehol nem gyártanának buszt. A MAN se gyártana, mert mondaná: óh hát itt a Volvo az is busz, minek gyártsunk mi is mikor már más is csinál buszt.
Akkor sem esek hasra a szép új üléshuzattól amit az E95 be tesznek, miközben az egész busz ugyanúgy zörög, a motor ugyanúgy füstöl, mint a felújítás előtt. Sőt még a szép belső plüss kárpittól se, amit a 266-osokba tettek...
A többi volán sem azért nem újít fel úgy, mint a Vasi, mert nem tud, hanem inkább vesz újat, vagy épp ellenkezőleg, még igényes felújításra sem futja a pénzéből.
Ha valamiért dícséret illeti a vasiakat, az a saját gyártású busz. De azért arra is kíváncsi lennék mennyivel került kevesebbe (vagy inkább) többe a saját busz megépítése, mint egy hasonló alacsonypadlós Volvo készen megvásárolva.
A Volánok jelenlegi helyzetében nem éppen az érdemes/nem érdemes, szeret/nem szeret alapon történik, hogy egy 20 éves buszt fel kell-e újítani vagy sem, hanem hogy új eszközbeszerzés híján nincs mit kiadni helyette.
Aztán hogy milyen szintű felújításra van pénz, az meg igencsak pénztárca kérdése.
Van amire telik, van amire nem.
Vasi Volán igencsak bizonyított már, hogy minőségi munkát ad ki a kezéből autóbuszok felújításával.
Szerintem midnen volánnál értenek annyira a dolgokhoz, hogy igényesen felújítsanak egy buszt. Azon múlik az dolog, hogy mennyire akarnak valamit felújítani.
Egy 20 éves kocsit különben sem érdemes nagyon újítgatni.
Különben is az, hogy külsőre szép, mert mondjuk igényesen le van festve, és e belseje úgy ahogy újra van kárpitozva, az messze nem minden. És kívülállóként főleg ez alapján mondják azt, hogy a Vasi volán jól felújítja a buszait.
Ugyanezt el lehet modnan ia Zala volánról is, a helyi járatú 280-asokat nagyon szépen felújították. Kívül szépen lefújták, belül a kárpitot kicserélték, a padlóját szintén kicserélték, motorikusan meg ugyanolyan szarok maradtak, mint azelőtt.
Gőzöm sincs mennyiért lehetne hozzájutni, de hozzáértő kezek biztosan jó buszt varázsolnának belőlük, lásd Vasi Volán, ahol közismerten kiválóan végzik a felújításokat.
Egyébként a ZV Zrínyi utcai telephelyén jópár 260-as van felsorakozva egymás mellé, persze rendszám nélkül, talán várják a Vasi Volán érdeklődését. -))
"(de a GTE se kimondottan utascsalogató szerintem...)."
Hát fogalmazzunk úgy, kimondottan hülye volán ebből a szempontból.
A ZVR-102-t, esetleg valamelyik másik setrát, vagy E98-at kellene járatni, legalább vasárnap. Hétközben meg jó a GTE-341. Mert akiknek előítéletei voltak a busszal kapcsolatban (kényelmetlen, lassú, stb), az csak fel fog erősödni a GTE, meg FEY láttán.
Akárki akármit mond, egy jó busszal több utast lehet megnyerni, és az E95 erre nem jó. Mégha az egyik legjobb állapotú E95-ös is a Zala volánnál.
Pakondon egy E94 Rába, és egy padlómotoros sárga villám (gondlom 260-as) telephelyes. Rendszámokat nem tudok.
A Sárga villám Zalaszentgrót-KEszthely környékén jár egész nap.
Az E94 reggel 4:25 kor kezd, bemegy Egerszegre, aztán 6:35 kor elmegy szentrgrótra, 8:50 kor visszamegy Egerszegre, 11:30 kor újra Zeg-Zgrót. Délután felviszi az iskolásokat Vöcköndre, ha jól tudom elmegy Nagytilajba, iskolásokat hazaviszi Pókaszepetkről. 16:30 kor megvárja Kemendolláron a 16:10 Zeg-Zgrót járat utasait, és felviszi őket vöcköndre. Majd onnan visszamegy Egerszegre, 17:00-ra ér be. Egerszegről 17:30 kor Petőhenye-Vöckönd-Pókaszepetk útvonalon hazamegy.
"Pedig 3 hete a 17:20-as már dugig volt..." Akkor nem voltam... de 2 hete meg félig volt...
Elég hirtelen jött ez a váltás. A netes menetrendbe csak péntek körül került be... hirdetményt se láttam... egyébként a 17:20-as "törzsközönsége" utazott vele, sok volt az ismerős arc. A premier meglehetősen balul sült el ezzel a 12 éves helyközis buszocskával... (de a GTE se kimondottan utascsalogató szerintem...). A menetrend viszont annyival jobb (azon kívül, hogy több faluból is begyűjti az utasokat, pl. Kehidakustány), hogy akkor ér fel amikor a 17:27-es vonat. Tehát ha azzal menne valaki, vagy az IC-vel (vagyis nem késő a 9 utáni érkezés), akkor jóval tovább otthon tud maradni.
Csak mert most már a járat hivatalosan is Zalaszentgrót-Keszthely-Budapest lett, és este visszafelé is elmegy a kocsi szentgrótig.
Egyébként sok értelme volt ennek az összevonásnak, dolgozókat nem küldtek el, műhely nem szűnt meg szentgróton, csak a buszok elejéről lehetett lecserélni a táblát Zalaszentgrót helyett Keszthelyre vagy Egerszegre