Talán kicsit "érettebbek" vezethetnek ezek után buszt.
Az autóbusz-vezetői D kategóriánál az eddigi 21-ről januártól 24 évre megy fel a korhatár. November 30-ig még meg lehet csinálni 21 éves életkorban, de utána nem.
Épp hogy szerintem a nyugati gyártók nem jöhetnek szóba egy darabig. Ahhoz előbb a magyarnak kéne felnőnie picit, minden tekintetben.
Ritkítás valós opció így is, ez igaz, csak y szemszögből, nem mindegy, hogy közben prezentálsz z darab használt buszt is, vagy holnaptól egyszerűen elveszel p darab Ikarust és annyi.
No, próbáljunk visszakanyarodni a topik témájához...
@sebi:
,,ha nincs használt busz, akkor ritkítás van, és akkor azért sírni a fél index fórum. "
A használt beszerzések így is kevésnek bizonyulhatnak, a ritkítás valós lehetőség, 10%-os mértékről lehet hallani. Ez lehet az új buszok alvállalkozós beszerzése esetén is érvényes szám, gondoljuk csak bele mire elég 150 busz, amikor 300-500db közti Ikarust kéne kivágni azonnal a kohóba. Ehhez képest mi történik az új buszokat célzó tenderen? Semmi! Bár vannak háttérinfók pár kapálódzásról, amiből lehet busz mielőbb, de ehhez nyerteseket kéne hirdetni még idén. Nem tudom sikerülni fog-e? Mert a 40 midi cseréjébe belebuktak. Nagy falat a magsságos megrendelőéknek, szánalmas.
,,A magyar buszgyártás ugyanis hiába akarna csodabuszokat fejleszteni a BKK számára"
Meglepően pontos mondat. A magyar buszgyártás akar, a BKV/BKK inkább nem kér ilyesmiből. Ennek fő okát az Ikarus 412-esben látom, ahol is a nyugati főegységek mellett a hazai kasztni a drága és megbízhatatlan üzemet tette lehetővé, pedig lehetett volna az olcsón(-bban) javíthatóság jelképe is.
A hazai buszgyártóknak két nagy tévedésük van. Az első, hogy használt buszok helyett vegye a BKV az övéket. Ez nagyon kis mennyiség, ilyenbe a BKV nyilván nem megy bele.
A második hibás elképzelés, hogy a saját elképzeléseik szerint egy jó közepes, inkább olcsó kasztnit fejleszte(ttek)nek. Ezzel máshol nem lehet labdába rúgni, az érdekek vezérelte országokban, mint amilyenek mi is vagyunk nagyon könnyen kizárhatók pusztán műszaki szempontokkal, ez bizony öngól, nagy. Ha csak kicsit lenne szigoróbb(realistább) a befogadóképességre vonatkozó elvárás a BKK tenderen, a hazai gyártók szóba se jöhetnének.
A Solaris úgy tudott betörni a német és a nyugati piacokra, hogy a meglévő konkurensek buszához mérhető, vagy éppen jobb buszt kínált csak egy picit kedvezőbb áron. Olcsóbból van sok, a nyugat a minőséget képes és hajlandó megfizetni, ezt itthon nem sikerült feldolgozni, ahogy azt sem, hogy nincs többé keleti piac nekünk.
döntésről. Mondjuk igaz ami igaz, még két év és sehol sem lesz ez a bagázs, aztán lehet folytatni a flotta egységesítését.
Dávidkát lepasszolom neked. Körbenéztem, ez sem nyert. Amúgy az egységes tarifa miért is zárja ki a zóna és időalapú rendszert, hm?
Mi az, hogy nem nyert?:D Ezek szerint csak Vácig jutottál? Mondd már el, hogy miért kell BKK az egységes tarifarendszerhez?
Ok, nincs BKK, csak BKV. Honnét a francból lenne forrása a BKV-nak? Megsúgom, onnét ahonnét a BKK-nak is, a Fővárostól.
Így van és a BKK éppen ezért teljesen felesleges, az utóbbi másfél év is bebizonyította. Az adófizetők pénzét nem egy másik pénznyelőre
kell fordítani.
"Az NKH ha elég tökös lenne, az Ikarusokat már rég bezavartatta volna a garázsba, azt lehet gyalogolni vagy kerékpározni. ha nincs használt busz, akkor ritkítás van, és akkor azért sírni a fél index fórum."
Nem tudom miért kell az index fórumosokba rúgni. Használt busz helyett lehet venni újat is, apa. Arról még nem hallottál?
