Keresés

Részletes keresés

Zahnrad Creative Commons License 2012.08.01 0 0 33520

Szigorú? Hol? Mi? Mióta? Most módosították vagy harmadszorra a műszaki kiírást, ha az átláthatóság korábbi nagy harcosa nyilvánosságra hozná, már nem ez lenne a véleményed.

Ez az ON topik gyártóknak még kedvezhet is.

 

De nem csak az egyébként is erős közepes műszaki kiírásat puhítgatják, állítólag az OW-t versenyben tartó változások is vannak. Ez nem szigorú, nem szakmai, elllenben politikaig befolyásolt, mint eddig bármikor. Csak most nincs hangos ellenzéke.

Előzmény: Törölt nick (33510)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2012.08.01 0 0 33519

A BKK-BKV felállás klsszikus megrendelői - szolgáltatói viszony. A megrendelői funkciók Európa rengeteg városában már régóta különváltak. Hatékonyabb a működés, ha nem a tulajdonos egyben a megrendelő, hanem külön erre a célra létrehozott (szak)szervezet.

---------------

 

Feleslegesen bonyolítod.

 

A közlekedési szolgáltatásokat megrendelő és felügyelő önkormányzati szakapparátus eddig is különvált a tulajdonosi jogokat gyakorló önkormányzati képviselőkgyűléstől.

 

A BKK egy teljesen felesleges kolonc, ráadásul az elemi józan észt megcsúfoló módon tevékenykedik.

 

Azt hazudják, hogy a versenyhelyzet megteremtése érdekében akarnak alvállalkozói vonalakat tendereztetni. Holott pont a legesélyesebb versenyzőt, a BKV-t hagyják ki.

 

Azt hazudják, hogy azért hagyták ki a BKV-t, mivel a BKV a használt buszaival árban alákínálhatna az alvállalkozók új buszainak. Holott a tender egyértelműen új buszokat ír elő, tehát ez még elvileg sem lehetne igaz.

 

Hogy a fenébe nevezhetnéd megrendelői szerepnek és versenyhelyzet teremtésének azt, amikor a BKK egész tevékenysége kizárólag a BKV kiszorítására irányul?

 

Azok mellett a feltételek mellett, amik esetén az alvállakozók hajlandók buszvonalakat üzemeltetni (készfizetési garancia a BKK részéről!!!) a BKV sokkal olcsóbb lehetne.

 

A BKV kizárólag azért hitelképtelen és működésképtelen, mivel a főváros és a kormány nem hajlandó garantálni, hogy időben és maradéktalanul fizet a szolgáltatásaiért.

 

Komolyan elhiszed, hogy egy magánvállalkozó ilyen feltételekkel hajlandó volna szerződni a BKK-val?

 

Akkor meg miről beszélünk?

Előzmény: Törölt nick (33516)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2012.08.01 0 0 33518

A BKK-nak nem nagyon van pénze, mint ahogy a városnak se.

-------------

 

Nem a BKK-nak vagy a fővárosnak kell a pénz.

Hanem a BKV-nak, mivel az csinálja a tömegközlekedést.

 

A BKV-nak pedig rengeteg pénze van, egyrészt jegyárbevételből, másrészt állami és önkormányzati támogatásból.

 

Nem az a baj tehát, hogy a BKV-nak nincs pénze.

 

Hanem az a baj, hogy a főváros és az állam több szolgáltatást kér a BKV-tól, mint amennyit hajlandó megfizetni.

 

És hatalmi szóval megakadályozzák, hogy a BKV a rendelkezésre álló pénzkeretekhez racionalizálja a járatait és a dolgozói állományát.

 

Ráadásul az utóbbi években pedig tudatosan a BKV csődbehajtására játszik, hogy a buszközlekedést a hiénák kiszervezhessék maguknak.

Előzmény: Törölt nick (33515)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2012.08.01 0 0 33517

láthatjátok, hogy mikkel/hogyan kell utazni Bp-en. Addig, amíg ez a porblma meg nem oldódik, addig mindenképpen kell a BKK.

----------------

 

Bocsi, de én pont azt látom, hogy a BKK a BKV normális működésének még hatékonyabb akadályozására kellett.

