Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PeeWee33 Creative Commons License 2011.07.23 0 0 8013
PeeWee33 Creative Commons License 2011.07.23 0 0 8012

Hát ez érdekes..... valakinek biztos hasznára lesz :http://www.paragikipufogo.hu/univerzalis_javito_dobok

 

   B.

misinator Creative Commons License 2011.07.23 0 0 8011

Úr?

Ehh.../fanyar mosoly/

 

Csak szeretnék az lenni...Bár azt mondják, egy úr gatyában is úr.

 

Örülök, hogy hepienddel ért véget ez a félreértés!

 

 

A következő talin már csak jót mosolygunk ezen is!

 

Széles utat Mindenkinek!

 

 

Előzmény: Gabesz1981 (8010)
Gabesz1981 Creative Commons License 2011.07.22 0 0 8010

Egy igazi tartalmas este volt, hivatalos és baráti találkozások, mind-mind bíztató folytatással. ;-)

Rendben hazaértünk, csak későn... így a kelés volt kicsit kellettlenebb ma reggl. :-DDD

 

Misi egy úr! (nem mókus :-DDD)

Előzmény: pitti (8006)
Gabesz1981 Creative Commons License 2011.07.22 0 0 8009

:-)

naná

Előzmény: Mauzliman (8008)
Mauzliman Creative Commons License 2011.07.22 0 0 8008

Ó, látom, Gabesz azért hű az elvhez, szép Itáliás pólóban feszít :-)))

Előzmény: pitti (8007)
pitti Creative Commons License 2011.07.21 0 0 8007

A mini-Tali:

 

 

 

 

A képeket Magdi készítette.

pitti Creative Commons License 2011.07.21 0 0 8006

Kedves Márkatársak,

tudatom Veletek, hogy ma Győrben mini tali volt. Gabesz és Andrea itt jártak és mi (Pitti a nejével, Magdival) örömmel találkoztunk Velük. Kellemes beszélgetés után most indultak haza, Budapestre.

Ezúton is köszönjük Misinátornak a közreműködést! :-)

Üdv, Pittiék Győrből.

 

pcsaba76 Creative Commons License 2011.07.21 0 0 8005

Szia!

 

Én gyöngyös melletti vagyok,de alkalmanként szoktam járni a fővárosba is.

Ha uno-é lenne,nekem az is tökéletesen megfelelne,csak ne horror árban.

Az elérhetőség jöhet a cpszti@gmail.com-ra is.

 

Előre is köszönöm!

Előzmény: PeeWee33 (7996)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.20 0 0 8004

50 ezernél még feszítőt sem fontos, nemhogy vízpumpát. A szíj sincs még a halálán egy 5 éves vasnál ilyen futásteljesítménynél, de azt a békesség kedvéért nem árt cserélni.

 

 Azért szép kis összeget súgtak.:(

 

A féknél pedig ne foglalkozz cserével amíg a betét nem jelez ( hacsak nincsenek fékgondjaid ), a tárcsa min. vastagsága  pedig 18 mm. 

Előzmény: misinator (8003)
misinator Creative Commons License 2011.07.20 0 0 8003

Tegnap megvettem az olajat /Selénia/, szűrőt, valamelyik nap kicserélem - ha megbírom lazítani a szűrőt. Ha nem, akkor megengedem PeeWee33-nak, hogy kicserélje :-)))

 

Voltam a miskolci FIAT szalonban - az olajért - s megérdeklődtem a vezérműszíjcsere árát.

Azt mondták, hogy 50000-nél még a szivattyút nem kell cserélni /5 éves a szíj, azért lesz cserélve még ez évben/.

Mint kiderült, az új műhelyfőnök régi ismerős, az előző munkahelyén nagyon korrekt partner volt - pedig öreg, szutyok Transitokkal szívattuk őket...

 

Szóval azt mondta, hogy 50e körül kicserélik.

 

Hűtőfolyadékcserét, fékfolyadékcserét meg a sógor fogja megnyerni :-)

 

A fékhez meg nem engedek nyúlni, amig a betét nem megy vasra - engen nem fognak megeteni azzal, hogy mert csökkent a folyadékszint az, már a betét/tárcsa csere indoka.

 

Mutassanak előírt értéket a  kopásra, akkor majd elhiszem.

Előzmény: egg (8000)
misinator Creative Commons License 2011.07.20 0 0 8002

???

Mármint azt nem értem, hogy:

 

"...2000rpm használhatósággal kevesebbel..."

