Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tibola Creative Commons License 2015.11.14 0 0 21177

 

Ez a traktorom adat táblája. Minden világos, hol mit és mennyit kell cserélni.

Előzmény: Tibola (21176)
Tibola Creative Commons License 2015.11.08 0 0 21176

Szia!

Az olajfogyasztast okozhatja az alatet ategese is ha ez ennel a motornal is problema. Vedd le az olajbetolto sapkat jaro motornal. Ha nem egyenletes hanem lukteto a kiaramlo gaz es kipufogogaz szaga van akkor van baj.

Molyen kepeket igertem? A lakokocsirol? Szegyenlem de elfelejtettem. Bics.

Előzmény: aulac (21174)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2015.11.07 0 0 21175

kb mindent...

 

az olajfogyás ilyen gyorsan leginkább a turbónak köszönhető, de látatlanban nem sokat lehet mondani... Novoth Tibi már találkozott dugattyú repedéssel is a 2.2-es motornál...

 

remélem hamar meglesz a gond...

 

Előzmény: aulac (21174)
aulac Creative Commons License 2015.11.07 0 0 21174

Sziasztok...

 

Bár nem M5, hanem CX-7 2.2 dízel, de a régi ismeretség miatt itt kérdezem meg:

 

Az utóbbi napokban kezdte fogyasztani az olajat az autó, valamint a fogyasztás drasztikusan megnövekedett. Városi használatban van az autó és 8,3 litert fogyasztott eddig.

Most meg felment 13 literre. Mit ellenőriztessek az autón?

 

Off:

Tibola, ígértél nekem képeket.

 

on

aulac

polan21 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 21173

Dpf-el akkor volt bajom amíg városban használtuk és most eggyik napról a másikra eltömődött és esélytelen volt a javíttása, a csövet levettem már de semmi rendelleneset nem veszek észre ennek ellenére kicserélem az alátéteket,  a következő olajcserekor meg az olajteknőbe a kosarat is kitakaríttatom.

Levettem a turbó nyomó ágáról a csövet hogy az olajos-e de nem.  És ugy ebbe a csöbe van bekötve a kartergáz csöve is ha megnövekedett volna a menyisége akkor itt lett volna nyoma...szerintem de lehet hogy én tévedek.

Előzmény: Balthazor Hellman (21172)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2015.11.03 0 0 21172

 

Két éve volt 160.000 km az autódban, elég sokat kínlódtál a DPF-fel, azótamentél még 60.000 km -t. Itt a fórumban a porlasztó alátétek legegyszerűbb ellenőrzési módja biztosan le volt írva stb.

 

Húzd le a kartergáz elvezető csövet, és nézd meg ott milyen gáz távozik! Ha kipufogógáz szaga van, akkor az alátétek átégtek...

 

Ha azok átégnek, a koromképződés miatt elszennyeződik a motorolaj. Ha a mocsok eltömi az olajszivattyú kosarát, akkor a fellépő kenési elégtelenség rövid úton tönkreteszi a motort. Mielőbb ellenőriztetni kell az előszűrő kosarat is. Ehhez le kell venni az olajteknőt, vagy endoszkóppal is lehet ellenőrizni, ha van kéznél...

 

Ha sokat mentél városban, akkor a turbó kezdődő kopása is lehet az olajfogyasztás oka. Amúgy ha jól olvastam kb 7000 km alatt evett meg kb fél liter olajat? Ezt még nem nevezhetjük soknak. Ha elkezd többet enni, akkor viszont utána kell nézni a dolognak...

 

 

Előzmény: polan21 (21171)
polan21 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 21171

Szerintem ebben a gyári van még.

Előzmény: Balthazor Hellman (21170)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2015.11.02 0 0 21170

A porlasztóalátétek általában 100.000 km körül tönkremennek. max 150.000, de 200.000 felett az eredetiek tönkreteszik a motort. Kivéve, ha a gyárit módosítás előtti gyárira cserélték.

 

Szóval esélyes, hogy az már volt cserélve valamikor, hacsak nem egygazdás az autó...

 

 

ha voltak cserélve, akkor nem az lesz az olajfogyasztás oka...

Előzmény: polan21 (21169)
polan21 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 21169

Nekünk is most halt meg a dpf az ki lett vágva (már mikor hozzánk került akkor  kellett volna) egrt ledugózva.

