Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2019.10.01 0 0 117421

Ha van hibajelzés, akkor ki kell olvasni, és abból lehet tudni, hogy merre kell elindulni.

Előzmény: Bolyhos85 (117419)
zoliee81 Creative Commons License 2019.09.30 0 0 117420

Esetleg kérhető cikkszám, a Bosch alapjárati motorhoz?

Alany még mindig Brava 1.2 16V 2001-ből.

Hálás köszönet érte.

Bolyhos85 Creative Commons License 2019.09.30 0 0 117419
Nagyon szépen köszönöm a részpetes választ! Nem az enyém a gépjármű hanem a fateré, hosszú évek óta hálás kis gépjármű az öregnek. Viszont mostanában fel szokott villani az üzemanyagellátási hibát jelző lámpa, józan paraszti eszemmel arra gondoltam, hogy hátha üzemanyagszűrő probléma, de akkor nem az.
Így akkor mélyebben bele kell merülni a problémába.
Előzmény: downer (117416)
koridor Creative Commons License 2019.09.30 0 0 117418

A fejtámla mindkét rúdját kell elforgatni negyed fordulatot. 

Azt már ne kérdezd hogy melyik irányba :)

 

R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.09.29 0 0 117417
Oh remek, és azt nem tudod véletlenül, a fejtámlákat hogy lehet kivenni?
Előzmény: downer (117416)
downer Creative Commons License 2019.09.29 0 0 117416

Sok ember fórumozott még itt, mikor ez a kérdés már poénszámba ment. Nincs benne. :)

Bár már elég fáradt vagyok mára, de azért leírom, hátha érdekel a miértje is.

Ilyen szűrőt visszafolyó ágas üzemanyag rendszernél alkalmaztak, ahol a szivattyú által szállított teljes üzemanyag mennyiség áramlott a tanktól az injektorokig, aztán onnan vissza (nyilván az adott idő alatt befecskendezett mennyiséggel csökkentve).

A típus motor facelift-jei alkalmával ez a rendszer átalakult egy utassá, ahol a nyomásszabályzó a tankba került, a szivattyú által szállított fölösleges mennyiség már ki sem lép a tankból, hanem tankon belül ereszti el. Ebből következik, hogy a tank és az injektorok közötti üzemanyagvezetékben az áramlás mértéke hihetetlenül kicsi, hiszen csak a motor által elfogyasztott mennyiséget szállítja minden időpillanatban. Ide egyszerűen nem kell szűrő, átkerült a szivattyú egység házába, ahol a szállított teljes mennyiség áthalad.

Előzmény: Bolyhos85 (117415)
Bolyhos85 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 117415
Szisztok! Valaki meg tudná mondani/mutatni hogy a Fiat Marea 1.6 benzines (2002) hol a picsába van a benzinszűrő? :D
koridor Creative Commons License 2019.09.28 0 0 117414

Összeakadtam a fécen okoskába és be akarta magyarázni hogy van benne. Annyit se tudott hogy a gyári kulcsba nincs elem, mondtam neki hogy szét se lehet szedni a kulcsokat, csak a barnát.

 

A szerelőnek van vmi ismerőse akinek van fizetős szoftvere, megpróbálja jövőhétre kihívni.   

downer Creative Commons License 2019.09.27 0 0 117413

Aligha.

Előzmény: koridor (117412)
koridor Creative Commons License 2019.09.27 0 0 117412
koridor Creative Commons License 2019.09.27 0 0 117411

Köszi.

Előzmény: downer (117410)
downer Creative Commons License 2019.09.26 0 0 117410

OK, így rémlett nekem is. :)

 

https://docdro.id/Ecd7NJr

Előzmény: koridor (117409)
koridor Creative Commons License 2019.09.26 0 0 117409

 Fiat Marea Weekend 1.6 SX 16V

m.kód: 182B60000406286

gy. év: 2001

Előzmény: koridor (117408)
koridor Creative Commons License 2019.09.26 0 0 117408

Előzmény: downer (117407)
downer Creative Commons License 2019.09.26 0 0 117407

Nincs köze hozzá és elképzelhetetlen, hogy az ABS miatt tiltson le. Annak a szokásos relé vagy forrasztási hibája lehet. Nem can-bus rendszerű, nincsenek összeköttetésben az ABS és a motor vezérlői. Egyébként sem tiltana le, Stilo Abarth Selespeed pl. csak 1-2-R fokozatokat enged kapcsolni kuka ABS egységénél a sebességjel hiányában, de még akkor is megy. Nem így programozzák ezeket ebből is kiindulva.