 

Igaz, hogy ellaposodik a teljesítménygörbéje 4000, de inkább 5000 felett, de attól még ez rendes benzinmotor(!), nem holmi dízel.

Különösen a 100-as benzinnel szeret forogni ez is ám rendesen :-)

 

Cseppet sem érezni az M3-as autópályán  előzésnél/parton (!), hogy hiányzik onnan 8 szelep... Azért- is -  van a vezérműtengely állítás...

 

De a hétköznapokban sokkal használhatóbb számomra - az én vezetési profilomban - a 16 szelepestől.

 

Szerintem az a lényeg, hogy adott adott dinamikával melyik motor -nem dízel(!) /Sorry Gabesz :-) / teljesít a legkisebb fogyasztással.

/ Most persze ne menjünk bele a hangélménybe, mert akkor alig marad négyhengeres motor a listán.../

Hangsúlyozom, ahogy én használom.

Ha mindig pályáznék, inkább vennék egy használt 5 literes V8-as Camaro-t, mint egy eddig gyártott1.6-os Jettát mert az bizony kevesebbet eszik(!) egy- másfél literrel autópályán, mint az öntelt német.

S még szépen is gurgulázik, meg csendesebben...

 

Persze városban ez már nem igaz, de erre akkor meg  jó példa az 1.4 Albea, merthogy nem kisebb belül, nem zajosabb /sőt!/, s még jobban is megy attól a némettől.

 

Amúgy nincs azzal az 1.2-es 16V-s motorral semmi bajom. Az a környezetvédelmi normák áldozata lett.

Ez is érdekes mondjuk, mert a szomszéd régebbi Thalia-ja 1.4 8V-s volt, az újabb meg 1.2-es 16 szelepes - szintén a környezetvédelem jegyében...

 

 

"...Hiába adottak a sokkal jobb körülmények a kommunikáció megvalósításához, az még önmagában nem garantál semmit ;)..."

 

Minden probléma megoldás újabb problémákat vet fel...

Előzmény: spal11 (7998)
misinator Creative Commons License 2011.07.20 0 0 8001

Uraim!

 

Megnyugodtam.

Reméltem, hogy hepiendel végződik ez a félreértés.

 

Ahogy írtam pittinek is anno, ma már nem szívesen mediátorkodok; párszor már én jöttem ki rosszul belőle. S nem is értettem, hogy miért, hisz én jóindulattal mindent megtettem.

Aztán kórházunk pszichológus főorvosnője /egy köztünk élő Buddha/ magyarázta el, hogy ilyenkor a felek átadják a probléma megoldásának felelősségét a közvetítőnek, egyúttal csökken a hajlandóságuk a megegyezésre, sőt elvárják(!) a mediátortól, hogy megoldja kettőjük vitáját.

Aminek persze így minimálisra csökken az esélye, s a felek őt nevezik ki bűnbaknak, akár súlyosabbnak látva ténykedését, mint ellenfelük vélt, vagy valós bűnét...

 

Szerencsére itt úriemberekről van szó /bár amikor valaki közvetítésre vállalkozik, akkor ugye a siker reményében teszi.../, tehát bíztam benne, hogy sikerülni fog az első lépés megtétele.

Annyira szürreális volt számomra a történet, hogy hittem benne, hogy valami nagyon egyszerű magyarázata  lehet.

S lőn.

 

Nem kell megköszönni; ismerve Titeket ezt bárki megtette volna, aki részt vett mind a két előző találkozón.

 

egg Creative Commons License 2011.07.20 0 0 8000

megvolt a nagyszerviz: olaj-, levego- es pollenszuro, olaj, vezmuszij+gorgo+pumpa, huofolyadek 4L paraflu, elso fektarcsak+betetek.

kereken 100e a vege munkadijjal egyutt.

ez most sok vagy keves?

 

 

 

 

Gabesz1981 Creative Commons License 2011.07.19 0 0 7999

Kedves Pitti Győrből!

 

Bevallom az egész történetben én is nem kicsit hibás vagyok, mert miért nem lehet megadni egy nyüves számot... mert valahogy nem, én így gondoltam és sajnos mi lett belőle.

Ahogy írtad is még a tali előtt, az email cím meg rejtett maradt, de azt pár napig feloldottam, hátha ír valaki. Mindez adatféltés persze, nem előletek Albeás Barátaim, hanem az interneten kószáló csúnya gonosz emberkék elől... bár már így is biztos többet tudnak rólam mint kellene.

