Jekatyerinburg rendezőjét 2019 óta facelift-elik, a forgalom fenntartása mellett. A két, egymással párhuzamosan (ellenkező irányban) dolgozó, folytatólagos elrendezésű rendszerből álló objektumon belül a páros rendszer irányvágányaihoz, valamint az egyik fogadó, és az egyik indító vágánycsoporthoz nyúltak hozzá. 55 csoport kitérőt fektettek többek között. A páros rendszer teljes munkafolyamata automatizálttá vált, a napi teljesítménye 6900 kocsira növekedett, és most már két kocsicsoport gurítása teljes mértékben párhuzamosítható. (Párhuzamos gurítást korábban megfigyelhettem a pétervári rendezőn, elég látványos mutatvány.) A 2022-es évre is áthúzódó felújítás során nem hagyják ki a mozdonyos telephelyet és a teherkocsijavító műhelyt sem.
Abban egyetértek, hogy viselkedni illene tudni közösségben.
Abban viszont nem, hogy ez feljogosítja a szolgáltatót arra a stílusra, amit tol.
A vasútnak megvan az eszköze és a kerete is biztonsági személyzet alkalmazására.
Az újfent csak a vasút kórképe, hogy milyen merítéssel dolgozik, akár a szekuritty, akár a takarítás területén.
Szóval nem, nincs különbség a mekdobálsz meg a közlekedési szolgáltatók közt abban a tekintetben, hogy a fizetővendégeikkel illene minimum udvarias és jóhiszemű módon kommunikálni.
Nem teszi. A nyolcvanas évek óta nem érzek rendszerszintű elmozdulást az ügyfelekkel való kommunikáció terén, sem tartalmában, sem formájában.
Konkrétan az, hogy karikaturaszerűen ábrázolja az utasokat.
Ez más körülmények, és műfaj esetén nem gond, de ez egy tájékoztató videó.
Megvan benne persze az önirónia is, de ennek a két percnek információt, pontos információt, csak információt kellett volna tartalmazni, és nem ez a platform a filmkészítő ironikus homárának kibontakoztatására, és közhelyek puffogtatására (korán jöttél a következőhöz, melyik karácsonyra, stb.).
Nem információs videók szolgálnak a szelfiző instamacák, fuxos menőcsávók, túlsúlyos jóllakottovisok, stb. kifigurázására sem.
Megvan ennek a stílusnak a helye, de nem itt.
Okosabb nem lettem tőle, mindössze egy felülnézeti helyszínábrázolást tartalmaz, az sem látszik túl sokáig.
Ugyanakkor majdnem az egész Dunántúl regionális közlekedésében színvonalemelkedést hozott az ütemes IR rendszer, minőségibb járműparkkal. (Az más kérdés most, hogy sem jármű-, sem pályaoldalról nem sikertörténet, de az nem feltétlenül az ő kompetenciája.
Nagyon jó dolog az IR koncepció, és remélem fog ez még fejlődni. De ettől még vállalhatatlan, hogy az ország egyik része így prioritás, a másikon meg ilyen gyors a leépülés, és mintha nem is érzékelné a Start, hogy ez probléma. Legalább arra kéne mutatni valami tervet, hogy a most tartósan üzemképtelen orosz motorvonatokat használható állapotba hozzák.
A jó az lenne, ha az utazóközönség tagjai a szüleiktől, az iskolában, vagy csak felnőttként, másokat a helyes viselkedésmintákkal látva ismernék a kulturált utazás szükséges feltételeként az utazási kultúrát. A valóság azonban az, hogy csikkek, szemét minden tömegközlekedési megállóban és környékén, t. utas előbb akar felszállni, mint te le, legyen szó metróról, villamosról, buszról, vonatról, és külön magyarázatra szorul az is, hogy a villamoson ne szemetelj, nem gyorsétterem és nem te vagy a DJ.
Amíg egy üzleti alapon megélő vállalkozásnak általában a kisebb és ellenőrizhetőbb vendégforgalom miatt (hagyományos étterem, szálloda, fodrász, kiállítás) van lehetősége szankcionálni a házirendet megsértő vendéget, addig a vasútnak nincs vagy nem sok van, a valóság pedig sajnos az, hogy a társadalom egy nem elhanyagolható része, jövedelemtől, iskolázottságtól, nemtől és életkortól függetlenül elemi együttélési szabályok betartására is alkalmatlan.
