Ha nagyon sokat használod a motorfűrészt, csak akkor keverjél be 10 liter benzint, egyébként a benzin idővel "öregszik" és használhatatlan lesz. Először csak keveset keverjél be. Három liter benzinhez 1 dl kétütemű olajat. Az lehet bármilyen jó minőségű API TC, vagy TC-II, esetleg TC-III olaj. Az API besorolás a flakonon rajta kell, hogy legyen.
Az Arol 2T nem TC minőségű olaj!!!
Ha a hajtóműolajat ingyen kapod, akkor tuti, hogy az a legolcsóbb.
Akkor ha egyszerre bekeverek 10 liter benzint a géphez,akkor kb.3 dl olaj megy bele. Eddig gyári fullszintetikus Husqvarna olajat használtam,ez nem ül le a kanna aljára mint,az Arol 2T.Volt kétütemű motorom is abba sem ömtöttem Arol-t,szerintem a kenőképessége eléggé gyér egy nagyfordulatú motornak.Kapok a géphez félszintetikus gyárinak nevezett olajat.Azt használjam,vagy a gyári Husqvarna olajat? A hajtómű olajat,ingyen kapom egy havertól.Hozzáteszem,hogy , nem használt,kifogástalanul tiszta olaj,ami nem teszi tönkre az olajszivattyút.Szépen benn- marad a vezető vájatában és a kiszóródás is minimális.
Kedves Gépdoki!
Köszönöm a választ, ez megnyugtató. Szeretném megkérdezni, hogy mi a helyzet a Husqvarna hobbi fűrészekkel, mert ezekről is úgy hallottam ,hogy a forgattyusház műanyagból készül?
Érdekelne, hogy melyik típusoknál készül a forgattyusház műanyagból.
üdvözlettel:Kovács1
A Stihl motorfűrészek motorblokkjai nem műanyagból készülnek! Még a hobby fűrészeké sem.
A benzin és olajtank készül műanyagból, amibe beleül a motor, a maga fém forgattyúsházával együtt, tehát a csapágyak is fém csapágyházban futnak, nem úgy mint egyes márkáknál. Mint már korábban is említettem, a Stihl em megy bele kompromisszumokba - ezért is esküszöm rá, a szerizesek döntő többségével együtt.
Kedves Gépdoki!
Ha a profi gépek mondjuk kétszer annyi üzemórát kibirnak mint a nem profik akkor az egy üzemórára jutó költség már sokkal kedvezőbb lesz a profi gépeknél.
Ettől függetlenül kiváncsi lennék arra, hogy a nem profi gépek állitólag műanyagból készült motor blokkja mennyit bír ki, milyen tapasztalataid vannak vele.
Erről a témáról több száz oldalas könyvet lehetne írni. Üzemórában az élettartamot meghatározni szinte lehetetlen, hisz nem mindegy, hogy milyen körülmények között és milyen terheléssel használod a gépet. Az biztos, hogy a profi gépek akár többszörös élettartamot is elérhetnek a hobby gépekhez viszonyítva. Emellett a profi gépek teljesítmény/tömeg (kW/kg) aránya lényegesen jobb, hisz egész napos munka alatt már néhány dkg súlytöbblet is nagyon nehéznek tűnik. Ahhoz, hogy azonos teljesítmény mellett a tömeg kisebb lehessen, lényegesen jobb anyagokat és csúcstechnikai megoldásokat kell a gyártás során alkalmazni, pl. magnézium ötvözetek, speciális ( az űrkutatásban is használatos műanyagok, stb.) Sokkal fejlettebb konstrukciós megoldásokra van szükség ahhoz, hogy a lényegesen nagyobb terhelést is el tudják a profi gépek viselni, mégpedig tartósan.
A bejáratási idő alatt (kb. 10 liter benzin) 1:33-as keveréket használj, de ne az AROL 2T-t, hanem valamilyen API TC, TC-I, TC-II motorolajat keverj a 95-ös ólommentes benzinbe. Jó a félszintetikus, a szintetikus a legjobb.
