Keresés

Részletes keresés

scraapy Creative Commons License 2009.12.06 0 0 2550

Mhh...

 

Technikai ok: a FOK-GYEM vezérlők és a FLASHkártyák memóriája nem követte a kor igényeit. A belső 64kb (egyes busztípusoknál +32kb) és a kártya 4 ill. 10 MB-os tárhelye nem volt elegendő arra, hogy minden megállót felmondjanak "szép szabályosan". Ezért lett úgy kitalálva - helyspórolás címen-, hogy a "A következő megálló a/az" csak egyszer szerepel az állományban. Erre hivatkozik mindig az adatbázis és a készülék. A megállónevek szintén csak "egyszer" találhatók meg az állományba. Ezek hallhatóak a következő megállóbemondáskor és a megállóhely bemondáskor is.Így egy hangot kétszer hasznosítunk.

 

"ha "Az x utca" "következik" lenne a két bemondás, tehát fordított sorrendben az állandó és a változó..."

 

Fordítottja - vagyis az "A következő megálló az Akácfa utca" a történelem folyamán alakult ki, valamint fordítottan sokkal nehezebb felmondani a megállókat. Persze van ennek még technikai problémái is. Egyes vezérlőtípusok - T5c5K kivételével - 1mp szünetet tesz a két hanghivatkozás közé. Ezért is fura néha a trolin a bemondás üteme.

 

 

 

Emlékeim szerint a trolis állományban már az a típusszöveg hallható, hogy " X utca következik. ", tehát nincs külön " A következő megálló a/az".  De lehet,hogy tévedek:)

Előzmény: John Howard (2543)
Peti817172M Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2549
Miskolcon így van a buszokon. Nem is hangzik szépen :)
Előzmény: John Howard (2547)
unikumi Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2548
Valahogy így. De vannak, akik nálam jobban értenek itt ehhez :)

A lényeg, hogy a lehető legjobb megoldás ez a mostani, mert viszonylag életszerűen hangzanak el a mondatok, amelyek kerek, egész mondatok, nem magyartalanok.

Korábban nagyon elterjedt az a megoldás, hogy "Következő megálló" "Kelemen László utca."
Ez csúnya is volt, magyartalan is volt.
Előzmény: John Howard (2547)
John Howard Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2547

"Rottenbiller utca" "következik"

 

Viszont így tényleg magyartalan. Oké, leesett a tantusz. Szóval, úgy valahogy van a címzés, ahogy gondolom?

Előzmény: unikumi (2546)
unikumi Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2546
"Az x utca" "következik"
Máris itt a probléma. Hogy a Rottenbiller utcánál maradjunk, így már szükséges lenne egy olyan is, hogy "Rottenbiller utca.", és egy olyan is, hogy "A Rottenbiller utca".

Persze, laikus mondhatná rá, hogy akkor legyen külön a névelő is, de aki valaha foglalkozott ilyesmivel, tudja, hogy a névelőket levagdosni alapvetően csúnya dolog. Esetlegesen (ld. 3-as metró) meg lehet viszonylag szépen csinálni, de nem igazán célszerű.
Előzmény: John Howard (2543)
nemeza Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2545
Köszi!
Nem kötözködni akartam, csak nem értettem.. De így már világos.
Előzmény: stvrtok (2531)
BPI-227 Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2544
Ennek nagyon örülök! :-)

Viszont a 125-129-es barbi metrón az Örs irányába a frissített verzió beszél, a Déli irányába pedig a régi :D
Előzmény: scraapy (2524)
John Howard Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2543
Ez a technikai ok érdekelne. Nem úgy van, hogy külön van a "Következő megálló" és külön az "x utca", "y utca", "z tér", és ezeknek a címét egymás után kiadja a vezérlő a hangkártya felé? Mert ebben az esetben ugyanúgy két cím kellene megállónként a "lhíváshoz" abban az esetben is, ha "Az x utca" "következik" lenne a két bemondás, tehát fordított sorrendben az állandó és a változó...
Előzmény: unikumi (2541)
T. Ádám Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2542

Nagyon sokáig volt az hogy pl Cinkotai út következik. Aztán lett cserélve hogy A következő megálló (kis szünet) Cinkotai. Aztán most újra mondták/finomítottak a hangon és maradt  Következő megálló Cinkotai út, Szugló utca. Kivéve a 82es ami úgy mondja hogy Szugló utca következik

 

És végre a végállomás elött már nem az van hogy: Következő megálló Öv utca utca végállomás.

