Keresés

Részletes keresés

BaTTka 1 Creative Commons License 2009.12.22 0 0 872
És ha mondjuk felragasztom a kétoldalas szalaggal a fára a Styrofoanot, utána a terepépítésnél használt ragasztó nem szedi le azt fáról? Mert azért ott is rendes feszültség keletkezik.
Előzmény: Leopold (871)
Leopold Creative Commons License 2009.12.22 0 0 871
Fát nem egyszerű dolog ragasztani. Az ilyesmit nem folyékony meg pasztás ragasztóval kell, hanem kétoldalas, tekercses szalag, padlószőnyeg ragasztóval, abból is elég kis darabokkal. Annyi már megfogja, de a fát nem görbíti.
Előzmény: BaTTka 1 (870)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.12.22 0 0 870
Az a gond, hogy amikor a hungarocellre (én Styrofoamot használok) felviszed a terepet, annak rendje és módja szerint meggörbíti az alaplemezt. Max ha valamilyen fa alapra ragasztod az alapot, de akkor is a fát a teljes száradásig valami baromi erős felületre atombiztosan fel kell rögzítened. A 18 mm-es bútorlapra ragasztott Styrofoam simán meggörbítette az egész diorámát.
Előzmény: SchefferJ (855)
man tg Creative Commons License 2009.12.21 0 0 869

Köszi szépen!

 

A virágalátétig láttam.

Köszi a fotót és az infót!

Tudod, próbálok kilesni pár kreatív ötletet.

Gratula! Ügyes találmány!

Én apám régi lemezjátszóját szemeltem ki. :-))

Előzmény: H0 Dani (864)
wartburger Creative Commons License 2009.12.21 0 0 868

~50-60cm, ha tudod növeld meg az asztal méretét min 130cm-re, mert így nagyon rövidek lesznek az egyenes állomási szakaszok! 

Előzmény: Érdeklődő_modellező (867)
Érdeklődő_modellező Creative Commons License 2009.12.21 0 0 867

Pedig elég gyakran lógok azon az oldalon, mégse láttam. Mondjuk ez nem digitális, én viszont digitális asztalt szeretnék. Ha már kicsi, legyen profi. :)

 

Finom fogalmazás. Én csak azért nem tartanék ekkora sebességet, mert olyan cc 110*60-70 centiben gondolkodom, azt meg pár másodperc alatt bejárná ezzel a sebességgel.

 

Még egy kérdésem lenne: egy 10 tengelyes gőzős 3 hosszabb vagonnal kb milyen hosszú ebben a méretben?

 

 

Előzmény: Leopold (866)
Leopold Creative Commons License 2009.12.21 0 0 866
Hobbytrain, a Medikernél vettem.

A lényeg, hogy gond nélkül mennek a vonatok ezen az íven is.
Előzmény: Érdeklődő_modellező (865)
Érdeklődő_modellező Creative Commons License 2009.12.21 0 0 865

Teljesen, főleg, hogy én olyan sebességgel biztos nem vinnék vonatot, mint ahogy Te küldöd a Taurus-t. Tényleg, az házi festés? Csak mert nem láttam N-esben Máv kéket eddig sehol.  

Előzmény: Leopold (860)
H0 Dani Creative Commons License 2009.12.21 0 0 864

Nincs itt titok. A korong medence egy megfelelő átmérőjű virágalátét. A híd egy osb lapból lett kivágva. A meghajtás egy magnó, vagy walkman meghajtása lehetett. Két nyomógombbal mozgatható jobbra balra, megfelelően alacsony fordulatszámmal pontosan bejátszható a kívánt állásra. A sín betáplálása rugalmas vékony vezetékkel van megoldva. Folyamatosan körbe nem tud forogni mert feltekeredik a vezeték, de egy teljes fordulatot és a megfelelő vágányhoz val beállást tökéletesen tudja. Ez csak egyszerkezetkész állapot, az aprólékos kidolgozás még várat magára. Ha készen lessz küllemre olyan lesz. ha nem jobb minta gyári. Már forog működik eddig kb. 500 ft-ba van. Néhény kép:

 

