Keresés

Részletes keresés

Enzo Creative Commons License 2023.04.17 0 1 137765

TÁNCSICS.

Előzmény: trizs77 (137764)
trizs77 Creative Commons License 2023.04.17 0 0 137764

Melyik hajó "kéménye" látható a felvételen ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=GHgHjWFgRjk

 

 

jakyg Creative Commons License 2023.04.17 0 0 137763
Törölt nick Creative Commons License 2023.04.17 -1 0 137762

Ha jól emlekszem, Herman Otto 200 Forint körül keresett múzeumi preparátorként évente és igencsak nehezen élt meg (mai ertelembe véve, mert a zselléreknél jobban)

 

Julius Caesar-tól Ferencz Jóska haláláig talán megnégyszereződött az életszínvonal, a fosszilis üzemanyagok felhasználásának növekedése hozott el mára olyan jólétet, ami össze sem hasonlítható a régi idők lehetőségeivel.

Előzmény: Atis57 (137761)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.16 0 0 137761

Szia!

 Igen , igazad van --nem pontosan emlékszem;

 

--fiskálissal akképpen állapodva meg, hogy felcsap jurátusnak, kap ezért szállást és hat forint havi fizetést.
Alighogy a principálisával végzett, nyakába vette a várost, Petőfit felkeresni, akiről komolyan kezdtek már----

 

Petőfi rendkívül tudott ragaszkodni azokhoz, akiket megszeretett. Jókait rögtön bemutatta írótársainak, s legott vitte nagy diadallal a szállására, ahol zavartalanul beszélhettek. Útközben eldicsekedte, hogy a Vahot Pesti Divatlapjának segédszerkesztője és koszton, szálláson kívül tizenkét forint fizetése van havonkint.
– Éppen kétszer annyi, mint nekem – panaszkodott Jókai.

 

igy biztosan jobb...

Előzmény: scsabi (137760)
scsabi Creative Commons License 2023.04.16 0 2 137760

Arra kell vigyázni, hogy bár a valuta neve forint volt évszázadokon keresztül, ez több különféle pénzrendszert jelentett, ugyanazon megnevezés alatt (konvenciós forint, váltóforint/pengőforint, osztrák értékű (ezüst) forint, modern (1946-os) forint). A Jókai-sztori 6 frt-os havibérét én egy kicsit kevesellem, noha a konv. forint legjobb időszaka volt az 1840-es évek eleje. Az a 6 frt. pénzértékben kb 30000,- Ft 2022-es értéken. Ennek akkor volt értelme, ha koszt és kvártély is járt az állás mellé. Azt kell számolni, hogy pl. a szőlőmunkás-napszám akkoriban 24-30 krajcár volt, tehát 12-14 munkanap alatt lehetett hat forintot megkeresni. (vigyázat! egy forint akkor 60 krajcárt ért!) A három forint a budai utazásért nem olcsó, de kb. a helyén van.

Előzmény: Atis57 (137759)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.16 0 0 137759

Szia!

 

 Köszi a felvilágoditást!

 

Még egy olyan utazási adatot találtam  Jókai  Mór -nál . 1842 ben állt be ügyvédbojtárnak ,havi 6 Ft-ért.

De a " komáromi gyorsparasztok" 3 Ft-ért  vitték Budáig. (a taxis hiénák elődei ? )

 

Tehát igencsak drága volt az utazás akkoriban, vagy mint Petőfi --gyalogtúrát  tartani?

Előzmény: scsabi (137758)
scsabi Creative Commons License 2023.04.16 0 1 137758

Sokat segítene, ha az árjegyzék olvasható lenne. A tehén-egyenértékhez tudni kéne, hogy tenyész-, vagy vágóállatról van szó, mert más az árfolyamuk. A Pester Lloyd szerint a vágómarha mázsája 21-27 forint között volt. 600 kg-os vágósúly feltételezésével a félmarha (fehérszőrű magyar vágótehén) értéke 63-81 forint körül volt, 1890-es pénzértékről átszámolva ez kb. 264213,- - 332702,- Ft (2022-es értéken).

Előzmény: Atis57 (137756)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.16 0 0 137757

Szia!