 

Amióta a BKK van, nem javult, hanem durvánn romlott a tömegközlekedés helyzete.

A BKK megléte óta csak hülye döntések születtek, és tovább csökkentek a járműbeszerzések.

 

A BKV "helyzete" kizárólag abból adódik, hogy a főváros és az állam nem hajlandó megfizetni azt a szolgáltatást, amit a BKV-tól megrendel.

 

A megoldás egyszerű volna:

 

1. Tisztázni kéne, hogy mennyi pénzt tud adni a főváros és a kormány a BKV feladataira

2. A BKV megmondaná, hogy ebből a pénzből mit tud nyútani

3. A főváros és a kormány bankgaranciát adna a pénz folyamatos folyósítására

4. Erre a fizetési garanciára a BKV már aznap tudna banki finanszírozást szerezni, járműbeszerzésre és üzemeltetésre egyaránt

5. Erre a fizetési garanciára a BKV hosszútávú, reális és gazdaságos üzleti tervet tudna készíteni, és azt végre is tudná hajtani.

Előzmény: Irizar ranger (33512)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.01 0 0 33516

Hagyjuk már ezt a blikk szintű károgást.

 

A BKK-BKV felállás klsszikus megrendelői - szolgáltatói viszony. A megrendelői funkciók Európa rengeteg városában már régóta különváltak. Hatékonyabb a működés, ha nem a tulajdonos egyben a megrendelő, hanem külön erre a célra létrehozott (szak)szervezet. Mivel a BKV-n kívül egyenlőre nincs másik szereplő a fővárosban, ezért egy halom anomália van még a rendszerben. Ha ez hatékonyan tud működni, akkor az idő folyamán ezek kikopnak majd.

Másik fontos tétel, hogy az egységes tarifát így sokkal egyszerűbb létrehozni. Most tényleg, milyen jogon mondaná meg a BKV (vagy bármilyen másik operátor) hogy mennyibe kerüljön jegy és mire érvényes? Nem az ő dolga. A BKK a jövőben akár BKSZ-nt is funkcionálhat, amivel tényleg megvalósulna a budapesti agglomerációban a tarifaközösség, vagyis hogy mindegy lenne hogy vonatot, Volánt, BKV-t, egyéb alvállalkozó járatát veszed igénybe.

 

Használt buszok. Azt tessék megérteni, hogy a BKV akut buszproblémákkal küzd. Ha nem vennék most lóhalálában ezeket a használt buszokat, akkor járatritkítást kéne bevezetni, mivel nem lenne elég kiadható busza a társaságnak. Ez tűzoltás. Hosszú távon új buszokra épít a buszüzemeltetési modell, a BKK dolgozik rajta.

Előzmény: Pekkarin (33514)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.01 0 0 33515

A BKK-nak nem nagyon van pénze, mint ahogy a városnak se. Ezen próbálnak változtatni most (pl. a parkolási pénzek átcsoportosítása a fővároshoz). De ha lesz is pénz a buszüzemeltetési modellhez, akkor is égetőbb az elavult Ikarusok, azon belül a csuklósok, lecserélése korszerűbb dízelre. Abban szerintem egyetérthetünk, hogy előbb kéne új busz a 7-es, 86-os vonalra, mint a 88-ra villanybusz.

Előzmény: Itoérambolafoci (33511)
Pekkarin Creative Commons License 2012.08.01 0 0 33514

Egyet értek. Az egész csak arra volt jó, hogy kiheréljék a BKV-t, mert így könnyebben lehet kiszikpázn a pénzt.

Az meg, hogy most félalacsonpadós dán Volvók jönnek egyenesen vicc, mikor V.Dávid kifejtette, hogy nem való ide olyan a (NABI kapcsán).

Akkor ezek szerint mégis.

 

Előzmény: Irisbus (33513)
Irisbus Creative Commons License 2012.08.01 0 0 33513

,,addig mindenképpen kell a BKK."

 

Totál felesleges a működése. Egy apróbb pénzszivattyú.

Előzmény: Irizar ranger (33512)
Irizar ranger Creative Commons License 2012.08.01 0 0 33512

BKV-t normálisan vezetni és működni hagyni? Alapvetően igen, de azért láthatjátok, hogy mikkel/hogyan kell utazni Bp-en. Addig, amíg ez a porblma meg nem oldódik, addig mindenképpen kell a BKK. Az már más kérdés, hogy az okosok hosszú távra gondolták..

