Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Ha esetleg egyben nem fér ki, akkor leveszed a motort a szelepről, majd utána veszed ki a szeleptestet. Úgy jó eséllyel minden nagyobb beavatkozás nélkül kifér.
A 3. számmal jelzett rögzítő "szeget" kiveszed, motor kihúz, új bedug, drót visszarak. A motor csak egy pozícióban megy be rendesen a helyére. Nem egy nagy ördöngösség.
A 2. számú rögzítő rugó csak a motort és magát a szelepet tartja egybe, ez látszik az alkatrész képén is, ha valamelyik webáruházban megnézed.
Én elzárnék minden csapot a kazán környékén, és akkor kis szerencsével még a víz sem fog kifolyni, vagy csak egészen minimális. Feltéve, hogy nem kell az egész jobb oldali hidraulikus blokkot kiszedni.
MEO-s csak azt tudja ellenőrízni, hogy akkor működik. Azt, hogy 5 év múlva is működik azt nem.
Sok a rossz tapasztalatom. Főleg az agyondícsért német termékekkel. Ha lehet kerülöm a német szarokat.
Ettől függetlenül kazánválasztásnál nem volt a kritériumok közt, melyik náció gyártja. Ha az általam megadott paramétereknek német kazán felelt volna meg, azt vettem volna.
Nem azt állítom, hogy az ariston jobb, mint bármelyik másik, csak azt, hogy jó áron van jó paraméterekkel, és nem sok rosszat írtak róla itt a fórumon sem.
Persze ha autót vennék, tuti hogy olasz autót nem vennék. :)) Meg németet sem :))
Kérdezek, és aki saját tapasztalatát írja le, azt eddig mindig nagyon fontolóra vettem, sőt utána érdeklődtem a szerelőmnél is, mi a véleménye, meg tudjuk-e oldani.
De tényleg olyanoktól remélek választ, akik használták azon típusú kazánokat, ami nálam felmerült.
Ha csak ezt kell cserélni, az nem olyan tragikus. A legtöbb helyen 20 000 Ft körül láttam. Ahhoz képest persze hogy egy darab műanyag meg egy kis nyamvadt motor a teteje, drága.
Attól függ, milyen hőcserélő. A termék adatlapjában külön kiemelve szerepel, hogy "alumíniummal hosszabb ideig nem érintkezhet", vagyis nem ajánlott ezzel alumíniumot pucolni.
A 10-es pH érték sem kimondottan baráti egy kazánnak, mivel erősen lúgos. Inkább savas(abb) tisztítószerrel próbálkoznék, mivel a képződő kondenzátum is alapvetően savas, a gáz összetételétől függőn pH3.5 - 5 közötti.
Az ultrahangos tisztítót szerintem nyugodtan nyomathatod neki, akár semleges kémhatású tisztítószerrel is.
Autóiparban dolgozom tizenX éve, legfőképp N.o-ba járok emiatt, ne álltassuk magunkat a német precizitással. Németországban nem németek dolgoznak a ténylegesen termelő munkakörökben.
Ma már nem a minőség számít. Az első a bevétel, ami a mennyiségből adódik, néha a minőség rovására. A sorozat gyártott termékeknek - megfelelő gyártósor esetén pedig mindegy, hogy németeknél
áll mellette török segédmunkás, vagy kínában egy üzbég. Ha a termék design alapesetben jó, akkor nem lesz vele túl sok gond.
A tervezett élettartam és elavulás sem csak fikció. Pontosan ugyanez a helyzet bármely kazángyártó cégnél is.
A legtöbb európai kazán belében ugyanaz a Giannoni / bekaert hőcserélő néhány változata van, ugyanaz az EBM Papst ventillátor, és ugyanaz a proporcionális gázszelep. Általában a B&P SGV100.
Menő még a sigma vagy siemens is. A szivattyú sem zsákbamacska, vagy wilo, vagy grundfos. Az összes többi műanyag meg lemez csak a körítés.
Ha konkrét kazántípus alapján keresel pl. proporcionális szelepet, akkor 70-100€ körül van, ha direkt csak a szelep típusát írod be, akkor mindjárt találsz a feléért is. A végeredmény pedig ugyanaz lesz.
Ha kazánalkatrész kell olcsón, és nem sürgős, akkor az olasz ebay-t érdemes nézegetni, a néhány alapszó, amire keresni kell pedig hamar elsajátítható.