A 100W gépolaj viszkozitása megfelelő lánckenőolajként, de hiányoznak belőle azok az adalékanyagok, ami a lánckenőolajpkban benne vannak. Ezek: hőállóságot növelő, berágódás csökkentő, lakkosodást csökkentő. A kérdés az, hogy mennyiért tudod beszerezni a gépolajat? Ha nem lényegesen olcsóbb, mint az eredeti lánckenőolaj, akkor jobb, ha lánckenőolajat használsz.
Kedves Gépdoki ! Engem az érdekelne, hogy hány üzemórára tervezték a stihl nem profi és a profi fűrészeket. Ezenkívül érdekelne, hogy műszakilag a két kategória között milyen különbségek vannak. Üdvölettel: Kovács1
Köszönöm a választ.Számomra nem volt annyira tiszta a döntés,de most már valószinű,hogy Dolmar-Makita gépet veszek.Az éves tüzelő.felvágására jó lesz szerintem.Most 100W130-s munkagép hajtóműolajat használok,érdemes ezt használni,vagy vegyek,kimondottan láncfűrész kenőolajat?A bejáratásnál,mennyire terhelhetem a gépet,meedig járassam be és milyen keveréket használjak a bejáratás alatt?A gyári ajánlott üzemenyag 1:40-es.
Teljesen mindegy,hogy Makita DCS-520-45, vagy Dolmar 111-45, hisz teljesen ugyanarról a gépről van szó, csak a színe más.
Korábban a Makita egyáltalán nem gyártott motorfűrészt. Megvette a Dolmar céget, és elkezdték a Dolmárt a magszokott Makita-kék szinben gyártani.
Összességében a Dolmar jó fűrész, a közepes, felső-közepes kategóriába sorolható. Az általad választott típus egy réggebi típus. Ha később is lesz hozzá alkatrész, akkor nagy baj nem lehet.
Tanácsot szeretnék kérni,motorfűrész vásárlással kapcsolatban. A Dolmar-Makita gépek,milyen minőségűek?Konkrétan a Dolmar 111-45 és a Makita DCS-520-45-ről van szó.A jelenlegi listaáruk:99.900Ft.A gépek 52 köbcentisek,3,3 Le és 4,5 kg a súlyuk.Mint megtudtam,a Dolmar és a Makita tökéletesen ugyan az,csupán a szinükben van különbség.Fával,cserépkályhával fűtűnk(elsősorban akácfával).Van egy nagy 81 köbcentis gépem is,de rönköt darabolni kályhakész méretűre ,szinte egész nap kissé nehéz.A fa amit darabolnák,30-35 cm vastagságú akácrönk,de fagyüjtés alkalmával is használnám a gépet.Igazán az érdekelne,hogy ezek a gépek,mennyire megbizhatóak ilyen munkáknál.Néztem a más cégek kinálatát de hasonló összegért,csak kis szemű lánccal szerelt gépet kapnák.A technikai megoldásaik és a szerviztapasztalatok is a Stihl és a Husqvarna felé húznának,de a listaáraik kissé húzósak.Egyszóval olcsón szeretnék,jó és megbizható gépet vásárolni:max.100 ezerből.A Makita-Dolmár kereskedésnél kedvező ajánlatot kaptam egy ismerős révén:Vagy az akciós listaárból kapok,8-10 % kedvezményt,vagy kifizetem a 99.900 forintos akciós árat és kapok ajándékba 2 darab Sharp tartalék láncot és egy liter gyári 2T motorolajat.Alkatrészügyileg,két napon belül bármit leszállitanak,a géphez.Fődarabokat is.Természetesen megkapom az egy év szervizgaranciát is.
Ebben szeretnék tanácsot kérni,érdemes megvenni a gépet,vagy mit tegyek? Dolmar-t,vagy Makitát?
Kedves gépdoki!
Én nem vitatom a profi Stihl láncfűrészek minőségét, valóban precizen vannak legyártva, bár úgy gondolom ,hogy bizonyos alkatrészeket például a csapágyakat a Stihl gyár is úgy vásárolja, de még más szerkezeti elemeket is vásárolhat hozzá a Stihl gyár. Nem látom akadályát annak, hogy ezeket a minőségi alkatrészeket más láncfűrészekbe is beépítsék.
