Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Papírból, meg mindenféle háztáji anyagokból, nagyon lassan:-)
Ez 2 mm-es kartonból készült, ragasztópisztollyal összeragasztva. A vakolat Trinát mestertapasz, ecsetvéggel megtunkolva, A cserép meg soronkén ragasztva szintén papírból. Aztán festés, mázolás, tapétázás:-) Ja az ablakok és az ajtók is papírból vannak.
Kicsit OFF, de hátha lát benne valaki fantáziát...
Eladó egy félkész H0-ás terepasztal. Az asztal 220x115cm, középen kettészedhető, így szállítható. Az asztal lapja 17mm-es bútorlap, a lábak is ebből vannak. Az asztalon a Roco cég egykori Hobbyline vágányanyaga van, alatta parafa töltésalappal.
A kétkörös pálya tartalmaz 8db elektromos váltót, plusz egy van tartalékban, valamint egy kisebb adag vágányanyag. A képeken látható épületeket igény szerint adom hozzá, valamint jár hozzá még egy félkész kapcsolópult is amiben két Roco trafónak van hely kialakítva (a trafókat nem adom hozzá). A szakaszolás meg van már, minden vezeték le van vezetve az asztal lapja alá, és be van kötve sorkapocsba. Már csak a kapcsolópultot kell összekötni az asztallal. Ha netán kezdő veszi meg, szívesen segítek, elmagyarázom.
Az asztal témája egy kisváros szélén lévő fatelep, és vasútállomás környéke. A városka végén szerpentin visz fel a hegyre. Az állomáson minden vágányon elfér egy mozdony 3 személyvagonnal.
Nagyméretű képfile-okról van szó, amiből egy csíkot kivágva és kinagyíttatva lehet jó egyedi háttereket készítettni... Nekem a file-ok vannak meg, amik a honlapomon láthatók, ezekből tudok csíkot kivágni és elküldeni.
A nyomtatást és vágást mindenkinek magának kell intéznie.
Nekem is geoline van, én majd a műanyag oldalát fogom kaviccsal díszíteni, utána festeni, antikolni. Láttam az egyik roco katalógus hátulján egy képet erről a megoldásról, és nagyon tetszett. Ilyenkor bánom, hogy nem másmilyen sínrendszert választottam : (
Egy kérdés: GeoLine síneket használok, a jó összepattinthatóság és a ágyazat miatt. Ha mégis szeretném a végén leszórni kaviccsal, akkor, hogy legjobb ezt megoldani?
Köszönöm a segitséget mindenkinek! A peronra az elsö réteg alapozó este felkerült most reggel megyek le csiszolom és megy rá a második réteg. /kösz SchefferJ/
A raktározási részre leragasztottam a méretre vágott "betonlapokat" és a colort is megkapták már /kösz BaTTka1/
Igazából nem tudom hogy a fa mennyire tolerálná a falfesték alapú színezéket. De pl. a fára is ragasztható papír, ezzel a beton dilatációit is ki lehet alakítani, és azon tutira matt lesz a festés. Bár gondolom, a Trinát alapozó se fog fényleni, csak azt még nem próbáltam. Én egyébkét a peront úgy készítettem, hogy vastag kartonból kivágtam az oldalát, majd a közét kitöltöttem. Ezt lehet papírral, Hungarocellel, Styrofoammal, majd a tetejét faragasztóba szórt homokkal bevontam. Mondjuk ez inkább az aszfalt imitálására megfelelő. A képen még nincsen festve, meg nem is lesz, mert közben a projekt síncsere stádiumba lépett:-)
Nálam papír az alap (bármilyen kicsit vastagabb karton , pl műszaki rajzlap matt odala) erre fehér Modakril, vagy bármilyen falfesték, és fekete színező paszta keverékéből alkotott világos szürke festék lett felkenve. A festéket híg állapotban használtam. Száradás után sötétebb szürkével szárazecseteltem. Egy darab papíron próbálgasd amíg nem érzed úgy hogy ez az igazi:-)) További képeket találsz a honlapomon.
Én higítás nélkül felkenem az első réteget. Ha leszáradt, akkor csiszolás és újrakenés. Utána lehet művészkedni, csiszolás, "betonkockák" kialakítása. Fehér csík a biztonsági zóna jelzésére... Utána rögzítés az OSB-hez, majd át lehet fúrni jelzőknek, oszlopoknak...
Köszi a válaszokat! Még gondolkodom a dolgon, de szerintem maradok az asztal szélénél, mert a közepére nem lehet oszlopokat is meg peront is rakni, mert az egyszerűen már életszerűtlen lenne, hogy a fél peront elfoglalja az oszlop. Az anyag már megvan, 10 mm vastag fa lemezből fogom kivágni a peront, ha az így nem elég magas, akkor még 3mm-es bútordekor lappal tudok rajta toldani. Egyébként a két vonat közt 20 mm hely van nagyjából. Modell13 kérdésére válaszolva: M63 készülget, a bzmot készen van. Egyébként a közeljövőben elkezdem a hegyet építeni, majd rakok fel képeket, ha érdekli a társaságot : )
Én raknék. A Prakikerben van megfelelő szélességű, vastágságú léc, ami betonszürkére festve egész jól mutat. Pld. az alapozófestéknek is hasonló szine van.
Szia én mind a két oldalra raktam nekem is igy van valahogy közel vanak a vágányok probáld meg mind a két oldalt hogy meik néz jobban ki szerintem még ember is be fér közé.Látom készül az M63 ugye az a tied?És hogy áll a bzmot od?
Sziasztok! Elsősorban tapasztaltabb modellezőket kérdeznék, hogy a képen látható személy és tehervonat közé be szabad -e rakni egy peront? Nekem nagyon kevés a hely, ezért csak így tudtam megoldani a 3. vágányt, viszont muszáj lenne neki is egy peron. Azon gondolkoztam, hogy az asztal széle felőli oldalra lehetne berakni egy peront, mert ott kicsivel több a hely. Ja és még a felsővezeték tartó oszlopoknak is kell hely valahova. Mi a véleményetek?