 De ha hazai céget  választunk?

 

Előzmény: Atis57 (137756)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.16 0 0 137756

Szia!

 

A jegyár mindig vitatéma lessz. 

Pl ezen cég (DDSG ) még 1890ben is 1/2 tehén áráért vitt Bécsbe.

De a mai árakon , az mennyi ?

 

Előzmény: scsabi (137755)
scsabi Creative Commons License 2023.04.16 0 1 137755

Nem annyiba, de mindegy. Várható volt, hogy most a 111. évfordulóra megint elárasztja a netet az ilyen jellegű hulladék. Megjegyzem a pontos utaslista, jegyárakkal, elhelyezéssel, életrajzokkal ingyé' elérhető; nem különben a Bank of England inflációkalkulátora és az MNB valutaárfolyamainak jegyzéke. (amiket egy ilyen cikk megírása előtt érdemes tanulmányozni)

Előzmény: Villanások (137754)
Villanások Creative Commons License 2023.04.16 -1 0 137754
gepesz Creative Commons License 2023.04.16 0 0 137753

A házunkat (talán) jól jelöltem, de a bóját?

Sajnos nem tudok hiteles rajzot adni a szakértéshez. :-(

Most pedig azt sem tudom, hogy melyikről lenne szó, annyit idehordtak a vitorlások kerülgetni.

Előzmény: scsabi (137751)
PJ69 Creative Commons License 2023.04.16 0 1 137752

m/s Pentele

scsabi Creative Commons License 2023.04.14 0 0 137751

Melyik sárga?

Itt a térkép, a szakértő urak majd megfejtik:

Előzmény: gepesz (137745)
guberavera Creative Commons License 2023.04.14 0 2 137750

A sárga bója különleges kitűzést jelöl pl:

ODAS bójákat

Forgalom elválasztó kitűzéseket

Bizonytalan tengerfenék területét jelző kitűzéseket

Előzmény: offroadgangster (137749)
offroadgangster Creative Commons License 2023.04.14 0 0 137749

Nem tudom, honnan készült a kép, a part melyik részéről, de nem a kép jobb oldalán lévő sárga bólya az? Ez a térkép oda, tőle nem messze egy kardinálist is mutat. Azt is látni szabad szemmel?

 

 

Előzmény: gepesz (137745)
offroadgangster Creative Commons License 2023.04.14 0 0 137748

Legutóbb ott 2012-ben (2013-ban is?) volt kotrás, a PF 120-as dolgozott. Ha jól emlékszem, akkoriban itt is volt róla szó félmondatokban, hogy talán nem a leghivatalosabb úton voltak ott a dolgok intézve. Aztán le is állították a munkákat.

Milyen gépek dolgoznak? Szárazföldről lánctalpasok, vagy valamilyen úszómű? Marinéni AIS-en nem lát ott mozgást.

Előzmény: tehtube (137747)
tehtube Creative Commons License 2023.04.14 0 0 137747

Nekiláttak kotorni Újpesten a Palotai sziget, Népsziget közti öblöt. Már 20 éve is azért szabadították ki a feltöltött állapotából, hogy yachtkikötő lehessen. De aztán csak váltakozott benne a vízszint, félúton le is szűkülve. Beindult egy kikötőfejlesztés?

Törölt nick Creative Commons License 2023.04.14 -1 0 137746

2017-ben volt egy félig elmerült sárga strandbója, ami veszélyeztette a hajózást. Talán azt jelölték meg időtálló módon?

Előzmény: gepesz (137745)
gepesz Creative Commons License 2023.04.13 0 0 137745

Hátha tudja valaki. Néha megleptek a tájékozottságotokkal.

Mi a fenét jelölhet ez a sárga bója a Gibraltári öböl közepén? Szikla? valami roncs?

viking star Creative Commons License 2023.04.13 0 0 137744

A SOFIA Ruszéban áll, az étterem tönkrement, most az a terv, hogy eladják őt is Hollandiába. Ez a terv tavaly októberben született, azóta nincs előrelépés (a hajó még ott áll a kikötőben).