Váltó és szervo olaj csere és a porlasztó alátétek cseréje van tervben most mert csipegeti az olajat de nem turbó hiba miatt.

Előzmény: Balthazor Hellman (21168)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2015.11.02 0 0 21168

Az enyémben 166 van, de 105-ig másnál volt az autó. 110 körül kiderült, hogy a porlasztókkal baj van... Sajnos ez az autó biztosan megkapta a magáét. Elvileg 100.000-nál váltóolaj csere is volt (végigszervizelt autó) hát elég sötét volt az elvileg 66.000 km-et futott olaj...

 

Bele se merek gondolni, hogy miket hoznak be mostanában Európából... rendesen leverték ennek a típusnak az árát...

 

2012 12. hóban vettük 2.4 M huf-ért 5 évesen 105.000 km-rel. Akkor 44 db Mazda5 volt a hahu-n... Most van kb 130 db, és ha 1.9 M-re tenném ki az enyémet - szerintem szinte kifogástalan állapotban (elég kényes vagyok) - akkor rám se bagóznának... pedig 6-700.000 ráment a 3 év alatt (a 120.000-es szerviz kb 130.000 huf, a porlasztókra ráment kb 250, most 290 a lendkerékre, vettem acél felniket, azok görgőzve festve lettek stb stb stb...)

 

 

 

Előzmény: polan21 (21167)
polan21 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 21167

Nekem 220e km van benne gyári lendkerékkel még semmi jele hogy cserélni kellene.

Előzmény: Balthazor Hellman (21165)
polan21 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 21166

Köszönöm megtaláltam.

Előzmény: Huszigabo (21164)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2015.11.02 0 0 21165

A kettőstömegű csere végeredménye mára lett meg... a hétvégén olyan idegbaj kerülgetett, hogy már az asszony is csak messziről érdeklődött, megnyugodtam-e?

 

Valami csörgés jelentkezett amikor kinyomtam a kuplungot illetve megállni akartam... Később rájöttem, hogy rezonancia és motorbillenés (feszülés) függvénye a hanghatás... ez kicsit megnyugtatott, de azért nagyon vártam a mai reggelt, hogy alámehessek a kocsinak...

 

Ma visszaraktam a régi nyomatéktámaszt (amolyan placebo gyanánt, hiszen kb egy éve bent volt az új), megemeltem a váltót és a bakot meglazítottam, kicsit áthelyeztem, illetve találtam egy fellazult csövet a tűzfalon, azt visszapattintottam a helyére.

 

Most már  csak valami műanyagos remegést hallok nagyon ritkán elinduláskor... azt még megkeresem, ha addig élek is...

 

Meglehet a lendkerék nem volt olyan rossz passzban, mint gondoltam, mert hasonló zörgések kerültek elő a szerelés után, de nem ugyanazok... A leálláskor a régi lendkerék néha rántott egyet az autón, az új nem... Azzal a jelenséggel is együtt lehet élni, de most nyugodtabb vagyok. A váltások érezhetően puhábbak, motorféknél alacsonyabb fordulaton kuplungolva nincs olyan érzésem, hogy megkésve és hirtelen oldana a tengelykapcsoló... Eddig araszoláskor, dugóban a sor után menve, felgyorsítva, és visszalassulva ez párszor előfordult...

 

(megfordult a fejemben, hogy megpróbálom értékesíteni beszerelési garanciával, de ezzel csak egy nepper zsebébe raknék pénzt... így nem tetszik már annyira az ötlet) Ha valakinek nagyon kell, és mer kockáztatni egy szerelést, akkor esetleg szóljon, szerintem még van benne pár km...

 

Nem volt olcsó buli, de nyugtatom magam, hogy ez egy befektetés a következő 5-7 évre (addig tervezem megtartani a kocsit).

 

Nem kicsi méreg még, de a turbóra menő levegőcső lyukas. Szentendrén illetve a Dél utcában nincs, az utóbbi helyen talán lesz egy hét múlva. A lyuk nem nagy, de nagyon rossz helyen van, ragasztásra esélyem nincs...