Bár nem egyszer jártam már úgy, hogy külföldről rendelt csomagom 2 napon belül megérkezett, a belföldi meg 5-6 munkanap alatt...
német meo-s ellenőriz jó sok vackot is. lásd bosch kazán, ford autó, pdtdi motor stb. ezek nem éppen a leghíresebb termékei a német iparnak. biztos van még több. szóval, csak óvatosan. német precizitás..az már régen volt. a német munkaerővel meg 7 évig elég volt dolgoznom.. nicht mehr, dankeschőn. :(
A következő a dilemmám. Van egy két körös szilárd+pufferes rendszerem, a pufi hcs nélküli. Már lejjebb írtam, hogy kényelmi okokból beraknék mellé egy gázkazánt. A két kör egy Computherm vez. nélküli termosztáttal van vezérelve, két külön szivattyúval, visszacsapókkal, nem motoros szelepekkel van megoldva. A termosztát sima on/of. Ebbe a rendszerbe hogy lenne érdemes beilleszteni a gázkazánt? Hidegben ritkán menne, akkor a fa a főcsapás, tavaszi/őszi átmeneti időszakban üzemelne, meg ha huzamosabb ideig nem vagyunk otthon. Olvasgatom a lemodulálást, begyújtás sűrűségét, ez alapján nekem a pufiba kötés tűnik optimálisnak. Egy szolár vezérlő irányítja a kazánkört, hőfokkülönbség elvén. De van egy plusz érzékelője, ami direkt arra való, hogy ha nem éri el a minimum hőfokot, egy plusz készüléket indítson. Vagy simán a radiátorkörbe menjen? Akkor is párhuzamba kellene kötni a szolár érzékelőjével, hogy csak akkor menjen, ha a puffer hideg. A radiátorköri szivattyúkkal mi legyen? Párhuzamosan menjenek a kazánéval?
A 4 éves Ariston Genus premium 24 kazánunkban megpukkant a váltószelep(talán), fűtési rész műxik, meleg víz helyett hideg folyik,
Mik a tapasztalatok ezzel a kazánnal? 4 éves korban érdemes még cserélni a váltószelepet, vagy előjön 6-7 év környékén az elektronika, vagy valami más, ami miatt már inkább az új a megoldás?
Enyém is, csak kisebb, Hajdú IDE150S, ebben egy csőkígyó van. Sajnos az Ariston kazánon nem lehet allítani a hmv szenzor kapcsolási pontján, gyári érték van csak, ami fix. Emlékeim szerint 8-10 fok körül van. Most 55 fokra van állítva a tartályban lévő víz hőmérséklet, eddig jobbnak tűnik...
Én csak remélem, hogy tartósabb, nem állítottam. A Wolf CBG-2-14 vagy a Vaillant exclusive kazán, amiről érdeklődtem pár hozzászólással ezelőtt Németországban készül. Nekem ez pont elég, hogy esélyt adjak valamelyiknek.
Minden vásárlásunk szubjektív is, nem is kis részben.
Miben tud tartósabb lenni? Más az felhasznált anyagok minősége, összetétele, más a vezérlése? Ha 10 év garanciával árulnák, még el is hinném, hogy megbízható(bb) készülék lehet, de így...
abban a hozzászólásban csak háromszor említettem indirekt módon tárolót, egyszer 250L-t, majd 200L-t utána meg 160L-t írtam. nem érzem magam hanyagnak emiatt! :D :))
10 percig 22L/perc az 220L 50 fokos víz. annyi nem kell senkinek, az én kádam összesen 210L-es. mondjuk kell bele 100L, mert szeretem, ha meggyulladnak a golyóim. :) mi van lyenkor ? még tudna 5 percig 22L-rel nyomni.. de nem kell. fűtse fel a maradékot. azt ekkor 6L/perccel, 22-vel vagy valami köztes értékkel fűti vajon ? azaz: mennyi idő alatt lesz kész ?
Ezt kihagytad : HMV teljesítmény folyamatos üzemben (Δt=30°C) liter/perc 6,3 Amikor direktben a kazan adja .
Szerintem ugy ertendo a dolog , hogy felfutott tarolo eseteben legalabb 10 percig tudsz vetelezni 22,1 liter vizet a tarolobol utanna kezd keveredni a hidegvizzel es csokken a delta T , mert a kazan nem gyozi utanfuteni .
A Hajdu HGK-24 Smart kondenzációs kazánról van valakinek tapasztalata?
Egy szintén Hajdu STA300C2sztea típusú 300 literes két hőcserélős tárolóval együtt használnám, de a kazánjukról még nem sokat hallottam, hátha talán itt van olyan aki tud róla mondani valami független véleményt! :)