Előzmény: man tg (854)
wartburger Creative Commons License 2009.12.20 0 0 863
2mm-est kapsz 0,5x8m-es tekercsben  a Brico-ban 6500-ért
Előzmény: rallymax2 (862)
rallymax2 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 862
Köszi, de én arra gondoltam amit a sin alá tesztek :)
Előzmény: burgeri (861)
burgeri Creative Commons License 2009.12.20 0 0 861

@ Gerhard Trost

Előzmény: rallymax2 (858)
Leopold Creative Commons License 2009.12.20 0 0 860
És mire jutottál velük? Megfelel a 9120-as?
Előzmény: Érdeklődő_modellező (859)
Érdeklődő_modellező Creative Commons License 2009.12.20 0 0 859
Köszönöm szépen, azok a bizonyos videók többet mondanak mindennél.
Előzmény: Leopold (857)
rallymax2 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 858
A sin alá, hány mm-s vastagságú parafát tesztek ?
Leopold Creative Commons License 2009.12.20 0 0 857
Nézd vissza a topikban az asztalomat, azon a belső ívek 9120-asak, padlógázzal meg végig rajtuk a Taurus is meg a 10 tengelyes gőzös is (6 + 4 a szerkocsin). Mndezt 4 és 6 tengelyes vontatmányokkal. Beraktam egy csomó ilyen képet meg videot linkeltem.
Előzmény: Érdeklődő_modellező (856)
Érdeklődő_modellező Creative Commons License 2009.12.20 0 0 856
Sziasztok! N-es tapasztalatokkal rendelkező emberektől kérnék egy kis segítséget. Szeretnék egy kis asztalt, a Fleischmann ágyazatos sínét néztem ki, WinTrack-ban nagyjából meg is terveztem a pályát, de elég sok 9120-as kanyart használnék. Ennek 192mm a körsugara. Jártam egy boltban, ahol rákérdeztem, hogy mennyire necces ez az ív, ahol azt mondták, hogy nagyon, nagyobb mozdonyok nem fognak elmenni rajta. Ezek után találtam ezt a start-set-et: http://www.fleischmann.com/products/Fleischmann/939881.aspx, ahol egy szerkocsis szép hosszú gőzöst adnak ugyanezzel a kanyarral. Namármost a boltos a hülye, vagy a gyártó adja el olyan sínrendszerrel a cuccait, amit úgyis lehet kidobni, mert képtelen gyökkettő feletti sebességgel bevenni a vas?
SchefferJ Creative Commons License 2009.12.20 0 0 855
Egy kérdés:

Mielőtt lerakom a modellházakat a terepasztalra, szeretnék egy-egy nagyobb részt (pld. város, falu, stb.) ráragasztani valamilyen anyagra, amit egyszerűen rárakok a terepasztalra utána. Tehát a pontos méretrevágott pld. hungarocell-lapon áll a város, házastul, figurástól, világításostól, amit utána rárakok az asztalra, bekötöm a világítás két kábelét és a peremeknél némi eldolgozás után kész van.

Én hungarocellre gondoltam + Palma Fa ragasztó.

Ti hogy csináljátok?

man tg Creative Commons License 2009.12.20 0 0 854

Üdv!

 

A fordítókorongod készítéséről elárulnál néhány titkot? Meghajtás stb.

Köszi

Előzmény: H0 Dani (846)
baktairrrr Creative Commons License 2009.12.19 0 0 853
Hopp. Abban sajnos nem tudok segíteni. Szerintem próbáld meg a digitális topikot is.
Előzmény: szüx (852)
szüx Creative Commons License 2009.12.18 0 0 852

 

Üdv baktairr!

 

Dunavarsányban lakom,igy szóba jöhetne Szigetszentmiklós,Szigethalom,Taksony,Dunaharaszti,Tököl és Soroksár,Csepel.

A problémát azért nem tudom leirni,mert nem tudom,hogy mi a gond.

A forditókorong digitális rendszerrel és hurokmodullal való összekötése.

Előre is köszönöm a segitséget,Szűcs Gábor

Előzmény: baktairrrr (847)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.12.18 0 0 851

Kész a pálya!!!!!

Ünnepnap!!!!

Bekötve,szakaszolva,minden váltó bekötve.

