Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2021.11.30 -1 1 470660

Jekatyerinburg rendezőjét 2019 óta facelift-elik, a forgalom fenntartása mellett. A két, egymással párhuzamosan (ellenkező irányban) dolgozó, folytatólagos elrendezésű rendszerből álló objektumon belül a páros rendszer irányvágányaihoz, valamint az egyik fogadó, és az egyik indító vágánycsoporthoz nyúltak hozzá. 55 csoport kitérőt fektettek többek között. A páros rendszer teljes munkafolyamata automatizálttá vált, a napi teljesítménye 6900 kocsira növekedett, és most már két kocsicsoport gurítása teljes mértékben párhuzamosítható. (Párhuzamos gurítást korábban megfigyelhettem a pétervári rendezőn, elég látványos mutatvány.) A 2022-es évre is áthúzódó felújítás során nem hagyják ki a mozdonyos telephelyet és a teherkocsijavító műhelyt sem.

hm

pallee Creative Commons License 2021.11.30 -1 4 470659
Előzmény: extrémgörkoris (470656)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.11.30 -1 0 470656

Látható ez valahol?

Előzmény: segélyvonókészülék (470654)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.11.30 -2 5 470655

Abban egyetértek, hogy viselkedni illene tudni közösségben.

Abban viszont nem, hogy ez feljogosítja a szolgáltatót arra a stílusra, amit tol.

A vasútnak megvan az eszköze és a kerete is biztonsági személyzet alkalmazására.

Az újfent csak a vasút kórképe, hogy milyen merítéssel dolgozik, akár a szekuritty, akár a takarítás területén.

 

Szóval nem, nincs különbség a mekdobálsz meg a közlekedési szolgáltatók közt abban a tekintetben, hogy a fizetővendégeikkel illene minimum udvarias és jóhiszemű módon kommunikálni.

Nem teszi. A nyolcvanas évek óta nem érzek rendszerszintű elmozdulást az ügyfelekkel való kommunikáció terén, sem tartalmában, sem formájában.

Előzmény: Ashi Valkoinen (470651)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.11.30 -2 4 470654

Konkrétan az, hogy karikaturaszerűen ábrázolja az utasokat.

Ez más körülmények, és műfaj esetén nem gond, de ez egy tájékoztató videó.

Megvan benne persze az önirónia is, de ennek a két percnek információt, pontos információt, csak információt kellett volna tartalmazni, és nem ez a platform a filmkészítő ironikus homárának kibontakoztatására, és közhelyek puffogtatására (korán jöttél a következőhöz, melyik karácsonyra, stb.).

 

Nem információs videók szolgálnak a szelfiző instamacák, fuxos menőcsávók, túlsúlyos jóllakottovisok, stb. kifigurázására sem.

 

Megvan ennek a stílusnak a helye, de nem itt.

 

Okosabb nem lettem tőle, mindössze egy felülnézeti helyszínábrázolást tartalmaz, az sem látszik túl sokáig.

Előzmény: timetable (470650)
Fizolti Creative Commons License 2021.11.30 -2 4 470653

Ugyanakkor majdnem az egész Dunántúl regionális közlekedésében színvonalemelkedést hozott az ütemes IR rendszer, minőségibb járműparkkal. (Az más kérdés most, hogy sem jármű-, sem pályaoldalról nem sikertörténet, de az nem feltétlenül az ő kompetenciája.

  

Nagyon jó dolog az IR koncepció, és remélem fog ez még fejlődni. De ettől még vállalhatatlan, hogy az ország egyik része így prioritás, a másikon meg ilyen gyors a leépülés, és mintha nem is érzékelné a Start, hogy ez probléma. Legalább arra kéne mutatni valami tervet, hogy a most tartósan üzemképtelen orosz motorvonatokat használható állapotba hozzák. 

 

 

Előzmény: PLACI (470631)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.11.30 -1 0 470652

 addig a vasútnak nincs vagy nem sok van,

 

 

Tatabányai jv is van aki rendet csinál ha kell :D :D :D (bicskei utasok) 

Előzmény: Ashi Valkoinen (470651)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.11.30 -3 17 470651

A jó az lenne, ha az utazóközönség tagjai a szüleiktől, az iskolában, vagy csak felnőttként, másokat a helyes viselkedésmintákkal látva ismernék a kulturált utazás szükséges feltételeként az utazási kultúrát. A valóság azonban az, hogy csikkek, szemét minden tömegközlekedési megállóban és környékén, t. utas előbb akar felszállni, mint te le, legyen szó metróról, villamosról, buszról, vonatról, és külön magyarázatra szorul az is, hogy a villamoson ne szemetelj, nem gyorsétterem és nem te vagy a DJ. 

