Keresés

Részletes keresés

-HavocS- Creative Commons License 2009.05.16 0 0 11321
Közben felkeltette a figyelmemet ez a hozzászólás:

"Nekem legjobban az csípi a szemem, hogy egy - a végkifejlethez kapcsolódóan - teljesen irreleváns cselekedetére hivatkozva helyezték vád alá (menet/tolatás kapcsoló kezelése)."

Csak annyira irreleváns, hogy ha nem törli el a vöröset, a VB miatt esélye se lett volna utólérni az IC-t.
Előzmény: Törölt nick (11132)
-HavocS- Creative Commons License 2009.05.16 0 0 11320
Sziasztok!
Szentmártonkáta mh-n van közvetlenül az átjáró és a bal vágány melett egy kereszt. Annak a történetéről tud valaki valamit? Köszi!
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.05.16 0 0 11319
Ha már átszámozások,a 2000-ben Écsnél ütközött M62 188 sem az eredeti pályaszámán szerepelt,ugy tudom a gép eredetileg 067 volt.
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.05.15 0 0 11318
Ütközött Záhonyban az 503-al, de az nem volt olyan komoly, viszont azt is számozgatták ide-oda, volt többek között 138. is a pályafutása során.
dennisthemenace Creative Commons License 2009.05.15 0 0 11317
HF mar nyugdijas,gondolom...Utana meg visszault gepre,ha jol emlekszem..
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.05.15 0 0 11316
Szia! A 178-as Miskolci ősszergej ugytudom eredeti pályaszámán fut,ezen kivül biztos van olyan gép amin nem babráltak a pályaszámokkal.
Előzmény: SÜNÖCSKe (11313)
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.05.15 0 0 11315
Annak a gépnek nem ismerem a történetét,az is balesetet szenvedett,és összekavarták a pályaszámokat más gépekkel?
Előzmény: Bárdos Imre (11311)
ROCOman Creative Commons License 2009.05.15 0 0 11314
A 001-es? :-)
Előzmény: SÜNÖCSKe (11313)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2009.05.15 0 0 11313
Van még egyáltalán olyan Szergej, ami az eredeti pályaszámán fut? :)
endrebá Creative Commons License 2009.05.15 0 0 11312
Ez ám az egyszerű eset...
Előzmény: Bárdos Imre (11307)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.05.15 0 0 11311
Ilyen az 506-os is. :))
Előzmény: Dampflok 50 (11309)
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.05.14 0 0 11310
056-ról készült balaseti fotót nézve nehéz elhinni,hogy ezt a mozdonyt valaha helyreállították.De kitudja.
Előzmény: Bárdos Imre (11307)
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.05.14 0 0 11309
Ez valóban nem egyszerű eset,a világ legbonyolultabb Szergeje a 056.
Előzmény: Bárdos Imre (11307)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.05.14 0 0 11307
Vannak arra utaló adatok, hogy igen, de ezt eddig nem sikerült még pontosan tisztázni. Van, aki esküszik rá, hogy láttott egy teljesen romos M62-t az Északi főműhely udvarán a '70-es évek első felében, ami az ottani szájhagyomány alapján a mendei gép volt, de persze ez még semmit sem bizonyít. Viszont a hirtelenjében a mendei baleset után selejtezett M62 138-nak (őt hozták hírbe mondván, pályaszámcserével selejtezték a 056-t) szintén volt egy igen súlyos balesete Pilisen 1969-ben, ami indokolhatja a selejtezését. A dolg pikantériája az, hogy a 138-as a 008-al ütközött, és egy forrás szerint ez utóbbi gépnek eltört a hossztartója a balesetben, ami egyértelműen a halálát jelentené, ennek ellenére a 138-t törölték az állományból. Magyarán nem egészen átlátható a dolog egyelőre.
Előzmény: Dampflok 50 (11306)
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.05.14 0 0 11306
Hatvanban a kilencvenes évek elején selejtezett M62 056 az eredeti, a Pusztaszentistváni balesetben résztvevő mozdony volt?
Előzmény: Bárdos Imre (11283)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2009.05.14 0 0 11305
De magyar!
Előzmény: emts (11304)
emts Creative Commons License 2009.05.14 0 0 11304
endrebá Creative Commons License 2009.05.14 0 0 11303
...tudom...

Persze hogy viccelek... :-)))
Előzmény: Gurgyula (11302)
Gurgyula Creative Commons License 2009.05.14 0 0 11302
Viccelsz? A "svédacél" és a réz többe került.....
Előzmény: endrebá (11301)
endrebá Creative Commons License 2009.05.14 0 0 11301
...akkor még többet ért ám a forintunk...