 

Szóval ne viccelj itt kérlek bocsánatkérésekkel, el sem tudom képzelni mit élhettél át azokban a percekben, napokban utána, amiért én mint szervező tartozom sokkal inkább bocsánatkéréssel..., hogy én még rátettem az amúgy is sajnálatosan gondokkal teli napokra.

 

A következő talin remélem tényleg csak egy jót mosolygunk majd az egészen, de mindenekelőtt szívből kívánom a legjobbakat a vicces kedvű választ író egyénnek, kezdve azzal, hogy az újjai esnének le első körben. ;-)

 

Ezúton köszönöm meg Kedves misinator kartársnak a közvetítő szerepet, hogy segített tisztázni a helyzetet. Látod Misi, nem mindig bántják ám a hírvivőt!

 

Üdv: Gabesz, Bp

 

Ui.: ki tudja, lehet még hamarabb találkozhatunk is mint gondolnád. Egyelőre úgy néz ki, hogy csütörtökön Győrbe vezet utunk, a telefonszámom akkor ezek szerint már ismered. Sajnos én a tiéd még nem, és ez is nagy amatőrség volt egy szervezőtől, hogy nem tudtam mindenkivel én tartani a kapcsolatot. A következő szervezéshez gyűlnek ám a tippek-trükkök, mit hogyan és mit hogyan ne csináljon a vállalkozó kedvő Fiatalos kolléga... ;-)

Előzmény: pitti (7995)
spal11 Creative Commons License 2011.07.19 0 0 7998

misinator

Szép adatok, de engem csak elszomorítanak 8 szeleppel, 2 kW-tal többel és 126ccm-mel, 2000rpm használhatósággal kevesebbel xD

 

pitti

Hiába adottak a sokkal jobb körülmények a kommunikáció megvalósításához, az még önmagában nem garantál semmit ;)

Sajnálatos, hogy ennyire megtépdelte az élet az amúgy is kis lélekszámú találkozót :(

 

És ha erre járok szemetelek is már, no persze csak témához illőt: http://www.fiatalbea.ru/files/fiat_albea_new.wmv

--ezt a linket az használja akinek van wmplayer pluginja: http://www.fiatalbea.ru/video/--

PeeWee33 Creative Commons License 2011.07.18 0 0 7997

Szia Pitti!

Igazán frappáns akkor lenne ez a történet, hogyha nem itt a fórumon köszönnéd meg az sms választ, hanem küldenéd inkább még egyszer el az illetőnek sms-ben. A tel. számát asszem tudod.............  :-D    Egyébként én is jártam már így, mint Te. Csak én kaptam sms-t..........én meg válaszoltam...................... HA-HA

 

 

   B.

 

UI.: találkozunk a köv.talin., addig is itt  (pedig megmutattam volna neked az új albea kombimat)

Előzmény: pitti (7995)
PeeWee33 Creative Commons License 2011.07.18 0 0 7996

Szia!

Hát bontóban nem nagyon fogsz találni az szinte biztos.

Van két tippem.

1. tudok neked adni elérhetőséget, ha meg mondod merre felé laksz,

2  a fiat unoéval megegyezik egy az egybe, csak az fekete, ha párban cseréled (fillérekbe kerül), nem is feltűnő a "másság". Vagy ha találsz egy 96 után gyártott bontott fiat unot alkatrésznek, akkor abban már szürke, mint az albeáé.

 

    B.

Előzmény: pcsaba76 (7994)
pitti Creative Commons License 2011.07.18 0 0 7995

Van egy adósságom Uraim!

 

Meg kell követnem Gabeszt.

Most, így nyílvánosan megteszem, mert így tartom korrektnek.

 

A történet pedig a következő: A talira szerettünk volna elmenni a nejemmel. Sajnálatos családi tragédia miatt ez nem lett lehetséges. A tali napján 10 óra előtt küldtem egy sms-t a Gabesznek, hogy ne várjatok ránk, miután zseniális módon "megfejtettem" a rafináltan feladott tel.szám rejtvényt...   :-)

 

Ezt küldtem: 

 

"Kedves Albeás Barátaink!

Sajnálatos, előre nem várt körülmények miatt nem tudtunk elindulni a talira.

Kellemes időtöltést, szép napot, jó szórakozást kívánunk!

Pitti."

 

Kisvártatva jött a válasz:  " Nem baj, hogy nem jöttök, nem is számítottam rátok."

 

Hát, mit mondjak, nem voltam vidám...

 

Pár nap múlva Misinátorral értekezve aztán leesett a "tantusz".