 

Amíg egy üzleti alapon megélő vállalkozásnak általában a kisebb és ellenőrizhetőbb vendégforgalom miatt (hagyományos étterem, szálloda, fodrász, kiállítás) van lehetősége szankcionálni a házirendet megsértő vendéget, addig a vasútnak nincs vagy nem sok van, a valóság pedig sajnos az, hogy a társadalom egy nem elhanyagolható része, jövedelemtől, iskolázottságtól, nemtől és életkortól függetlenül elemi együttélési szabályok betartására is alkalmatlan. 

 

Akinek nem inge, az meg tudja, hogy nem neki szól, akinek meg inge, az gondolkozzon el vagy inkább kerülje kurva messzire a vasutat, és nekünk, normális utasoknak is jobb lesz.

Előzmény: segélyvonókészülék (470649)
timetable Creative Commons License 2021.11.30 -3 2 470650

A videó biztosan jó, mert beszéltek róla, és most is beszélünk róla.

 

Nekem némi hasonlóság ugrik be a kereskedelmi tv-k egyes műsoraival. Az emberek vagy eleve nem nézik, és kinevetik/szánják a benne szereplőket. Vagy pedig pont azért nézik, mert azonosulni tudnak velük, azt érzik, a műsor róluk szól. Nem biztos, hogy ezek a műsorok mindig etikusak. De ha a szereplőik nem hitelesek, akkor értelmüket is vesztik.

 

Szerinted mi gáz ebben a videóban? Konkrétan, melyik ábrázolás, mondat, stb.? 

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (470649)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.11.30 -3 5 470649

Ahogy arról a megközelítésről is, ahogy az ügyfélhez ma itthon hozzáállnak.

Próbálj egy étteremben, vagy szálláson így viszonyulni a vendégedhez, be is csukhatod a boltot.

 

Véleményem nekem is van a kuncsaftról, de azt a hivatalban és cégszerűen megnyilatkozva meg kell tartanom magamnak.

 

Szóval azért ügyfélközpontúság szintjén valahol egy nyolcvanas évekbeli háztartási bolt szintjén mozog a MÁV-Volán csoport, ha egyáltalán... csak hát árak szintjén már korántsem. Minőségét tekintve is jóval ingadozóbb színvonalat képvisel.

Előzmény: kozma555 (470647)
PLACI Creative Commons License 2021.11.30 -6 0 470648

Részvétem. Csepelnek nem véletlenül a második neve Mordor...

Amúgy ez a videó elérhető most valahol?

Előzmény: kozma555 (470647)
kozma555 Creative Commons License 2021.11.30 -5 2 470647

Azért az a videó nagyon os reális képet mutatott sok utasról. Naponta tapasztalom...

Előzmény: PLACI (470632)
kozma555 Creative Commons License 2021.11.30 -1 1 470646

6 kocsitól kell plusz személyzet.

Előzmény: LoviGabi (470645)
LoviGabi Creative Commons License 2021.11.30 -2 3 470645

Vélelmezem, valahol (pl. Kollektív szerződésben?) azért meg van határozva, hogy pl. KISS-re minimum hány fő vjv. kell teljesítsen szolgálatot, valamint úgy rémlik hogy hagyományos (=mozdony vontatta) ablakos vonatnál 4 személykocsit vihet 1 fő vjv, de 5 kocsinál már 2 kell. Illetve a munkaidő is talán definiálva kéne legyen az egymás utáni folyamatos szolgálatok számát tekintve (nekem ez a 8-9 nap egyben soknak tűnik...)


Kb. 1998-ig működött a "ha nem tetszik, száz másik ember pályázik a helyedre" - hozzáállás, legalábbis normális munkahelyeken. A MÁV és leányai a jelek szerint nem ilyenek.

Azért csak tippelek, de nem hiszem hogy százával állnak sorba a leendő vjv.-k egy tanfolyamra...

Előzmény: _nyunyuka (470642)
PLACI Creative Commons License 2021.11.30 -4 0 470644

Teljesen jogos. Csak az sem jó, ha a MÁV szemléletében továbbra is marad a 4+1 ellenség (utasok).