 

De jó az is amikor a vezető helyett mondjuk más mondja a megállókat és nem a gépnéni :D ezt most találtam neten :D

http://www.youtube.com/watch?v=oKz86vry-ns

Előzmény: John Howard (2538)
unikumi Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2541
Na azért. Ha tényleg ilyen lett volna, akkor arra azért csak emlékeznék :)

Nyilván szebb úgy, hogy "A Rottenbiller utca következik.", ezzel én is egyetértek.
De a FOK-GYEMes kocsikon technikai oka van a "A következő megálló a Rottenbiller utca." típusú mondatszerkezetnek, hiszen így kevesebb hanganyagot kell tárolni.
Vultronos kocsikon nem is nagyon hallasz ilyen szerkezetű mondatokat.
Előzmény: John Howard (2538)
John Howard Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2540
A 80-as és a 81-es közül az egyik biztosan nem mondja (a másik igen); egészen pontosan emlékszem, hogy feltűnt már jóideje nagydélutánban átszereléskor, tehát ugyanazon a kocsin, ugyanazon a napon.
Előzmény: T. Ádám (2539)
T. Ádám Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2539
Az mintha mondaná de már rég jöttem 80asal keletitől. A 304es az mondja.
Előzmény: John Howard (2535)
John Howard Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2538

"Évente nem sok alkalommal hallom és látom..."

 

Én meg naponta kábé kétszázszor, és kicsit nem értem, hogy miért is kell hangsúlyozni mindig, hogy a következő MEGÁLLÓHELY. Mi más lenne következő? Egyébként - szerintem - nem magyartalan, hogy "Az x utca következik"*, hiszen az következik...

 

* Hoppsz, most, hogy ezt leírtam, lehet, hogy így volt, és nem úgy, hogy "Következik az x utca"

Előzmény: unikumi (2536)
18-09 Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2537
Hmmm, ez eddig nekem fel sem tűnt. Tényleg ennyire nem figyelnék arra, hogy házi viszonylaton mit mondd be?:O
Előzmény: T. Ádám (2534)
unikumi Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2536
Szerintem karakteresebb volt a régebbi.
Meg iszonyat magyartalan, ha tényleg így volt...

Én a magam részéről nagyon profinak tartom a mostani megoldásokat. Évente nem sok alkalommal hallom és látom, így mindig frissen élnek még bennem a korábbi emlékek. És valahogy általában mindig fejlődést fedezek fel :)
Előzmény: John Howard (2535)
John Howard Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2535

Eggyel (kettővel?) ezelőtti állományban a 80, 80A, 81-es úgy mondta: "Következik a Szentmihályi út", "Következik a Csertő utca", "Következik a Zsálya utca", DE: "Következik az APEH megállóhely"! Nagyon szimpatikus volt ez így nekem, aztán jött ez a mostani "Következő megálló a(z) ...... " Szerintem karakteresebb volt a régebbi.

 

Mintha a 80-as sem mondaná a Volánt...

Előzmény: T. Ádám (2534)
T. Ádám Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2534

Ha már így a trolik szóba kerűltek. Miért van az hogy az összes csuklós vonalon úgy van a bemondás hogy: A következő megálló az Egressy út kivéve a 82-esen aminél: Az Egressy út következik hangzik el?

 

Nekem az első verzió jobban tetszik.

Még mindig troli.

82es az Örsön csak a metrót és a Hévet mondja átszállásnál de a 81es meg mintha mondaná még a Volánt. A volán miért maradt ki?

John Howard Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2533
Ja, még egy "eretnek" kérdés: gőzölgő kávéscsésze és "Pihenőidő" (vagy "Műszaki pihenő") felirat lehetséges lenne trolijainkra? ;-)
Előzmény: John Howard (2532)
John Howard Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2532
Mekkorák az egyes típusok táblái pixelben?
Előzmény: stvrtok (2525)
stvrtok Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2531

Kicsit nekem is furcsának hangzik, hogy fiatal korom ellenére a történelemre fogok utalni, de sebaj:

 

A buszoknál az egyes járműtípusokra réges-régóta külön adatállományok készültek, hiszen nem is olyan rég még megvoltak "a" 415-ösös, "az" alacsonypadlós és a mainál sokkal hangsúlyosabban "a" csuklós vonalak. Ennélfogva elvétve akadt csak vonal, amely egyazon garázs különböző típusú járműveinek FOK-GYEM-jében egyaránt megtalálható lett volna. Jónéhány éve egy 40-es járatnak semmi keresnivalója sem volt egy kelenföldi 415-ösben, míg egy Palota-busz sosem szerepelt semmilyen cinkotai vagy dél-pesti buszban, pláne nem a Nógrád Volánnál. Ebben a rendszerben természetes volt, hogy minden járműtípusra külön állomány készül.

 

Mára persze mindez megváltozott. Egyrészt a típusok szétszórása miatt, másrészt mert a korábbi évekkel szemben immár olyasmikre is figyelünk az adattartalmak összeállításánál, mint a megszaporodott átszerelések, a tartalék járművek "bevetési területe", az adott garázs által kiadott egyéb viszonylatok, a műszeres utasszámlálások okozta átcsoportosítások, stb. A garázsok szóló és csuklós FOK-GYEM adatállományai sokban közeledtek egymáshoz, így pl. ma már egy dél-pesti 280-as és 435-ös 99%-ban ugyanazt tartalmazza; fel is merült a két FOK-GYEM állomány egyesítésének igénye.

 

A trolik máshogyan indultak: már igen régóta - függetlenül attól, melyik típus hol járt - az egyetlen állományban az összes vonal szerepel, ami néha bizony igen hasznos (pénteken is kavart egy GVM a Wesselényi utcában).