Előzmény: Itoérambolafoci (33511)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2012.07.31 0 0 33511

Ettől még a BKK sajnos továbbra is kutyaütő marad.

 

Emlékszem, hogy amikor a montreali közlekedési vállalat úgy döntött, hogy a város kb. 1000 buszát villanybuszra cseréli le, először is egy tesztprogramot hirdetett meg a villanybuszt gyártók számára, hogy tapasztalatot gyűjtsenek és kockázat nélkül válasszanak.

 

Ezer busz beszerzésének hírére nyilván sokkal több buszgyár szánná rá magát a villanybusz fejlesztésre, mintha a BKK még azt is az utolsó pillanatig titkolja, hogy mikor szánja rá magát az 50 új busz beszerzésére.

 

Az persze megint egy más kérdés, hogy semmi szükség a BKK-ra, hanem bőven elég volna a BKV-t normálisan vezetni és normálisan működni hagyni.

Előzmény: Törölt nick (33510)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.31 0 0 33510

Azért az, hogy az indulók között olyan szintű cégek vannak mint pl. az Orangeways (most nem tudom épp hogy hívják), nem könnyíti meg a BKK helyzetét. Egyet tehet, következetesen ragaszkodik a szigorú kiírási feltételekhez.

 

A 40 db midit meg nem a BKK akarta, hanem még a Főváros és a BKV, amit egyébként a BKV fújt le a Fővárossal konzultálva.

Előzmény: Itoérambolafoci (33507)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.31 0 0 33509

Nem nyert. Kéregvasúthoz jóval mélyebben kell leásni. A villamosnak kellene úgy 5 méter, ehhez jön még biztonsági távolság, és ugye az egész alagút takarása. A 3,3 méter is hülyeség, hisz a villamospályát több telefon, invitel, gáz, közvill, stb. kábel keresztezi, mégpedig nem 3,3 méter mélyen. Az igaz, hogy villapos pálya felújításoknál ma már a csatornát áthelyezik a közút alá, és az valóban mélyebben húzódik. De a kéregvezetés = felszínvezetés agymenésed továbbra sem igaz.

Előzmény: Itoérambolafoci (33508)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2012.07.31 0 0 33508

Csak egy kis OFF:

 

Emlékeztek a kis vitánkra, amikor nagy bátran azt állítottam, hogy a felszíni villamospálya létesítése csaknem annyibe kerül, mint a kéregvasút?

 

Nos, itt van hozzá egy kis adalék a szakirodalomból:

 

 

A felszíni villamosvonalhoz kb. 0,75m vastag betonalapozás kell, és a kétirányú villamosvonal alatt 13,4m szélességben és 3,3m mélységben SEMMIFÉLE csővezeték nem lehet.

 

Vagyis felszíni villamosvonal létesítéséhez pont olyan mélyen kell feltúrni az utat, majdnem annyi betont kell beépíteni, és pont ugyanannyi csővezetéket kell áthelyezni, mintha kéregvasutat építenénk.

 

Hát csak ennyi...

Itoérambolafoci Creative Commons License 2012.07.30 0 0 33507

Ez önmagában rohadt kevés. Előbb le kell tenni a BKK asztalára egy olyan doksit, ami 10-15 éves időtartamban tartalmazza az elektromos és a dízel összes üzemeltetési költségét.

-----------

 

Inkább maga a BKK az, ami önmagában rohadt kevés.

Még azt a 40 db S91-et sem bírták megvásárolni, pedig azt nagyon akarták.

 

Látták hogy szembeszél fúj, oszt egyszerűen letettek róla :-(

Előzmény: Törölt nick (33505)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.30 0 0 33506

elektromos és a dízel összes üzemeltetési költségét, tulajdonságát, műszaki paramétereit, stb.

Előzmény: Törölt nick (33505)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.30 0 0 33505

A 400 milliárdos 4-es metró árának feléből a BKV egész buszállományát villanybuszra cserélhetnénk.

 

És Brüsszel szó nélkül perkálná a támogatást.