Előzmény: DJ. Bakter (470641)
PLACI Creative Commons License 2021.11.30 -3 1 470643

Nyilván nem Kerékgyártónak kell megszerelnie a Desirokat, de vezetői döntéseket hozni, vagy az alatta álló vezetők döntéseit láttamozni / felülbírálni / jóváhagyni igenis kell.

 

Én arra gondolok, hogy a műszaki rendelkezésre állás biztosítása nem az ő asztala. Gondolom, beígérték a műszaki oldalról, hogy az X Interrégióhoz lesz Y db üzemképes Desiro, csak aztán nem úgy történt. A Dunántúl átszervezése meg közben elindult, visszavonulót nem lehetett fújni. Most ne menjünk bele, hogy miért nem történt meg a főjavításuk ezeknek, holott régebbiek, mint a már gatyába rázott Talentek (és Flirt-ek); optimistán állt hozzá a dolgokhoz, az biztos.

Előzmény: DJ. Bakter (470640)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.11.30 -3 2 470642

Jól látod. Itt nem tudom, mit mond az utasítás, "kicsiben" csak kipihenten, a munkát hátrányosan befolyásoló szerek hatásától mentesen szabad a szolgálatot megkezdeni, illetve a munkát köteles megtagadni, amennyiben saját és mások egészségét és testi épségét súlyosan veszélyezteti.

 

Kb. 1998-ig működött a "ha nem tetszik, száz másik ember pályázik a helyedre" - hozzáállás, legalábbis normális munkahelyeken. A MÁV és leányai a jelek szerint nem ilyenek. 

Előzmény: LoviGabi (470639)
DJ. Bakter Creative Commons License 2021.11.30 -1 10 470641

Azért egy vekét ne tekintsünk mértékadónak....  az egyszemélyes egyesület, aki a pálya széléről összevissza beszél és mindent "jobban tud".

Előzmény: PLACI (470632)
DJ. Bakter Creative Commons License 2021.11.30 -1 6 470640

Azért a járműoldal erősen a START kompetenciája. A kezdeményezés jó, de kell és lehet is látni, hogy meddig lehet nyújtózkodni.

Nyilván nem Kerékgyártónak kell megszerelnie a Desirokat, de vezetői döntéseket hozni, vagy az alatta álló vezetők döntéseit láttamozni / felülbírálni / jóváhagyni igenis kell.

 

Az utolsó mondatoddal egyetértek. Egy állami cégnél, ami nem az utasoktól szedett bevételeiből él, általában így van. Neki a meglévő eszközparkot kell úgy üzemeltetni (üzemeltettetni), hogy az a lehető legjobb legyen.

Előzmény: PLACI (470631)
LoviGabi Creative Commons License 2021.11.30 -2 5 470639

Aha, tehát elvárják tőle az utasításellenes munkavégzést, de ha a 8-9. napon esetleg kialvatlanság/fáradtság/stb. miatt 3 perccel előbb elmeneszti a vonatot Kukutyin-alsó megállóhelyről vagy elfelejti a vonat végét zártárcsával megjelölni, akkor az elsők között vernék rá a szabálytalan munkavégzést. Teljesen korrekt... ja, mégse.

Vannak mv. ismerőseim, akiktől hallom, hogy időnként nemcsak jegyvizsgálókra hanem már mv.-kre is úgy kell vadászni a Nyugatiban, hogy mégse legyen már annyi lemondott vonat...

Előzmény: _nyunyuka (470638)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.11.30 -5 1 470638

Miért is vállalja el?

 

"Ha nem vállalod, veheted át a felmondást!" Van munkáltató, aki ezt lelkiismeret-furdalás nélkül megteszi, inkább lemondja a vonatot személyzethiány miatt. A MÁV-xxx is ilyen. A jegyvágó meg nem az a szakképesítés, ha felmondanak neki, tíz másik munkáltató sasként csapna le rá. 

Előzmény: LoviGabi (470636)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.11.30 -3 10 470637

"Aki még emlékszik rá, Keresztes az a figura, aki rajzfilmet csináltatott saját magáról, amelyben az utasokat sztereotip, lealacsonyító módon ábrázolták."

 

Az utasokat teljesen realista (na jó, talán naturalista) stílusban ábrázolták. Ha valaki ezen megsértődött, az azt jelenti, hogy magára ismert.