Jah, hogy a Nógrád Volán kiszállt? És? A BKK-nak a dátumok ellenőrzése is nehezésre esik, azzal sincsenek tisztában mikor jár le egy szerződés.
Mivel a BKV-n kívül egyenlőre nincs másik szereplő a fővárosban, ezért egy halom anomália van még a rendszerben.
----------
Eddig csak egy anomália volt a rendszerben.
Az, hogy a főváros és az állam nem fizette ki azt a szolgáltatást, amire a BKV-t kötelezte.
Mostantól viszont már két anomália lesz.
Az egyik, hogy a BKV-nak továbbra sem akarnak rendesen fizetni a szolgáltatásokért.
A másik pedig, hogy a magánvállalkozóknak még zsíros felárat is hajlandók lesznek fizetni.
Ez volna a "klasszikus megrendelői-szolgáltatói viszony"?
Másik fontos tétel, hogy az egységes tarifát így sokkal egyszerűbb létrehozni.
----------
Másról beszélsz.
Mitől segítené az egységes tarifa kialakítását az, hogy a BKV-nek nem fizetnek annyi kilométerpénzt, amiből új buszokat lehetne beállítani, az alvállalkozóknak viszont vita nélkül, időben kifizetik a magasabb díjat?
Az egységes tarifának semmi köze az alvállalkozók bevonásához.
Az egységes tarifának legfeljebb az egységes e-jegy bevezetéséhez van köze.
buszbeszerzésre legkorábban 2014-től van esély, addig nem (ergó a kevés pénzt a BKV ne buszra szórja addig el, hanem villamosfejlesztésre.
-----------
Ezt honnan veszed?
Buszbeszerzésre annyi pénz van, hogy Dunát lehet vele rekeszteni.
Alig várják a bankok, hogy hitelt adjanak új buszok beszerzésére.
Csak egy olyan szolgáltatási szerződés kéne hozzá, amiben a BKK garantálja, hogy a buszok után 10 évig kilométerdíjat fizet.
Akkor rögtön lesz olyan bank, aki megfinanszírozza az új buszok vásárlását.
A BKV már két éve kizárólag azért nem tud új buszokat venni, mert a főváros/állam/BKK nem hajlandó kifizetni neki az általa végzett szolgáltatás árát.
A BKK által meghirdetett busztender pedig pont azt a célt szolgálja, hogy a BKV-nak továbbra se kelljen rendesen fizetni, az új alvállalkozóknak viszont emelt árat is lehessen fizetni.
Továbbá az is nagy kérdés, hogy akkor alakul e a BKV-n belül külön buszos cég vagy sem. Ha igen, akkor nem hiszem hogy akadályozná, hogy az is elinduljon.
-----------
Ezt te magad sem gondolod komolyan.
A BKK sohasem mondta, hogy azért zárja ki a BKV-t, mert nem tisztán buszos profilú.
Tudtommal ilyen megkötés a tenderben sem szerepelt.
Nem. A BKK a VEKE pofájának a befogását célozta, eddig sikerrel. Az, hogy ezzel egy újabb vízfej jött létre a városháza környezetében, és csak úgy haljígáljuk kifele a fizetéseket és a pénzeket minden fasságra.
Épp a szakszerv (Nemes Gáborék) ellenzik ezt a fajta modellt.
Hú, ez aztán az ellenérv. :))) Nemes Gábor... :))
A legfőbb anomália az az, hogy még egy erősebb többséggel rendelkező városháza sem képes rendet tenni a fővárosi önk. tuladonában lévő vállalatban.
Miért, hol a káosz? A BKV azt csinálja amit a BKK mond neki.
A belvárosban utazgató az fizessen annyit, mint aki Érdről-Újpestre megy? Ha már Európával pedálózól, akkor nézz körbe hány olyan város van Közép-Európában ahol zóna és időalapú rendszer van. Tudod mit, utazz ki V.Dáviddal Prágába, lesz mit tanulni.
Dávidkát lepasszolom neked. Körbenéztem, ez sem nyert. Amúgy az egységes tarifa miért is zárja ki a zóna és időalapú rendszert, hm?
A helyzet az, hogy FORRÁS nélkül semmilyen modell sem fog működni.
Ok, nincs BKK, csak BKV. Honnét a francból lenne forrása a BKV-nak? Megsúgom, onnét ahonnét a BKK-nak is, a Fővárostól. Tehát ha már forrásokért kurjong az ember, érdemes inkább a Fővárosnál verni az ajtót.
Alkatrészeket meg honnan fogsz kukázni a kis szériában vásárolt különböző márkájú kocsikhoz?
