Ez esetben az eltérés azért van, mert a 22-esen a vasárnapi menetidő kerül a laptáblára, de a 222-es nem jár vasárnap, ezért annál csak hétköznapi menetidő kerülhet ki.
A laptáblákon mindig egy előre választott menetidő szerepel. Általában ez a vasárnap napközben érvényes menetidő. Ugyan kisebb, mint a hétköznap reggel a csúcsban, de legalább eléri az utas.
Biztos valamelyik elszármozott exkelenföldi vagy excinkotás kocsiba lehet. Első-Második szériás kocsikba régebbi vultron vezérlő van. Az ilyenek amit te mondtál.
Húú, hát megpróbálom valahogy megfogalmazni, de majd az okosok jobban leírják: Tehát a kocsiszíni menet programjánál az utolsó megálló után a kijelző átvált "Baross kocsiszín" feliratra, és ott pörgette ezt a szöveget is ki. Lehet, hogy már régebb óta benne van, én csak ma vettem észre :)
apropó: a volvók (dél-pest) vultronjaiban volt valami változás mostanság? csak azért, mert az egyik (sajna nem ugrik be a rendszáma) múltkorában nem olyan volt, amilyenre emlékeztem. a kezelőpanel kijelzője más színű volt és mintha kicsit másképp is viselkedett volna, de az utóbbira nem esküszöm. azelőtt ugye szürkés alapon zölddel volt a kiírás, ezen meg zöld alapon szürke. esetleg csak ezen az egy kocsin lett volna más?
"Szíveskedjenek fogódzkodni mert a jármű időnkét satufékez":)
Kezdésnél a fokgyembe is be kéne jelentkezni törzsszámmal, és így az inteligens fokgyem van akinél csak néha, van akinél megállónkét kétszer is mondaná :oD
Csak annyi lett volna a mondandóm, hogy valaki hülyén szerkesztette meg Zugló vasútállomáson a bemondást. -> "Vonat érkezik az B vágányra. :-)) De akkor marad így. ^^
Értem. Mondjuk a szünet a legkevesebb, mert mondaton belül nem gondoltam vágást, de jogos az eltérő hangszín dolog. Mondjuk a BKV-s hangállomány még mindig jobb, mint mondjuk a Flirtben, ahol olyan hangok is vannak az állományban, amit nem is használ. Például az üdvözlés minden végállomással külön meg van csinálva, de van olyan fájl az állományban, ami az alapszöveg állomásnév nélkül :)
Van Hool-okon, már nem az elsőn hallottam, hogy az "Üdvözöljük... A következő megálló a Haller utca" a 23-ason vonalon recseg-ropog, de kegyetlenül (mondjuk ehhez ma hozzájátszott még az is, hogy közel voltam a hangszóróhoz, és maxon volt szerintem a hangerő is...). Esetleg tudnátok vele valamit kezdeni? Köszi előre is.
Egyrészt a Vultron memóriákban (az előbb említett 512-es korlátozást leszámítva, ami a Solarisokat, a Van Hool-okat és néhány Localót érint) van hely bőven, negyedét sem használjuk ki.
Másrészt lehet egyetlen egy fájl az üdvözlés, a búcsúzás, a mittudomén, de akkor rögtön kiderülne, hogy egy mégoly profi bemondónak is, mint a miénk, mennyire eltérő a hangja az egyes felvételeken. És ennek oka nem a felvételkészítés eltérő körülményei, egyszerűen egy embernek nem mindig azonos a hangszíne, amiket egymással keverve a jobb minőségű hangszórókon már észre lehet venni, és akár zavaró is lehet. Amikor pl. kitaláltuk, hogy elég egyszer felmondania azt, hogy "átszállhatnak a hármas metróra", "átszállhatnak a szentendrei hév-re", stb., akkor pont mélyebb volt a hangja a szokásosnál, így az egyes megállók után bevágva ez az eltérés sajnos eléggé jól hallható.