Rossz számra küldtem az sms-t...  A fene tudja kinek, de nem is hasonlít a Gabesz számára...

 

Ismeretlenül is üdvözlöm azt a jó humorú telefon tulajdonost, aki megkapta az üzenetemet és miután valószinűleg hülyének nézett, frappáns módon meg is válaszolta.

Ez a történet csattanója, tehát bocsánat Gabesz, remélem találkozunk a következőn!

 

Üdv Mindenkinek, Pitti Győrből.

 

pcsaba76 Creative Commons License 2011.07.18 0 0 7994

Sziasztok!

 

Segítségre lenne szükségem.

Albeához keresnék jobb oldali napellenzőt,mert lefittyent.

Van valakinek esetleg eladó?

Vagy hol lehet ezt jó áron beszerezni?

 

Segítségeteket köszönöm.

 

Üdv:Csaba

 

Tel.:06303532043

Email:cpaszti@gmail.com

misinator Creative Commons License 2011.07.17 0 0 7993

:-)))

 

Az igazság az, hogy ez az adat akár még kedvezőbb is lehet. De mivel "résznulláztam" - nekem ugye a butább fed.com. van, tehát nem tud külön mérni szakaszokat - ezért nem tudom majd a valódi pályás fogyasztást mérni, csak részarányosan. Feltételezve, hogy pályán is ugyanannyit "szór" a számítása, mint városi használatban.

 

Mint régebben írtam, az elmúlt öt évben stabilan hozta a 6%-os hibát.

 

Viszont az utóbbi időben többször is egymás után csak 2%-ot csalt csak városi üzemben használva...

 

A kijelző most 20.7km/l adatot írt ki, amit a szokásos 6%-al korrigálva ad ki 5.12 l-t.

 

De ha csak 2%-ot számolok, akkor az ugye 4,92 l/100km......

 

Az meg már keményen a fényevés kategória lenne. /Pont a fényevésen poénkodott a társaság a hétvégén; nekem pl. azt mondták 19 óra fele a strandon napozva, hogy lakjak vele jól mert ez a mai vacsorám :-))), persze a teltebbek is megkapták cserébe a magukét egy hét sötétszoba diétával stb. /

Előzmény: PeeWee33 (7992)
PeeWee33 Creative Commons License 2011.07.17 0 0 7992

Te Misi!

Aminek neked van vékonyka láb, azzal nem is nehéz súrolni a gázpedált............ :-)

  Kosz azért van már a pedálok tetején, mert kopás az biztos nincs  :-D

 

     B.

 

ui:  tényleg kellemes adatok amiket produkál a kijelző

Előzmény: misinator (7991)
misinator Creative Commons License 2011.07.17 0 0 7991

Üdv Mindenkinek!

 

A hétvégén egy Miskolc - Badacsonytomaj - Miskolc utat tettünk meg.

3 személy + csomagok.

Az autópályán lehetőleg tartva a 3000 f/percet.

A Balaton mellett az ott szokásos csorgás gyalogátkelőtől gyalogátkelőig, gyorsítgatás-lassítgatás 50-70 között...

Így hozott egy szerintem nagyon korrekt - számított -  fogyasztást. /Teletankolás a következő hónapban.../

Odafele a kijelző szerint majd fél literrel többet evett a kijelző szerint, amit két dolognak tudok be: A meglehetősen szeles időnek a Dunántúlon, illetve a hajnali hűvösebb időnek.

Tudniillik ma, az egyre nagyobb forróságban kezdett tizedeket javulni a fogyasztás. Hm; mediterrán autó ez.

Két turpisság van a fogyasztási adatban:

- Az egyik a 100-as benzin

- A másik, hogy mivel a budapesti áthaladást leszámítva nemigen kellett

csatornafedeleken zötyögni, meg a gyári értékkel úgyis a gumik szélei koptak el jobban, hát erre az útra túlfújtam a gumikat, mint németek a Taxi c. filmben :-) 2. 5 bar-ra.

A statisztika az ámítógép szerint:

79 km/h átlag(!)sebesség

728,5 km

9 óra 9 perc autóban

S a statisztikával korrigált fogyasztás: 5.12 l/ 100 km

Nem rossz ez az AUTÓ!

kirkri1976 Creative Commons License 2011.07.12 0 0 7990

Valószinüleg igazad lehet.