 

Az UKRAJNA és a MOLDAVIA Linzben várnak sorsukra:
A tavalyi szezon végén lejártak az okmányok, a továbbüzemeltetéshez kiterjedt javításokat kell végezni. Felmerül a kérdés, invesztáljunk-e a hajók javításába és korszerűsítésébe abban a reményben, hogy felkeltik a potenciális utaztatók érdeklődését, vagy úszó szállodákká alakítsuk őket.

Az elmúlt években a hajók csúcsrajártak, elhasználódtak, az alkatrészeket forráshiány miatt minimálisan cseréltük. A motorok nagyjavítása halaszthatatlan, szét kell szerelni a hajtóberendezést, ahol kiderülhetnek további rejtett hibák. A vezetőség által bevallott 800.000 euró csak az alapvető javítási munkákat fedezi. Az ÖSWAG-nál az ellenőrzés feltárhat jelenleg ismeretlen problémákat, ami többletköltséggel jár. További kiadás a hajók fenntartása a javítás utáni üzembehelyezés során.

Ahhoz, hogy megállja helyét a piacon ez a két hajó, szükséges a komfortszint, a szolgáltatások színvonalának emelése, az utasterek teljes felújítása, a technikai felszereltség javítása.

Ha leállítjuk őket szállodának, később feléleszteni szinte lehetetlen. Szintén nem kívánatos a regiszterből való törlés, mert a későbbi visszahelyezés is jelentős többletköltséggel jár. Ha nincs befektető, aki hajlandó lenne beruházni a hajók korszerűsítésébe, még idén túl kell adnunk rajtuk.


Szóval az UDP jelenleg morfondírozik, és ötleteket vár. Egyetlen megkötésük van, hogy ezek az ötletek számításokon alapuljanak és ne legyenek túlságosan elrugaszkodók.

Előzmény: HelembaiHajos (137742)
Kurdeejay Creative Commons License 2023.04.13 0 0 137743

A SOFIA állóhajó lett, Ruséban áll. A VOLGA, DNIPRO páros leállítva, míg a MOLDAVIA, UKRAINA páros Linzben áll. Ők tavaly heti rendszerességgel közlekedtek, remélem idén is mennek majd.

HelembaiHajos Creative Commons License 2023.04.13 0 0 137742

Sziasztok.

Nem tudjátok, hogy az idei szezonban a Sofia, Ukraina, Moldavia kabinosok fognak-e közlekedni? Illetve a Volga, Dnipro kettőssel mi a helyzet? Láthatjuk még valaha őket az Izmaili kikötőn kívül? Egy másik kedvencem a Rousse sajnos már Hollandiában üzemel rendezvényhajóként La Formidable néven, őt már nem valószínű, hogy látjuk a Dunán.

Ep128 Creative Commons License 2023.04.12 -1 0 137741

A 4-5 évtizedes tapasztalat alapján "azt tervezik vele", hogy apránként kilopnak belőle mindent, ill. alkatrészdonor lesz, aztán meg már "nem éri meg felújítani" és kiskanál... (De ne legyen igazam!)

Előzmény: sarmasiz (137738)
Töck Jenő Creative Commons License 2023.04.12 0 0 137740

De ez nem szándék...

Előzmény: zjakabfi (137739)
zjakabfi Creative Commons License 2023.04.12 0 0 137739

Lejárt a pappirja.

Előzmény: sarmasiz (137738)
sarmasiz Creative Commons License 2023.04.12 0 0 137738

A TÁNCSICS hosszú ideje Újpesten van kikötve és nem is szerepel a Mahart Passnave oldalán a HUNYADI és a RÁKÓCZI mellett a bérelhető hajók közt. Tudható, hogy mit terveznek vele?

Ep128 Creative Commons License 2023.04.12 -1 1 137737

Jó újra látni! :-) (Főleg azok után, hogy év mint év jönnek olyan hangok egyesektől, hogy "... az már többet nem fog menni, inkább csak múzeumi tárgy lesz". :-P :-D )

Előzmény: Pedrofon (137736)
Pedrofon Creative Commons License 2023.04.11 0 4 137736

Sződligeten a SOPRON:

Előzmény: PJ69 (137735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!