 

"Veszélyről" tehát szó sincs a buszoknál, egyszerűen így hozta az idő.

Előzmény: nemeza (2528)
John Howard Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2530

"A megoldás nem más, mint hogy a normál 75-ös útvonalban az 1. és 2. végállomásnak ugyanannak kell lennie, mint a 752-esben, így a vonalon rendszeresen megforduló sofőrnek ugyanazt kell mindig választani (remélem így csináltuk...)."

 

Sajnos nem... :-(

Előzmény: stvrtok (2527)
Peti817172M Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2529
Szerintem buszoknál sincs külön állomány, mert például a Hűvösvölgyet két sorba írták elválasztva, miközben régebben az 5-ös betűtípussal is kifért egy sorba.
Előzmény: nemeza (2528)
nemeza Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2528
De ez a veszély a buszoknál is fennáll pl. Kelenföldön (Ezüstnyíl, Gyros, Arculatos 415 vs. 435, 405, 415.04) Ezért szerintem kicsit fura, hogy a buszoknál megy, a troliknál nem.
Előzmény: stvrtok (2525)
stvrtok Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2527

"752 (Hermina úti terelés): sorcserét javasoltam a homloktáblán, így a kezelő a végállomásokat kínálná fel (és írná ki), nem a Hermina utat mind a két irány felé"

 

A FOK-GYEM egyik nagy hátránya az, hogy a frontkijelző felirat első sora és a járművezetői választófelirat megegyezik. Ugyanakkor nem tartom jó ötletnek, hogy a frontkijelzőn változtassunk, mert az meg az utasnak ebben a sorrendben értelmezhető jobban. Egy külföldinek is többet segít egy "Hermina út - Stadionok" felirat egy "Stadionok (Hermina úton át)", amivel nem tud mit kezdeni, ráadásul egy GVM-re nem is fér ki szerintem.

 

A megoldás nem más, mint hogy a normál 75-ös útvonalban az 1. és 2. végállomásnak ugyanannak kell lennie, mint a 752-esben, így a vonalon rendszeresen megforduló sofőrnek ugyanazt kell mindig választani (remélem így csináltuk...).

Előzmény: John Howard (2515)
BPI-779 Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2526
18-11-et kéretik majd megnézni, mert konzekvensen visszafelé léptette ma a megállót az összes gyáli viszonylaton, valamint mindezt ajtónyitásra tette, és nem ajtózárásra. Valami nagyon nem stimmelt, szegény Járművezető a nap végére már reflexből nyúlt felfelé a FOK-GYEM-hez garázsmenetben is, amikor nem is kellett volna :)))

Valamint a Határ útról a garázsmenetes állományoknál a kiírással kéne valamit kezdeni, mert a Szentlőrinci út csak simán nem volt kellőképpen feltűnő...
stvrtok Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2525

A FOK-GYEM-es trolibuszokra egyetlen egy adatállomány készül, és ez kerül az összes járműbe, a különböző kijelzőméretektől függetlenül. A frontkijelző-feliratok úgy vannak megalkotva, hogy a GVM-ek keskeny kijelzőire is kiférjen a szöveg. A Csertő utca ezért kétsoros; az ugyanis egy GVM-en egy sorban nem férne el.

 

Scraapy eltökélt a trolis FOK-GYEM adatállományok megkettőzésében, ám eddig hatékonyan lehurrogtam ;-) Két adatállomány szerkesztése ugyanis kétszer annyi idő, ráadásul a garázsban így nem mindegy, melyik kártyát melyik troliba teszed, vagyis adott az összekeverés lehetősége. Ahol buszok és trolik kártyáinak összekeverése is megeshet, ott ez bizony reális veszély ;-)

Előzmény: nemeza (2502)
scraapy Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2524

Lassan,de biztosan. Egyenlőre most a 412-el akadtak problémák, azokat orvosjuk:)

 

Karácsonyi ajándéknak szánjuk a budai frissítést:)

Előzmény: BPI-227 (2520)
Ify Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2523

A KCSV-k új programjában a 2-esen a Jászai M. téren érkezés után nem vált automatikusan célirányt, hanem cél gombot kell nyomni, ha nem akarom, hogy a túlvégen irányadás után azt mondja, hogy Jászai M. tér végállomás következik. Ez persze nem targédia, csak oda kell figyelni, de egy esetleges frissítéskor javítandó.

 

ksly435 Creative Commons License 2009.12.05 0 0 2522
Gondolom valami ilyesmire gondoltál a Fok-Gyemnél... csak troliba...
549
Előzmény: T. Ádám (2517)
rally forever Creative Commons License 2009.12.04 0 0 2521

Király! :o)

 

Gubacsinál vissza köll fogassak Erzsébet felé, mert a Mester utca felé valami esemény van. Ekkora a villamosok Gubacsi út - Nagysándor utca - Gubacsi út végállomások között közlekednek. Erre lévő programot gondoltam. Lényegében annyi, hogy a Gubacsi út után hozzá kell illeszteni egy VÉGÁLLOMÁS-t :o)

 

R.

Előzmény: scraapy (2505)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!