 

Közben megoldották a kondenzvíz problémámat, csak a kifolyó volt eldugulva. A szerelő meglepődött, mert 2 liter vizet engedett le a kocsiból. :)

Már tegnap gyanússá vált, hogy a kifolyó lehet a ludas a dologban, mert az elfolyócsövet megnyomva éreztem, hogy víz van benne, így tudtam, hogy nincs semmi szétcsúszva. Sajnos akna hiányában így sem volt más megoldás, mint a szerelő. Délután kiderül, hogy mennyibe is került nekem ez a tisztítás.

Előzmény: misinator (7989)
misinator Creative Commons License 2011.07.11 0 0 7989

Szerintem nem a folyadékmennyiség szabályozásával oldják meg a fűtésszabályzást, hanem levegőtereléssel. Egyik előnye, hogy nagyon finoman működik a tekerőgomb - tiszta prémium :-)))

A másik, hogy nem tud elromlani a fűtéscsap...

/Én így használtam 15 évig a Nagypolákot: Nyáron egyszerűen el volt zárva a levegő útja az erre szolgáló gyári kallanytúval, úgyse volt értelme nyáron beengedni a levegőt; csak jól felmelegítette a csupa fém labrintus, mondjuk dugóban, esőben, párásodó ablakkal jó kis szauna volt, ha mégis be kellett engedni a levegőt a szélvédőre...s hogy mégis miért hagytam így? Mert egyszer szedtem ki a cuccot még az elején, s megfogadtam, hogy a büdös életben még egyszer meg nem szívatom magam vele.../

 

Bizonyíték a működésére, hogy üzemmeleg motornál feltekerve a fűtést AZONNAL van meleg levegő.

Hátránya, hogy azért valahol felmelegíti a műszerfali környezetet...

 

Előzmény: kirkri1976 (7986)
Gabesz1981 Creative Commons License 2011.07.10 0 0 7988

hali,

ha szerencséd van, mint nekem anno, akkor csak a kapcsoló relét kell cserélni, ami párezer forint munkadíjastól... érdemes arrafelé keresni a problémát.

Előzmény: attijump (7982)
kirkri1976 Creative Commons License 2011.07.10 0 0 7987

Na ezt jól megfogalmaztam. :)

Így jár az, aki gyorsabban gépel, mint gondolkodik. :)

 

Előzmény: kirkri1976 (7986)
kirkri1976 Creative Commons License 2011.07.10 0 0 7986

Eddig én sem foglakoztam vele, de ma olyan nagy volt a hőség, hogy folyamtosan csöpögött, eláztatva a cipőmet. És nekem egy idő után forró víz csöpög. Ugyanis a fűtőradiátornál tud a víz kicsöpögni, az viszont felmelegíti a vizet, Nem értek, hozzá, így nem tudom, hogy miként van megoldva, de radiátorhoz akkor is elmegy a forró hűtővíz, ha nincs bekapcsolva a fűtés.

Előzmény: jorakm (7985)
jorakm Creative Commons License 2011.07.10 0 0 7985

Az a helyzet, hogy nem foglalkoztam vele. A jó hideg kondenzvíz ma is csöpögött a lábamra. Ebben a melegben szinte jól esett. (kanyarban csinálja) Sajnos alá kéne valahogy jutni (akna-emelő nincs) Nyaralás estében, hosszú úton sem vészes, csak kevés csöoög, és nagyon függ a mennyiség a levegő páratartalmától.

Előzmény: kirkri1976 (7984)
kirkri1976 Creative Commons License 2011.07.10 0 0 7984

Szia!

 

Megtaláltad a megoldást a lábadra csöpögö klíma kondenzvíz ügyében?

Sajnos én is belefutottam egy ilyen dologba, és jó lenne súgni a szerelőnek, hogy merre keresse az adott csövet/kifolyót, mert gondolom nem sok Albeával találkozott eddig.

Esetleg az enyémmel, amikor ugyanitt csepegett a víz a lábamra vezetés közben, de az hűtővíz volt, ami a fűtöradiátor kilyukadása miatt csöpögött. Nagyon szentségelt akkor a szerelő, mert kegyetlen kicserélni a radiátort. (Én tudtam, mert azért vittem el hozzá, mert nem boldogultam vele.) Nem kizárt, hogy akkor csúszott szét ez a cső ami a kondenzvizet vezeti ki, már ha ott van egyáltalán.

 

Valaki tud tanácsot adni? Az Albea 2006-os.

Szerdán utazunk nyaralni és ebben az időben öngyilkosság gyerekekkel klíma nélkül...

 

Köszi!

 

üdv.

Előzmény: jorakm (7913)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!