Pontos típust, motort, évjáratot írj és adok kapcsolási rajzot.

Előzmény: koridor (117406)
koridor Creative Commons License 2019.09.26 0 0 117406

Meg akarja nézni hogy van-e vmi köze az abs elektronikának az motorvezérléshez.

Azt mondja hogy az immo nem állítja le menet közben az autót, mert balesetveszélyes.

Azt viszont el tudja képzelni hogy az abs elektronika tilt le, illetve annak "hiánya". 

Előzmény: downer (117405)
downer Creative Commons License 2019.09.26 0 0 117405

Antenna gyanús, ha nem vesz jelet.

Mihez kell pontosan a rajz?

Előzmény: koridor (117404)
koridor Creative Commons License 2019.09.26 0 0 117404

Két hibát talált a szerelő:

Abs: elvileg szelephibát ír, de valami elektronikai hiba is van, mert ha rámért mindig más értéket kapott, és ha megütögette  a dobozt változott az érték.

Immo: immobiliser jel nem található.

Du. levittem neki a barna kulcsot. Mondtam neki hogy kódkártyám nincs.

Kéne neki kapcsolási rajz az elektronikáról. Az abs-röl van neki.  

 

Előzmény: koridor (117401)
TudatLan Creative Commons License 2019.09.26 0 0 117403

Úgy tünik, hullanak el a Bravo-k......nekem is sikerült idén , mintegy 4, azaz négy kilométert megtennem....saját lábon. A többi utat, egy másik Fiat társaságában realiŸáltam..... :D:D

 

....picture coming soon.... túl nagy méret....indafotó upload nem működik...

downer Creative Commons License 2019.09.25 0 0 117402

Á, ne már!

Reméljük nem a vezérlés ugrott szét...

Előzmény: koridor (117401)
koridor Creative Commons License 2019.09.25 0 0 117401

A szerelőtől hazafelé lerohadtam :(

Kb. 8-10 km után menet közben leállt a motor, épphogy be tudtam a közért parkolójába gurulni. Be se indult utána. Kijött a szerelő, rádugta laptopot, semmilyen hibát nem irt. Kérdezte hogy benzin  van benne? Mert olyan hangja van indítózáskor mintha nem kapna benzint. Mondtam neki hogy az óra alapján min. 60 km-re való benya van benne, közelebb van a fehér jelzéshez mint a piroshoz.  30l tankoltam, a napi számláló 260 km-t mutat, nem létezik hogy mind a kettő rosszat mutat. A motor elején csavarhúzóval benyúlt vmi szelepfélébe, kispriccelt belőle némi benzin. Szemre benzinnyomás van. Többször próbáltuk indítózni közbe nézte a laptopot, többször újracsatlakoztatta de semmi.

Tréler, vissza a szervizbe.

Fasza :)

Előzmény: koridor (117396)
downer Creative Commons License 2019.09.24 0 0 117400

Az igaz! Ez is milyen dolog már...belebasztak valami bontott automata hűtőt és nem maradt hely a relédoboznak, á nem kell az, dobjuk ki...és hányan ezt csinálják, szerencsétlen autóknak nagyon hosszú ideje csak a gányolás az osztályrészük. Tákolják azzal ami kéznél van, csak menjen...

Előzmény: koridor (117398)
koridor Creative Commons License 2019.09.24 0 0 117399

És még a klímahűtő nincs benne.

Előzmény: koridor (117398)
koridor Creative Commons License 2019.09.24 0 0 117398

Más hülyeségének javítása sokba kerül :)

 

 

 

Előzmény: downer (117397)
downer Creative Commons License 2019.09.24 0 0 117397

Ez azért nem hétköznapi történet. Jól kicombosodott a végösszeg.