Akinek nem inge, az meg tudja, hogy nem neki szól, akinek meg inge, az gondolkozzon el vagy inkább kerülje kurva messzire a vasutat, és nekünk, normális utasoknak is jobb lesz.
A videó biztosan jó, mert beszéltek róla, és most is beszélünk róla.
Nekem némi hasonlóság ugrik be a kereskedelmi tv-k egyes műsoraival. Az emberek vagy eleve nem nézik, és kinevetik/szánják a benne szereplőket. Vagy pedig pont azért nézik, mert azonosulni tudnak velük, azt érzik, a műsor róluk szól. Nem biztos, hogy ezek a műsorok mindig etikusak. De ha a szereplőik nem hitelesek, akkor értelmüket is vesztik.
Szerinted mi gáz ebben a videóban? Konkrétan, melyik ábrázolás, mondat, stb.?
Ahogy arról a megközelítésről is, ahogy az ügyfélhez ma itthon hozzáállnak.
Próbálj egy étteremben, vagy szálláson így viszonyulni a vendégedhez, be is csukhatod a boltot.
Véleményem nekem is van a kuncsaftról, de azt a hivatalban és cégszerűen megnyilatkozva meg kell tartanom magamnak.
Szóval azért ügyfélközpontúság szintjén valahol egy nyolcvanas évekbeli háztartási bolt szintjén mozog a MÁV-Volán csoport, ha egyáltalán... csak hát árak szintjén már korántsem. Minőségét tekintve is jóval ingadozóbb színvonalat képvisel.
Vélelmezem, valahol (pl. Kollektív szerződésben?) azért meg van határozva, hogy pl. KISS-re minimum hány fő vjv. kell teljesítsen szolgálatot, valamint úgy rémlik hogy hagyományos (=mozdony vontatta) ablakos vonatnál 4 személykocsit vihet 1 fő vjv, de 5 kocsinál már 2 kell. Illetve a munkaidő is talán definiálva kéne legyen az egymás utáni folyamatos szolgálatok számát tekintve (nekem ez a 8-9 nap egyben soknak tűnik...)
Kb. 1998-ig működött a "ha nem tetszik, száz másik ember pályázik a helyedre" - hozzáállás, legalábbis normális munkahelyeken. A MÁV és leányai a jelek szerint nem ilyenek.
Azért csak tippelek, de nem hiszem hogy százával állnak sorba a leendő vjv.-k egy tanfolyamra...
Nyilván nem Kerékgyártónak kell megszerelnie a Desirokat, de vezetői döntéseket hozni, vagy az alatta álló vezetők döntéseit láttamozni / felülbírálni / jóváhagyni igenis kell.
Én arra gondolok, hogy a műszaki rendelkezésre állás biztosítása nem az ő asztala. Gondolom, beígérték a műszaki oldalról, hogy az X Interrégióhoz lesz Y db üzemképes Desiro, csak aztán nem úgy történt. A Dunántúl átszervezése meg közben elindult, visszavonulót nem lehetett fújni. Most ne menjünk bele, hogy miért nem történt meg a főjavításuk ezeknek, holott régebbiek, mint a már gatyába rázott Talentek (és Flirt-ek); optimistán állt hozzá a dolgokhoz, az biztos.
Jól látod. Itt nem tudom, mit mond az utasítás, "kicsiben" csak kipihenten, a munkát hátrányosan befolyásoló szerek hatásától mentesen szabad a szolgálatot megkezdeni, illetve a munkát köteles megtagadni, amennyiben saját és mások egészségét és testi épségét súlyosan veszélyezteti.
Kb. 1998-ig működött a "ha nem tetszik, száz másik ember pályázik a helyedre" - hozzáállás, legalábbis normális munkahelyeken. A MÁV és leányai a jelek szerint nem ilyenek.
Azért a járműoldal erősen a START kompetenciája. A kezdeményezés jó, de kell és lehet is látni, hogy meddig lehet nyújtózkodni.
Nyilván nem Kerékgyártónak kell megszerelnie a Desirokat, de vezetői döntéseket hozni, vagy az alatta álló vezetők döntéseit láttamozni / felülbírálni / jóváhagyni igenis kell.
Az utolsó mondatoddal egyetértek. Egy állami cégnél, ami nem az utasoktól szedett bevételeiből él, általában így van. Neki a meglévő eszközparkot kell úgy üzemeltetni (üzemeltettetni), hogy az a lehető legjobb legyen.