 

 

Előzmény: Balthazor Hellman (21157)
Huszigabo Creative Commons License 2015.11.01 0 1 21164

akarom írni 10-4,10-5 :)

Előzmény: Huszigabo (21163)
Huszigabo Creative Commons License 2015.11.01 0 0 21163

szia

https://drive.google.com/open?id=0BxJku_1aOW4CU1l3VGRGNkdHQmc

itt a könyvben le van írva, 10-5, 10-6 oldalnál keresd

Üdv G

Előzmény: polan21 (21162)
polan21 Creative Commons License 2015.11.01 0 0 21162

Sziasztok!

Tudna-e segítteni valaki abban hogy milyen olaj kell a kormányszervóba és a váltóba, van-e sepiciális előírása a mazdának rá. 2.0 D 147le. Köszi előre is a segìtséget.

Mazda5 2.5 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 21161

Csak is autómata.... A világ ezen oldalán nem túl jó választás a mechanikus.

Előzmény: kiggyo (21159)
Mazda5 2.5 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 21160

Eddig Mazda5-ből csak a 2.3-as, szintén benzines és autómatához volt csak szerencsém. Ami meglepően kevesebbet fogyasztott és lehet hogy másként volt kalibrálva, de sokkal rugalmasabban gyorsúlt.

Életem első mazdáját tartom eddig az etalonnak. 2005 ben vettem egy új Mazda6 V6-os 3.0L és abban volt 220 LE. Azóta volt 5-ös, Cx-7-es is de egyik sem lépett még csak a nyomdokaiba sem. Most amivel elégedett vagyok az a második autónk, egy Cx-9 .

Előzmény: kiggyo (21159)
kiggyo Creative Commons License 2015.10.30 0 0 21159

Azért csalóka a dolog, nem tudom a 150 lovas 2.0 verziót vezetted-e. Azt ordíttatni kell hogy lépjen, ez meg nyomatékból teszi ugyanazt. Gyorsan ennél is maradtam.

 

Meg persze nyilván nem sportautónak vesz az ember ilyet.

Az enyém automata, városban 1200-2000 között pörög. Nekem tetszik a karakterisztikája, olyan mint egy nagy szívódízel. 

 

A maximális teljesítmény jó marketingduma, a nyomatékgörbe számít igazán sokat.

 

A tiéd manuális vagy automata?

Előzmény: Mazda5 2.5 (21158)
Mazda5 2.5 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 21158

Sajnos a 2.5-ös motor sem egy erőmű !     157LE nem egy nagy 

eresztés.  

Előzmény: Tibola (21144)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2015.10.29 0 0 21157

Csak egyre furcsább kattogó hang kuplungoláskor... Illetve megállaskor kotyogás... 

Előzmény: Tibola (21154)
Tibola Creative Commons License 2015.10.29 0 0 21156

Egyszer majd en is azt fogok venni. Ha tehetem a 2,5-os motort.

Előzmény: kiggyo (21155)
kiggyo Creative Commons License 2015.10.29 0 0 21155

Hát én a kísérletezés örömét meghagyom másnak, ezért vettem egyszerű japán szívó benziest...

Előzmény: Tibola (21153)
Tibola Creative Commons License 2015.10.29 0 0 21154

Ereztel valami elojelet? Remeges, razkodas, stb. Miert cserelted?

Előzmény: Balthazor Hellman (21152)
Tibola Creative Commons License 2015.10.29 0 0 21153

Ahogy irtad, nem föttög csak mén. De csak a japcsi motoros. Az en szaros Navaram ami mar felig ronyo volt, motorhibas lett 110e utan. Azt mondta a szerviz, tonkretettem. ???????  Oszt kiderult hogy a 10 darabbol amit a ceg vett 4 db megallt. Felujitas volt mindegyiknel.

De komolyra fordulva, sajnos jelenleg nincs a piacon jo es megbizhato egyteru. Nincsen alternativaja az otosnek. Ami tetszene az nem kaphato, csak Japanban. Az MPV. Nekem az kene.

Előzmény: anfanger001 (21151)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2015.10.29 0 0 21152

Anno az L200-asoknál volt olyan ügyfél, aki 30.000-km-enként kérte a helyzetjelző-izzó cseréjét...

 

Én nagyon szerettem azokat az autókat. Az autópályás fogyasztása volt nagyon magas, de azon kívül jó kis gép volt...