Előzmény: PLACI (470632)
LoviGabi Creative Commons License 2021.11.30 -3 1 470636

9 kocsis hagyományos vonaton vagy a KISS-en,az elővárosban is miért dolgozik egyetlen vjv,aki már 8-9 napja zsinórban szolgálatban van?

Miért is vállalja el?

Előzmény: 1047 005-2 (470618)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.11.30 -3 1 470635

"Egy volt a sok közül.Semmit nem tett hozzá a céghez.Bár ma már naponta több sorban olvasható a hivatalos honlapon,hogy adott szakaszon sokadszorra maradnak el vonatok."

 

Végül is, ja. Korábban sokkal jobb volt az a megoldás, hogy az utas az állomáson tudta meg, ha nem fog jönni a vonata. Jobb esetben a menetrend szerinti indulási idő előtt 10-15 perccel, de nem ritkán 0-val. Pedig a szerelvény már az előző vonattal sem indult el, tehát nem is lett volna mit visszafordítani.

Előzmény: 1047 005-2 (470618)
timetable Creative Commons License 2021.11.30 -1 3 470634

Az egy tök jó ötlet volt. :)

 

Nekem az a benyomásom a leírások, elbeszélések alapján, hogy a két személy közötti különbség elsősorban a határozottságban áll, melynek lehet köze a szakmai felkészültség mélységéhez is. Az előző vezig inkább volt egy jóindulatú, meggyőzhető végrehajtó, mintsem olyan, akinek saját elképzelései voltak a személyszállításról. Csodát nem várok az újtól sem, de nem gondolom, hogy rosszabb irányba fordulunk a csere által.

Előzmény: PLACI (470632)
LoviGabi Creative Commons License 2021.11.30 -1 7 470633

A tram-train járatok Hódmezővásárhely vasútállomás és Rókus vasútállomás között közlekednek járműmeghibásodás miatt és a menetrend betartása érdekében. Rókus vasútállomás és Szeged vasútállomások között a Szegedi Közlekedési Társaság saját járművel pótolja a tram-train járatokat. Rókus vasútállomáson egy villamos várja a tovább utazókat.

PLACI Creative Commons License 2021.11.30 -8 2 470632

Emberséges volt. Keresztes Pétert hasonló embernek ismertem meg. Remélem nem kell csalódnom.

 

Idézet egy tegnapi VEKE-posztból:

Aki még emlékszik rá, Keresztes az a figura, aki rajzfilmet csináltatott saját magáról, amelyben az utasokat sztereotip, lealacsonyító módon ábrázolták.

Előzmény: kozma555 (470620)
PLACI Creative Commons License 2021.11.30 -5 6 470631

A negatív oldal: Közben azért folytatódott a leépülés a 81-es vonalon, pár év alatt eljutottunk az orosz motorvonatoktól a mozdonyos szerelvényeken át a nem elégséges kapacitású, rendszeresen lerobbanó Bz-kig. 

 

Ugyanakkor majdnem az egész Dunántúl regionális közlekedésében színvonalemelkedést hozott az ütemes IR rendszer, minőségibb járműparkkal. (Az más kérdés most, hogy sem jármű-, sem pályaoldalról nem sikertörténet, de az nem feltétlenül az ő kompetenciája.

 

A hibrid motorvonatos tendert pótlás nélkül lefújták, és a mozdonybeszerzés sem igazán halad, vagy mi. 

 

Az ilyen kérdések magasabb szinten dőlnek el, mint az ő pozíciója volt.

Előzmény: Fizolti (470612)
kozma555 Creative Commons License 2021.11.29 -3 2 470630

Jah, sok túlóraval valós a szám. Amúgy kb 300 bruttó. Picit alatta. A létszámhiány miatt most jól lehet ezeket kifigurázni.

Előzmény: misi967 (470629)
misi967 Creative Commons License 2021.11.29 -2 1 470629

Nah igen, ebbe ne ks menjünk bele. A vezérek a legkisebb emberek ebben, nagyon fentől mondják meg mennyi az annyi!

 

Nagyon fentről nem régen még azt kommunikálták hogy a szakmunkásokatszakembereket meg kell tartanifizetni.

Ja persze a saját+ le van szar.a. 

Valamelyik nap+ olvasom hogy egy váltókezelő is 350-4k bruttót keres...hol,a holdon?Lassan utálok híreket olvasni.Mondjuk magáért beszél hogy már a belső állásbörzén sem ír béreket.

Előzmény: kozma555 (470624)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!