Vesznek. Ha meg nincs, akkor kineveznek pár donort. Vagy várjuk meg, amíg az összes Ikarus bedöglik alattunk? Az NKH ha elég tökös lenne, az Ikarusokat már rég bezavartatta volna a garázsba, azt lehet gyalogolni vagy kerékpározni. ha nincs használt busz, akkor ritkítás van, és akkor azért sírni a fél index fórum.
Egyet értek. Anno a Combinóknál legalább a színtervre lehetett szavazni. Kivételesen egy jó marketing fogás volt, mert így legalább mindenki aki szavazott kicsit magáénak érezheti a villamosok sorsát a jövőt pedig arra kellene építeni, hogy az utazóközönség szeresse és sajátjának érezze a járműveket.
A zágrábi színezés olyan amilyen, de a diktatórikus jelleg felettéb visszataszító. De hát így megy ez FélÁzsiában.
Hagyjuk már ezt a Tarlós-színvonalhoz illő kommentet.
"A BKK-BKV felállás klsszikus megrendelői - szolgáltatói viszony. A megrendelői funkciók Európa rengeteg városában már régóta különváltak. Hatékonyabb a működés, ha nem a tulajdonos egyben a megrendelő, hanem külön erre a célra létrehozott (szak)szervezet."
Épp a szakszerv (Nemes Gáborék) ellenzik ezt a fajta modellt.
"Mivel a BKV-n kívül egyenlőre nincs másik szereplő a fővárosban, ezért egy halom anomália van még a rendszerben. Ha ez hatékonyan tud működni, akkor az idő folyamán ezek kikopnak majd."
A legfőbb anomália az az, hogy még egy erősebb többséggel rendelkező városháza sem képes rendet tenni a fővárosi önk. tuladonában lévő vállalatban.
Egységes tarifa? Minek? A belvárosban utazgató az fizessen annyit, mint aki Érdről-Újpestre megy? Ha már Európával pedálózól, akkor nézz körbe hány olyan város van Közép-Európában ahol zóna és időalapú rendszer van. Tudod mit, utazz ki V.Dáviddal Prágába, lesz mit tanulni.
"Használt buszok. Azt tessék megérteni, hogy a BKV akut buszproblémákkal küzd. Ha nem vennék most lóhalálában ezeket a használt buszokat, akkor járatritkítást kéne bevezetni, mivel nem lenne elég kiadható busza a társaságnak. Ez tűzoltás. Hosszú távon új buszokra épít a buszüzemeltetési modell, a BKK dolgozik rajta."
Nem tetszik megérteni. A jelenleg regáló vezetés ígérte ellenzékből a magyar buszokat a fővárosba. A BKK konkrétan fenállása óta nem bír végezni egy tenderrel, látványosan csúsztatják. A helyzet az, hogy FORRÁS nélkül semmilyen modell sem fog működni.
Alkatrészeket meg honnan fogsz kukázni a kis szériában vásárolt különböző márkájú kocsikhoz?
Klasszikus megrendelő szeretne lenni. Ez majd akkor fog igazán kiderülni, ha a buszhálózat érzékelhető %-t kiadják alvállalkozásba. Továbbá az is nagy kérdés, hogy akkor alakul e a BKV-n belül külön buszos cég vagy sem. Ha igen, akkor nem hiszem hogy akadályozná, hogy az is elinduljon. Másrészt az hogy most elsősorban a kötöttpálya a preferáltabb érthető, hisz buszbeszerzésre legkorábban 2014-től van esély, addig nem (ergó a kevés pénzt a BKV ne buszra szórja addig el, hanem villamosfejlesztésre. A használt buszok tűzoltás és olcsók voltak, az más tészta). Én csak a véleményemet írtam, nem vagyok BKK, így helyettük nem tudok nyilatkozni.
továbbra se tudtál semmi értelmes magyarázatot találni arra, hogy a BKK miért zárta ki a versenyből a BKV-t.
Márpedig ha erre nincs értelmes magyarázat, akkor a BKK egész léte sem magyarázható észérvekkel.
- - - - -
Persze sorolhatnám a hasonló kérdéseket:
- miért nem vezeti be a BKK a BKV-nál is a kilométerdíjas rendszert (holott a pályázók esetében érdekes módon ez nem okoz gondot)
- miért nem állíthatja le a BKV azokat a vonalakat, amelyeket a BKK nem tudja megfizetni
- miért tilos a BKV-nek hitelt felvennie (és a pályázóknak miért lehet)
Vagy összefoglalva:
- miért nincs a BKK-nak semmiféle átgondolt, egységes szolgáltatásfinanszírozási koncepciója
- - - - -
A magyar buszgyártás ugyanis hiába akarna csodabuszokat fejleszteni a BKK számára, ha a BKK minden tevékenysége abban merül ki, hogy kiszámíthatatlanná teszi a buszbeszerzéseket.