 

más:

most rászántam magam a DMF cserére... Hát nem egy egyszerű művelet. Kicsit megnehezítette a dolgunkat hogy az egyik féltengely bordás része bele folt gyógyulva a kerékagyba...

Az egr hőcserélőjének egyik csavarjával is szívtunk rengeteget. Csak melegítéssel jött le...

 

Sajnos a turbóra menő műanyagcső enyhén repedt, erre kell még megoldást találni...

 

ja igen... k*rva nehéz váltója van ennek e dögnek...

 

Mindenesetre mára abbahagytuk, a váltót és a tartóbakot tettük vissza...

 

A DMF kicsit kottyant fémes hangot adott. Az újnak is van valamennyi játéka, de annak nincs hangja... a kuplung kb félúton volt, így talán nem kidobott pénz a cseréje...

 

166.000 km van az 5-ösben most, remélem egy darabig nem kér pénzt mert ilyenkor azért kicsit fáj az ember zsebe...

Előzmény: Tibola (21149)
anfanger001 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 21151

Pálinkás jó reggelt!   Most értem csak gép közelbe és meg próbálok válaszolni a felhozott "vádakra".  Ugyan a francia autóipar nem a világ legjobbja de nem is rossz.  Nekem volt R5-öm az őskorba az csak ment-ment persze az még faék volt. Azután vettem Laguna II 1.9 dci-t 300e. mentem vele és egy turbo kotláson kívül nagyobb bajom nem volt de azt köszönhetem magamnak az óóócsó olaj miatt! Kisebb futómű nyűgje szinte minden évbe volt de ahogy olvasom az M5-nek is van... És most lököm az igét!  A feltett kérdés szerint melyik a megbízható Espace??? A 2.2 dci semmi képp!!!  Viszont az összes benzines jó csak például a 2.0 16v-ben az "okos" kereket (VVTi) is cserélni kell a vezérléssel nem csak a szíjat mert azután várható a csoda... A 2.0 dci a legjobb, bocsánat legmegbízhatóbb!!! Láncos Nissan motor örök mint a nyomor de a gyári 30 ezres olaj csere periódust el kell felejteni (valószínűleg a fogyasztói társadalom végett kellene idő előtt meghóóni a motornak) A legjobb a típus hibától javított 3.0 dci!!! (Isuzu)  A hiba a következő: a húzót szemű halszagú barátaink spórolni akartak (vagy csak nagyot alkotni) a gyártás technológián és kitalálták a csodát, nem kell annak a fránya hüvelynek válla legyen elég csak egy egyenes cső (sokkal kevesebb forgácsoló megmunkálás és kevesebb anyag) amit "csirízzel" beragasztunk...  Hát ez nem jött be :(( Az nem kérdés hogy megkotlik-e csak az hogy mikor.  A három motor csere azért van mert nem javítják a hibát hanem beraknak egy új de ugyanúgy széria hibás motort...  Én megjavíttattam és egy kicsit okosíttattam is és mééén és mééén és nem föttög :)))

 

 

ha valakit érdekel bővebben a téma nézzen át az espace index fórumra, minden kérdésre szívesen válaszolunk.     

 

Szép napot, gumi fákat...

Előzmény: Tibola (21150)
Tibola Creative Commons License 2015.10.28 0 0 21150

Legalább tudtátok előre. Akár leírhatták volna a user manualba is :o))

Előzmény: SzaboZE (21148)
Tibola Creative Commons License 2015.10.28 0 0 21149

--DDD

A prímet az L200 viszi. Kettőt használtam eddig. Mindegyiket bőven 300e km fölött adtam le. Baromira idegesített hogy 40-50 ezrenként kiégett valamelyik első helyzetjelző. Az a foglalat nélküli, visszahajtott érintkezős pici izzó.

De a Nissan Navara az többet volt a szervizben mint használatban. A Hilux a kettő között van. Nem rossz, de nem kéne. A többi más kategória volt.

Előzmény: kiggyo (21147)
SzaboZE Creative Commons License 2015.10.28 0 0 21148

Vol két céges ford focusunk. Az egyikben kb egy 5-10e km-el volt mindig több. Namost ezen az autón láttuk előre a másik hibáit. Ha valami megkotlott, akkor a másikon kb 5-10e km múlva előjött ugyanaz :D

Előzmény: Tibola (21146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!