Előzmény: koridor (117396)
koridor Creative Commons License 2019.09.24 0 0 117396

Az új hűtő mellé már befért a relédoboz. Kellett még hozzá alsó-fölső gumibak, elég szarul nézett ki ezért kicserélte a előtét ellenállást is. A klíma hűtő is más típus, szerinte automatához való, de úgyse volt benne gáz, normálisan felrögzítette. Mondtam neki hogy egyelőre nekem úgy jó,  majd sort kerítek rá. 138e ft. lett a vége.   

Előzmény: koridor (117395)
koridor Creative Commons License 2019.09.24 0 0 117395

Leadtam a kocsit hogy nézzék meg  a hűtést, szereljék vissza a relédobozba, meg cseréljék le a vezérlést.

Tegnap du. felhívott hogy kipucolta reléket, megnézte a csatikat is, vizpunpa is jó, a szoftver szerint minden okés, megy mind a két fokozat a ventin., szemre is minden rendben. Kedden megcsinálja mehetek is érte 90e ft. összesen.

Ma fölhívott hogy van egy kis gond. Nem fér be a relédoboz az akku és a hűtő közé, szerinte nem belevaló a hűtő. Mondom fasza, mit tudunk csinálni? Vagy nem rakja vissza relédobozt vagy hűtőcsere,  27e ft az új. Hűtő cserében egyeztünk meg. Du. kiderül hogy vajon a ventit is cserélni kell-e.

downer Creative Commons License 2019.09.19 0 0 117394

Az enyémben annyi probléma merült fel, hogy a kipufogó hőjétől megolvadt és kihajlott az alsó lambda vezetékeit burkoló gégecső, pedig ezt motorcserekor még direkt cseréltem is. Két szálnál megégett magának a kábelnek a szigetelése is és zárlat veszélyes lett. Sokat gondolkodtam a javításon, végülis ipari gumioldattal kentem le egy 10 cm-en, hogy a hőtől a továbbiakban is tudja szigetelni. Még megy rá megint új gégecső és áttekerem textil szalaggal is.

 

downer Creative Commons License 2019.09.19 0 0 117393

18 inkább. Azért csak 102 ekm-t futott és nincs rozsda rajta. Ezt inkább érdemes majd kímélőbb üzemben tartani és költeni az esztétikára, a St. Moritz már kétszer annyi km-en van túl és a lakkhiba egyre kiterjedtebb.

Vezérlőt kaptam egy ex Mareástól 2 db-ot, az egyik állítólag jó. De amelyikben nem lesz hibakód, azt csavarozom majd fel. A javítási kísérlet szerintem majd egyszer, még nem történt semmi vele. De közben akadt más jelentkező, aki vállalja, majd küldök neki vagy 3 db rosszat. :)

Én is megnézném, hogy ki és hogyan használta ezt a kocsit. Sajnos oda jutott, hogy se a tulajnak, se a kereskedőnek nem volt már érték a szemében, pedig nem egy nagy befektetéssel hadra fogható. Nyilván az ottani szervizdíjak és alkatrészárak mellett eltörpül, hogy van bele cucc kénzél is akár és bele is rakja az ember.

Előzmény: R. Scherbotsky (117372)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.09.18 0 0 117372

Ha egy 15 éves autón ennyi az összes javítanivaló, az szerintem egy fönyeremény. Az alsó árszegmensben a piacról vett kocsik többsége ennyi idösen általában GTK-s.

Van másik vezérlöd, vagy sikerrel járt a javítási kísérlet? Rémlik, mintha írtad volna egyszer, hogy megpróbálkozol vele.

Mosolyognék a telivér kocsit vezetö 80 éves nyanyán, de ahol korábban laktam, ott a szembejövö Saxo VTS-ekben is mindig ilyenek ültek, azzal jártak bevásárolni meg a bingóra. Gondolom, ök nem az ebay-röl vesznek autót, hanem a legközelebbi vagy az ismerös autókereskedésböl elviszik azt, ami árban-méretben a legközelebb áll az elözö kocsijukhoz.

Előzmény: downer (117371)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!