Nos... odáig eljutottunk, hogy a váltóban sem a szinkrongyűrű, sem a csapágyak nem rosszak, maradt a kuplung, hogy nem emel ki rendesen vagy a váltó kulissza van megkopva... ez még a jövő zenéje, hogy mi a baja
az indítással kapcsolatban pedig a CIM modul lehet a ludas... ebbe van bele integrálva az indítás gátló, azaz nem lehet csak úgy simán kikötni és rövidre zárni az indítás gátlót, mert akkor letilt és nem indul a motor, ergo a CIM modul cseréje lehet/lesz a megoldás, aminek az új ára kb 100 e Ft... lehet venni bontottat is kb 35 40 e Ft-ért de nincs rá gari, hogy 1 hét múlva vagy akár 5 év múlva de ugyanez a hiba fog előjönni és ráadásul még plusz 15 e Ft, amiért kiveszik-beteszik és újra tanítják a modult és a kulcsot...
Szia! A második hibajelenség régebben nálam is többször előfordult. Én akkor a neten CIM-modul hibát találtam, azon belül a csatlakozó rossz érintkezésére. Akkor csak megmozgattam, plusz egy kis kontakt spray kapott. Azóta is volt ritkán ilyen hiba, ilyenkor kap egy nyaklevest a kormányoszlop, mivel ott van ez a panel, és utána indol.
Egyelőre csak a gyári védelem van benne... lehet megfontolom, hogy egy másikat tetessek bele helyette... köszi, egy próbát megér, hogy kiiktassák és ha meggyógyul, akkor mehet a helyére egy másik védelem
A kocsit 2010-ben vettem törötten 125.000 km-el, mo-i első tulajtól, igazolt km állással. Elvileg egy állatorvosé volt nem tudom hogy hajtotta, de én nem ütöm-vágom ez biztos. Az olajat megnézték, azzal nincs gond. Javasolták ma már azt is, hogy a kulisszát nézessem meg, a váltó bowdent, hogy nem szorul e... próbálom behatárolni a segítségetekkel, hogy mire számítsak, nehogy indokolatlanul sokba fájjon a javítása
Az első problémával kapcsolatban lehet hogy nem kellene elvetni az immobilieser vagy valami más védelmi eszköznek a szerepét a dologban. Nem a Zafiknál, még régebbi autómnál csinált nekem is hasonlót.
Csak a gyári védelem van benne vagy valami utólagos is ? Esetleg egy hozzáertő villamosságis - riasztó szerelőt kellene keresni. Bp-en pld a Duett ilyen ....
Ami a váltót illeti nagyon meglepő hogy 220e Km-nél már ilyen gond van vele, nekem ugyanilyen 1,9 B Zafim (csak 2005-s) van 450e KM-el és a váltó "pöpec" pedig olajat sem cseréltem benne soha ( bár eldöntöttem hogy idén kap frisset). Hogy konkrétan mi lehet nálad a gond arra sajnos nincs tippem, de valszeg a kuplungot ki lehet zárni hiszen ha jól értem az is cserélve volt a lendkerékkel.
Az hogy lendkereket 185-nél kellet cserélni + a váltó probléma azt jelenti hogy a korábbi tulaj ütötte-vágta vagy ha nem akkor jóval több KM van benne ....
Most találtam rá erre a fórumra, de nagyon örülök neki!
Rögtön két kérdéssel kezdenék, hátha valaki tud segíteni.
Van egy 2066-os 1,9-es 120 LE-s B Zafiram 220.000 km-rel. 185.000 km-nél kettős tömegű lendkerék és az ehhez tatozó összes cullang ki lett cserélve (kinyomócsapágy, stb)
A problémám:
1. Mostanában azt vettem észre, hogy az 1-es és a tolató fokozatot nagyon nehezen tudom kapcsolni. Alkalmanként úgy kell befeszegetnem erővel a fokozatot. Most már ráállt a kezem, hogy először 2-esbe teszem és úgy kapcsolom 1-esbe vagy tolató fokozatba.
A kérdésem ezzel kapcsolatban az, hogy mi lehet a probléma? Kérdeztem szerelőt, de semmi jóval nem biztatott. Állítása szerint lehet kuplung, sebességváltó csapágy, szinkron, stb. Volt már valakinek ilyen jellegű gondja? És ha igen mi volt az, hogyan javították, mire számítsak?
