Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2009.06.04 0 0 11456
Az Indóházban megjelent M61,004-es cikk kapcsán kérdezem: mi volt a két kisiklott kocsi pályaszáma és mi lett velük (selejtezték-e őket)?
nepszeru beci Creative Commons License 2009.06.04 0 0 11455
Üdv!
Képet tennél-e fel?
Köszi.
Előzmény: Bárdos Imre (11454)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.06.04 0 0 11454
1986. november 26-án, 17,45-kor az M41 2124 psz. géppel közlekedő 2433 sz. vonat a biztosító berendezés hibája és hibás váltóállítás miatt Fót állomás szabad II. sz. vágánya helyett a járművekkel elfoglalt I. sz. vágányra járt és a vágányzáró sorompót áttörve kiméletlenül ütközött az M41 2101 psz segélygéppel és a vele összekapcsolt M41 2115 psz. üzemképtelen mozdonnyal. A 3 gép mozdonyvezetői, a személyvonat vonatvezetője és jegyvizsgálója, valamint 31 utas különböző fokú sérüléseket szenvedett. A három mozdonyban kb. 5 millió Ft, a siklott BDt 117 psz. vezérlő és 20-07 134 psz. kocsikban, illetve a súlypsan megrongálódott 20-07 117 psz. kocsikban 760 000, a pályában és a biztberben egyaránt 15 000 Ft. kár keletkezett, a pálya 5 óra időtartamra elzáródott.
Előzmény: Dampflok 50 (11451)
sssey Creative Commons License 2009.06.04 0 0 11453

v43 1105

 

Az egy Gm amivel valszínüleg a leváltót vitték ki a helyszínre 6 kocsi volt.

 

A Gigant az egyértelmű. (Főleg úgy, hogy még 13 képet felraktak.)

 

De hova került a 3. képen a mozdony mellől a két vágány közötti felsővezetéktartó oszlop? Vagy a 2. képen ennyire csalt volna az objektív?

Az először felrakott 4 kép alapján ez téveszthetett meg...

 

sssey

Előzmény: v43 1105 (11452)
v43 1105 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 11452
Az egy Gm amivel valszínüleg a leváltót vitték ki a helyszínre 6 kocsi volt.
Előzmény: sssey (11450)
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 11451
Szép estét! Ha jól emlékszem 1986-ban Fóton volt egy baleset 3 db M41 volt azthiszem a szenvedőalany.A balesetről van infód?
Előzmény: Bárdos Imre (11442)
sssey Creative Commons License 2009.06.03 0 0 11450

v43 1105

 

Csak az a bibi, hogy abban az időtájban 16:40 körül Ic-nek arra semmi keresni valója

 

Akkor még érdekesebb. Az tény, hogy a 3.-4. képen lévő vonat beragadt a gázoló vonat mögé. Elvileg abban az időfekvésben 30 perces a követés.

Azaz a gázoló vonat vagy késett, vagy 30 perccel később utánnaengedték a következő vonatot.

 

Egyéként az első képen lévő vonat max 2-3 kocsis lehet az árnyéka alapján.

 

sssey

 

Előzmény: v43 1105 (11449)
v43 1105 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 11449
Csak az a bibi, hogy abban az időtájban 16:40 körül Ic-nek arra semmi keresni valója
Előzmény: sssey (11448)
sssey Creative Commons License 2009.06.03 0 0 11448

v43 1105

 

Hát... Sikerült jól összezavarni a képekkel...

 

Főleg, hogy IC-ről ír és gyorsvonatot fényképezett.

A "sóstói állomás"-ról már ne is beszéljek...

 

A képek alapján kb az lehetett, hogy az IC gázolt a megállóhely előtt, de átment rajta és mögötte beragadt a 3. képen lévő gyorsvonat.

 

 

sssey

Előzmény: v43 1105 (11445)
Sabee Gigant Creative Commons License 2009.06.03 0 0 11447
Ez nekem is rögtön szemet szúrt! :) "Közel egy ideig"... Még jó, hogy nem két ideig. :) De ezek szerint biztosan több, mint fél ideig. :) Döntse már el hogy "közel X ideig" vagy "egy ideig"...
Előzmény: malvin82 (11446)
malvin82 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 11446
A szon. " remek " újságírójától kérdezném : melyik időegységet fejezi ki az " ideig " ?
Idézet a szon . - ról : Nyíregyháza-Sóstó - A sóstói állomás előtt állt meg és vesztegelt közel egy ideig a Budapestről Záhonyba tartó InterCity, mert szerda délután egy idősebb férfit a sóstói vasútállomás előtt néhány száz méterrel elgázolt.
Előzmény: v43 1105 (11445)
v43 1105 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 11445
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 11444

Igen, ez a rejtély 138.

Előzmény: Bárdos Imre (11442)
mvgy20 Creative Commons License 2009.06.02 0 0 11443
Szevasztok! Kőbánya alsón az IC 763 gázolt.
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11442
Igen, kijavították, az első selejt az I. M62 138 volt.
Előzmény: Dampflok 50 (11441)
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11441
Köszönöm a tájékoztatót! Eme balesetekről eddig nem is hallottam,mindegyiknél kijavitották a gépeket gondolom. A 026 esete nem semmi lehetett (összeborogatta a fél állomást). Én eddig a 056 balesetét gondoltam a legkorábbra a Szergejek közül,de volt akkor ugymond "aprítás" előtte is.
Előzmény: Bárdos Imre (11440)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11440
Közel sem biztos. 1967 decemberében a 079 Nagylaposon ütközött és oldalára borult, 1968 júliusában a 026 -os Kisvárdán horzsolódott és ütközött, összeborogatva a fél állomást, ugyenezen év augusztusában a 030-as Felsőzsolcán horzsolódott és siklott, alig 12 órával a mendei baleset után a 086-os tehervonattal ütközött Kétpó - Csugar között, igaz ez már a 056 után volt. És ezek csak az általam ismert súlyosabb balesetek.
Előzmény: Dampflok 50 (11439)
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11439
A 004 után gondolom a 056 jött a Szergejek közül a balesetek sorában,ami komolyabban törött az évszámokat tekintve.
Előzmény: Bárdos Imre (11438)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11438
Igen. Nem, Keletis.
Előzmény: Dampflok 50 (11437)
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11437

A 004-et kijavitották gondolom balesete után? A  V43 1033 anno Miskolci gép volt amig üzemelt?