 

Ez önmagában rohadt kevés. Előbb le kell tenni a BKK asztalára egy olyan doksit, ami 10-15 éves időtartamban tartalmazza az elektromos és a dízel összes üzemeltetési költségét. Beruházási költség az egyszeri, és nem csak elektromos busz esetén szükségeltet alacsony %-ban önrészt. Épp ez a baj Magyarországon, mert a beruházás után általában senki sem lát tovább, aztán nem marad pénz működtetésre.

Előzmény: Itoérambolafoci (33405)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.30 0 0 33504

Most hogy esetleg KÖZOP vagy KEOP az mindegy. Adnak dízel buszra pénzt, lásd Románia, Lengyelország, Szlovákia, stb. Az hogy a magyarok hülyék voltak 2007-ben, illetve előtte, az nem egyenlő azzal hogy az EU nem ad lehetőséget buszt venni. Remélhetőleg a 2014-es új ciklusban a magyarok is okosabbak lesznek.

Előzmény: Itoérambolafoci (33395)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.30 0 0 33503

listája listájára

Előzmény: Törölt nick (33502)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.30 0 0 33502

dízel buszra meg nem ad az EU pénzt...

 

Ezt a baromságot jó lenne már végre elfelejteni és nem újra és újra leírni, mert nem igaz. Magyarország nem írta annó bele a támogtandó szakágak listája. Érdekes, hogy az összes többi kelet-közép európai országban vesznek buszt EU-s pénzből. Mégpedig dízelt (is).

Előzmény: I-shift (33391)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.30 0 0 33501

Ez ennél egy csöppet bonyolultabb ügy.

Előzmény: RIKA424 (33499)
Racilaci Creative Commons License 2012.07.30 0 0 33500

Számtalan tapasztalatunk van róla (pl. rádiófrekvenciák pályáztatása, de akár busztender is), hogy nem okozna gondot az eredeti szándék realizálása.

Előzmény: RIKA424 (33499)
RIKA424 Creative Commons License 2012.07.30 0 0 33499

Pedig így van.

 

Ez egy pénzügyi trükk, mely arra játszik, hogy úgy sem jelentkezik senki más a buszokért csak a TÜKE busz Kft.

 

Ilyenkor lenne pofára esés ha X.Y. odaállna az árverésre és kétszer annyi pénzt ígérne, azonnal kápé mint a Tüke busz.

 

Az árverőnek azonnal ki kellene találnia valamilyen hülye indokot (mittudom épp ellik a macskája vagy valami hasonlót), hogy a törvényes árverési nyertest elhajtsa onnan, érvénytelenítse az árverést és valami más átjátszási dolgot találjanak ki.

 

 

Előzmény: kristoof (33497)
Dunstan Creative Commons License 2012.07.29 0 0 33498

http://magyarbusz.info/2012-07-29/Irany_Eszak%21_-_sved_exportra_keszult_Molitus_S91-esek_atadasa

 

Részletes cikk a svéd S91-esek átadásáról, az ott elhangzottakról, illetve a buszok különlegességeiről. Kellemes olvasgatást!

kristoof Creative Commons License 2012.07.28 0 0 33497

Így akarja megvenni a Tükebusz olcsóért a buszokat? Vagy nem értem? :-)))

Előzmény: Törölt nick (33495)
Irizar ranger Creative Commons License 2012.07.28 0 0 33496

Néhány kép Litvániából, természetesen az EAG-okról is akad néhány fotó.

Via Baltica - Litvánia

Baltikum? Repülővel Varsóig, onnan busz Kaunasig, és tovább. Nem bonyolult ez.. A Simple Express nemrég vett egy flottányi Irizar i4-et, állítólag fullextrásak, próbáljuk ki. Minden üléshez egy kis monitor, nézhetsz rajta filmet, hallgathatsz zenét, illetve azt is mutatja, hogy[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.27 0 0 33495

https://arveres.apeh.hu/hirdetmeny.html?auctionId=34346

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.27 0 0 33494

 

 

Előzmény: nemeza (33493)
nemeza Creative Commons License 2012.07.27 0 0 33493

Ez így hogyan? A PK egész járműparkját elárverezik?

Előzmény: Törölt nick (33492)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.27 0 0 33492
Pekkarin Creative Commons License 2012.07.27 0 0 33491

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!