2. Indításkor elfordítom a kulcsot, megvárom (megvárnám), hogy az izzítás megtörténjen, de 10-ből 7-8 alkalommal elkezd villogni a szerviz lámpa (kis autó szimbólum villáskulccsal) és nem tudom elindítani a motort. Ilyenkor kiveszem a kulcsot és egy ajtónyitást nyomva rajta újból próbálkozok, ilyenkor sikerrel. Rákérdeztem Opeles szerelőnél csak hümmögött. Elkérte a kulcsot és a hozzá tartozó számot, hogy újra tanítja, de nem lett eredménye. Mondott valami fedélzeti számítógép dolgot, meg indításgátlót, de az szerintem túlzás. Mondtak olyant is, hogy a zárban van valamilyen réz gyűrű, ami esetleg nincs már a helyén rendesen... szóval tanácstalan vagyok ezzel kapcsolatban is. Attól félek, olyankor fog teljesen besz@rni, amikor nem itthon vagyok. Nyáron nyaralni mennénk és kellemetlen lenne, ha Olaszországban hagyna cserben...
Szóval, ha van valakinek valami ötlete a két problémával kapcsolatban szívesen meghallgatnám, akár itt a fórumon, akár emailben (publikus az email címem)
én alig három hónapja vagyok egy ilyen autó boldog gazdája :). A motor állítólag dettó ugyanaz mint a 140 pacis, a nyomaték pont ugyanannyi egyébként, csak ez euro 5+, jelentsen ez bármit is. Lehet hogy chip tuninggal megoldható a plusz lóerők előcsalogatása. Én egyenlőre nem tervezem, amit tud az is bőven elég és eddig 7 literes fogyasztással örvendeztet :).
Érdeklődnék, hogy volt már valakinek zafira B xenon olyan gondja, hogy folyamatosan villog a kanyarkövető visszajelző. A lámpák villágítanak, csak nem fordulnak kanyarban.
Szia.Nekem 1.9 Cdti Zafira B van.Nem nagyon értek hozzá.Csak az én tapasztalatomat osztom meg hátha.....Amikor megvettem a kocsit 1800-2000 fordulatnál rángatott.Szakszervizben azt mondták,hogy a turbo szelep.Ismerős által találkoztam egy profi opel szerelővel ő azt mondta,hogy nagyon kímélve volt és megült az alján a korom vagy valami ilyesmi.... tankoljak bele prémium üzemanyagot.Vigyem el egy hegyi túrára 4000 es fordulaton felfelé és lefelé is tartsam a 4000 fordulatot.És ez segített eltűnt a rángás!Azóta semmi baja.
Napokban vettem egy zafira 1.8 benzinest automata váltoval . Diagnosztikára vittem mert menetközben enyhén egyenetlenül kicsit rángatva ment az auto .kicseréltem gyertyákat üzemanyag szüröt gyujtótrafót és a lambdaszondát .Enek ellenére még mindig kihagy vagy rángat utazo sebességbe .Segitségeteket elöre köszönöm^
Szia. Az a baj hogy én sajnos kb. nullát értek hozzá. Felhívtam egy céget Hüllő kft. Az ő honlapjukon van könyöklő javítás,de ezzel ő sem foglalkozik.Ezért vagyok tanácstalan.Az előző autómban volt a céges kocsiban volt.10 éve használom és most nagyon hiányzik.Azért probálkozom itt ....hátha
Ahogy látod, sajnos nagyon nincs választék. Pont a ritkasága miatt kerül sokba a bontott és így is hamar elviszik. A www.ebay.de oldalon lehet találni komplett könyöklőt, de ott is olyan 100 EUR+szállítás az ára. Lehet, hogy érdemes lenne ránézni a kilincs nélkülire, hátha pótolható valahogyan (ha egyre gondolunk, akkor láttam a hirdetést).
Sziasztok. Nemrég lettem tulaja egy Zafira B 2006-os autónak.A legnagyobb problémát egyenlőre az okozza,hogy nincs benne könyöklő.És a neten vagy üléssel együtt vagy egy darabot találtam ami külön van de abban meg kilincs nincs.Valaki tudna nekem segíteni esetleg egy eladó?Minden megoldás érdekel.Köszönöm.
Üdv! Megmaradt néhány alkatrészem "A" Zafirából, Talán valakit érdekel. DTI porlasztó csúcs, jobb első lámpa, alsó motortakaró műanyag( nem törött). meszi1kukacvipmail.hu
Üléstől függően szerintem megoldható - pl. A régebbi Römer Kid és az újabb Kidfix ülések oldaltámlája gyönyörűen egymásba simul. Középre egy régi, a két szélre 1-1 új és sima ügy.
Persze ha még nincs meg a Zafira és most keresel autót, érdemesebb olyat nézni ahol a hátsó üléstámla 3 külön tologatható ülőlapból áll, ott biztosan kevesebbett kell legózni.