Az adatbázis még megvan, de azóta kicsit átalakult, teljesítmény okokból sok szöveges értékből szám lett. Így is teljesen használható, de ember számára kicsit nehezebben értelmezhető. Szívesen kiexportálom, de ha megmondod, hogy melyik mezők érdekelnek (pl. vonal neve, végállomások, mikor közlekedik), akkor tudok generálni egy ember számára kicsit barátságosabb formátumot is.
Esetleg nem szándékozol összedobni egy friss csv-s zip-et? Igazán csak a trips lenne fontos számomra, ha a régihez hasonlóan tartalmazza a departure-t, meg az arrival-t is.
Szeretnék kérni Excelben egy aktuális, hétköznapi kiiktatásos indítási jegyzéket (a végállomásokról) a 18, 61-es villamosokról és ugyanezekről a hétvégieket is, bár ott nincs változás.
A címem: a nickem kisbetűkkel (kukac) vipmail pont hu Köszönöm szépen!
A legújabb, júniusi frissítéshez elérhetővé tudna majd valaki tenni egy .mdb fájlt? Nagyon köszönöm, nagy segítség lenne, mert a beimportálás és a táblák közötti kapcsolat létrehozását még gyakorolnom kell, nagyon az elején vagyok még.
Igaz, igaz, a 3-as kódról megfeledkeztem. A gyakorlati alkalmazása meg pofon egyszerű: tegyük fel, hogy Erzsébet Királyné útjánál nincs meg a gyalogos aluljáró: a 70-es troli és a 3-as, 69-es villamos, 5-ös busz megfelelő megállóiból képzett párhoz a 3-as kódot kellene megadni. Persze itt is igaz, hogy a Google Maps deklarált aluljáró híján amúgy sem tervezne arra gyalogos átszállást, mert a síneken, folyókon, stb-n keresztül direkt nem javasol gyaloglást. Mondjuk olyan helyen lehet akkor értelme, ahol a gyaloglás nem lehetséges a két közeli megálló között (pl. autópálya két oldalán lévő megálló).
Az indoklást értem, de szerintem ezek az adatok a routes.txt-ben szerepelnek már a route_type mezőben. Pl. az ÖBB S-Bahnja 0-ás kódú, az InterCityje 2-es, míg a helyközi busza 3-as. Vagy ezeken a kategóriákon belül milyen átmenetek képzelhetőek el, ahol ez az új típus mező hasznos lehet?
A járműtípusnak nem nálunk van jelentősége, ahol egy agency_id van, hanem az olyan integrált közösségi közlekedési rendszerekben, mint a VOR, MVV, VBB vagy az OV. Ezeknek az implementálása után előállhat egy olyan valami, mint a HAFAS. Itthon akkor 'kéne' kitölteni, ha a MÁV és a volánok menetrendje is benne lenne. Bár magyar viszonyok között még mindig egyértelmű lenne a szolgáltató kiléte. Ellenben van olyan német közlekedési szolgáltató, aki vonatot és buszt is üzemeltet.
Mit nem adnék, ha a járműtípus és a garázs is benne lenne... De nem akarok túl sokat, egy kis munkával így is ki lehet sakkozni ezen információk legalább 90-95%-át. :)
Szerintem a kötelező transfer_type mező az, ami többletinformációt ad, enélkül valóban nem lenne értelme a transfers.txt-nek.
0 - normál átszállási lehetőség
1 - bevárja a csatlakozó járatot (talán akkor is, ha az késésben van)
2 - az átszálláshoz szükséges minimális idő megadható
3 - valami miatt nem lehetséges az átszállás, hiába vannak a megállók közel egymáshoz (a gyakorlatban ezt nem tudom elképzelni, hol fordulhat elő)
A járműtípusok tekintetében egyetértünk, ez már nem kell, hogy része legyen az utastájékoztatásnak. (H7-en a forgalmi számból látszanak a kisegységek: F1a, F1b, F3a stb., a nagyegységek F1, F2 stb.)
Biztosan ez a cél (kerekesszékes tervezés). De a járműtípusok kitöltését - azon felül, hogy a fanatikusoknak tetszene - nem látom lényegi kérdésnek, hacsak azt nem nézzük, hogy HÉV-nél kisegységre, vagy nagyegységre számítson az utas.
Én még nem értettem meg ennek a táblának a jelentőségét, hiszen e tábla nélkül a Google a meglévő adatokból dolgozik, azaz a megállók közötti gyaloglási időkkel hoz össze egy-egy átszállást. Pontosan nem világos, hogy milyen előnyt hoz az, ha kitöltenénk a transfers.txt-t.
Igen, egyértelműen az átszállási lehetőségekre vonatkozik. Ez a transfers.txt tábla módosított használatáról szól, ha jól értem, ezzel bizonyos esetekben pl. korlátozni lehet a megállópárok között amúgy meglévő átszállási lehetőséget. Persze a mi adatbázisunkban (még) nincs ilyen tábla.
Én inkább az utóbbira szavaznék. Bár mennyivel könnyebb lenne az élete az átszerelgetéseket fürkésző bolond(ok)nak, ha azt tartalmazná. (És igen, mielőtt bárki magára venné, magamra gondoltam. :D)
Ez eddig is megoldható volt, az agency_id tartalmazta ezt. Ha jól veszem ki a leírásból, akkor most már a különböző tarifákat is tudja kezelni ezen adat.
A Google leírásában szereplő route-to-route and trip-to-trip transfer az átszerelésekre vagy a csatlakozásokra vonatkozik?
gondolom, ha az adat megvan az adatbázisban, akkor már csak a gugli fejlesztésén múlik a dolog. :D
még egy olyan kellene, hogy az adatbázisban jelölje a BKK, hogy ez egy VT-Transmanos/Volánbuszos/BKV -s járat, és akkor azt is kiírja a tervezésnél mondjuk a 114 -es busznál, hogy szolgáltató: VT-Transman; megrendelő: BKK :D