Sziasztok ! Adott egy 2008-as Scenic II, külföldről jött és gyárilag aktiválva van bent a menetfény(egyből felkapcsolja a fényszórót) Renault-Commal meg lett nézve és sajnos az írásvédett beállítások közt szerepel a nappali fény ... Gondolom akkor ezt Clip-el sem lehetne kikapcsolni igaz ? Köszönöm !
Tényleg nem lehehetett menni. A néhai vasfüggönytől 6 km re lakom ha próbálkoztam volna átmászni lelőttek mint a szart. De hagyjuk ezt ez nem az a fórum.
Sziasztok! Elsösorban Benzineseknek üzenem: Szerintetek mennyire árt ez az uj E10 üzemanyag a Scenicre? Hallottam mindenfélét már :-D -mehet bele nyugodtan -mehet bele nyugodtan,de idönként tegyünk bele 100-as benyát -nem tesz jót neki -stb
Fürstenfeldről beszéltem.., akkoriban ott volt még mindkét üzletlánc, innét jártunk át cuccért.., még a boldog " átkosban"..., amikor állitólag sehová se lehetett szabadon utazni...., legalábbis a mai agymosó média szerint..,
Teljesen okés .., ha érvényesiteni tudod az emlitett árakat.., nem véletlen , hogy Ausztriában már a nyolvanas években egy sima kefeproblémas öninditó-- generátor eseten., a szerelő ( leginkább valamelyik jugoszláv államból való).., már ment is a Forstingerbe vagy a Birnerbe egy cseredarabért!!!!
Szép estét! Esetleg van valakinek leírása, vagy fotó-videó arról, hogyan lehet a szellőző ventilátort kiszerelni? Sajnos a biztosítékok jók, az előtét ellenállás is jó, de még sem forog valamiért.
Sajnos nem tudom melyik az a szelep. Képet nem tudnál róla?
Sajnos az enyémnél valahol az olaj is szökik és nem tudom hogy az ott olaj vagy víz, vagy a kettő elegye.
Az egyik legismertebb prémium márkának dolgoztunk valamikor.., már persze csak ha soronkivül kellett valami nagyon sürgös., vagy valami nagyon speciális szaktudást igénylő feladat stb-stb...
Mert egyébbként z volt az alapállásuk ., Pl ha egy kefe- perselycseréböl tökéletes minőségü javitast lehetett volna végezni..., Ehelyett autó félreállitva--- B- éktól a legdrágább komplett öninditòt megrendel.,Hatalmas kedvezménnyel persze
Előny : A magas utcai árat számolják kifelé..., erre ugrik rá még a minimum 30-50 % felár.., kettö , ha pl öninditó miatt lerobban külföldön egy kamion., akkor ők védve vannak.., mindenféle kártéritési procedurától...., ezt a tulaj- fönök sugta meg nekem akkoriban.., abszolult respektálva volt álláspontja részemröl...., mert miért volna ellensége sajátmagának....,
Sajnos ezt az optimálisra hangolt kényelmes kaszálást .nem mindig akcseptálja a piac.., bár száguld a gazdaság...., egyeseknek biztos.
A mai világban nem igazan szoktunk ilyenekkel szórakozni hogy generator(vagy hasonló alkatrész) javítása. Lehet hogy sikerül vagy olcsobbnak látszik de akkor jöhetnek ezek a szivasok. Komplett csere újra és nincs több gond.
Scenic .II.2006. - Valeo generátor spécik- diagnoszták kéretnek nagyon szépen .., megszakértenii ezt a rejtélyt...,
GYári Valeo generator TG11C005 /110A..,-- utángyártott mobiletron szabályzóval javitották valahol, valamikor.., idáig ebben a fölállásban üzemelt probléma nélkül ., A generátor kollektor hibás lett ezért ment el a töltés.., uj kollektort és kefekészletet kapott.., egyébbként a generátor az UPC elektronikán keresztül müködik., COM - s szabályzási szisztémával.
A javitás után alapjáratban kb 12.5V - tól kb13.5-14V közt ingadozik a feszültség., ( Világitás fényerön is észrevehetően).., kb 1000RPM fölé emelve a fordulatot az ingadozás mindenhol teljesen megszünik., ha levan terhelve a generátor , ha akár üresen" fut!!!
Feltehetőleg nem kommutálási hiba van., mert egy " Hagyományos" Valeo L DFM- s szabályzót berakva próbának., tökéletesen megszünik ez a csak alapjáraton jelenlévő állandó feszültségugrálás!!! .,és abszolult stabil már itt is a töltés!!!
Diagnosztikában nincs hibakód kivéve ,a nem gyári szabályzóként " felimert" mobiletron szabályzó okozta állandó hibakódót. ..,az UPC multiplexen nincs hibakód.,
Hogyan tudnánk eldönteni hogy szabályzó hiba van vagy . , az UPC okozza ezt az alapjárati fesz. Ingadozást.., egyébbként az ingadozás Generátor on és akkun mérve is jelen van és egyforma nagyságú is. ., élőadatban is ugyanazt az ingadozást látni..,
Plusz és minusz ágban feszültségesés terhelésnél is kb zéró V.
Ennek van alapja???? : Létezik egy ritka Valeo generátor forgórész , ahol a forgórészkörmöspolusok közt állando mágneskockák vannak.., ennél a forgórésznél a csuszógyürüre való rákötés csak egyféleképp korrekt.., noha kétféleképp is lehet mert a gyürü nincs stiftelve mint pl a Bosch gyürünél.
Az aksi bal oldalánál le nézel,ha a váltó teteje vizes,akkor bêzd meg a légtelenítő szerepet.Nekem egy szelepkupak van rajta,néha néha fellazúl.aksi bal aljánál találod meg.
Ha hatramenetbe kapcsolaskor nem eg a tolato lampa es bekapcsolt elso ablaktorlo mellett hatramenetbe kapcsolaskor nem torol a hatso ablaktorlo akkor tolatolampa kapcsolo vagy biztositek.
Direkt pozitivot es negativot is adni kellene a vezerlonek hogy igy megy e? Ha direktben megy akkor a vezerloig nem jut el az aram. Ha ugy sem megy, akkor a tolato vezerloben keresd a hibat.
Sziasztok!
Érdeklődöm szerintetek mi lehet a hiba hol érdemes keresni?
Öcsém Scenic 2 autójában nem működik a tolatoradar.
Meg sem mukkan mi a véleményetek?
Hiába kapcsolgatja be ki de semmi...
Köszi a segítséget.