Még van egy pályaszakasz ami a fűtőházhoz fog menni ,de az csak kiegészítő.A lényeg az,hogy már felül is mind a 2 sinen mennek a vonatok!

Másik jóhír,hogy megvan a 90. vagon,és a 30. mozdony.Ami azt jelenti,hogyminden mozdonyra 3 vagon jut(-na ha így állítanám össze a szerelvényeket)

Törölt nick Creative Commons License 2009.12.18 0 0 850
Itt is látszik hogy a lemosó elég agresszív anyag, pár mozdulat és már jön is le a festék. Azért a fékolaj kicsit kíméletesebb a műanyaghoz. De persze műanyag és műanyag közt is van különbség. A mozdonykasznikhoz inkább a fékolaj a jó, de ha nagyon sokáig benne marad ( pl. több napot ) akkor a műanyag porhanyóssá válik. Legalábbis régi MEHANO mozdonnyal jártam már így.
Előzmény: BeneTTon (849)
BeneTTon Creative Commons License 2009.12.18 0 0 849
Ezt a beáztatást amúgy nem értem. Mindenki beáztatja a modelljeit, én meg fogtam egy körömlakk lemosós rongyot és elkezdtem törölgetni. Egy idő után simán lejön. Miért kell az egész kasznit bemeríteni? Tényleg szükség van rá?
Előzmény: Törölt nick (837)
róbertke Creative Commons License 2009.12.18 0 0 848
Rajzszög + megfelelő hosszúságúra vágott fonal/damil + 1 a fonal/damil végére kötött ceruza. Ha csak a vágánytengelyt rajzolod, egy vonal. Ha pedig a sínszálakat akarod "belőni", vágányonként két vonal.
Előzmény: Hagar (844)
baktairrrr Creative Commons License 2009.12.18 0 0 847

Szia!

Mi számít környéknek?

 

Tedd fel a kérdést, hátha megválaszolható itt is!

Előzmény: szüx (843)
H0 Dani Creative Commons License 2009.12.18 0 0 846

A szakaszolás (a pályától elszigetelt, szigetelt vágányszaksz) Külön trafó nem kell hozzá. Az alábbi hevenyészett ábra  hátha érthetőbb lesz.

 

A vágányzat egyik sínszálát megszakítod (az adott helyen szakaszolod) az ábra szerint és kapcsolón keresztül rákötöd  a táplálást.

 

A flexibilis sín fektetéséhez ha tudod szerkeszd ki az ívet, rajzold fel és egyszerűen a vonal mellé hajtod a vágányt. A végét rögzíted és ahogy tovább haladsz az ív mentén megfelelő távonként rögzíted a vágányt.

 

Én nem szerkesztettem a kép alján lévő két ívet, flexiből lett hajlítva.

 

 

Közelebbi képeket küldök ha érdekel csak jelezd a berczda@freemail.hu címre.

Előzmény: Hagar (844)
Hagar Creative Commons License 2009.12.18 0 0 845
Ja és még annyit: abban a leghosszabb egyenesben, amit írtam, nincsenek váltók, csak az állomásról ki és az állomásra bevezető kanyarok előtt.
Hagar Creative Commons License 2009.12.18 0 0 844
Akkor most következnének a süti kérdéseim :) :
-a szakaszolást úgy kell elképzelnem, mint külön álló részek? Minden szakszhoz külön trafó?
-fizikailag hogy néz ki? milyen alkatrészek kellenek hozzá? Ha ez le volt már írva, bocsi, csak elég angy a topik átolvasáshoz.
aztán egy másik téma:
-H0 Dani, olvastam, h te csak hajlítható sínekből építkezel. Ez igencsak megkönnyítené a kölcségeket, ugyanis egy 73 cm-s N-es Fleischmann sín 700 ft, míg egy 31 cm-s sima egyenes 50. Mennyire lehet szép szabályos íveket hajlítani?
Előzmény: Leopold (838)
szüx Creative Commons License 2009.12.18 0 0 843

Hello Úrak!

Szigetszentmiklos kőrnyékén lakik-e valaki aki tudna nekem némi segitséget nyujtani elektromosság terén? 

Köszönettel Szűcs Gábor

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!