Aha, tehát elvárják tőle az utasításellenes munkavégzést, de ha a 8-9. napon esetleg kialvatlanság/fáradtság/stb. miatt 3 perccel előbb elmeneszti a vonatot Kukutyin-alsó megállóhelyről vagy elfelejti a vonat végét zártárcsával megjelölni, akkor az elsők között vernék rá a szabálytalan munkavégzést. Teljesen korrekt... ja, mégse.
Vannak mv. ismerőseim, akiktől hallom, hogy időnként nemcsak jegyvizsgálókra hanem már mv.-kre is úgy kell vadászni a Nyugatiban, hogy mégse legyen már annyi lemondott vonat...
"Ha nem vállalod, veheted át a felmondást!" Van munkáltató, aki ezt lelkiismeret-furdalás nélkül megteszi, inkább lemondja a vonatot személyzethiány miatt. A MÁV-xxx is ilyen. A jegyvágó meg nem az a szakképesítés, ha felmondanak neki, tíz másik munkáltató sasként csapna le rá.
"Aki még emlékszik rá, Keresztes az a figura, aki rajzfilmet csináltatott saját magáról, amelyben az utasokat sztereotip, lealacsonyító módon ábrázolták."
Az utasokat teljesen realista (na jó, talán naturalista) stílusban ábrázolták. Ha valaki ezen megsértődött, az azt jelenti, hogy magára ismert.
"Egy volt a sok közül.Semmit nem tett hozzá a céghez.Bár ma már naponta több sorban olvasható a hivatalos honlapon,hogy adott szakaszon sokadszorra maradnak el vonatok."
Végül is, ja. Korábban sokkal jobb volt az a megoldás, hogy az utas az állomáson tudta meg, ha nem fog jönni a vonata. Jobb esetben a menetrend szerinti indulási idő előtt 10-15 perccel, de nem ritkán 0-val. Pedig a szerelvény már az előző vonattal sem indult el, tehát nem is lett volna mit visszafordítani.
Nekem az a benyomásom a leírások, elbeszélések alapján, hogy a két személy közötti különbség elsősorban a határozottságban áll, melynek lehet köze a szakmai felkészültség mélységéhez is. Az előző vezig inkább volt egy jóindulatú, meggyőzhető végrehajtó, mintsem olyan, akinek saját elképzelései voltak a személyszállításról. Csodát nem várok az újtól sem, de nem gondolom, hogy rosszabb irányba fordulunk a csere által.
A tram-train járatok Hódmezővásárhely vasútállomás és Rókus vasútállomás között közlekednek járműmeghibásodás miatt és a menetrend betartása érdekében. Rókus vasútállomás és Szeged vasútállomások között a Szegedi Közlekedési Társaság saját járművel pótolja a tram-train járatokat. Rókus vasútállomáson egy villamos várja a tovább utazókat.
Emberséges volt. Keresztes Pétert hasonló embernek ismertem meg. Remélem nem kell csalódnom.
Idézet egy tegnapi VEKE-posztból:
Aki még emlékszik rá, Keresztes az a figura, aki rajzfilmet csináltatott saját magáról, amelyben az utasokat sztereotip, lealacsonyító módon ábrázolták.
A negatív oldal: Közben azért folytatódott a leépülés a 81-es vonalon, pár év alatt eljutottunk az orosz motorvonatoktól a mozdonyos szerelvényeken át a nem elégséges kapacitású, rendszeresen lerobbanó Bz-kig.
Ugyanakkor majdnem az egész Dunántúl regionális közlekedésében színvonalemelkedést hozott az ütemes IR rendszer, minőségibb járműparkkal. (Az más kérdés most, hogy sem jármű-, sem pályaoldalról nem sikertörténet, de az nem feltétlenül az ő kompetenciája.
A hibrid motorvonatos tendert pótlás nélkül lefújták, és a mozdonybeszerzés sem igazán halad, vagy mi.
Az ilyen kérdések magasabb szinten dőlnek el, mint az ő pozíciója volt.
Nah igen, ebbe ne ks menjünk bele. A vezérek a legkisebb emberek ebben, nagyon fentől mondják meg mennyi az annyi!
Nagyon fentről nem régen még azt kommunikálták hogy a szakmunkásokatszakembereket meg kell tartanifizetni.
Ja persze a saját+ le van szar.a.
Valamelyik nap+ olvasom hogy egy váltókezelő is 350-4k bruttót keres...hol,a holdon?Lassan utálok híreket olvasni.Mondjuk magáért beszél hogy már a belső állásbörzén sem ír béreket.