Harmadrészt, ez a hangvezérlő rendszer olyan, hogy minden fájl előtt kell neki egy másodperc szünet. Így összefüggő szövegek részfájlokra darabolása nem igazán kivitelezhető vele. Ez kétségtelen hátrány, de együtt lehet vele élni, ezért még nem dobnám a kukába ;-)
A Nógrád Volán első eresztésű Localóiban olyan hangvezérlő van, amibe 512 db hangfájlt lehet csak betenni. Mivel ehhez képest igen sok vonalra vannak szétszórva a járművek, ez a limit kevésnek bizonyult, ezért egyrészt a 20E, 147 és egyéb olyan vonalak hangjait eltávolítottam, amikre nincs Localo kiadás, másrészt (mivel ez még nem volt elég) ahhoz a megoldáshoz nyúltam itt is, amihez a Van Hooloknál: az ajtónyitás után hallható hangokat pár vonalon töröltem, ezeknek úgysincs sok funkciója.
Erről minden nógrádos járművezetőnek tudnia kell, mert megírtam nekik levélben, és ha minden igaz, ez ki is van függesztve a telephelyükön.
Nem igazán értem...de azért nem lehet külön,mert akkor minde egyes hanghivatkozás után 1mp. szünet lenne, amit elég hülyén hangzana. Így is van hely "bőven", elfér.
De ugyanaz a megálló nincs kétszer felmondva, csak két hangfájlban található meg, ha két különböző szöveget kell hozzávágni. Tehát a több mondatos hangok össze vannak rakva, csak nem a vultron rakja össze, hanem a Stvrtok :)
A Vultron mp3-at (is) kezel, annak pedig ölég jó hangminősége szokott lenni, pláne 44 kHz-es mintavételi frekivel. A FokGyem valami gagyibb, "önmagával is csak korlátozottan kompatibilis" (copyright by ex-rendszergazdám) fájl-formátumot ismer és használ. Nomeg azért azt se felejtsük el, hogy FokGyem inkább a régebbi kocsikban van, ott meg az erősítő is olyan, amilyen. A Vultron-os kocsik általában korszerűbb, jobb minőségű hangerősítővel rendelkeznek, szebb a hangzás azokon. (Még a saját hangom is "élőbb" pl. a Vultron-os 304-es erősítőjén, mint egy GVM erősítőjén...)
Lehet hülyeséget mondok de szerintem a vultronba a hangok sokkal tisztábban hangzanak mint a fokgyembe tehát lehetetlen azt a hangszínt eltalálni, hogy az összes vonalon eggyezzen. Pl 38ason sokkal másabb a hang mint 151esen...vagy 85 kontra 85E...
A Vultronnál miért jobb avval foglalni a helyet, hogy minden közleményt külön hangfájlba vágtok. Tehát például az Üdvözöljük utasainkat mondat kb. 50-szer le van tárolva, a környéki járatok első megállója is legalább kétszer (ugye bérletes bemondással, és anélkül). Míg szerintem lehetne helyet spórolni, ha úgy lenne, hogy egy hangfájl egy mondat. Tehát pl. a következő hangfájlok lennének:
Üdvözöljük utasainkat! Viszontlátásra! Az első megálló a Szent János kórház. Az első megálló Budagyöngye. Az első megálló az Erdő utca. Az első megálló a Zichy Péter utca. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a Budapest bérlet csak a főváros határáig... A további szakaszon a Budapest bérlet nem érvényes. Innen jeggyel vagy környéki bérlettel utazhatnak.* A további szakaszon a Környéki bérlet nem érvényes. Innen jeggyel vagy Budapest bérlettel utazhatnak.* A további szakaszon a Budakeszi helyi bérlet nem érvényes. Innen jeggyel vagy Budapest bérlettel utazhatnak.* Moszkva tér végállomás következik. Moszkva tér végállomás. Budakeszi, Táncsics Mihály utca végállomás következik. Budakeszi, Táncsics Mihály utca végállomás. Budakeszi, Honfoglalás sétány, végállomás következik. Budakeszi, Honfoglalás sétány végállomás.
És utána a gép rakja össze aszerint, ahogy a hangfájlokat hozzárendeled a megállóhoz. Mivel mondaton belül nincs vágás, így a szünet nem zavaró.
*Itt szándékosan írtam példának a régi fajta bemondást, mert az új fajtánál kénytelen vagy külön fölmondani önállóan a megállót, megy a tájékoztatóval is, ami csak a hely pazarlására jó, másra nem.