Az pedig nem válasz, hogy "dolgoznak rajta".
Mert nem most kell nekik feltalálni a buszüzemeltetést.
Ha még most sem tudják, hogy mit akarnak, akkor egyszerűen alkalmatlanok a feladatra.
Megismételném: a tömegközlekedésnek rengeteg pénz áll a rendelkezésére.
Csak annyit kéne tenni, hogy a kifizetéseket garantálni kéne, és a feladatokat a rendelkezésre álló pénzkerethez kéne igazítani.
Miért, az eddigi rendszer szuperül és jól működött? 20 év alatt nem történt semmi, csak ment az egész a csőd felé. Én azért adnék egy esélyt az új rendszernek, még akkor is, ha csodát nem várok. A BKK nem egyenlő a Főváros ex Közlekedési Ügyosztályával, bár rohadtul népszerű klissé mostanában. Ismerem(tem) mindkettőt. A BKK annál sokkal több feladattal bír, és igenis az egységesítés szerintem is jó ötlet. Pl. nekem eggyel kevesebb helyen kell tervet engedélyeztetnem, egyeztetnem, stb. ami nagy könnyebbség. Lehet azt mondani, hogy ha a BKV-ra rászakadna a mennyei manna, akkor fasszentosan működne minden. Lehet ezt gondolni, de ez egy picit összetettebb ennél. Amúgy pedig, ha a Főváros visszaszerez több bevételforrást - amit a kerületek hosszú évek szívós aknamunka során elvettek tőle - akkor több pénze lesz a BKK-nak, így a BKV-nak is, mert ki kell fizetnie. Lehet naív vagyok, de az új közszolgáltatási szerződés nem valószínű hogy megenged annyi anomáliát mint a múltban az előző. Aztán ha mégsem, akkor lehet engem jó magyar szokás szerint ostorozni, hogy na bazd meg, mit ugattál, de mindenki jobban járna, ha nem ez a verzió tejesülne, tehát nem ennek kéne szurkolni. Mint Cseh Laci esetében, mindenki a picsába elküldte, aztán most a fél ország ott fröcsög hogy jaj, de szuper, de jó lenne holnap a nagy eredmény...
Hozzáteszem nem vagyok BKK párti, semmilyen párti sem vagyok, annó a Vekével is osztottuk egymást, de nagyon szarabbat az eddiginél nem nagyon lehet csinálni, jobbat viszont igen.
Ebben egyetértek, az alul sötétkék felül szürke színnek sok évtizedes tradiciója van, ahogy pl Berlinben a sárgának. Ezt kéne megtartani, de valóban egységesen, kerülni minden más akciós színt.
A buszok színtervéről nem is beszélve! Még egy ilyen diktatórikusan véghezvitt elbaltázott balhúzást ritkán látni. Személy szerint egyetértek, hogy a korszerű buszokra világosabb szín kell. De nem bilikék, és nem szavazás nélkül. Arrogánsék ott fent ezzel nagy öngólt rúgtak, egy szerencséjük van, hogy nincs pénz az összes kocsit egyszerre átfényezni, így a tarka kavalkádban a népnek fel sem tűnik. Egy színvonalas színterv választékkal és szavaztatással nagy népszerűségre tehettek volna szert. Azzal meg nem kell jönni, hogy az egyszínű óccsó, mert a korszerű buszokon már alig-alig látni egybefüggő lemezelést, és a matricázást is feltalálták már egy ideje.
Baromira nem megrendelőként és szakmai szervezetként viselkedik.
Az nem megrendelői magatartás, hogy felmatricázunk mindent BKK logóval, kitűzünk utcanévtáblákat a megállóba BKK felirattal, közben pedig a szolgáltatás minőségét magasról le**juk. Értem én, hogy nincs takarításra pénz, de nehogymár ne legyen erőforrás pár villamos vagy metrópótlást normálisan levezényelni. Ki ellenőrzi az utastájékoztatás minőségét? Ki kéri számon és kin? Baromira nem látszik ilyesmi. Bezzeg matricára, táblacserére, hajókázásra és sokadik ökörségre van pénz, mégis mi a jó franc változott?!
A másik gyönyörűség a menetrendszerkesztés, de ezt inkább egy topikkal arrébb fejteném ki.