Lehet kapni erősített csúszkát az segíthet. Illetve zsírozni sem árthat, bár ahhoz le kell venni az ajtó burkolatát é(s a két gumidugót, ahol a rögzítő csavarokhoz lehet hozzáférni). Mondjuk. Elem a tekerőmuzsika ablak kibírt 16 évet, csak a bowden megnyúlása miatt kellett felújítani. Ezek szerint ez kifejezetten a motoros ablakok rákfenéje.
A napsütésnek nincs igazán ráhatása, a műanyagcsúszka aminek a törése a legtipikusabb probléma nincs UV-nak kitéve.
Sajnos a VW ajtóban leledző dolgai szerintem tipikus példája annak, hogy hogyan csináljunk bevételt a konszernnek olyan dolgokkal, amelyek nem okoznak drámai zavart az autó működőképességében, de konstans bevételforrást jelentenek.
Millió hibalehetőség, köztük fillérekből megelőzhetők (pl. a mikrokapcsoló ilyen jellegű terhelés esetére a mikrokapcsoló gyártója által előírt alulapkájának a hiánya).
Amikkel én találkoztam:
- kábeltörés (tipikusan a 2000 utáni autóknál, addig sokkal jobbak voltak a kábelek)
- zárszerkezet motor hibája
- zárszerkezet alaplap forrasztás szétesik
- zárszerkezet mikrokapcsoló (1000-ből 999 esetben a fent említett)
- zárnyelv-átvezető(?) elkopása
- üvegtartó csúszka törése (a legtipikusabb hiba)
- bovdencsévélő tárcsa elnyalódása
stb.
Ezek közül a mikrokapcsoló elkopása és az üvegtartó csúszka törése inkább csak idő kérdése, a többi nem biztos, hogy előjön.
Kb 3 éve beesett az ablak a FI-en, megcsinálták, aztán jött az elektromos mumus, az is meglett nagyjából, az utasoldali megint beesett. Ezzel mi a f@szomat lehet csinálni? Az első javításra nem vennék mérget, nem tudom kik csinálták, meg hogyan, anyu keze alatt van a kocsi, de hogy csak ennyit tartson, az nonszensz. Lassan már ott tartok, hogy jobb lenne átrakni tekerősre. Azért, mert valami 16 éves, ne kelljen már évente leszedni az ajtó belsejét! Valami ötlet? Mivel a vezetőoldali is cserélve volt, lehet az is jön majd, ráadásul a nap inkább ezt az oldalt süti. Bosszantó!
1.4 pdtdi fabia tulajdonos vagyok. Mostanában hallottam arról,hogy ezeknél a motoroknál problémás lehet az olajszivattyú hajtása,lánc szakadása. Mennyire jellemző ez a hiba ezeknél a motoroknál,illetve ha cserélni kell,akkor mennyi km futás után esedékes a dolog? Egyáltalán kell ezt cserélni,vagy csak ráparáztam a dologra?
Alapvetően minden tárcsacsere előtt mérni kell az agyat, persze senki nem méri. De ha üt egy tárcsa és ezt tudjuk, akkor konkrétan hülye aki felteszi az agy mérése nélkül az újat. És pont. Viszont: ez okoz betétcsivitelést, okoz hülye kerékfordulat-függő hangokat és esetleg némi vibrációt a kormányon ha első kerék érintett, de nem okoz rázkódást fékezés nélkül, pláne nem sebességfüggőt.
Egy ilyen hibát azért elég eccerű diagnosztizálni ha nem valami hülye oka van (féltengelyről elszállt súly, laza hosszú féltengely-rezgéscsillapító). Kizárásos alapon egy szerelő biztosra be tudja lőni az okot és helyet. Aki saccolgat vagy ötletel az autó mellett úgy, hogy ment vele és alánézett, az nem szerelő.
Nem mértek azok semmit. Ők azt mondták, hogy szerintük jó. Mentem vele, valamivel jobb lett a tárcsa/betét csere után. Visszamentem, hogy még nem okés. Leráztak, hogy nem tudnak merre tovább menni a vizsgálódásban, mert a futómű az oké.
Bocsánat a kérdésért: ezt hogyan lehet kideríteni? Mennyire bonyolult? Egy egyszerűbb autós műhely is meg tudja állapítani? Vagy bonyolult műszer kell hozzá? Mennyire kell szétszedni a kocsit?