De akkor is ennyit számoltak volna, ha ott és akkor én szerettem volna megvenni...?
Előzmény: Gurgyula (11299)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.05.14 0 0 11300
Közben eszembe jutott még egy olyan baleset, amiben mindkét vontatójármű selejtezésre került, bár ennek oka kisiklás volt, illetve az ennek következtében bekövetkezett ütközés. Az 1968. november 26-án Nagytétény-Diósd állomáson történt balesetről van szó, ahol 1,02 perckor az áthaladó 1810. sz. szombathelyi gyors ABb 608 psz, előfogat- és ABb 613 psz vonó motorkocsija a kirérőben álló bejárati váltókon kisiklott és a pályán keresztbe fordulbva ütközött a VI. és a II. vágányon álló tehervonatokkal, miközben az előfogat oldalára is borult. Mindkét motort selejtezték 1969.02.14-én.
Előzmény: Székely gyors (11279)
Gurgyula Creative Commons License 2009.05.14 0 0 11299
Üdv!
1999 junius 4.-én az 1973 sz. vonatot továbbító M61 004 mozdony és a hozzákapcsolt 10 kocsi kidőlt fának ütközött és kisiklott(+3 db kocsi) Az anyagi kár kb. 100.000.000 ft.
A "mozdonyt ebből kb 540.000 ft (bruttó) -ra értékelték!
Rendőrségi jegyzőkönyvben láttam!
Előzmény: Székely gyors (11279)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 11298
5047 047 Krems an der Donauhoz tartozik lassan egy éve.
Előzmény: Cheew (11286)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.05.13 0 0 11297
Szia Sanyi,

köszönöm a kimerítő választ! Neked és Csabának is írtam levelet ez ügyben, ott azt is megírtam,miért érdekel a dolog.

A személyes "élményeidért" nem igazán irigyellek. Nekem (illetve inkább a szüleimnek, mert én még csak négy és fél éves voltam, de azért emlékszem rá), a mendei balesettel kapcsolatban volt hasonló élményünk, de szerencsére a rokonunk nem a balesetezett vonaton utazott.
Előzmény: wrn30601 (11295)
wrn30601 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 11296
Ahogy elnézem a "hejesírásomat", talán nem kellett volna két fröccsöt is meginni ...
Előzmény: wrn30601 (11295)
wrn30601 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 11295

Noha nem nekem tetted fel a kérdést, de remélem a választ tőlem is elfogadot.

Az ÖBB E1546 sz. Eisenstadt-Meidling személyvonata ütközött a GySEV 42712 sz. tehervonatával. A baleset oka: szembemenesztés (neufeldi forgalmász hibázott). Két fő a helyszínen (Simon Csaba ill. az osztrák ÖBB vonatvezető), egy fő a kórházban (ÖBB vonatellenőr). 15 fő különböző mértékben megsérült. A motorkocsi vezetője időben beugrot az utastérbe, ő csak könnyebben sérült meg. A GySEV mozdonyvezető (HF) viszont súlyosan, több hétig kómában volt, de végül talpra állt.

 

Két személyes "élményem" is fűződik a dologhoz.

1. Simon Csaba rokonom volt.

2. Aznap Bécsben jártam és valahol a rádióban hallottam a balesetről. Viszont tudtam, hogy fiam, aki az ebenfurthi iskolába járt, korábban szándékozott haza jönni. Teljesen stresszben voltam, hogy mi van a fiammal. Valamelyik bécsi boltban megengedték, sőt segítetettek telefonálni, hogy mi van a fiammal (akkor még nem volt mobil). Hál' Isten, a fiam végül is nem volt érintve az ügyben.

Előzmény: Bárdos Imre (11289)
M62-238 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 11294
"A többi háromszázasnak is így tudod az eredeti pályaszámát...?"


Igen az összesét,vki feltette az M62-es topikba.
Előzmény: endrebá (11291)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.05.13 0 0 11293
Termésuzetesen nagyon szívesen! Ha valamiben tudok még segíteni, jelezze.
Előzmény: Székely gyors (11288)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.05.13 0 0 11292
M62 138-ból eddig három is volt, és az utolsóból készült az általad említett 315-ös.
Előzmény: M62-238 (11290)
endrebá Creative Commons License 2009.05.13 0 0 11291
A többi háromszázasnak is így tudod az eredeti pályaszámát...?
Előzmény: M62-238 (11290)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!