A Makita 6400-ast a gyár a profi kategóriába sorolja be és talán nem csak a teljesítménye miatt, az ára pedig jelenleg 130 ezer Ft. Az ugyanilyen teljesítményű profi Stihl láncfűrész úgy emlékszem, hogy 189 ezer Ft, tehát több mint 50%-al többe kerül.
A túl könnyű láncfűrészeket én egy kicsit fenntartással kezelem, mert ezekbe nyilvánvalóan kevesebb anyagot építettek be.
Úgy hallottam, hogy a nem profi Stihl láncfűrészeknél a motor blokk műanyagból készül. Meg szeretném kérdezni, hogy ez mennyire tartós?
Teljesítményét tekintve valóban a profi kategóriába tartozna, de a profik nem a Makitát, hanem a STIHL-t használják. A Stihl megfelelője a STIHL 361-es típus. Azonos teljesítmény esetén a 361-es 0,5 kg-mal könnyebb, ami egész napos munkát feltételezve rengeteg, kb. 10%-os súlykülönbség. Emellett a STIHL által alkalmazott anyagok, konstrukció, gyártási tapasztalat, megbízhatóság, teljeskörű alkatrészellátás és szervízháttér nem teszi kétségessé, hogy melyik az igazi profi gép. Egyébként az árkülönbség kb. csak 10%-os. Ez a vélt "megtakarítás" hosszabb távon nagyon drága is lehet. Ma magyarországo a motorfűrészek 48%-át a STIHL adja el - nem véletlenül.
Kedves Gépdoki!
Meg szeretném kérdezni, hogy a Makita 6400-as láncfűrész valóban megüti a profi fűrész szintet? Árban ugyanis lényegesen olcsóbb mint a hasonló teljesítményű szintén profi kategóriás Stihl láncfűrész.
Üdv Az gondom a láncfűrészemmel, hogy amikor elkezdem vágni a fát akkor megy egy darabig normálisan a salyát súlyától lefelé, majd egyszer csak megáll a lefele haladása és csak szenved. Aztán előfordul, hogy megint vág normálisan, aztán meg nyomni kell, hogy menjen. Ráadásul sokszor a vágás vonala sem egyenes. Ritkán használok láncfűrészt, de eddig ilyen viselkedést nem tapasztaltam. Régebben cseréltem már berágódott csillagkereket és végigreszelt láncot - lehet, hogy most a vezetőlap jön?
Szia Gépdoki!
Köszönöm a választ! A helyzet az az, hogy tavaly cseréltek valami membránt, amit a benne hagyott benzin tett tönkre, be is állították, de a jelenség azóta is van. Egy bizonyos idő után elállítódik az alapjárat így elég rossz vele dolgozni, mert állandóan leáll, indulni indul, csak forgatni kell. Meg fogom próbálni beállítani, hátha sikerül, nem vihetem állandóan szerelőhöz.
Üdv. Almera
Ha a gép egyébként rendben van, csak a karburátort kell beállítani, akkor tegyed a következőt:
A karburátoron van három állítócsavar. Az "L" jelű amelyik a henger felé közelebbre esik, mellette a "H"-jelű. Az "L" az alacsony fordulatok beállítására szolgál, a "H" a magas fordulatokéra, de mind a kettő egymásra is kihat. A harmadik pedig egy egyszerű ütközőcsavar, ez kissé lejjebb helyezkedik el. Próbálad először ezt kissé jobbra tekerni, így emelkedni fog az alapjárat - talán ez is elég. Ha nem akkor az "L" csavarral kell próbálkozni.
Őszintén szólva a karburátor beállításához sok gyakorlat kell. Ha nem bírsz vele - jobb, ha egy szervízben állíttatod be.
Azt az alkatrészt csillagkeréknek hívják. Az e-mail címemre írjad meg a pontos címedet, és az ábrán a 11-es ábraszámhoz tartozó cikkszámot. Valószínűleg tudok küldeni.