A gumikkal, felnivel nincs gond (be lettek vizsgáltatva). A téli szettet is feltettem, ott is jelen van a probléma az első kilométeren. Sajnos a lengéscsillapító csere nem oldotta meg a problémát, csak "elrejti" 100 alatt most már. Igaz 80-85 km környékén nem sikerül annyira neki, akkor ott ugyanúgy ráz, mint eddig. 110 fölött pedig nincs változás. Nem tudom, mi lehet a gondja. Lehet, nem is hátul vagy nem csak hátul van a probléma. Most elkezdte azt, hogy 130-nál (ha tempomattal beállítom pontosan ezt a tempót), elölről is ráz, éktelenül dübög. De csak akkor, ha pont 130-cal haladok. Egyelőre letettem róla, hogy jó lesz ebben a hónapban, mindenhol szabadságolások vannak és a várólisták is nagyok. Plusz keresnem kell valakit, aki hajlandó végignézni az egész kocsit, amire meg nincs ideje senkinek, érthető okokból.
Jah, lehet. Főleg ha amúgy is elpattogós mert könnyű a segge.
Csak szerintem az azért másféle, durvább és inkább dübörgő, rapszodikusan változó hang és fékezésre durvábbnak kéne lennie mert blokkol a kerék amikor a levegőben van (abs ide vagy oda, mert az meg ha reagál rá, akkor a pedált rugdossa ugye).
Mentem már olyan autó mögött, aminél adott útviszonyok között pár másodpercig - extrémebb esetben akár fél egy percig is - irgalmatlan mértékben és gyorsan le-föl ugrált valamelyik kerék,
aminél tuti hogy a lengéscsillapító volt szar. És ha egy már gyenge lengéscsillapító esetleg egy kicsit is szar centrírozással találkozik, akkor meg én azt hiszem gyakrabban is előjöhet ez a probléma.
Nem igazán látom át, hogyan okozhat egy hibás hátsó teló rázkódást, de hurrá. :)
Tök véletlenül nem azért rázott (inkább hangos zúgás), mert fűrészfogasra kopott a gumi? Az kombi esetén tökéletes gátlónál is előfordul, ha általában üres a hátulja.
Köszönöm szépen a segítő választ. Tegnap hoztam el egy újabb műhelyből, ahol megnézték. A hátsó lengéscsillapítót jelölték meg hibásként (korábban bemérettem pedig, 66%-os volt a bal, 53%-os a jobb, úgy néz ki ennek ellenére, ez volt a ludas vagy ez is részben). Próbáltak bele újat és határozott javulás van. Minden sebességtartományban nem volt alkalmam letesztelni, de 100 km/h-ig most tökéletesnek tűnik, nem ráz/pattog. Ma délután pályán is kipróbálom, megnézem, ott mit produkál. Még nem merem azt mondani rá, hogy most jó, olyan mint volt.
Ha jól emlékszem, alapvetően rázkódás volt a gond és nem fékezés közben, az meg így fék miatt nem lehet.
Ha biztosan a JH, akkor alapvetően csak a keréknek lehet nyűgje. Felni, gumi vagy a kombó együtt. Ez a legáltalánosabb és legvalószínűbb ok.
Más a helyzet ha volt nagyobb padka/kátyú esemény vagy ilyesmi. Vagy ha van, esetleg volt(!) jele korábban a féktárcsa ütésének. Ha igen, ki kell mérni a kerékagy ütését is egy mikrométerrel, leszerelt tárcsánál persze. Az ilyen hibához társulhat kerékfordulat függő hang. Nálad cserélve volt a tárcsa, ezért most csak a tárcsán mérve nem is feltétlenül jön elő az ütés (ha van), mert leszerelt keréknél csak egy hatos csavar fogja az agyhoz a féktárcsát (a kerékcsavarok ugye nem) és (szerintem) van annyi rugalmassága hogy visszaáll. Szóval ilyen gyanú esetén mindenképpen megcsinálnám az agy mérését.
Az első tengelynél kb. ugyanez a szitu, kivéve hogy ha gyorsításkor vagy terheléskor jelentkezik a remegés/rázkódás, akkor az lehet belső féltengelycsukló kopás is.
Nekem először a jobb első, belső betét kopott le észrevétlenül. Tehát ott is szorult a szerkezet, de hangja nem volt. Ezért kellett olyan 78e km környékén már lecserélni a gyári betéteket. A kopásjelző nem szólt, mivel az csak a bal első, belső betétben van, az meg nem volt lekopva, mivel a bal nyeregnél nem szorult semmi.
A későbbiekben viszont már csak a hátsókkal volt problémám. Azok többször is voltak cserélve, mint az elsők.