Előzmény: Bárdos Imre (11436)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11436
Nem vagyok formában, elnéztem a hozzászólást! Természetesen az én adataim az M41 2178-ra vonatkoztak. Az M62 004 1965.05.29-én műtanrendőrizett. (Ezt most jól megnéztem, nem írtam el.) Ilyen szempontból a pálmát a V43 1033 viszi szerintem, mert az nem volt egy hónapos sem, amikor össze törték, igaz csak egy évvel később selejtezték. (Az általa utolért vonat mozdonyának pedig az első útja volt, de az szerencsére nem sérült)
Előzmény: Dampflok 50 (11433)
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11435
Ezért irtam én is vmi nem stimmel a dátumokkal.
Előzmény: m61-008 maki (11434)
m61-008 maki Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11434
Bocs, hogy beleszólok, de az M62 004-es 1966.01.30-án még nem volt 1 éves se.
Előzmény: Bárdos Imre (11432)
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11433
Ezek az adatok a 004-es gépre vonatkoznak?
Előzmény: Bárdos Imre (11432)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11432
Annyira nem, 1981.01.14-én volt a hatóságija, és 1997.03.28-án vizsgázott ismételten, a beleset utáni helyreállítást követően.
Előzmény: Dampflok 50 (11431)
Dampflok 50 Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11431
 Az a gép még elég új lehetett akkor.
Előzmény: Bárdos Imre (11420)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11429
Köszönöm, de egyedül le tudom rombolni a rólam alkotott esetleges kedvező összképet. :) Veled mi van mostanában? Msn-em meghülyült, Skype-on pedig nem szoktál jelentkezni.
Előzmény: Törölt nick (11428)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11427
Nem, mindig ilyen vagyok, csak a nyomtatásba kerülő anyagaimat több szakemberrel szoktam lektoráltatni, akik jó eséllyel észre vesznek egy-egy elgépelést, az ide került mostani anyagnál pedig nem volt meg ez a kontroll, én pdig figyelmetlen voltam.
Előzmény: Törölt nick (11426)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11425
Én is úgy tudtam, csak rosszul írtam le. :(
Előzmény: Törölt nick (11423)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.06.01 0 0 11424
Tisztelt topiklakók!

Mint kiderült két dolgot is elírtam a napokban ide feltett, Hernádszurdok mh-nél történt baleset ismertetőjében. A baleset időpontját egy évvel korábbra tette (pedig a saját anyagaimban a helyes dátum szerepel, de a hozzászólás írásakor elgépltem az évszámot, amit nem vettem észre) és a MÁV vezig-helyettest is átkereszteltem. Most felteszem a javított változatot és elnézést kérek a tévedésért.

1996. június 5-én, 9 óra 33 perckor a 312. sz. Rákóczi nemzetközi gyorsvonat Novajidrány - Hidasnémeti állomások között, Hernádszurdok megállóhelynél Lett vagy Litván felségjelű, 35 m3 fa fűrészárút szállító kamiont gázolt a 3. sz. főút átjárójában (AS 538). A vonatot továbbító M41 2178 psz. mozdony összes, az utána sorozott első kocsi 2 tengelyével siklott. A pálya 350 méter hosszban megrongálódott és 26 óra időtartamra elzáródott. A gépen szolgálatot teljesítő Orosz Ferenc, Miskolc VF. 35 esztendős mozdonyvezetője a helyszínen életét vesztette. A vonat jegyvizsgálója és 2 utasa, a kamion Lett állampolgárságú vezetője és a pótkocsi által szinte teljesen lerombolt egykori sorompóőrház kertjében dolgozó személy könnyebben megsérült. A pálya felszabadításában a Kassáról érkező 60 tonnás vasúti daru működött közre, mivel a Miskolc felől érkező segélyszerelvény a helyszint a járhatatlan pályán nem tudta megközelíteni. A baleset oka a kamionos figyelmetlensége és a kamionon alkalmazott "orosz ABS" volt. A közúti jármű vezetője későn vette észre az érkező vasúti szerelvényt, és mivel a nyergesvontató fékje a bebicskázás elkerülése érdekében ki volt iktatva (orosz ABS) a jármű képtelen volt az azonnali megállásra. Ezért megpróbált a vonat előtt áthajtva menekülni, de ez nem járt sikerrel. A balesetben elhunyt mozdonyvezető építkezett, egy hat hónapos kisfiút és egy második gyermekükkel várandós feleséget hagyott hátra. Temetésére június 8-án lakóhelyén, a Hidasnémeti temetőben került sor. Önfeláldozó magatartásáért a MÁV vezérigazgatója posztumusz dicséretben részesítette, melyet a néhány évvel később szintén tragikus körülmények között elhunyt Sípos István vezérigazgató-helyettes nyújtott át családjának.
Előzmény: Bárdos Imre (11414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!